https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/...7-e08d68307162 Ajakaa kovempaa talvella!
Suuri sähköautokeskustelu osa VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Naureskelin samaa kun katselin melkein 30kWh/100km kulutusta motarillaOriginally posted by kimmon View Posthttps://www.iltalehti.fi/sahkoautot/...7-e08d68307162 Ajakaa kovempaa talvella!

S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
-
Kyllähän tässä on jupinaa riittänyt siitäkin kun ei modernit polttiksetkaan enää tuota tarpeeksi hukkalämpöä että pysyisi kabiini lämpimänä. Ja sitä myötä on tullut sähkövastuksia avustamaan lämmöntuottoa. Sähköauto on tästä sitten vaan extreme esimerkki. Mikäpä siinä jos joku haluaa säästää sähköä pitämällä kabiinin kylmänä, omapa on valinta.Originally posted by zakspeed View PostNäinkin asian voi ajatella jos haluaa. Hyvän hyötysuhteen moottorista, kun ei sitä hukkalämpöä synny kuten bensiini/diesel "jäähdytetyistä" myllyistä.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
Ihan mielenkiintoinen uuden Moottori -lehden talvitesti sähköautoilla (29 kpl).
1. Tesla Model S Dual Motor Awd mitattu 530 km
2. Tesla Model X Plaid Tri Motor AWD mitattu 444 km
3. BMW i4 eDrive40 mitattu 434 km
4. Nio ET7 mitattu 434 km
5. BMW i7 xDrive 60 mitattu 424 km
Voin kuvaakin tänne otella näistä jos kiinnostaa.
Comment
-
No jaa, pari vuotta sitten ajelin 10 asteen pakkasella e-Golffin Jkl-Turku,Originally posted by Jarger View PostNähdäänköhän koskaan tätä että joku vetää turkishaalarit päällä sähköautolla, koska "huono akku"
Tulevaisuus tarjoaa, ehkä 
Tai sitten se on allekirjoittanut itse
kyllä siinä oli lämmitys enimmän aikaa pois päältä, hanskat kädessä ja pipo syvällä. Se kun sen reilu 30 km vaikutti rangeen, just ja just pääsin Jkl-Tre välin lataamatta, sitten piti vielä kerran käydä laturilla Lasitehtaalla...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Näitähän on jo vaikka kuinka. Eniten korealaisten hybridien puikoissa, koska niissä ei ole sähkölämppäreitä lainkaan vaan polttis hörähtää tulille aina kun kabiiniin haluaa lämpöäOriginally posted by Jarger View PostNähdäänköhän koskaan tätä että joku vetää turkishaalarit päällä sähköautolla, koska "huono akku"
Tulevaisuus tarjoaa, ehkä 
Tai sitten se on allekirjoittanut itse
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Viime kesänä, 30 asteen lämmössä i3 120ah Munchenistä Tukholmaan 32tunnissa. Range mielessä tietysti ilmastointi, radio yms laitteet pois päältä. Voi että vetutti kun jokusen kerran näytti appi latureita vapaaksi ja paikanpäällä varattu tai rikki. Kerrasta oppi..Originally posted by MajorDrake View PostNo jaa, pari vuotta sitten ajelin 10 asteen pakkasella e-Golffin Jkl-Turku,
kyllä siinä oli lämmitys enimmän aikaa pois päältä, hanskat kädessä ja pipo syvällä. Se kun sen reilu 30 km vaikutti rangeen, just ja just pääsin Jkl-Tre välin lataamatta, sitten piti vielä kerran käydä laturilla Lasitehtaalla...
Comment
-
Tämä kommentti
Pienoinen askel totuuteen.
"Olipa todella yllättävää (not!) että autoalan tiedottajan mielestä valtion varojen käyttäminen yksityisten autojen ostamiseen on kannatettavaa.
1970-luvultä lähtien alaa seuranneena heidän ratkaisunsa mihin tahansa ongelmaan on aina uuden auton ostaminen.
1970-luvulla uusi auto piti ostaa liikenneonnettomuuksissa kuolleiden vuoksi.
1980-luvulla uusi auto piti ostaa katalysaattorin vuoksi.
1990-luvulla uusi auto piti olla vähän kuluttava diesel.
2000-luvulla uuden auton piti olla hiukkassuotimella varustettu diesel
Nyt sitten pitäisi kaikkien ostaa uusi sähköauto. Maailman pelastamisella ei tässä touhussa ole mitään roolia, vaan pyrkimyksenä on turvata autoalan tulotaso täältä ikuisuuteen."
Comment
-
Originally posted by Jarger View Posthttps://www.kauppalehti.fi/uutiset/a...b-e5564e16baa0
Tämä kommentti
Pienoinen askel totuuteen.
"Olipa todella yllättävää (not!) että autoalan tiedottajan mielestä valtion varojen käyttäminen yksityisten autojen ostamiseen on kannatettavaa.
1970-luvultä lähtien alaa seuranneena heidän ratkaisunsa mihin tahansa ongelmaan on aina uuden auton ostaminen.
1970-luvulla uusi auto piti ostaa liikenneonnettomuuksissa kuolleiden vuoksi.
1980-luvulla uusi auto piti ostaa katalysaattorin vuoksi.
1990-luvulla uusi auto piti olla vähän kuluttava diesel.
2000-luvulla uuden auton piti olla hiukkassuotimella varustettu diesel
Nyt sitten pitäisi kaikkien ostaa uusi sähköauto. Maailman pelastamisella ei tässä touhussa ole mitään roolia, vaan pyrkimyksenä on turvata autoalan tulotaso täältä ikuisuuteen."
Miten siitä, että joku alaa edustava taho haluaa tukia [kun autokauppa pohjilla] ja siitä, että yritykset haluavat markkinoida uusi tarpeita ihmisille matkataan "maailman pelastamisella ei tässä touhussa ole mitään roolia" - johtopäätökseen? Vai jäikö joku asia ymmärtämättä.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
Nyt kun tullut ajettua kesä ja talvi sähkärillä,niin täytyy sanoa,että se range on oikeasti se juttu. Varsinkin talvella.
Kesällähän se ei mihinkään kulu seisoessaan,mutta talvella kilsat tippuu yöaikaan kivasti.
Tämä siis,jos ei ole laturimahista jossain öisin(itsellä mökillä,voisin periaatteessa ladata todella heikolla virralla 1x25 sähköt.)
Mutta näillä kikkareilla ajoa ei voi oikein vertailla,ellei tuommoinen olisi pihassa.
Itsellä se ~450-500km range,talvella ehkä semmoinen 300-350km(todellinen)juuri tämän takia,kun kuluu kilsaa kylmillä. Sillä pärjää hyvin vielä.
Mutta en lähtisi millään 200-300km konalla tai kialla mitään pidempiä lenkkejä tekemään. Nopeaa on tavallaan lataukset nykkyisin,mutta aikaa se kuitenkin vie.
Comment
Comment