Originally posted by Pazi88
View Post
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
-
-
Ja tosiaan koodit luettu ajojen jälkeen n 8 kertaa ja viimeisimmällä tuli tuo vanos koodi
Leave a comment:
-
-
Vanoksen tiivisteet pitäs varmaan vaihtaa jos tuota mechanically jammed koodia on.
Leave a comment:
-
-
Terve! Ongelmana ois semmonen että m52b28 puutuu 1700-2000 kierroksilla. 2000 yli mentäessä alkaa vetämään suht normaalisti, tyhjäkäyntiä käy hyvin. Kokeiltu uudella maffilla, kaasuläpän asentotunnistimella sekä uusittu polttoaine tukilta imusarjan alle menevä alipaine letku(kierrokset alkoivat laskemaan alas paremmin) Muutenkin tutkittu mahdollisia ilmavuotoja. Vikakoodit inpalla: 212 vanos mechanisches klemmen ja istalla: 00004D DME: dms digital motor electronics: fault stores sekä KOM instrument cluster fault(tämä taitaa olla mittariston pikseleistä?:think) Mitä kannattaisi alkaa seuraavaksi tutkimaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ot8 View PostJoo 3 litranen on. Ai näissäkin tällaista ominaisuutta, vain 3 litrasessa?
Eli varmaan se vaihtokone fiksumpi. Ja ennaltaehkäisevästi siihen tämä jos saa jostain tilattua Suomeen?
https://www.bimmerworld.com/Engine/Engine-Performance/M50-Drilled-Oil-Pump-Nut_2.html
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View Post3 litranen jos kyseessä, niin öljypumpun mutteri pyöriny irti värinöinen seurauksena. Täydellisen konerenpanhan se vaatii. Tuurilla riittää laakerit ja kampuran kiillotus.
Joo 3 litranen on. Ai näissäkin tällaista ominaisuutta, vain 3 litrasessa?
Eli varmaan se vaihtokone fiksumpi. Ja ennaltaehkäisevästi siihen tämä jos saa jostain tilattua Suomeen?
https://www.bimmerworld.com/Engine/Engine-Performance/M50-Drilled-Oil-Pump-Nut_2.html
Leave a comment:
-
-
3 litranen jos kyseessä, niin öljypumpun mutteri pyöriny irti värinöinen seurauksena. Täydellisen konerenpanhan se vaatii. Tuurilla riittää laakerit ja kampuran kiillotus.
Leave a comment:
-
-
Kysytäämpä täällä vaikka M54 onkin...tai olikin:
Eli öljynpainevalo syttyi täyskiihdytyksen päätteeksi. Auto sivuun ja hinausautolla perille. Öljynpaineanturin vaihdoin, valo jäi edelleen palamaan käynnistäessä ja äänimaailma valitettavan kk-laakerimainen kera nostajien.
Mikä olisi paras ratkaisu seuraavaksi? Miten todennäköistä että myös kampiakseli ja nokat saaneet kipeetä ja mistä lie edes johtunut tämä täystuho eli kannattaako tuota konetta enää elvytellä? Vai purkuautosta kone johon hieman laajempi huolto ennen asennusta?Last edited by ot8; 25-07-2019, 17:56.
Leave a comment:
-
-
Korkeampi paine vesitilaan ja sitä kautta tehokkaampi lämmönsiirtyminen nesteen ja koneen/syylärin välillä.
Joku 120 mul on ainakin käyny, eikä oo vielä työntäny nesteitä pihalle korkista.
Leave a comment:
-
-
Minkälaisita lämmöistä kannattaa jo huolestua. Lähinnä kun radallakin tulee ajeltua niin tietää koska viimeistään pitää pelit vetää seis. Tosin en niitä ahvenistollakaan hellepäivänä saanut kun tuohon 100c paikkeille :think
Jos ajatellaan että jäähdytysjärjestelmässä on 2bar korkki niin onko silloin nesteen kiehumispiste 120c?
Kun nämä kerran kuuluu käydä tuolla 100c tuntumassa, niin mitä noin "korkeilla" lämpötiloilla saavutetaa? Parempaa hyötysuhdetta, pienempiä päästöjä?
Leave a comment:
-
-
Millä alueella tämmösen m52 lämmöt pitäs olla esim kaupunkiajossa kesäkelillä? Tai minkälaisista lömmöistä pitäisi huolestua?
Oma b28 näyttäisi käyvän siinä 98-100c kun liikennevaloissa seisoo ja jotenkin vaan tuntuu kauhean korkealta lämpötilalta. Vai olenko vain neuroottinen lämpöjen kanssa
Leave a comment:
-
-
Tulipa laitettua vaimon -97 523i kauppakassiprojekti käyntiin parin kuukauden seisonnan jäljiltä. Akku oli ihan zippi joten annoin käydä pihassa 20-30min. Kävin polkasemassa hieman kaasua, niin yhtäkkiä(ei mitään oireita ennen polkaisua) tuli putkesta savua saman verran kuin isommallakin rokkikeikalla koko illan aikana. Savutus jatkui melkoisena sen aikaa kun asiaa ihmeteltiin porukalla. Savu on kitkerää ja nokeavaa(seiskan keula aivan noessa), ei makeaa/glykolinhajuista. Väriltään läpeensä valkoista kun antaa kaasua ja sinertävää tyhjäkäynnillä. Paisarissa ei kupli eikä ole öljyä, lämmöt koko ajan keskellä.
Mielenkiintoisen tästä ongelmasta tekee se, että savutus ensin lisääntyi kaasutellessa ennen kuin alkoi vähenemään ja lopulta lopetti kokonaan savutuksen niin hyvin, että päästöt olivat ikäisekseen hyvät. Kertaalleen kävi HC yli 80 kierroksilla, mutta tokeni ku kierrätti hieman.
Autossa oli katti tukossa kun viime syksynä hain sen Hyvinkäältä Vantaalle. Oli tukkoisen oloinen ja syykin selvisi kun Kehä 3:lle liittyessä antoi täyskaasua. Takana tulleen kaverin mukaan olisi dieseliksi voinut luulla... Poljin loppu matkan kymmenkunta täyskaasukiihdytystä ja perillä otti kierroksia niinkuin pitikin. Auto on seissyt pitkään kadun varressa ennen ostoa ja heti perään talven pihassa. Välillä olen käytellyt kunnolla lämpimäksi akkua ladatakseni(antanut myös jengaa). Vienoa savutusta on ollut kylmänä mutta lämmettyään ei oo oireillut.
Öljynkulutuksesta en tiedä ku ei ole ollut ajossa, mutta jostain ilmeisesti öljy päätyy palotilaan. Huohottimen separaattori rikki? Venavarren kumit? Männänrenkaat jumissa? Mittailen jossain vaiheessa puristuspaineet(mittari nyt kotona). Mitähän muuta diagnoosia voisi tehdä? Kantta ei viitsisi heti vetää auki... Eniten ihmetyttää se, että savutus alkoi kuin olisi vettä heittänyt kiukaalle.
Leave a comment:
-
Leave a comment: