Originally posted by Tojopa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tojopa View PostJaguarin XK8 kellään kokemusta?2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostEi oo kokemusta mutta tuollasia on tullut sillä silmällä katsottua. 4.0l koneen pahin paikka on jakopää joka on työläs vaihtaa ja voi olla että uudemman mallin kiristimet ei riitä remppaan. Ahtimeen kannattaa vaihtaa sinne kuuluvat öljyt kun laakerit on hankalahko vaihtaa. Vaihteisto on muistaakseni sama 6-vaihteinen ZF joka on vaikka E60:ssä eli samat viat.
Itse olin siinä käsityksessä, että XK8 ois vapari kasi? :thinkex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostMinkälaisia fiiliksiä vanhakoppasesta ML270cdi:stä? Vähän miettinyt josko sellasen laittaisin. Jotain niitä viimeisiä vuosikertoja (04-05 esim. Final edition)
Onhan siinä eroa seuraavaan korimalliin kyllä paljonkin mutta intuitio olis että pääsisi vähemmällä parsimisella.
Btw. Nismo Jukessa on hyvät penkit. Oma perse ei ainakaan puutunut vaikka ajoi pari kertaa Suomen ympäri. Tankki Jukessa on kyllä pieni. Etelästä kun lähtee niin Jyväskylässä saa jo ajaa tankille. Ja uudestaan Oulussa.
Siihen mihinkä kaupat kaatui, niin oli kulutus. Ajoin talvella kuinka sukkasillaan 400km, niin kulutus oli 9,5-10l maantiellä (kesärenkaat alla). Itsellä ei talous kestä sitä, 40-50 tonttua vuoteen ajavana. Sitten vielä henkilöautona kivat verot, vähän yli 1000€ eikä tule varmasti halpenemaan. Toki kun sen otin koeajoon niin ajattelin jotta ei se ilmalla kulje.
Vetoja oli 270 ihan ok. Ei tykki mutta pärjää.
Konttiin sopii ihan kivasti tavaraa, lastenvaunuja myöten. Korkeutta piisaa.
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostTyyppivioista jne. on tullut kyllä löydettyä tietoa tuon XK8 osalta (toki XKR kävisi myös), mutta omakohtaisia kokemuksia olisi kiva kuulla. Kissankulmalta tietysti asiaa löytää jonkin verran, mutta kissalasien läpi nähtynä enemmänkin.
(last 6 digits of the chassis number begins with an F, for example F67894.)
XJ XJ8 / XJR ( X308 ) - 1999 XJR and Nikasil issue - Hi, Couple of days ago I got a very good private offer for the used Jag XJR, the car was put in service in the end of 1998 and is apparently is the one which has the dreaded [:@] Nikasil [:@] issue. The car in question has 60'000 miles on it, was driven carefuly and...
Murenevat jakopään laahaimet.
Broidin -98 XJRn 28k ajettuna jakopää huollettiin pajalla.
Noin 4k tuli hintaa osineen.Sir! I have a plan.
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostTyyppivioista jne. on tullut kyllä löydettyä tietoa tuon XK8 osalta (toki XKR kävisi myös), mutta omakohtaisia kokemuksia olisi kiva kuulla. Kissankulmalta tietysti asiaa löytää jonkin verran, mutta kissalasien läpi nähtynä enemmänkin.
Xk on vapari zf:n laatikolla ja jonkin asteinen akilleen kantapää. Xkr:ssä remmiahdin ja Mb:n 5-vaihteinen automaatti. Kestävämpi kuin zf, mutta loppuviimein käyttö ja huolto ratkaisee paljon. Molemmissa malleissa tuo 4,0 koneen jakopää kannattaa päivittää uudemmilla osilla. Lisäksi kannentiivisteet ovat ns pahvi eli massatiivisteet. 4,2l koneissa nämä molemmat kohdat paranneltu. Itse katselin 2v sitten Kesäkissaa ja jakopäät on jo aika monessa päivitetty. Kannattaa vilkuilla Ruattin puolellekin. Itse hain sieltä. Helppo homma.
Itse ostin tämän auton sijoitusmielessäkin. Liian moni automalli mennyt jossitellessa, että olis pitänyt ostaa, esim 25v sitten 60-luvun Mustang fastback, Porche 911 ilmajäähdytyksellä 20v sitten. Katsotaan kuinka tän kans käy...
Ihan mukava kesäauto, jossa potkua (xkr) riittävästi Suomen teille. Neljälle hengelle ahdas, vaikka 2+2 onkin ja autolla pituutta melkein 5 metriä.Tällä hetkellä Bemariton
työmatkakiiturina MB Glc 220d
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
Comment
-
-
Originally posted by holmes View PostNikasil ongelmia voi olla moottorissa.
(last 6 digits of the chassis number begins with an F, for example F67894.)
XJ XJ8 / XJR ( X308 ) - 1999 XJR and Nikasil issue - Hi, Couple of days ago I got a very good private offer for the used Jag XJR, the car was put in service in the end of 1998 and is apparently is the one which has the dreaded [:@] Nikasil [:@] issue. The car in question has 60'000 miles on it, was driven carefuly and...
Murenevat jakopään laahaimet.
Broidin -98 XJRn 28k ajettuna jakopää huollettiin pajalla.
Noin 4k tuli hintaa osineen.Tällä hetkellä Bemariton
työmatkakiiturina MB Glc 220d
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
Comment
-
-
Kävin viikonloppuna testaamassa tuommosen jokunen sivu takaperin mainitsemani CC volkkarin. Päällimmäisenä jäi mieleen rengasmelu. CC:ssä oli 205/50/17 renkaat ja omassa F07 Gt:ssäni on 255/265R19 pyörät, siitä huolimatta Gt oli samalla tiellä samalla vauhdilla samalla kännykällä mitattuna n. 10db hiljaisempi. Että tais jäädä CC hankkimatta. Ei vaan pysty noin meluisan auton kanssa elämään.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by nupaha View PostKissalasien läpi täältäkin kommentoidaan. Ilmeisesti puhe on x100 korimallista?
Xk on vapari zf:n laatikolla ja jonkin asteinen akilleen kantapää. Xkr:ssä remmiahdin ja Mb:n 5-vaihteinen automaatti. Kestävämpi kuin zf, mutta loppuviimein käyttö ja huolto ratkaisee paljon. Molemmissa malleissa tuo 4,0 koneen jakopää kannattaa päivittää uudemmilla osilla. Lisäksi kannentiivisteet ovat ns pahvi eli massatiivisteet. 4,2l koneissa nämä molemmat kohdat paranneltu. Itse katselin 2v sitten Kesäkissaa ja jakopäät on jo aika monessa päivitetty. Kannattaa vilkuilla Ruattin puolellekin. Itse hain sieltä. Helppo homma.
Itse ostin tämän auton sijoitusmielessäkin. Liian moni automalli mennyt jossitellessa, että olis pitänyt ostaa, esim 25v sitten 60-luvun Mustang fastback, Porche 911 ilmajäähdytyksellä 20v sitten. Katsotaan kuinka tän kans käy...
Ihan mukava kesäauto, jossa potkua (xkr) riittävästi Suomen teille. Neljälle hengelle ahdas, vaikka 2+2 onkin ja autolla pituutta melkein 5 metriä.
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostKävin viikonloppuna testaamassa tuommosen jokunen sivu takaperin mainitsemani CC volkkarin. Päällimmäisenä jäi mieleen rengasmelu. CC:ssä oli 205/50/17 renkaat ja omassa F07 Gt:ssäni on 255/265R19 pyörät, siitä huolimatta Gt oli samalla tiellä samalla vauhdilla samalla kännykällä mitattuna n. 10db hiljaisempi. Että tais jäädä CC hankkimatta. Ei vaan pysty noin meluisan auton kanssa elämään.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostSulla on vähän sama ongelma kuin minulla. Eli tuollaisen seiskasarjaan pohjautuvan jälkeen on todella vaikea päästä samaan mukavuuteen, voimaan, yms. jos etsii alemmilta mallisarjoilta.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Rengasmelu on kaikkien vag konsernin vehkeiden helmasynti. Ei lähde kulumallakaan vaikka vuodet vierii. A8 audista ei tosin ole kokemusta metriäkään.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostRengasmelu on kaikkien vag konsernin vehkeiden helmasynti. Ei lähde kulumallakaan vaikka vuodet vierii. A8 audista ei tosin ole kokemusta metriäkään.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Comment