Olen ymmärtänyt että Vanos huollon single vanos koneeseen voi tehdä ilman nokkien lukitus jne rensseleitä eli toisin sanoen hommassa voi oikoa ilmeisesti ainakin kun vertaa tuohon beisanin ohjeeseen. Onko tähän jossain joku kehitellyt mitään ohjeistusta? Arvelin että huoltaisko tuon E36 Vanoksen ihan vaan ennakoivasti vaikka ei ole ilmaantunut vikaa. Googlea käyttänyt mutta en juuri tähän "oikaistuun" toimenpiteeseen niinkään ohjeita löydä.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Olen ymmärtänyt että Vanos huollon single vanos koneeseen voi tehdä ilman nokkien lukitus jne rensseleitä eli toisin sanoen hommassa voi oikoa ilmeisesti ainakin kun vertaa tuohon beisanin ohjeeseen. Onko tähän jossain joku kehitellyt mitään ohjeistusta? Arvelin että huoltaisko tuon E36 Vanoksen ihan vaan ennakoivasti vaikka ei ole ilmaantunut vikaa. Googlea käyttänyt mutta en juuri tähän "oikaistuun" toimenpiteeseen niinkään ohjeita löydä.
Voi niin että aukasee vanos yksikön pultit, jotka pitää sen kannessa kiinni. Vetäsee vanosta ulospäin sen verran mitä siinä männässä on varaa, jolloin ne männän kantta pitävät pultit saa jotenkuten ährättyä auki. Sen jälkeen vanosyksikön voi vetästä irti ja se mäntä jaa nokanpäähän kiinni. Tiivisteet voi sit vaihtaa siinä paikallaan ja kasaus päinvastasessa järjestyksessä.
Mut sen verran tympeä ne kannen pultit on ährätä auki siinä, et nopeammin tekee beisanin ohjeissa olevalla tavalla. Lukitystyökaluna toimii vaikka raudan pala, minkä pistää lukkopihdeillä nokkien päätyneliöihin kiinni. Nokan ratasta voi pyörittää vaikka talttapää meisselillä, niin ei tarvi sitä pyöritystyökalua.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Olen ymmärtänyt että Vanos huollon single vanos koneeseen voi tehdä ilman nokkien lukitus jne rensseleitä eli toisin sanoen hommassa voi oikoa ilmeisesti ainakin kun vertaa tuohon beisanin ohjeeseen. Onko tähän jossain joku kehitellyt mitään ohjeistusta? Arvelin että huoltaisko tuon E36 Vanoksen ihan vaan ennakoivasti vaikka ei ole ilmaantunut vikaa. Googlea käyttänyt mutta en juuri tähän "oikaistuun" toimenpiteeseen niinkään ohjeita löydä.
kyllä se onnistuu ilman lukitustyökaluja. remonttiin tarvitaan näppärät sormet ja 10mm räikkälenkki.
"Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"
Vs1400 Intruder
Ex:
F11 530dA xDrive
E60 523iA
E39 520i Sedan
E39 530dA Touring
E39 528iA Sedan
E46 318i Sedan
E39 523i Sedan
E36 316i Sedan x2
Mut sen verran tympeä ne kannen pultit on ährätä auki siinä, et nopeammin tekee beisanin ohjeissa olevalla tavalla.
Puhumattakaan sitten, kun ährätessä pultti lipeää öljyisistä sormista ja kuuluu "hups" (pultin kilistelyä matkalla koneen uumeniin) "tähän vapaavalintaiset rumat sanat"
EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
eli jos jätän ne kytkemättä, toimiiko moottori kuitenkin muuten normaalisti?
"If a fault is detected during the test or during engine operation, the knock control is deactivated. An emergency program then adopts the task of controlling the ignition timing. At the same time, a fault code is entered in the fault code memory of the DME control unit. The emergency program ensures damage-free engine operation, depending on the engine load, speed and temperature."
"If a fault is detected during the test or during engine operation, the knock control is deactivated. An emergency program then adopts the task of controlling the ignition timing. At the same time, a fault code is entered in the fault code memory of the DME control unit. The emergency program ensures damage-free engine operation, depending on the engine load, speed and temperature."
Jep eli se on laiska lussu, jos nakuanturit ei oo kytkettynä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Onko normaalia, että uusi alkuperäinen kampurantunnistin ei kestä kuin pari vuotta? M52b25. Pari kertaa nykässy ajossa voimakkaasti ja tehot tippunu samalla pelistä. Muistista löyty koodit sekä kampuran, että nokantunnistimista. Nollattua sai nokan koodin, mutta kampuran koodia ei saa pois.
Onko normaalia, että uusi alkuperäinen kampurantunnistin ei kestä kuin pari vuotta? M52b25. Pari kertaa nykässy ajossa voimakkaasti ja tehot tippunu samalla pelistä. Muistista löyty koodit sekä kampuran, että nokantunnistimista. Nollattua sai nokan koodin, mutta kampuran koodia ei saa pois.
Ja mikä noita hajottaa yhtenään?
Tarkista että kampuran tunnistimelle tulee +5v käyttöjännite, et eihän oo alkanu tippumaan. Mut joo nuo ei maailman pitkäkestoisimpia antureita oo.
Sinnehän voi kampuralle pistää myös cherryn hall anturin räsiksen adapterilla. Kuten vauhtivaunu oli tehny. Mitkä on halvempia ja kaiketi pitkäkestoisempia mitä orggis hall.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment