Originally posted by biimerrrrville
View Post
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
No mitä nyt silmämääräisesti voi sylintereitä vertailla, ei ollu kolmipistemikrometriä käytössä
, ja sinkkuvanos joo.
Last edited by JJT; 18-03-2016, 18:53.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
-
niijoo, itekki ihan silmämääräsesti vaan kattelluOriginally posted by JJT View PostNo mitä nyt silmämääräisesti voi sylintereitä vertailla, ei ollu kolmijalkamikrometriä käytössä
, ja sinkkuvanos joo.
mikä lie nuita sit vaivaa.. jtn vanhoja keskusteluja löysin aiheesta vaan niissäkin oli vain arvailuja.
Comment
-
-
-
Kuinka kuluvia osia hydrauliset nostimet ovat? Pystyykö kuntoa arvioimaan silmämääräisesti?
Comment
-
Joutuu joka kohdassa kylvämään rahaa sen verran, että "ei niin kalliista" osistakin kertyy kokonaisuudelle hintaa. Mennään alkuun käytetyillä ja hiljaisiksi väitetyillä nostimilla, jotka puran ja putsaan. Nostimet on onneksi aika helppo vaihtaa kone paikallaankin.Originally posted by naikou View PostNo eiks ne oo rikki tai tukossa sit jos käynnissä venttiilit naputtaa? Voihan niitä koittaa hiljentää purkamalla pois kannesta ja putsaamalla mutta kannattaako kun ei ne uudet nyt niiin kallita ole.
Comment
-
Näinkin voi näköjään käydä. Muuta huoltoa sigun E36 tehtyäni viikonloppuna kävin koeajolla huollon päätteeksi ja koeajon päätteeksi huomasin että nyt tulee pellin alta höyryä. Termarin kotelo oli antautunut. N. 5cm mittainen halkeama termostaatin kohdalla.
Onko miten yleistä tällainen? Arviolta 3-4 vuotta tuo kotelo ollut paikallaan.
Last edited by Haju69; 05-04-2016, 08:04.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Alumiiniversio tilalle niin ei tarvii enää vaihdella.
Tuo on ihan normaali käyttöikä, ainakin tarvike muovikotelot ei ainakaan mulla kestänyt tuon kauemmin.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Muovista ei saisi kiristää ihan hampaat irvessä. Silloin halkeaa aika herkästi.
Joku forumilla kertoi että marmorinkin kotelot olivat kieroja nykyisin...
Comment
-
Ei nuo uudet muoviset tahdo kestää. Mitä lie paska materiaalia. Mulla on koneissa nykyään alkuperäiset muoviset, jotka kestää edelleen loistavasti
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Minähän siitäkin kerroin mutta se oli E39/E38 käytetyissä koteloissa se kiero efekti. Ovat erilaisia kuin E36 versiot.Originally posted by Muurahainen View PostMuovista ei saisi kiristää ihan hampaat irvessä. Silloin halkeaa aika herkästi.
Joku forumilla kertoi että marmorinkin kotelot olivat kieroja nykyisin...LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Varsin yleistä lukemani perusteella. Alumiinisen kanssa taas voi olla tiiviysongelmia kun elää lämmöstä ja sitten vastakkaiset pinnat ei olekaan suorat enää. Ei 3-4v käytöllä pitäisi kylläkään hajota, ennemmin 10-20v.Originally posted by Haju69 View PostNäinkin voi näköjään käydä. Muuta huoltoa sigun E36 tehtyäni viikonloppuna kävin koeajolla huollon päätteeksi ja koeajon päätteeksi huomasin että nyt tulee pellin alta höyryä. Termarin kotelo oli antautunut. N. 5cm mittainen halkeama termostaatin kohdalla.
Onko miten yleistä tällainen? Arviolta 3-4 vuotta tuo kotelo ollut paikallaan.

Onkohan itselläkin samaa odotettavissa, olisiko pitänyt säilyttää vanha alkuperäinen jos parempaa muovia...
Comment
-
Ei ole alumiinisten kanssa ollut mitään ongelmia. Kaikkiin muoviautoihini olen sellaisen laittanut. Paitsi M3 kun siinä on älytty olla tekemättä koteloa muovista.Originally posted by Remotion View PostVarsin yleistä lukemani perusteella. Alumiinisen kanssa taas voi olla tiiviysongelmia kun elää lämmöstä ja sitten vastakkaiset pinnat ei olekaan suorat enää. Ei 3-4v käytöllä pitäisi kylläkään hajota, ennemmin 10-20v.
Onkohan itselläkin samaa odotettavissa, olisiko pitänyt säilyttää vanha alkuperäinen jos parempaa muovia...
Kyllä ne vanhat oem muoviset kesti pitempään, nämä nykyiset ei kestä 10+ vuotta vaikka tekisi mitä. Olen minäkin noita muutaman vaihtanut.
Noissa halvoissa alumiinisissa voi olla valmiina heittoa. Mutta kestää kuitenkin auton loppuun.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment

Comment