Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Halvat tarvikkeet ei tahdo kestää. Lisäksi jos termarikoppa/vesipumppu puottaa kuumalla koneella jäähdytinnestettä anturin päälle, niin sekin niitä hajottaa aika tiheään.

    Leave a comment:


  • puliukk0
    replied
    Tyhmänä uus bemaristina, en ymmärrä miksi M52 syö noita kampuran antureita?

    Onko M52tu anturimodaus (sillä adapteri sarjalla ja spacereilla) jo kohta välttämättömyys?

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    Tuli swapattyä vanhan patalaiskan m43sen tilalle m52b28.

    Mitäs raati mieltä? Immi taitaa olla vainaa kun ei imuvuotoja löytynyt eikä putsaus auttanut?
    Jopa vikakoodiakin herjaa.



    Löytyiskös keltään satakunnan alueelta hyväkuntosta immiä?

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Joo tulin siihen tulokseen että laitan uuden mekaanisen tilalle, esim. autodocilla INA merkkinen 32e. Rulliakaan kun ei ole tarve uusia nyt.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    M52B28TU mekaaninen hihnankiristin rapisee tyhjäkäynnillä. Meneekös tuohon hydraulinen malli suoraan tilalle kun oem osanumero näyttää tarjoavan kumpaakin mallia?
    Menee suoraan tilalle, mutta kannattaa huomioida, että vaikka hydraulisen kiristimen kohdalla varaosakirjassa sanotaan, että complete hydraulic tensioner ja jossain kuvassa näyttää, että kiristin sisältäisi jopa rullan, niin se ei pidä paikkaansa, vaan tarviit tästä kuvasta osat 6,7,10,11,12,13,14,18,19,20 ja 21. Kannattaa ottaa myös aluslevyt 12 merkkiliikkeestä, koska ovat spesiaalikokoiset. Jos haluaa pitää mekaanisen kiristimen, niin sellaisen saa varaosaliikkeestä, vaikka bemari ei enää myy. Halvemmaksi tulee.


    Last edited by Skarpa; 14-03-2019, 19:14.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    M52B28TU mekaaninen hihnankiristin rapisee tyhjäkäynnillä. Meneekös tuohon hydraulinen malli suoraan tilalle kun oem osanumero näyttää tarjoavan kumpaakin mallia?

    edit: tarvitsee ainakin pultteja ilmeisesti uusia ym. ja erilainen hihnapyörä tuohon hydrauliseen versioon?
    Last edited by Tomba87; 14-03-2019, 18:27.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei mitään. Nostopiste.

    OK hyvä tietää. Meinaa olla vähän ahdasta tuolla imusarjan alla, tai siis plenumin ja lohkon välissä. Tarvii aika huolella miettiä paikat tyhjäkäyntimoottorille ja öljyn erottimelle ja vesiputkea joutuu muokkaamaan niinkuin näkyykin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ei mitään. Nostopiste.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    M52 single vanos: Mitä ympyröidyssä kiinnikkeessä on vakiona kiinni?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Yleensä ei oo yhtään ollu kulumaa.

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Liittyy nyt löyhästi myös m52(tu) koneisiin,mut siis työnalla m54b30,ja tarkotus istuttaa e46 m54b25 tilalle. Tarkotus ei ollu alkaa enempiä laittamaan ;normihuollot eli stefat,tiivisteet,kytkintä yms tarpeellista.
    Kysymys kuuluu et onko näissä koneissa ollu sylinteriputkissa miten kulumaa 200-300tkm ajettuina? Tuossa koneessa löyty parissa pytyssä pystynaarmuja mitkä ei oo syviä,mut hoonaukset aavistuksen kuluneet niissä sylintereissä. Öpumpun imusihdistä löyty tiivistelisilikoni jäämiä nii tuumailin oisko öljynkierto joskus kärsiny:think

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Onkohan kuinka paljon eroa e38:n m52tu moottorin öljypohjassa kun e34 m50 moottorin öljypohjassa. Kun tarjolla olisi tälläinen e38:sta peräisin oleva öljypohja jossa pahka on myös moottorin etupuolella niinkuin e34 m50 moottorissakin. Pohja siis tulossa e28 koriseen ja m52 moottoriin :think

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Sattuuko kukaan tietämään, mikä on venttiilien kulma M52:ssa? (ja M50:ssä)

    Oma mittailu sanoisi, että imuvena 20 astetta ja pakovena 18 astetta pystysuorasta, mutta mittausvälineissä on ehkä vähän toivomisen varaa.


    EDIT: Ja mihinkö sitä tarvitaan? No tähän tietty:

    EDIT2: Netistä parista paikasta tulee vastaan arvot imuvena 20,25 astetta ja pakovena 19,25 astetta.
    Last edited by Skarpa; 13-02-2019, 11:26.

    Leave a comment:


  • Suh0
    replied
    Aiemmin aina painottanut dieselissä kampurat, en tiedä enkä sano mitään laitteiden tarkkuudesta mutta mitä lensun kanssa taannoin puhuin, hän oli sitä mieltä että ei saa yhtä tarkkaa tulosta kun siihen täysin tarkoitetulla koneella. Dieselissä kun samalla koneella painotetaan muunmuassa isot vr:n kardaanit yms.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Tammerdieselissä onnistuu kampuran ja vauhtipyörän tasapainotus.
    Ja rahan otto. Mutta työnjäljestä harvemmin moitteita.

    Asikaspalvelu aina aivan hirveää ollu jo vuosia.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎