Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by biimerrrrville View Post
    hmm :think kahtoikko miten tarkkaan ? sillä vaan kun ykski mulle myi tuossa lohkon jota väitti kulumattomaks tuon 4 syl osalta vaan kun sen näppiini sain niin totuushan oli toinen. niin ja oliko tää single vanos ?
    No mitä nyt silmämääräisesti voi sylintereitä vertailla, ei ollu kolmipistemikrometriä käytössä, ja sinkkuvanos joo.
    Last edited by JJT; 18-03-2016, 18:53.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • biimerrrrville
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 298
      • Suomi

      Originally posted by JJT View Post
      No mitä nyt silmämääräisesti voi sylintereitä vertailla, ei ollu kolmijalkamikrometriä käytössä, ja sinkkuvanos joo.
      niijoo, itekki ihan silmämääräsesti vaan kattellu mikä lie nuita sit vaivaa.. jtn vanhoja keskusteluja löysin aiheesta vaan niissäkin oli vain arvailuja.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Eli rautalohkoa vaan tilalle
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • biimerrrrville
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 298
          • Suomi

          Originally posted by JJT View Post
          Eli rautalohkoa vaan tilalle
          se ois tietysti.. vaan pitää koittaa vielä jonkun aikaa ehtiä tuota kevyempää versiota

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3409
            • Kotka

            Kuinka kuluvia osia hydrauliset nostimet ovat? Pystyykö kuntoa arvioimaan silmämääräisesti?
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1766
              • vihti

              No eiks ne oo rikki tai tukossa sit jos käynnissä venttiilit naputtaa? Voihan niitä koittaa hiljentää purkamalla pois kannesta ja putsaamalla mutta kannattaako kun ei ne uudet nyt niiin kallita ole.
              E39 523i Turbo

              Comment

              • Skarpa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 3409
                • Kotka

                Originally posted by naikou View Post
                No eiks ne oo rikki tai tukossa sit jos käynnissä venttiilit naputtaa? Voihan niitä koittaa hiljentää purkamalla pois kannesta ja putsaamalla mutta kannattaako kun ei ne uudet nyt niiin kallita ole.
                Joutuu joka kohdassa kylvämään rahaa sen verran, että "ei niin kalliista" osistakin kertyy kokonaisuudelle hintaa. Mennään alkuun käytetyillä ja hiljaisiksi väitetyillä nostimilla, jotka puran ja putsaan. Nostimet on onneksi aika helppo vaihtaa kone paikallaankin.
                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                E30 Armo "330i"

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16369
                  • Leppävirta

                  Näinkin voi näköjään käydä. Muuta huoltoa sigun E36 tehtyäni viikonloppuna kävin koeajolla huollon päätteeksi ja koeajon päätteeksi huomasin että nyt tulee pellin alta höyryä. Termarin kotelo oli antautunut. N. 5cm mittainen halkeama termostaatin kohdalla.

                  Onko miten yleistä tällainen? Arviolta 3-4 vuotta tuo kotelo ollut paikallaan.
                  Last edited by Haju69; 05-04-2016, 08:04.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Alumiiniversio tilalle niin ei tarvii enää vaihdella.

                    Tuo on ihan normaali käyttöikä, ainakin tarvike muovikotelot ei ainakaan mulla kestänyt tuon kauemmin.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Muovista ei saisi kiristää ihan hampaat irvessä. Silloin halkeaa aika herkästi.

                      Joku forumilla kertoi että marmorinkin kotelot olivat kieroja nykyisin...

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11150
                        • Oulu

                        Ei nuo uudet muoviset tahdo kestää. Mitä lie paska materiaalia. Mulla on koneissa nykyään alkuperäiset muoviset, jotka kestää edelleen loistavasti

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16369
                          • Leppävirta

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Muovista ei saisi kiristää ihan hampaat irvessä. Silloin halkeaa aika herkästi.

                          Joku forumilla kertoi että marmorinkin kotelot olivat kieroja nykyisin...
                          Minähän siitäkin kerroin mutta se oli E39/E38 käytetyissä koteloissa se kiero efekti. Ovat erilaisia kuin E36 versiot.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Minähän siitäkin kerroin mutta se oli E39/E38 käytetyissä koteloissa se kiero efekti. Ovat erilaisia kuin E36 versiot.
                            Niin juu, E36:ssa on samanlainen kuin E34 / M50 koppa.

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15262
                              • Ajamisen Iloa

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Näinkin voi näköjään käydä. Muuta huoltoa sigun E36 tehtyäni viikonloppuna kävin koeajolla huollon päätteeksi ja koeajon päätteeksi huomasin että nyt tulee pellin alta höyryä. Termarin kotelo oli antautunut. N. 5cm mittainen halkeama termostaatin kohdalla.

                              Onko miten yleistä tällainen? Arviolta 3-4 vuotta tuo kotelo ollut paikallaan.
                              Varsin yleistä lukemani perusteella. Alumiinisen kanssa taas voi olla tiiviysongelmia kun elää lämmöstä ja sitten vastakkaiset pinnat ei olekaan suorat enää. Ei 3-4v käytöllä pitäisi kylläkään hajota, ennemmin 10-20v.

                              Onkohan itselläkin samaa odotettavissa, olisiko pitänyt säilyttää vanha alkuperäinen jos parempaa muovia...
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by Remotion View Post
                                Varsin yleistä lukemani perusteella. Alumiinisen kanssa taas voi olla tiiviysongelmia kun elää lämmöstä ja sitten vastakkaiset pinnat ei olekaan suorat enää. Ei 3-4v käytöllä pitäisi kylläkään hajota, ennemmin 10-20v.

                                Onkohan itselläkin samaa odotettavissa, olisiko pitänyt säilyttää vanha alkuperäinen jos parempaa muovia...
                                Ei ole alumiinisten kanssa ollut mitään ongelmia. Kaikkiin muoviautoihini olen sellaisen laittanut. Paitsi M3 kun siinä on älytty olla tekemättä koteloa muovista.
                                Kyllä ne vanhat oem muoviset kesti pitempään, nämä nykyiset ei kestä 10+ vuotta vaikka tekisi mitä. Olen minäkin noita muutaman vaihtanut.

                                Noissa halvoissa alumiinisissa voi olla valmiina heittoa. Mutta kestää kuitenkin auton loppuun.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎