Itse tein juuri saman homman. Katselin myös paineita ja ne oli mun mielestä ihan hyvällä tasolla niin nollasin vain arvot. Mielenkiinnolla pääsee seuraamaan hoituiko varoitusvalo näin helposti tällä kertaa :think
Autona E60 LCI ja 310k mittarissa.
Edit: Lisätty itselle subscription
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
Auto käytetty piuhan päässä ja mitattu vastapaineet jotka olivat ok. Ilmoitettiin autolle vaan että dbf on vaihdettu ja nyt ei enää herjaa mitään. Toivotaan että hetken pääsisi ilman vikailmoituksia..
Leave a comment:
-
-
Maanantaina on aika paikalliselle pajalle missä hoidetaan hiukkas ongelmia. Lämpöjä olen seuraillut liikenteessä ollessa niin pyörii siinä 85-88° eli kait se ihan ok on.
Leave a comment:
-
-
Tuohon polttoon vielä niin tarvittaessa bemari laittaa polton päälle vaikka ei olla lähelläkään 75c ja polttoainevalo palaisi, tämä on monesti todettu. Ylivoimaisesti eniten tukkeutumisia aiheuttaa moottorin lämpötila sekä rikkinäinen ahtoilman lämpötilatunnistin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKaikenlaisia korjaamoja sitä onkin...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTähän on pakko todeta, että ei onnistu läheskään jokaiselta korjaamolta. BMW erikoistuneilta toki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTämä siinä tapauksessa että se on tukossa. Jos laskuri pelkästään täynnä niin pärjää parilla läppärin näpäytyksellä. Ja sen pystyy tekemään mikä tahansa korjaamo.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wesulius View PostKaipa sen nyt mikä vaan korjaamo tekee.
Suodatin irti liuottimet sisään , painepesurilla pesua , pesuaineet sisään , pesua niin kauan , että tulee vesi hyvin läpitte.
Lopuksi vielä polttoa tehostavaa ainetta kenno täyteen ja paikalleen.
Sitte testerillä poltto päälle ja ajoa 30min.
Taas toimii hienosti ja huomaat auton tulleen pirteämmäksikin.
Tämä siinä tapauksessa että se on tukossa. Jos laskuri pelkästään täynnä niin pärjää parilla läppärin näpäytyksellä. Ja sen pystyy tekemään mikä tahansa korjaamo.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Beemer man View PostOnkos täällä etelä-karjalan suunnalla ketään kenellä olisi laitteet hoidella näitä hiukkas ongelmia :think
Suodatin irti liuottimet sisään , painepesurilla pesua , pesuaineet sisään , pesua niin kauan , että tulee vesi hyvin läpitte.
Lopuksi vielä polttoa tehostavaa ainetta kenno täyteen ja paikalleen.
Sitte testerillä poltto päälle ja ajoa 30min.
Taas toimii hienosti ja huomaat auton tulleen pirteämmäksikin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Beemer man View PostKoitetaanpa tällä ohjeella eteenpäin.
Kiitos
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTankin valolla/tyhjyydellä ei ole yhtään mitään tekemistä dpf polton kanssa.
Kilometreistä päätellen autollesi tulisi kertoa sopivalla laitteella että dpf on vaihdettu. jos kaikki on kuten pitää, ajelet dpf:llä vielä kymmeniä tuhansia
Kiitos
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostEikös poltto viivästy jos tankissa ei ole riittävästi ainetta? Ei kuitenkaan varmaan mitään vikavaloa sytytä.
Joo saattaa olla. Mutta lähtökohtaisesti ei aiheuta mitään vikaa...
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by Beemer man View PostNyt syttyi vikavalo ja varoitus particle filter.. syttyi kun polttoaine valo paloi. Voiko se johtaa että vikavalo syttyy?
Nyt tankki täynnäkin sytyttää sen kun auto lämpenee 85-90°
Autona e61lci 520d. Kilometrejä 262tkm.
Nyt kun se ilmoitus on niin jättääkö vikakoodin ettei poltto lähde enää päälle?
Mitäs se yleisesti on kustantanut kun on poistattanut järjestelmän käytöstä ja tyhjennyttänyt dbf:än.
Tankin valolla/tyhjyydellä ei ole yhtään mitään tekemistä dpf polton kanssa.
Kilometreistä päätellen autollesi tulisi kertoa sopivalla laitteella että dpf on vaihdettu. jos kaikki on kuten pitää, ajelet dpf:llä vielä kymmeniä tuhansia
Leave a comment:
-
-
Nyt syttyi vikavalo ja varoitus particle filter.. syttyi kun polttoaine valo paloi. Voiko se johtaa että vikavalo syttyy?
Nyt tankki täynnäkin sytyttää sen kun auto lämpenee 85-90°
Autona e61lci 520d. Kilometrejä 262tkm.
Nyt kun se ilmoitus on niin jättääkö vikakoodin ettei poltto lähde enää päälle?
Mitäs se yleisesti on kustantanut kun on poistattanut järjestelmän käytöstä ja tyhjennyttänyt dbf:än.
Leave a comment:
-
Leave a comment: