Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmon
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1461
    • Tuusulantien päässä...

    https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/...7-e08d68307162 Ajakaa kovempaa talvella!
    Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6759
      • PK-seutu

      Originally posted by kimmon View Post
      Naureskelin samaa kun katselin melkein 30kWh/100km kulutusta motarilla

      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 3843
        • Finnland

        Sähköautojen juttuja nuo.

        Älä käytä sitä lämmitintä, niin pääset pidemmälle :think
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          Originally posted by Jarger View Post
          Sähköautojen juttuja nuo.

          Älä käytä sitä lämmitintä, niin pääset pidemmälle :think
          Näinkin asian voi ajatella jos haluaa. Hyvän hyötysuhteen moottorista, kun ei sitä hukkalämpöä synny kuten bensiini/diesel "jäähdytetyistä" myllyistä.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 3843
            • Finnland

            Nähdäänköhän koskaan tätä että joku vetää turkishaalarit päällä sähköautolla, koska "huono akku" Tulevaisuus tarjoaa, ehkä

            Tai sitten se on allekirjoittanut itse
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

            Comment

            • kooma
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1020
              • Pikis

              Originally posted by zakspeed View Post
              Näinkin asian voi ajatella jos haluaa. Hyvän hyötysuhteen moottorista, kun ei sitä hukkalämpöä synny kuten bensiini/diesel "jäähdytetyistä" myllyistä.
              Kyllähän tässä on jupinaa riittänyt siitäkin kun ei modernit polttiksetkaan enää tuota tarpeeksi hukkalämpöä että pysyisi kabiini lämpimänä. Ja sitä myötä on tullut sähkövastuksia avustamaan lämmöntuottoa. Sähköauto on tästä sitten vaan extreme esimerkki. Mikäpä siinä jos joku haluaa säästää sähköä pitämällä kabiinin kylmänä, omapa on valinta.
              Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                Ihan mielenkiintoinen uuden Moottori -lehden talvitesti sähköautoilla (29 kpl).

                1. Tesla Model S Dual Motor Awd mitattu 530 km
                2. Tesla Model X Plaid Tri Motor AWD mitattu 444 km
                3. BMW i4 eDrive40 mitattu 434 km
                4. Nio ET7 mitattu 434 km
                5. BMW i7 xDrive 60 mitattu 424 km

                Voin kuvaakin tänne otella näistä jos kiinnostaa.

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 3843
                  • Finnland

                  Eiköhän nuo kaikkia kiinnosta
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7531
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by Jarger View Post
                    Nähdäänköhän koskaan tätä että joku vetää turkishaalarit päällä sähköautolla, koska "huono akku" Tulevaisuus tarjoaa, ehkä

                    Tai sitten se on allekirjoittanut itse
                    No jaa, pari vuotta sitten ajelin 10 asteen pakkasella e-Golffin Jkl-Turku,
                    kyllä siinä oli lämmitys enimmän aikaa pois päältä, hanskat kädessä ja pipo syvällä. Se kun sen reilu 30 km vaikutti rangeen, just ja just pääsin Jkl-Tre välin lataamatta, sitten piti vielä kerran käydä laturilla Lasitehtaalla...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6759
                      • PK-seutu

                      Originally posted by Jarger View Post
                      Nähdäänköhän koskaan tätä että joku vetää turkishaalarit päällä sähköautolla, koska "huono akku" Tulevaisuus tarjoaa, ehkä

                      Tai sitten se on allekirjoittanut itse
                      Näitähän on jo vaikka kuinka. Eniten korealaisten hybridien puikoissa, koska niissä ei ole sähkölämppäreitä lainkaan vaan polttis hörähtää tulille aina kun kabiiniin haluaa lämpöä
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • bme
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2022
                        • 103
                        • V-S

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        No jaa, pari vuotta sitten ajelin 10 asteen pakkasella e-Golffin Jkl-Turku,
                        kyllä siinä oli lämmitys enimmän aikaa pois päältä, hanskat kädessä ja pipo syvällä. Se kun sen reilu 30 km vaikutti rangeen, just ja just pääsin Jkl-Tre välin lataamatta, sitten piti vielä kerran käydä laturilla Lasitehtaalla...
                        Viime kesänä, 30 asteen lämmössä i3 120ah Munchenistä Tukholmaan 32tunnissa. Range mielessä tietysti ilmastointi, radio yms laitteet pois päältä. Voi että vetutti kun jokusen kerran näytti appi latureita vapaaksi ja paikanpäällä varattu tai rikki. Kerrasta oppi..

                        Comment

                        • Jarger
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 3843
                          • Finnland



                          Tämä kommentti Pienoinen askel totuuteen.

                          "Olipa todella yllättävää (not!) että autoalan tiedottajan mielestä valtion varojen käyttäminen yksityisten autojen ostamiseen on kannatettavaa.

                          1970-luvultä lähtien alaa seuranneena heidän ratkaisunsa mihin tahansa ongelmaan on aina uuden auton ostaminen.

                          1970-luvulla uusi auto piti ostaa liikenneonnettomuuksissa kuolleiden vuoksi.

                          1980-luvulla uusi auto piti ostaa katalysaattorin vuoksi.

                          1990-luvulla uusi auto piti olla vähän kuluttava diesel.

                          2000-luvulla uuden auton piti olla hiukkassuotimella varustettu diesel

                          Nyt sitten pitäisi kaikkien ostaa uusi sähköauto. Maailman pelastamisella ei tässä touhussa ole mitään roolia, vaan pyrkimyksenä on turvata autoalan tulotaso täältä ikuisuuteen."
                          Negatiiviset kauppakokemukset:
                          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                          Comment

                          • ///Jone
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2009
                            • 1281
                            • HKI

                            Originally posted by Jarger View Post
                            https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a...b-e5564e16baa0

                            Tämä kommentti Pienoinen askel totuuteen.

                            "Olipa todella yllättävää (not!) että autoalan tiedottajan mielestä valtion varojen käyttäminen yksityisten autojen ostamiseen on kannatettavaa.

                            1970-luvultä lähtien alaa seuranneena heidän ratkaisunsa mihin tahansa ongelmaan on aina uuden auton ostaminen.

                            1970-luvulla uusi auto piti ostaa liikenneonnettomuuksissa kuolleiden vuoksi.

                            1980-luvulla uusi auto piti ostaa katalysaattorin vuoksi.

                            1990-luvulla uusi auto piti olla vähän kuluttava diesel.

                            2000-luvulla uuden auton piti olla hiukkassuotimella varustettu diesel

                            Nyt sitten pitäisi kaikkien ostaa uusi sähköauto. Maailman pelastamisella ei tässä touhussa ole mitään roolia, vaan pyrkimyksenä on turvata autoalan tulotaso täältä ikuisuuteen."

                            Miten siitä, että joku alaa edustava taho haluaa tukia [kun autokauppa pohjilla] ja siitä, että yritykset haluavat markkinoida uusi tarpeita ihmisille matkataan "maailman pelastamisella ei tässä touhussa ole mitään roolia" - johtopäätökseen? Vai jäikö joku asia ymmärtämättä.
                            ______________________
                            Nykyinen:
                            Model 3

                            BMW:t vuodesta 2009:
                            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                            Comment

                            • Kräki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2018
                              • 1090
                              • Espoo

                              Nyt kun tullut ajettua kesä ja talvi sähkärillä,niin täytyy sanoa,että se range on oikeasti se juttu. Varsinkin talvella.
                              Kesällähän se ei mihinkään kulu seisoessaan,mutta talvella kilsat tippuu yöaikaan kivasti.
                              Tämä siis,jos ei ole laturimahista jossain öisin(itsellä mökillä,voisin periaatteessa ladata todella heikolla virralla 1x25 sähköt.)
                              Mutta näillä kikkareilla ajoa ei voi oikein vertailla,ellei tuommoinen olisi pihassa.
                              Itsellä se ~450-500km range,talvella ehkä semmoinen 300-350km(todellinen)juuri tämän takia,kun kuluu kilsaa kylmillä. Sillä pärjää hyvin vielä.
                              Mutta en lähtisi millään 200-300km konalla tai kialla mitään pidempiä lenkkejä tekemään. Nopeaa on tavallaan lataukset nykkyisin,mutta aikaa se kuitenkin vie.

                              Comment

                              • jj5
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1345
                                • pks

                                Originally posted by ///Jone View Post
                                Vai jäikö joku asia ymmärtämättä.
                                Varmaankin se, että uusien autojen tarvetta tuossa autoalan ulosannissa perustellaan kovasti "maailman pelastamisella" :think
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎