^ Niin, en kyllä ajatellut sähköstä luopua. On se käytössä niin kovin mukava. Ennenkaikkea tuo voiman ulostulo silmänräpäyksessä tarvittaessa. Esimerkiksi liikenneympyrässä kun se tilanne lähteä liikkeelle tulee usein äkkiä kun se auto, jota odotan kääntyykin ilman vilkkua omaan tulosuuntaani. Tuossa kohtaa pikainen liikkeelle lähtö onnistuu manuaalilla ja varsinkin sähköllä helposti, kaksoiskytkinlaatikolla ei sitten mitenkään. Perinteisellä turbiinilaatikolla johonkin siltä väliltä. Ja toisaalta myös hitaasti ajaminen jossain lasten seassa omakotialueella tai parkkipaikoilla on sähköllä suorastaan nautinto. Rekkojen ohituksesta ei varmaan tarvitse edes mainita, menin jo
. Ja tietty, kun omakotitalossa asun, lataus ei ole mikään ongelma. Naurattaa oikein ajaa sähköautolla huoltoasemalle, kun tarvii pensaa lumilinkoon tai ruohonleikkuriin.
Ei minulla mitään negatiivista bemua tai mersua, olen vain aina omistanut autoina saabeja ja viimeiset kolme vuotta Hyundain ja tuon EV6:n, jotka eivät herätä kenessäkään oikeastaan mitään antipatioita tai kateutta. Vähän tojotamaisia siinä suhteessa.
Tuo BMW iX1 olikin minulle outo. Pikaisella tutkimisella menisi speksiin helposti. Pikalukemisella en löytänyt penkkien ja ratin lämmitystä tai muistipenkkejä, mutta luulisi että noita saa? Toisin kuin joku vuosi sitten piti äkkiä saada auto alle ja vasta kauppakirjan allekirjoitushetkellä paljastui että tuossa Hyundain i30:ssä ei ole muistipenkkejä eikä adaptiivista vakkaria esitteistä huolimatta, eikä saa edes rahalla. Tuossa kohtaa meinasi verenpaine nousta. Noh, se oli se kokemus myös kaksoiskytkinlaatikosta se.
Mitä muuten tarkoittaa BMW:n kohdalla vakionopeussäätimen jarrutustoiminta? Tarkoittaako se kirjaimellisesti että osaa vain hidastaa edellämenevän takia, mutta ei osaa lähteä itse liikkeelle jos edellämenevä pysähtyy vaikka liikennevaloissa?
Laitetaanpas tuo myös harkintalistalle. Tällä hetkellä siellä on Polestar 2 ja Mustang Mach-E. Polestar kyllä kiinalainen, mutta kiinnostavampi noista kahdesta.

Ei minulla mitään negatiivista bemua tai mersua, olen vain aina omistanut autoina saabeja ja viimeiset kolme vuotta Hyundain ja tuon EV6:n, jotka eivät herätä kenessäkään oikeastaan mitään antipatioita tai kateutta. Vähän tojotamaisia siinä suhteessa.
Tuo BMW iX1 olikin minulle outo. Pikaisella tutkimisella menisi speksiin helposti. Pikalukemisella en löytänyt penkkien ja ratin lämmitystä tai muistipenkkejä, mutta luulisi että noita saa? Toisin kuin joku vuosi sitten piti äkkiä saada auto alle ja vasta kauppakirjan allekirjoitushetkellä paljastui että tuossa Hyundain i30:ssä ei ole muistipenkkejä eikä adaptiivista vakkaria esitteistä huolimatta, eikä saa edes rahalla. Tuossa kohtaa meinasi verenpaine nousta. Noh, se oli se kokemus myös kaksoiskytkinlaatikosta se.
Mitä muuten tarkoittaa BMW:n kohdalla vakionopeussäätimen jarrutustoiminta? Tarkoittaako se kirjaimellisesti että osaa vain hidastaa edellämenevän takia, mutta ei osaa lähteä itse liikkeelle jos edellämenevä pysähtyy vaikka liikennevaloissa?
Laitetaanpas tuo myös harkintalistalle. Tällä hetkellä siellä on Polestar 2 ja Mustang Mach-E. Polestar kyllä kiinalainen, mutta kiinnostavampi noista kahdesta.
Comment