Originally posted by Remotion
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Kräki View PostEli jäänyt vähän kaivelemaan,myönnä pois. ”Corolla” kuskit vetää nauraen susta ohi🤣🤣
Samulla ollut muutama aika nopea subaru, ferrari yms ja nykyään ajelee paljon sähköllä. En usko että modernin seiskan kyydissä missä on kaikki varusteet ruksattu tulee hirveästi corollat kaivelemaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Samu81 View PostOsaatko ymmärtää lukemaasi, entä ymmärrätkö niin kutsuttuja asiayhteyksiä? Suosittelen lukemaan lainaamani tekstin - ymmärtämään sen ja pohtimaan minun ja lainaamani tekstin kirjoitustyyliä, neppailua.
Ehkä vielä joskus, ellei sinua skidinä tiputeltu liian monta kertaa maahan - pää edellä?
Sähköautot ovat varmasti TeslaBjörnin kaltaisille hermanneille teleporttauksesta seuraava tapa liikkua kun kaikki on niin mitäänsanomatonta. Tulee mieleen ihan tietyntyyppinen Corolla-autoilu, mutta siitä lisää alempana. Istutaan kyydissä, käytännössä tietokoneen viedessä sinut A -> B. Tuon kaikenlaisen ... voiko sanoa "tietokoneistumisen" lisäksi sähköauton olennainen vika on aivan jäätävä omapaino, joka tappaa ajamisen hauskuuden jos siitä (ajamisen hauskuudesta) ymmärtää vähänkään enemmän kuin "KAASU POHJASSA VALOISTA JA TON JA TON ETEEN".
Kyllähän täälläkin jengi väittää naama peruslukemilla kuinka 2500-2600kg painoista autoa on suorastaan SIKASIISTIÄ syöttää mutkatiellä mutkiin - joopajoo. Suosittelen kokeilemaan mitä tahansa 1500kg kevyempää autoa samalla tienpätkällä - voi näkökulmat avartua.
Sähköinen autoilu = Corollajormien autoilu aikana ennen sähköautoja eli A -> B väli mahdollisimman tylsästi, edullisesti, hiljaisesti, jopa mitäänsanomattomasti. Ainoana erona tuohon "corolla-autoiluun" on se sähköauton viiveettömällä teholla kikkailu (pelleily) muun liikenteen seassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by isolohko View PostMeinaa neppailusta paras terävyys nyt hiipua.
Joskus noita Niko on Track YT:ta katsellut, tyylinä hänellä vakio Model 3 perffillä jahtailla paperilla nopeampia ICE urheiluautoja Nyrrellä. Se on ne ranteet, ne ranteet, eikä auto yksin.
Itellä on ihan vaan klassikkoharrasteauto jolla tykkään ajella maanteitä omaan tahtiin, ratahommiin pitäisi olla ihan erilainen auto. Ei mopolla moottoritielle.
Tuntuisi erikoiselta muutenkin keulia sillä että 500-1000hp uudella autolla on nopeampi kuin parisataa heppaisella vuosikymmeniä vanhalla klassikolla?
Suomessa jos näille turneille haluaa mukaan ni tietysti järjestäjistä kiinni mut en ole koskaan Teslaa nähnyt, eli sillä ei taida päästä mukaan. Katsoin viimekesien valokuvia niin yksi täyssähkö porsche tais olla kerran mukana.
Jatkakaa sähköautoista hinkkaamista ni tuutte onnellisiksi.
Leave a comment:
-
-
Meinaa neppailusta paras terävyys nyt hiipua.
Joskus noita Niko on Track YT:ta katsellut, tyylinä hänellä vakio Model 3 perffillä jahtailla paperilla nopeampia ICE urheiluautoja Nyrrellä. Se on ne ranteet, ne ranteet, eikä auto yksin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///Jone View PostVaihtoehtoisista teknologioista sähkö näyttäytyy henkilöautoliikenteelle parhaalta ratkaisemaan pientä osaa päästövähennyksistä (oisko 2/10 osaa). Tämä ajatuksesi 2-4 litraa/100km ei riitä, ellei oteta jotain Pentti Linkolamaista väestönvähennystä tavoitteeksi.
Muutoinkin jos öljyä halutaan käyttää, niin se on paras lämmitykseen, koska auton moottorissa hyötysuhde on hyvin huono ja suurin osa tehosta menee ääneen ja lämpöön, vain 20 % energiasisällöstä saadaan renkaille, eli noin 2kwh koko yhden litran 10kwh energiasisällöstä. Sähkö siis autoon ja öljy lämmitykseen jo valita täytyy energiatehokkuuden nimissä.
Originally posted by duckland View PostUnohdat skenaariossa sen että kuka haluaisi 2-4 litraa kuluttavan auton joka kiihtyy 12 sekkaa ja näyttää toyota priukselta.
Itseasias pakko oli käydä lukemassa sittenkin takaisin päin että mitä muuta siinä luki. On tämä vaan niin viihdyttävää.
On siinä kyl mennyt pahasti tunteisiin joku asia.
Originally posted by duckland View PostUnohdat skenaariossa sen että kuka haluaisi 2-4 litraa kuluttavan auton joka kiihtyy 12 sekkaa ja näyttää toyota priukselta. Nyt vaihtoehtona on auto jonka rinnalla tuollainen näyttäisi muinaisjäännökseltä. Jo joku id3 kiihtyy paremmin kun vielä hetki sitten nopeahkoksi luokitellut muinaisjäännökset. Joo ei niitä ole tehty sinne mutkatielle vaan jokapäiväiseen käyttöön ja kyllä sitä tehoa tarvitaan jokapäiväisessä käytössä. Toisaalta jos maailma olisi mennyt noin voisi näillä kesäisin käyttöön otettavilla romuilla vielä päteä. Nythän ne näyttää lähinnä naurettavilta tientukoilta. Mutta aina on ne pari aurinkoista päivää kun ne voi kaivaa esiin ja käydä ajamassa letkassa ja jutella autoharrastuksesta. Pidetään ne silti erillään siitä auton oikeasta käyttötarpeesta.
Polttomoottori on niin aikansa elänyt tuote että kiitos teslalle että sekotitti pakan ja saatiin autoilu nykyaikaan. Ei ääni ole tehon mittari. Meidät on vaan kasvatettu tällaiseen että huutaminen olisi tehokkaampi tapa ilmaista mielipide ja kovempi ääni on mukamas autossa merkki jostakin. Onneksi huutamisen ihminen on ymmärtänyt jo että viestintä välineenä se on huono. Suurin osa on ymmärtänyt myös että auton ei tarvitse kertoa suorituskyvystä huutamalla.
Tää on kyl hauska et heitellään mitä tahansa itsekeksittyjä anekdootteja jotka ei mitenkään korreloi aiheen kanssa mut kun tulee mieleen ni käytetään.
Miksi sitten haluat tuoda Suomen täyteen neekereitä joiden ainoa kommunikointi tapa on huutaminen? Viherideologiahan on sidottu suoraan tuohon haittamaahanmuuton suosimiseen.
Miksi olet forumilla huutelemassa tälläisiä suoraan sanottuna sairaita tekstejä?
Oma autohan laulaa, ja kauniisti laulaakin, se on kehittyneempi muoto kommunikoinnista. Huh, menee iho kananlihalle kun pelkästään ajattelee. Täytyy sanoo et 1190kg tientukko menee noilla kaikkein mutkaisimmilla maanteillä siihen malliin että ois hauska nähdä miten joku sähköauto menee edellä ja painuis horisonttiin? Mikset tuu enskesänä näyttää mulle närhenmunat. :P
Mitäs muuta aivopieruja tossa vielä oli, pitää viel kerran lukee läpi et saan kaikki poimittua. Ainiin ID3 mainittu. Wolkkarin sähköauton eduksi on tosiaan laskettava se laulaa suohon tuhansia urheiluautoja ja superautoja. Felicity Acen mukana uppos 4000 Lamborghinia, Porschea yms ja palon syyksi on esitetty ID-4:sta.
Ei tää nyt ihan hirvee raketti ole.Last edited by Remotion; 30-03-2023, 15:28.
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by Kräki View PostHaha���� ilmeisesti jääny vähän liian monta kertaa valoissa inssinnöörispedelle,kun noin kaivelee.
No onhan se noloa,että 35kg kukkakeppi muuttuu auton myötä paremmaksi rattimieheksi��
Ehkä vielä joskus, ellei sinua skidinä tiputeltu liian monta kertaa maahan - pää edellä?
Sähköautot ovat varmasti TeslaBjörnin kaltaisille hermanneille teleporttauksesta seuraava tapa liikkua kun kaikki on niin mitäänsanomatonta. Tulee mieleen ihan tietyntyyppinen Corolla-autoilu, mutta siitä lisää alempana. Istutaan kyydissä, käytännössä tietokoneen viedessä sinut A -> B. Tuon kaikenlaisen ... voiko sanoa "tietokoneistumisen" lisäksi sähköauton olennainen vika on aivan jäätävä omapaino, joka tappaa ajamisen hauskuuden jos siitä (ajamisen hauskuudesta) ymmärtää vähänkään enemmän kuin "KAASU POHJASSA VALOISTA JA TON JA TON ETEEN".
Kyllähän täälläkin jengi väittää naama peruslukemilla kuinka 2500-2600kg painoista autoa on suorastaan SIKASIISTIÄ syöttää mutkatiellä mutkiin - joopajoo. Suosittelen kokeilemaan mitä tahansa 1500kg kevyempää autoa samalla tienpätkällä - voi näkökulmat avartua.
Sähköinen autoilu = Corollajormien autoilu aikana ennen sähköautoja eli A -> B väli mahdollisimman tylsästi, edullisesti, hiljaisesti, jopa mitäänsanomattomasti. Ainoana erona tuohon "corolla-autoiluun" on se sähköauton viiveettömällä teholla kikkailu (pelleily) muun liikenteen seassa.Last edited by Samu81; 30-03-2023, 09:35.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ceeray View PostSähkö voimalinjana lyömätön. I-Pace autona kuin mikroauto, tarkka ja kiihtyy kivasti. Raskas ohjaus pitkillä legeillä. Alusta pintakova pienissä vauhdeissa, pompottaa takapäätä vaikka ilma-alusta. Kilinöitä ja kolinoita enemmän kuin 5srj ja muutenkin rengasäänet tulee läpi herkemmin.
Tuon korimallin kun saisi bemariin sähkölle niin olisin jo jonossa. I4 liian matala mun mielestä näille nykyisille teille..
Itsellä kohta vuosi ja 38tkm takana, erittäin tyytyväinen olen ollut autoon kaikin puolin. Mieluummin tällä lähtee liikenteeseen kuin tuolla "harraste" E39:llä. Eikä tämä omaan makuun ole mitenkään tylsä vaikkakin käyttöautona toimii.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by isolohko View PostSamu81 jos pystyy tuollaista läppää heittämään elämän muiltakin alueilta, ulkomuistista ja livenä, kenties englanniksikin, niin ei muuta kuin ismoleikoilemaan!Hyvää läppää!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wespa View PostMun on kyllä rehellisesti aika vaikea uskoa että reilusti päälle kaksi tonnia painava hirvitorni on ”autona kuin mikroauto”, se on jo fysiikan lakien vastaistakin, niitä eivät sentään Jaguarin inssitkään ole vielä pystyneet kumoamaan.Jotain E46:sta sopivasti tehdasvakiosta kiristettynä voi vielä suht hyvällä omallatunnolla luonnehtia mikroautomaiseksi, mutta ei kyllä tuommoista möhkälettä, vaikka se kuinka kiihtyisikin. Mikroautomaisuus ainakin omasta mielestäni edellyttäisi vähintäänkin sitä että autossa istutaan suht lähellä tietä ja että ohjaus olisi jotenkin sellainen että ratin kääntämisellä on suora mekaaninen, korkeintaan kevyesti hydraulisesti tehostettu yhteys renkaiden kääntymiseen. Molemmat toteutuvat vähän huonosti modernissa SUVissa..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PNM2 View PostOtetaas taas hupiukkojen jälkeen enemmän asiaa akunkestosta, jota siihen erikoistunut jenkkifirma on tutkinut. Vopite olla, että täällä akku kuluu lämpötilavaihteluissa hieman nopeammin mutta en kovin huolissani ole.
https://www.is.fi/autot/art-2000009484772.html
Pohjoismaissa on keskimäärin melkoisen lauhaa. Pakkanen heikentää tietysti kapasiteettia silloin, kun on kylmä. Mutta pitkäaikaista akun rapautumista ei silloin havaittu.
Sinänsä hyvä, että tuossakin jutussa oli kiinnitetty huomiota siihen, ettei monelle niin rakas vertaus puhelinten tai käsityökalujen akustoihin ole millään tavalla järkevää.
Leave a comment:
-
-
Vähemmän tämä kallistelee kuin e46..
Ipace on tarkka ajettava, massasta riippumatta. Sen huomaa vasta jarruttaessa liukkaalla.
Kävin i4 M50 kyydissä, kyllä tuo liikahti.. lähinnä ikävä BMW toteutuksia softassa ja iDriveä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ceeray View PostNonni. Alla nyt se 5tkm sähköautoilua Jaggen I-pacella.
Käytössä ihan tolppatöspeli josta luvalla 8A ja luvatta sit vähä enemmän. Ja töissä voi kanssa töpselöidä.
Joten ladattu pikana vain 2 krt reissuissa. Hyvin on pärjännyt. Pikalataus kylmällä akulla Juukan aakkosilla ei kovin nopeaa ollut, 100kw laturista sai aluksi 27kw joka kiihtyi 25min aikana 35kw akun lämmetessä. Noilla pääsi jo Kolilta kotiin onneksi.
Sähkö voimalinjana lyömätön. I-Pace autona kuin mikroauto, tarkka ja kiihtyy kivasti. Raskas ohjaus pitkillä legeillä. Alusta pintakova pienissä vauhdeissa, pompottaa takapäätä vaikka ilma-alusta. Kilinöitä ja kolinoita enemmän kuin 5srj ja muutenkin rengasäänet tulee läpi herkemmin.
Tuon korimallin kun saisi bemariin sähkölle niin olisin jo jonossa. I4 liian matala mun mielestä näille nykyisille teille..
Totaalisen kesken jäänyt kötöstys
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ceeray View PostI-Pace autona kuin mikroauto, tarkka ja kiihtyy kivasti.Jotain E46:sta sopivasti tehdasvakiosta kiristettynä voi vielä suht hyvällä omallatunnolla luonnehtia mikroautomaiseksi, mutta ei kyllä tuommoista möhkälettä, vaikka se kuinka kiihtyisikin. Mikroautomaisuus ainakin omasta mielestäni edellyttäisi vähintäänkin sitä että autossa istutaan suht lähellä tietä ja että ohjaus olisi jotenkin sellainen että ratin kääntämisellä on suora mekaaninen, korkeintaan kevyesti hydraulisesti tehostettu yhteys renkaiden kääntymiseen. Molemmat toteutuvat vähän huonosti modernissa SUVissa..
Leave a comment:
-
Leave a comment: