memebuy23buy

Suuri sähköautokeskustelu osa VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aae30
    replied
    sähköauto? mikä se o

    Originally posted by Remotion View Post
    Siksi jos forumilta voisi valita mitä osioita haluaa seurata tai nimenomaisesti merkata jotain vaikka itseltä pois, niin sen tekisin. Nyt kuitenkin ameeban tavoin päädyn tänne ja sitten välillä ehtii jo painamaan entteriä kun rusinat rasahtelee, ennenkuin tajuan että ei taas.
    vähän sama juttu täällä, että tämmöistä kaipailis ku huomannu et ei saatana mustaki tulossa vanha ku netissä mieltänipahoitan ja vittuilen.

    jollain toisella foorumilla törmännyt XenForo:on foorumisoftana, ja sieltä löytyy ainakin ketjujen piiloitus itseltä jne. perussetit paskan välttelyyn.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by GameOver View Post
    Tää on nimenomaan huvittavaa. Samoin kun tasaisin väliajoin porukka tiputtelee ihan sekalaisia olettamia ja olkiukkoja ihan vaan trollaamisen ilosta. Vaikka on julistanut, ettei aihealue kiinnosta millään tasolla.
    Olen yksinkertainen mies, huomasin bannin aikana että teen refleksin omaisesti sitä että avaan uuden selainikkunan ja kirjoitan siihen b ja enter. Noin kahdessa viikossa juuri osaa oppia tavasta veke. Mutta sitten kun käyttöoikeus on luojalta suotu, niin refleksinomaisesti painan pelkästään tuota ”New Posts” nappulaa tuosta paneelista. Ja tämä on niin suosittu keskustelu että melkein aina ykkösenä, eikä siinä tule mietettyä mitä klikkaa tai mitä on lukemassa kun on jo päätynyt syvälle suonsilmäkkeeseen. Siksi jos forumilta voisi valita mitä osioita haluaa seurata tai nimenomaisesti merkata jotain vaikka itseltä pois, niin sen tekisin. Nyt kuitenkin ameeban tavoin päädyn tänne ja sitten välillä ehtii jo painamaan entteriä kun rusinat rasahtelee, ennenkuin tajuan että ei taas.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Ostokiiman ja rahan loppuminen näkyy korjaamoillakin, huollot on jääny vähiin ja hinauksella tulleiden autojen määrä noussut

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Oli miten oli, viimevuoden kevään/kesän huumasta tultu reilusti alas uusien sähköautojen osuusprosentissa. Toki jollainen merkeillä ns kuumia perunoita joilla kauppa vielä käy.

    Mitä tarkoitat tällä, 37 % uusi ennätys ensirekisteröinneissä?


    Jos tarkoitat tilauskirjoissa näkyvien osuutta, onko luvuissa mukana Tesla?

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Oli miten oli, viimevuoden kevään/kesän huumasta tultu reilusti alas uusien sähköautojen osuusprosentissa. Toki jollainen merkeillä ns kuumia perunoita joilla kauppa vielä käy.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Ensirekisteröinneistä -23 maaliskuussa oli 37 prosenttia sähköautoja ja Tesla oli Toyotan jälkeen rekisteröidyin auto maaliskuussa. Teslan hinnanalennukset ilmeisesti puree. Eikä ihme, että autoja myydään, onhan Teslan hinnat alkaen malli Toyota Corollan hinnoissa. Tuollaisella 20tkm ajosuoritteela kun viidessä vuodessa säästää löpössä tonneja.

    Tuo, että vain 20 prosenttia olisi uusista tilauksista sähköautoja pohdituttaa, koska tietohan on peräisin autoliikkeiltä jotka ilmoittavat tiedot keskusliitolle. Mutta onko Tesla moisen keskusliiton jäsen, en usko, ja ellei niin noin 1000 myytyä autoa jää kuukausittain tämän prosenttiosuuden ulkopuolelle joka vastaa 15 % osuutta kuukausittaisesta myynnistä. Tesloja kun saa hyvin lyhyellä odotusajalla, puhuttaneen viikoista tai muutamasta kuukaudesta.

    https://tekniikanmaailma.fi/maalisku...n-suuri-osuus/
    Fake news. "Autoalan tiedotuskeskus" elikkä uusia autoja maahantuovien propagandakoneisto.

    Taas jätetään käytettynä tuodut tyystin "tilastojen" ulkopuolelle, vaikka todellisuudessa edustavat merkittävää osaa Suomen teille ensimmäistä kertaa rekisteröitävistä autoista, eli myös sitä minkälainen autokanta Suomessa on ja miten se kehittyy.

    EDIT: näyttääpä tuo taho sittenkin raporteissaan huomioivan myös käytettynä tuotuja, mutta näissä raporteista nostetuissa uutisoinneissa tätä ei mainita missään. Tuskin huomioivat.
    Last edited by pyroz; 06-04-2023, 08:55.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Ensirekisteröinneistä -23 maaliskuussa oli 37 prosenttia sähköautoja ja Tesla oli Toyotan jälkeen rekisteröidyin auto maaliskuussa. Teslan hinnanalennukset ilmeisesti puree. Eikä ihme, että autoja myydään, onhan Teslan hinnat alkaen malli Toyota Corollan hinnoissa. Tuollaisella 20tkm ajosuoritteela kun viidessä vuodessa säästää löpössä tonneja.

    Tuo, että vain 20 prosenttia olisi uusista tilauksista sähköautoja pohdituttaa, koska tietohan on peräisin autoliikkeiltä jotka ilmoittavat tiedot keskusliitolle. Mutta onko Tesla moisen keskusliiton jäsen, en usko, ja ellei niin noin 1000 myytyä autoa jää kuukausittain tämän prosenttiosuuden ulkopuolelle joka vastaa 15 % osuutta kuukausittaisesta myynnistä. Tesloja kun saa hyvin lyhyellä odotusajalla, puhuttaneen viikoista tai muutamasta kuukaudesta.

    Leave a comment:


  • lnaukkar
    replied
    Originally posted by Kanerv4 View Post
    En mistään mitään tiedä mutta Tesla ryhmää selatessa tulee oikeasti välillä olo että eikö noilla Ihmisillä ole ollut autoa ikinä?
    Monella ei olekaan. Paljon on "ekaksi autoksi tesla" -porukkaa omissa piireissä. Ja toinen vaihtoehto, että se on eka auto, jonka kunnosta omistaja välittää. Siis se ihan ensimmäinen auto, joka on kallis ja osa identiteettiä. Tesla toi hurjasti uutta porukkaa autoharrastuksen pariin.

    Ja vielä suuremmalla osalla ei ole mitään kokemusta auton mekaanikkona toimimisesta. Sinne vaan huoltoon jos jotain ongelmaa tai vikaa.

    No mutta, ei se juuri sen kummempaa ole tuolla Bemarin merkkihuollon tiskilläkään. Ei oma toiminta eikä ne muutkaan asiakkaat.

    ps. ei nykyään tartte osata ajaa, taskuparkkikin menee paremmin kun antaa auton tehdä sen

    Leave a comment:


  • anv
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Käsi pystyyn kuka ei ole koskaan saanut edes naarmua autoon, puhumattakaan kolhuista,lommoista tai kolareista, veikkaan että aika vähissä ne mestarit:think

    Ei naarmuja tai kolhuja koskaan. Yhden ihan rehellisesti muusiksi rekan perään v. 1985

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Originally posted by Kanerv4 View Post
    En mistään mitään tiedä mutta Tesla ryhmää selatessa tulee oikeasti välillä olo että eikö noilla Ihmisillä ole ollut autoa ikinä? Sen verran puupää kysymyksiä ja ties mitä pohdintoja saako viedä muualle maalaukseen kuin Teslan valtuuttamille korjaamoille ja ties mitä. Tuntuu että ihmiset on säikytelty ja pahasti tuolla ryhmässä kun aina jos tulee maksettavaa omasta töpeksimisestä tai jostain niin automaattinen vastaus on takuuseen tai autoliike maksaa Ja muutenkin jutut on ihan mottipäisiä Renkaiden vaihdosta lähtien. En yhtään ihmettele miksi Teslalla on takuuhuollossa autoja pihat täynnä kun joka irtokivestä mikä osuu helmaan niin naristaan että ei kuulu tämän hintaluokan autoon tämä tai jotain muuta infernaalista. Tai sit mä en vaan käsitä tai en osaa valittaa
    Samaa itsekkin naureskellut. Itse kun vein korjaamolle omaa koslaa,niin juuri näitä siellä sisällä. Semmoisia mr.Burnseja 94% ja juurikin auto tarkastettavaksi,kun naapuri oli kuulevinaan jonkun narinan alustasta,niin pitää tulla varmuudenvuoksi tarkistamaan.

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Ei se nyt ihan noinkaan ole, sähköinen voimalinja kun on niin nätisti toimiva että toivoisin enemmän mukavuutta sen kaveriksi, vaikkapa saman tapaista kun joku perus f10 tarjoilee pullakumeilla mutta ei perus sähkis on aina rautajousilla, pintakovaksi säädetty ja alla isot vanteet jäykillä renkailla ja melu sen mukainen, auto siis huokuu sporttisuutta vaikka ajossa huomaa että alustageometria ei ole sinne päinkään
    Tietysti perus sähkisten hintaluokassa ei voi vaatia rautajousia kummempaa. Jonkin verran kuitenkin noita koeajanut, niin Volkkarin ID3:n alusta tuntui aika kovalta. Siihenkin on periaatteessa tarjolla säädettävä alusta hinnastossa, mutta niitä ei myydä. Harmi vain, kun ID3 olisi ollut just soppelin kokoinen auto meille ykkössähkikseksi. Toinen jäykän oloinen sähkis oli Volvo XC40, mutta Volvon penkki ei passannut rouvalle alkuunkaan, joten sen sai unohtaa joka tapauksessa.

    Jos miettii mukavaa ihan perus perus sähkistä, niin Rellun Zoe on vahvoilla. Pieni perusauto, kohtuu pieni ajomelu, mukava alusta ja auto menee paimentamatta suoraan tien päällä. Ok, sisustus on tehty valikoiduista muovilaaduista ja ulkonäkö on juurikin sellainen, että se on nätti työntää sinne mistä se on tullutkin.

    Kaikesta huolimatta ihan positiivinen kokemus ja olisin itse ostanut Rellun tuon Fiat 500e:n sijasta, mutta tähän asiaan mulla ei ollut mitään vaikutusvaltaa. Fiat oli vaan niin ihanan näköinen, että rouva valitsi sen. Sitä en voi kieltää, että rouva on tuossa asiassa oikeassa, sillä Fiat on persoonallinen auto, joka jää Mieleen.

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Originally posted by joko View Post
    En tiedä tuntuuko vain vai onko merkkien välillä vuosien mittaan erot tasoittuneet näin paljon mut itellä on toi 18 mallin e mese maitopurkinhakuautona niin minusta se on hilautunut korimalli kerrallaan kohti vag konsernin tuotetta niinkin fiiliksen kanssa. Kun tosta avaa ja sulkee oven niin fiilis on aivan sama kuin passatissa eli se on semmonen kevyt räppänä eikä likikään sellainen laadukaan auton oloinen "kassakaappi" enää. Myös ohjaus oli samanlainen tunnoton ja kevyt mutta sille löytyi onneksi valikosta säätö. Onneksi sentään vielä sitten ratin takana on mersumainen fiilis mut just noi ovet ja luukut ja sisustan nippeleiden laatu on munmielestä vag konsernin tasolla nykyään. Ja vähän sama minusta on bemarilla havaittavissa että mitä uudempi niin sitä muovisemmalta vaikuttaa sisältä
    Samanlainen fiilis on jäänyt mullekin. Paremmat merkit on huonontuneet ja huonommat parantuneet samaan aikaan. Tietysti paremmilta merkeiltä löytyy kalliimpaa kalustoa, jossa on laadun tunnetta, mutta juurikin E-class / 5 series luokassa on halpuutettu.

    Leave a comment:


  • Kanerv4
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Joo mut Kräkin pointti tais olla siinä ettei osata ajaa ilman tutkien aktuaalista apua. Ja olen hänen pointtinsa kanssa täysin samaa mieltä

    En mistään mitään tiedä mutta Tesla ryhmää selatessa tulee oikeasti välillä olo että eikö noilla Ihmisillä ole ollut autoa ikinä? Sen verran puupää kysymyksiä ja ties mitä pohdintoja saako viedä muualle maalaukseen kuin Teslan valtuuttamille korjaamoille ja ties mitä. Tuntuu että ihmiset on säikytelty ja pahasti tuolla ryhmässä kun aina jos tulee maksettavaa omasta töpeksimisestä tai jostain niin automaattinen vastaus on takuuseen tai autoliike maksaa Ja muutenkin jutut on ihan mottipäisiä Renkaiden vaihdosta lähtien. En yhtään ihmettele miksi Teslalla on takuuhuollossa autoja pihat täynnä kun joka irtokivestä mikä osuu helmaan niin naristaan että ei kuulu tämän hintaluokan autoon tämä tai jotain muuta infernaalista. Tai sit mä en vaan käsitä tai en osaa valittaa

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Käsi pystyyn kuka ei ole koskaan saanut edes naarmua autoon, puhumattakaan kolhuista,lommoista tai kolareista, veikkaan että aika vähissä ne mestarit:think
    On kyllä joskus tullut. Mutta kotipihalla lumikasaan,jonka alla vielä valtava kivi. Kuinka valtava oli vielä lumikasa sen päällä?
    No kaksimetrinenhän siinä lukikin.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Joo mut Kräkin pointti tais olla siinä ettei osata ajaa ilman tutkien aktuaalista apua. Ja olen hänen pointtinsa kanssa täysin samaa mieltä
    Käsi pystyyn kuka ei ole koskaan saanut edes naarmua autoon, puhumattakaan kolhuista,lommoista tai kolareista, veikkaan että aika vähissä ne mestarit:think

    Leave a comment:

Working...
X