Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    Originally posted by Tojopa View Post
    Jaguarin XK8 kellään kokemusta?
    Wheeler Dealersissa fiksaavat tuollaisen yhdessä jaksossa, löytynee netistä.

    Comment

    • Tojopa
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 1592
      • Kuopio

      Originally posted by jr66 View Post
      Wheeler Dealersissa fiksaavat tuollaisen yhdessä jaksossa, löytynee netistä.
      Katsottu taannoin

      Comment

      • jokes911
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 875
        • Espoo

        Originally posted by Tojopa View Post
        Jaguarin XK8 kellään kokemusta?
        Ei oo kokemusta mutta tuollasia on tullut sillä silmällä katsottua. 4.0l koneen pahin paikka on jakopää joka on työläs vaihtaa ja voi olla että uudemman mallin kiristimet ei riitä remppaan. Ahtimeen kannattaa vaihtaa sinne kuuluvat öljyt kun laakerit on hankalahko vaihtaa. Vaihteisto on muistaakseni sama 6-vaihteinen ZF joka on vaikka E60:ssä eli samat viat.
        2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
        2022 X3 Charged Edition Msport
        1999 Honda CBR 900 SC33
        2009 Husqvarna SMR 510
        2017 KTM EXCF 350

        Comment

        • Juhaska
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 3983
          • Suomi

          Originally posted by jokes911 View Post
          Ei oo kokemusta mutta tuollasia on tullut sillä silmällä katsottua. 4.0l koneen pahin paikka on jakopää joka on työläs vaihtaa ja voi olla että uudemman mallin kiristimet ei riitä remppaan. Ahtimeen kannattaa vaihtaa sinne kuuluvat öljyt kun laakerit on hankalahko vaihtaa. Vaihteisto on muistaakseni sama 6-vaihteinen ZF joka on vaikka E60:ssä eli samat viat.
          Tuotas noin onko ahdinta muissa malleissa, kuin XKR:ssä?
          Itse olin siinä käsityksessä, että XK8 ois vapari kasi? :think
          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

          Comment

          • Tojopa
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 1592
            • Kuopio

            Tyyppivioista jne. on tullut kyllä löydettyä tietoa tuon XK8 osalta (toki XKR kävisi myös), mutta omakohtaisia kokemuksia olisi kiva kuulla. Kissankulmalta tietysti asiaa löytää jonkin verran, mutta kissalasien läpi nähtynä enemmänkin.

            Comment

            • JepJap
              Bimmer Rookie
              • Feb 2018
              • 49
              • Suomi

              Originally posted by GameOver View Post
              Minkälaisia fiiliksiä vanhakoppasesta ML270cdi:stä? Vähän miettinyt josko sellasen laittaisin. Jotain niitä viimeisiä vuosikertoja (04-05 esim. Final edition)
              Onhan siinä eroa seuraavaan korimalliin kyllä paljonkin mutta intuitio olis että pääsisi vähemmällä parsimisella.

              Btw. Nismo Jukessa on hyvät penkit. Oma perse ei ainakaan puutunut vaikka ajoi pari kertaa Suomen ympäri. Tankki Jukessa on kyllä pieni. Etelästä kun lähtee niin Jyväskylässä saa jo ajaa tankille. Ja uudestaan Oulussa.
              Itsellä oli koeajossa viikonlopun tommoonen mölli mese. Itselle tuntui jotta kuskin penkki on liian lyhyt jaloille/säätöjä liika vähän, vaikka olen vain 180cm. Mukava oli muuten ajaa. Pientä ruoste piskoa oli kaikki alla, paitsi näkyvillä paikoilla (esim kun oven avasi etulokarin alapää oli vähän ruskea ym.)
              Siihen mihinkä kaupat kaatui, niin oli kulutus. Ajoin talvella kuinka sukkasillaan 400km, niin kulutus oli 9,5-10l maantiellä (kesärenkaat alla). Itsellä ei talous kestä sitä, 40-50 tonttua vuoteen ajavana. Sitten vielä henkilöautona kivat verot, vähän yli 1000€ eikä tule varmasti halpenemaan. Toki kun sen otin koeajoon niin ajattelin jotta ei se ilmalla kulje.
              Vetoja oli 270 ihan ok. Ei tykki mutta pärjää.

              Konttiin sopii ihan kivasti tavaraa, lastenvaunuja myöten. Korkeutta piisaa.

              Comment

              • holmes
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 351
                • Porvoo Connection

                Originally posted by Tojopa View Post
                Tyyppivioista jne. on tullut kyllä löydettyä tietoa tuon XK8 osalta (toki XKR kävisi myös), mutta omakohtaisia kokemuksia olisi kiva kuulla. Kissankulmalta tietysti asiaa löytää jonkin verran, mutta kissalasien läpi nähtynä enemmänkin.
                Nikasil ongelmia voi olla moottorissa.
                (last 6 digits of the chassis number begins with an F, for example F67894.)
                XJ XJ8 / XJR ( X308 ) - 1999 XJR and Nikasil issue - Hi, Couple of days ago I got a very good private offer for the used Jag XJR, the car was put in service in the end of 1998 and is apparently is the one which has the dreaded [:@] Nikasil [:@] issue. The car in question has 60'000 miles on it, was driven carefuly and...

                Murenevat jakopään laahaimet.
                Broidin -98 XJRn 28k ajettuna jakopää huollettiin pajalla.
                Noin 4k tuli hintaa osineen.
                Sir! I have a plan.

                Comment

                • nupaha
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 273
                  • Pohojanmaa

                  Originally posted by Tojopa View Post
                  Tyyppivioista jne. on tullut kyllä löydettyä tietoa tuon XK8 osalta (toki XKR kävisi myös), mutta omakohtaisia kokemuksia olisi kiva kuulla. Kissankulmalta tietysti asiaa löytää jonkin verran, mutta kissalasien läpi nähtynä enemmänkin.
                  Kissalasien läpi täältäkin kommentoidaan. Ilmeisesti puhe on x100 korimallista?
                  Xk on vapari zf:n laatikolla ja jonkin asteinen akilleen kantapää. Xkr:ssä remmiahdin ja Mb:n 5-vaihteinen automaatti. Kestävämpi kuin zf, mutta loppuviimein käyttö ja huolto ratkaisee paljon. Molemmissa malleissa tuo 4,0 koneen jakopää kannattaa päivittää uudemmilla osilla. Lisäksi kannentiivisteet ovat ns pahvi eli massatiivisteet. 4,2l koneissa nämä molemmat kohdat paranneltu. Itse katselin 2v sitten Kesäkissaa ja jakopäät on jo aika monessa päivitetty. Kannattaa vilkuilla Ruattin puolellekin. Itse hain sieltä. Helppo homma.
                  Itse ostin tämän auton sijoitusmielessäkin. Liian moni automalli mennyt jossitellessa, että olis pitänyt ostaa, esim 25v sitten 60-luvun Mustang fastback, Porche 911 ilmajäähdytyksellä 20v sitten. Katsotaan kuinka tän kans käy...
                  Ihan mukava kesäauto, jossa potkua (xkr) riittävästi Suomen teille. Neljälle hengelle ahdas, vaikka 2+2 onkin ja autolla pituutta melkein 5 metriä.
                  työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive
                  kauppakassina Audi A3 sedan
                  kesäkissana Jaguar XKR

                  Comment

                  • nupaha
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 273
                    • Pohojanmaa

                    Originally posted by holmes View Post
                    Nikasil ongelmia voi olla moottorissa.
                    (last 6 digits of the chassis number begins with an F, for example F67894.)
                    XJ XJ8 / XJR ( X308 ) - 1999 XJR and Nikasil issue - Hi, Couple of days ago I got a very good private offer for the used Jag XJR, the car was put in service in the end of 1998 and is apparently is the one which has the dreaded [:@] Nikasil [:@] issue. The car in question has 60'000 miles on it, was driven carefuly and...

                    Murenevat jakopään laahaimet.
                    Broidin -98 XJRn 28k ajettuna jakopää huollettiin pajalla.
                    Noin 4k tuli hintaa osineen.
                    Tuo nikasil-ongelma oli enemmänkin Jenkkilän ongelma, kun / jos ajetaan bensalla, jos rikkiä.
                    työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive
                    kauppakassina Audi A3 sedan
                    kesäkissana Jaguar XKR

                    Comment

                    • SkyMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 518
                      • Sirius

                      Kävin viikonloppuna testaamassa tuommosen jokunen sivu takaperin mainitsemani CC volkkarin. Päällimmäisenä jäi mieleen rengasmelu. CC:ssä oli 205/50/17 renkaat ja omassa F07 Gt:ssäni on 255/265R19 pyörät, siitä huolimatta Gt oli samalla tiellä samalla vauhdilla samalla kännykällä mitattuna n. 10db hiljaisempi. Että tais jäädä CC hankkimatta. Ei vaan pysty noin meluisan auton kanssa elämään.
                      Coffee isn´t my cup of tea

                      Comment

                      • Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

                        Originally posted by nupaha View Post
                        Kissalasien läpi täältäkin kommentoidaan. Ilmeisesti puhe on x100 korimallista?
                        Xk on vapari zf:n laatikolla ja jonkin asteinen akilleen kantapää. Xkr:ssä remmiahdin ja Mb:n 5-vaihteinen automaatti. Kestävämpi kuin zf, mutta loppuviimein käyttö ja huolto ratkaisee paljon. Molemmissa malleissa tuo 4,0 koneen jakopää kannattaa päivittää uudemmilla osilla. Lisäksi kannentiivisteet ovat ns pahvi eli massatiivisteet. 4,2l koneissa nämä molemmat kohdat paranneltu. Itse katselin 2v sitten Kesäkissaa ja jakopäät on jo aika monessa päivitetty. Kannattaa vilkuilla Ruattin puolellekin. Itse hain sieltä. Helppo homma.
                        Itse ostin tämän auton sijoitusmielessäkin. Liian moni automalli mennyt jossitellessa, että olis pitänyt ostaa, esim 25v sitten 60-luvun Mustang fastback, Porche 911 ilmajäähdytyksellä 20v sitten. Katsotaan kuinka tän kans käy...
                        Ihan mukava kesäauto, jossa potkua (xkr) riittävästi Suomen teille. Neljälle hengelle ahdas, vaikka 2+2 onkin ja autolla pituutta melkein 5 metriä.
                        Kiitän!

                        Comment

                        • jokes911
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 875
                          • Espoo

                          Originally posted by SkyMan View Post
                          Kävin viikonloppuna testaamassa tuommosen jokunen sivu takaperin mainitsemani CC volkkarin. Päällimmäisenä jäi mieleen rengasmelu. CC:ssä oli 205/50/17 renkaat ja omassa F07 Gt:ssäni on 255/265R19 pyörät, siitä huolimatta Gt oli samalla tiellä samalla vauhdilla samalla kännykällä mitattuna n. 10db hiljaisempi. Että tais jäädä CC hankkimatta. Ei vaan pysty noin meluisan auton kanssa elämään.
                          Sulla on vähän sama ongelma kuin minulla. Eli tuollaisen seiskasarjaan pohjautuvan jälkeen on todella vaikea päästä samaan mukavuuteen, voimaan, yms. jos etsii alemmilta mallisarjoilta.
                          2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                          2022 X3 Charged Edition Msport
                          1999 Honda CBR 900 SC33
                          2009 Husqvarna SMR 510
                          2017 KTM EXCF 350

                          Comment

                          • SkyMan
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 518
                            • Sirius

                            Originally posted by jokes911 View Post
                            Sulla on vähän sama ongelma kuin minulla. Eli tuollaisen seiskasarjaan pohjautuvan jälkeen on todella vaikea päästä samaan mukavuuteen, voimaan, yms. jos etsii alemmilta mallisarjoilta.
                            Joo, näinhän se on. Samaan pääsee, kun maksaa välirahaa yhden uuden Octavian verran. Tiedostan siis sen, että parempaa ei voi saada ilman suurta rahakasaa, mutta saisi edes siedettävästi huonomman. Jostain ihmeellisistä psykologisista syistä arvostan vuosimallia ja ajettujen kilometrien vähyyttä. Eihän siinä mitään järkeä ole, mutta jotenkin tuntuu, että kahdeksan vuotta vanha ja lähemmäs 200tkm ajettu pitäisi vaihtaa useamman vuoden uudempaan ja ainakin puolet vähemmän ajettuun. Eikä se olis huono, jos se kävisi bensalla ja kulkiskin edes jotenkin. Sitä ei muuten tehnyt 160hv multifuel CC. No, katsellaan.
                            Coffee isn´t my cup of tea

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5257
                              • Pirkkala

                              Rengasmelu on kaikkien vag konsernin vehkeiden helmasynti. Ei lähde kulumallakaan vaikka vuodet vierii. A8 audista ei tosin ole kokemusta metriäkään.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Rengasmelu on kaikkien vag konsernin vehkeiden helmasynti. Ei lähde kulumallakaan vaikka vuodet vierii. A8 audista ei tosin ole kokemusta metriäkään.
                                No eikai nyt ihan kaikkien... Nykyinen ilmajousitettu Touareg on hiljaisempi kuin yksikään omistamistani pemareista. 275/45-20 palloilla.
                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎