Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8264
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by Skarpa View Post
    Kampuran ja nokan anturit?
    Kampuralta on pakko joku signaali tulla kerta tulpat kastuu ja jos olisi huonoa signaalia, siitä olisi vikakoodi.

    Nokan anturihan ei vaikuta kun vanokseen ja sekventiaaliruiskutukseen.

    Keli ei oikeen puolla mutta oire hiukan viittaisi klassiseen "liimaventtiiliin" :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by peto2 View Post
      Kampuralta on pakko joku signaali tulla kerta tulpat kastuu ja jos olisi huonoa signaalia, siitä olisi vikakoodi.

      Nokan anturihan ei vaikuta kun vanokseen ja sekventiaaliruiskutukseen.

      Keli ei oikeen puolla mutta oire hiukan viittaisi klassiseen "liimaventtiiliin" :think
      Minäkin pääsin nauttimaan tuosta ominaisuudesta kun vaimo siirsi autoa pihalla 10m.
      Seuraavalla startilla kävi viidellä ja tyhjäkäynti oli kadoksissa.

      Hetken kun antoi pyöriä about 2000rpm niin taas rupesi kaikki pelaamaan.

      Comment

      • Joma
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1320
        • Masku

        Originally posted by aaape View Post
        Nyt rupeaa ideat loppumaan ja hermot palamaan.. Eli m52tub28 ei tahdo lähteä käyntiin sillon tällön lupaa mut siihen se sitten jää. Toimi aijemmin hyvin, lähti nätisti käymään kunnes pikku palovaurio poltti moottorinjohtosarjan.
        Johtosarja vaihdettu uuteen suuttimet vaihdettu, kipinä tulee, toisella eculla kokeiltu vikakoodit luettu kaikki samat kun ennen paloa. Mutta tulpat kastuu... Kokeiltu toisilla tulpilla, laitettu lisä maadoitusta, itketty,nussittu ja nähty kuoleman unta mutta ei vaan halua käydä
        Tietämättä m52 koneista, niin mikä aiheutti tämän? onko ecu varmasti ehjä?
        E30 M52b28 M122h Amme
        E28 x monta
        E23 728i Ministeri
        E10 1600-2 Garret

        VW LT50 Huoltoajoneuvo
        HD lapio jätskikruiseri

        Comment

        • aaape
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 617
          • Muaninka

          Originally posted by Joma View Post
          Tietämättä m52 koneista, niin mikä aiheutti tämän? onko ecu varmasti ehjä?
          Polttoaine vuoto kuuman pakoputken päälle aiheutti palon. Vikakin löytyi. Kaikki puolat oli pimeänä anto irtotulpalla kipinän mut ei paikoillaan ne kun vaihto niin lähti laakista tulille
          e36 328i turbo (95)
          vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
          e30 316 (m30)(87) projekti

          EX.
          e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

          Comment

          • bmw98vm
            Newbiemmer
            • Jul 2018
            • 10
            • uusimaa

            M52b25 moottorista pari tyhmää kysymystä.

            Mulla on 98vm e39 523i manuaali josta on kone antautumassa päätellen alakerran kolinasta ja venttiilin/nostajan säksätyksestä ja yhen sylinterin alhasesta puristuspaineesta ja vähän korkea hc, ajettu 382tkm. Joten hommasin "uuden koneen" 95vm e39 523i automaatista jolla on myyjän mukaan ajettu 260tkm. Mitä kaikkee tohon "uuteen koneeseen " nyt kannattais tehä ennen kun laittaa koneen keulille? Kk-laakerit, alakerrantiivisteet? Kannattaako kannen hiluja vaihella?
            Last edited by bmw98vm; 19-07-2018, 21:38.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5273
              • Pirkkala

              Originally posted by bmw98vm View Post
              Mulla on 98vm e39 523i manuaali josta on kone antautumassa päätellen alakerran kolinasta ja venttiilin/nostajan säksätyksestä ja yhen sylinterin alhasesta puristuspaineesta ja vähän korkea hc, ajettu 382tkm. Joten hommasin "uuden koneen" 95vm e39 523i automaatista jolla on myyjän mukaan ajettu 260tkm. Mitä kaikkee tohon "uuteen koneeseen " nyt kannattais tehä ennen kun laittaa koneen keulille? Kk-laakerit, alakerrantiivisteet? Kannattaako kannen hiluja vaihella?
              Jos siinä on järkevä öljynvaihtohistoria niin venakopan tiiviste, öljyjalan tiiviste vesipumppu ja termari. Jos öljypohja tai stefat kusseet niin ne sitten myös.

              Koneen puolelle mitään syytä mennä jos ei oo syytä
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Skarpa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 3409
                • Kotka

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Jos siinä on järkevä öljynvaihtohistoria niin venakopan tiiviste, öljyjalan tiiviste vesipumppu ja termari. Jos öljypohja tai stefat kusseet niin ne sitten myös.

                Koneen puolelle mitään syytä mennä jos ei oo syytä
                Ja tietty hihnat + kiristimet
                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                E30 Armo "330i"

                Comment

                • bmw98vm
                  Newbiemmer
                  • Jul 2018
                  • 10
                  • uusimaa

                  [QUOTE=Urpo_rotta;4032125]Jos siinä on järkevä öljynvaihtohistoria niin venakopan tiiviste, öljyjalan tiiviste vesipumppu ja termari. Jos öljypohja tai stefat kusseet niin ne sitten myös.

                  Koneen puolelle mitään syytä mennä jos ei oo syytä[/QUOTE

                  Okei Mites noi venttiilivarren kumit? Näyttäis venttiilienvarret vähän kostuvan ku kuivaa venttiilinvarret ja sen jälkeen pyörittää konetta käsin https://aijaa.com/BsWOa0
                  Last edited by bmw98vm; 20-07-2018, 06:26.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    [QUOTE=bmw98vm;4032136]
                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Jos siinä on järkevä öljynvaihtohistoria niin venakopan tiiviste, öljyjalan tiiviste vesipumppu ja termari. Jos öljypohja tai stefat kusseet niin ne sitten myös.

                    Koneen puolelle mitään syytä mennä jos ei oo syytä[/QUOTE

                    Okei Mites noi venttiilivarren kumit? Näyttäis venttiilienvarret vähän kostuvan ku kuivaa venttiilinvarret ja sen jälkeen pyörittää konetta käsin https://aijaa.com/BsWOa0
                    Nehän voipi tietenki sillo vaihdella. Samalla saat tarkisteltua nokkien ajotukset ja jos tää oli vanos niin sinnehän kannattaa samalla se tiivistesatsi ottaa.

                    Venttiilivarrenkumit saat vaihdettua narun avulla tai paineilman avulla ilman kannen irrotusta.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Electroid
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 992
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Electroid View Post
                      Imusarjan tiivisteet on vaihdettu ja alipaineletkua. Vähän muuttui: 57.xx-58l/h ois nyt max. kulutus (n.166hv siis). :think


                      Ja muuta perushuoltoa tehtiin myös: öljyt ja tulpat jne.


                      Pitäskö vielä kokeilla toisia suuttimia / niiden huoltoa... ja tankin huohotuksessa saattaa olla fiksattavaa.
                      Edelleen tehottomuus vaivaa melkoisesti... tehdas lupaa 8s 0-100km/h e36 automaagi farkulle ja itse kellotin 10.5-11s.


                      Kiihdyttäessä meno on semmosta aaltoilevaa kunnes n. 4000 kierroksen nurkilla vetää paremmin. Bensa haisee paljon moottoritilassa tulipellin/imusarjan tienoilla. Mitään selvää vuotoa ei tietenkään näy.


                      Onkohan olemassa jotain uv väriä jota voisi sotkea bensaan hajottamatta/tukkimatta suuttimia jne jne. Alkaa olla käpy jäässä tän kolmekuution kanssa....


                      Vikakoodi vehkeitäri oo nyt käytössä kun ei ole piuhaa jne. Mutta ei sieltä ennenkään mitään järkevää ole löytynyt.


                      Vaihdettuja uusia oem/oem valmistajan/vastaavia osia: MAF, maffi-kaasuläppäputki, tyhjäkäyntiventtiilin imuputki, imusarjan tiivisteet, tulpat, nokka ja kampianturit, alipaineletkuja bp.säätimelle, venttiilikopan tiiviste ja ne kumiprikat... separaattori letkuineen, vanos renkaat.
                      Last edited by Electroid; 21-07-2018, 16:40.
                      - E36 328iA Touring 4/97 -
                      Myynissä:
                      - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Onko se aktiivihiilipurkki ja sen letkut ja venttiili ehjät?
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Jesse93
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 940
                          • Mustio

                          M52 puristuspaineet neljästä pytystä 14bar yhdestä 13bar ja 6.syl n12bar, onko liikaa eroa? Ei ole viereiset pytyt joissa pienemmät paineet. Kylmänä mitattu mutta kai sekin jotain kertoo?
                          E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5273
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Jesse93 View Post
                            M52 puristuspaineet neljästä pytystä 14bar yhdestä 13bar ja 6.syl n12bar, onko liikaa eroa? Ei ole viereiset pytyt joissa pienemmät paineet. Kylmänä mitattu mutta kai sekin jotain kertoo?
                            Hyvät on.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Electroid
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 992
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by JJT View Post
                              Onko se aktiivihiilipurkki ja sen letkut ja venttiili ehjät?
                              Hankala sanoo... on tai ei. Yksi letku (päällä oleva joka lähtee tulipellin suuntaan) on patentilla kiinni ja tiivistetty silikoonilla.



                              Siihen seuraavat 200e ja lopputulos on ehkä ennalta avattava . Milläpä sen ventttilin toiminnan voi testata. Ainakaan sitä sammuttamusen jälkeistä sihausta ei kuulu mielestäni moottoritilasta :think.


                              Pitäs varmaan joskus mittauttaa puristuksetkin tuosta omasta pannusta. Sen verran tutkin et on numeron perustella nikasil lohkolla (eikä rautaputkilla).


                              387tkm vasta mittarissa .
                              Last edited by Electroid; 22-07-2018, 19:34.
                              - E36 328iA Touring 4/97 -
                              Myynissä:
                              - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by Electroid View Post
                                Hankala sanoo... on tai ei. Yksi letku (päällä oleva joka lähtee tulipellin suuntaan) on pantilla kiinni ja tiivistetty silikoonilla.



                                Siihen seuraavat 200e ja lopputulos on ehkä ennalta avattava . Milläpä sen ventttilin toiminnan voi testata. Ainakaan sitä sammuttamusen jälkeistä sihausta ei kuulu mielestäni moottoritilasta :think.


                                Pitäs varmaan joskus mittauttaa puristuksetkin tuosta omasta pannusta. Sen verran tutkin et on numeron perustella nikasil lohkolla (eikä rautaputkilla).


                                387tkm vasta mittarissa .
                                Siis se purkin päällä oleva letku on tulpattu?
                                Sen kautta tankki ottaa korvausilman, ainakin pitäisi ottaa.. Jos se letku on avoimena niin sieltä se bensan haju tulee.
                                Last edited by JJT; 22-07-2018, 19:13.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎