hmm :think kahtoikko miten tarkkaan ? sillä vaan kun ykski mulle myi tuossa lohkon jota väitti kulumattomaks tuon 4 syl osalta vaan kun sen näppiini sain niin totuushan oli toinen. niin ja oliko tää single vanos ?
No mitä nyt silmämääräisesti voi sylintereitä vertailla, ei ollu kolmipistemikrometriä käytössä, ja sinkkuvanos joo.
No mitä nyt silmämääräisesti voi sylintereitä vertailla, ei ollu kolmijalkamikrometriä käytössä, ja sinkkuvanos joo.
niijoo, itekki ihan silmämääräsesti vaan kattellu mikä lie nuita sit vaivaa.. jtn vanhoja keskusteluja löysin aiheesta vaan niissäkin oli vain arvailuja.
No eiks ne oo rikki tai tukossa sit jos käynnissä venttiilit naputtaa? Voihan niitä koittaa hiljentää purkamalla pois kannesta ja putsaamalla mutta kannattaako kun ei ne uudet nyt niiin kallita ole.
No eiks ne oo rikki tai tukossa sit jos käynnissä venttiilit naputtaa? Voihan niitä koittaa hiljentää purkamalla pois kannesta ja putsaamalla mutta kannattaako kun ei ne uudet nyt niiin kallita ole.
Joutuu joka kohdassa kylvämään rahaa sen verran, että "ei niin kalliista" osistakin kertyy kokonaisuudelle hintaa. Mennään alkuun käytetyillä ja hiljaisiksi väitetyillä nostimilla, jotka puran ja putsaan. Nostimet on onneksi aika helppo vaihtaa kone paikallaankin.
Näinkin voi näköjään käydä. Muuta huoltoa sigun E36 tehtyäni viikonloppuna kävin koeajolla huollon päätteeksi ja koeajon päätteeksi huomasin että nyt tulee pellin alta höyryä. Termarin kotelo oli antautunut. N. 5cm mittainen halkeama termostaatin kohdalla.
Onko miten yleistä tällainen? Arviolta 3-4 vuotta tuo kotelo ollut paikallaan.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Muovista ei saisi kiristää ihan hampaat irvessä. Silloin halkeaa aika herkästi.
Joku forumilla kertoi että marmorinkin kotelot olivat kieroja nykyisin...
Minähän siitäkin kerroin mutta se oli E39/E38 käytetyissä koteloissa se kiero efekti. Ovat erilaisia kuin E36 versiot.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Näinkin voi näköjään käydä. Muuta huoltoa sigun E36 tehtyäni viikonloppuna kävin koeajolla huollon päätteeksi ja koeajon päätteeksi huomasin että nyt tulee pellin alta höyryä. Termarin kotelo oli antautunut. N. 5cm mittainen halkeama termostaatin kohdalla.
Onko miten yleistä tällainen? Arviolta 3-4 vuotta tuo kotelo ollut paikallaan.
Varsin yleistä lukemani perusteella. Alumiinisen kanssa taas voi olla tiiviysongelmia kun elää lämmöstä ja sitten vastakkaiset pinnat ei olekaan suorat enää. Ei 3-4v käytöllä pitäisi kylläkään hajota, ennemmin 10-20v.
Onkohan itselläkin samaa odotettavissa, olisiko pitänyt säilyttää vanha alkuperäinen jos parempaa muovia...
Varsin yleistä lukemani perusteella. Alumiinisen kanssa taas voi olla tiiviysongelmia kun elää lämmöstä ja sitten vastakkaiset pinnat ei olekaan suorat enää. Ei 3-4v käytöllä pitäisi kylläkään hajota, ennemmin 10-20v.
Onkohan itselläkin samaa odotettavissa, olisiko pitänyt säilyttää vanha alkuperäinen jos parempaa muovia...
Ei ole alumiinisten kanssa ollut mitään ongelmia. Kaikkiin muoviautoihini olen sellaisen laittanut. Paitsi M3 kun siinä on älytty olla tekemättä koteloa muovista.
Kyllä ne vanhat oem muoviset kesti pitempään, nämä nykyiset ei kestä 10+ vuotta vaikka tekisi mitä. Olen minäkin noita muutaman vaihtanut.
Noissa halvoissa alumiinisissa voi olla valmiina heittoa. Mutta kestää kuitenkin auton loppuun.
Comment