Pakkopoltolla lähtisin liikenteeseen. Yleensä jos vikakoodia tulee poltosta niin poltot loppuvat siihen.
1. Pakopainetesti testerillä (esim. ISTA) ja arvot ylös
2. Pakopolttoa+vikakoodien nollausta moottoritieajon aikana kunnes alkaa poltto pysymään päällä itsestään.
3. Pakopainetesti testerillä ja vertailu aloitusarvoihin sekä ohjearvoihin.
4. Jos vielä tarvetta niin lisää pakkopolttoa -> kohta 2.
Jos siellä roikkuu muita vikakoodeja esim. hehkuista tai sähköisestä kaasuläpästä niin ne saattavat estää normaalin polttotapahtuman, ja näinollen suodatin on suhtkoht nopeasti taas tukossa.
Tampereen seudulla, kuka tekee? Omat vermeet ei taida enää keskustella 135kW:n e9x:n kanssa, viimeksi paininu e46 ja e39. Vaatii jonku Klinen tai bussin tai jotain
Tuli sitten hommattua 173tkm ajettu 325d 09 LCI ja nyt olisi ohjelmointi mielessä... Eri pajat lupailee tuosta 197/400 moottorista 240-250hp ja 450-510Nm vääntöä. Yllättävän isoja eroja, ja pakosta tulee mieleen että ovatko toiset vähän ylioptimistia noiden lukemien kanssa?
Ja kuulemma ei pitäisi tulla ongelmia hiukkassuodattimen kanssa koska suuttimet on sen verta pienet että syöttöä ei kuulemma saada niin paljoa että ongelmia tulisi. Mutta dpf-tyhjäystä olen miettinyt jo ihan kulutuksenkin putoamisen puolesta, toki aika kohtuudella tuo nytkin menee. Onko kokemuksia että onko sillä tyhjentämisellä vaikutusta kulutukseen, jotkut ovat sanoneet että 0,5-1l sillä tullut alas. Tietenkin hiukan kummittelee että jos tulevaisuudessa alkavat tutkailemaan katsastuksissa noita pönttöjä tarkemmin, kun sitä huhua on ollut että jotkin laitteet olisi tulossa katsurien käyttöön...
Niin ja omakin auto herjasi jo ostettaessa tuota dpf:fää... 550km autobahnia pitkin kotiapäin keskinopeuden ollessa siellä 180 hujakoilla vakkari päällä niin ei ole enää viimeiseen 2000km herjannut mitään
Okei, juu tuon jutun jostain kanssa huomasin. Tuossa kääntyy putki alaspäin, mutta pitää vielä tuo nokisuus testailla mutta kyllä ainakin reilummalla polkasulla pilven saa taakse aikaiseksi ja jos tuota dpf ei löydy niin mitään muuta vastaavaa tukkeutuvaa sinne ei ole sitten asennettu tilalle vaan on sitte pelkkää putkea tuo kohta?
Kattihan siellä on mutta eipä se ahdista... Voit vertailla eri vuosimallien eroavaisuuksia vaikka täällä.
Yleismallinen ohje, putkenpäästä: Jos alaspäin, ei DPF. Jos suoraan taakse, on DPF. Voi vielä varmistaa kokeilemalla sormin onko putkenpään sisäpinta nokinen. Jos ei = DPF.
Okei, juu tuon jutun jostain kanssa huomasin. Tuossa kääntyy putki alaspäin, mutta pitää vielä tuo nokisuus testailla mutta kyllä ainakin reilummalla polkasulla pilven saa taakse aikaiseksi ja jos tuota dpf ei löydy niin mitään muuta vastaavaa tukkeutuvaa sinne ei ole sitten asennettu tilalle vaan on sitte pelkkää putkea tuo kohta?
Löytyykö vuoden 2005 e87 120d M47 koneisesta hiukkassuodatin? Vai onko ollut suodattimella ja ilman? Miten tuon olemassa olon voi helpoiten varmistaa. Mitään "polttoa" en ainakaan ole itse huomannut. Ja olisiko tuolle myös joku oma huoltovalo jos se löytyy.
Yleismallinen ohje, putkenpäästä: Jos alaspäin, ei DPF. Jos suoraan taakse, on DPF. Voi vielä varmistaa kokeilemalla sormin onko putkenpään sisäpinta nokinen. Jos ei = DPF.
Löytyykö vuoden 2005 e87 120d M47 koneisesta hiukkassuodatin? Vai onko ollut suodattimella ja ilman? Miten tuon olemassa olon voi helpoiten varmistaa. Mitään "polttoa" en ainakaan ole itse huomannut. Ja olisiko tuolle myös joku oma huoltovalo jos se löytyy.
Vieläkö noita dpf:iä joku putsailee pk-seudulla? Suosituksia?
iDriven mukaan kohtapuolin pitäisi viedä dpf:n takia huoltoon, mutta ei ilmeisesti kannata sitä alkaa kuitenkaan vaihtamaan?
Auto tuntuu polttelevan ihan normaalisti tasaisin väliajoin eikä perstuntumalta tuntuisi, että se olisi vielä ihan tukossa. Saatan kyllä olla täysin väärässäkin.
Pirssinä 525d -05
Ne ns. "vastapaineet" voi mittaa, se antaa osviittaa miten tukossa suodattimet ovat. Jos vastapaineet ovat jo isot niin
saksasta wagner/ernst tarvikke suodattimett maksaa noin 8-900€ tai sitten tyhjäksi vaan ja koodata valvonta pois päältä.
Leave a comment: