Originally posted by tiko4tiko
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tyypillistä TM:n sekoilua. Eivät huomanneet ajoissa, että Hyundaita rajoitti laturi ei auto. Korjasivat latauskuvan, mutta unohtivat korjata pisteet taulukkoon. Tekstissä lukee että pikalataus on kiitettävä. Ilman tuota sekoilua laturin kanssa Huyndai olisi ollut luutavasti aivan selkästi nopempi kuin muut, vaikka alussa kylmä akku rajoitaakin sekeästi latausta eikä samalla tavalla kuin kesällä päästä huippuarvoihin. Kyllähän tuossa Mersuun ja Bemariin verrattuna Huyndaille kuuluisi todellisuudessa jopa piste enemmän (vähintää sama), nyt on saatu jotenkin piste vähemmän.Originally posted by huupi View PostTM: ”Toimintamatka ja pikalataus -
Arvosanat: BMW 9, Hyundai 8”
:think
Edit. Mercedes myös 9Mini, E24, E90, F30, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
Onhan siinä arvosanassa myös tuo toinen puoli, eli toimintamatka, jossa saksalaiset pääsee 345 ja 370km, kun Hyundai 302km.Originally posted by tiko4tiko View PostTyypillistä TM:n sekoilua. Eivät huomanneet ajoissa, että Hyundaita rajoitti laturi ei auto. Korjasivat latauskuvan, mutta unohtivat korjata pisteet taulukkoon. Tekstissä lukee että pikalataus on kiitettävä. Ilman tuota sekoilua laturin kanssa Huyndai olisi ollut luutavasti aivan selkästi nopempi kuin muut, vaikka alussa kylmä akku rajoitaakin sekeästi latausta eikä samalla tavalla kuin kesällä päästä huippuarvoihin. Kyllähän tuossa Mersuun ja Bemariin verrattuna Huyndaille kuuluisi todellisuudessa jopa piste enemmän (vähintää sama), nyt on saatu jotenkin piste vähemmän.
Comment
-
Mielestäni TM ei sekoile, joten en ymmärrä kommenttia. Jonkun Tuulilasin kohdalla ymmärtäisin kommentin, kun eivät parivertailussa edes tunnistaneet Model 3 mallia Perffiksi, vaan arvostelivat sen Long rangena ja kirjoittivat että hirvittää kun tästä on vielä tehokkaampikin malli olemassa. Siinä oli vastassa i4 takaveto.Originally posted by tiko4tiko View PostTyypillistä TM:n sekoilua.
Huyndai on tosiaan paras latautuja tuosta joukosta. Tuo arvosana on ”toimintamatka ja pikalataus” ja siitä samaa mieltä että arvosana saisi olla korkeampi.
Mutta tosiaan tuossa talvitestikokonaisuudessa ei vielä hyvät sähköauto-ominaisuudet (kulutus, range, latautuminen) vie voittoon, kuten Model Y näytti viime vuonna. Se oli niissä aivan ylivoimainen ja silti hävisi testin ylivoimaisesti.i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne
Comment
-
Tästä täytyy kyllä olla samaa mieltä, traktorit ja muut möhköt erikseen, ikinä ei ole ollut matalien autojen kanssa ongelmaa pahimmillakaan pöpperökeleillä kunhan vaan auton ominaisuudet ovat muutoin kohdillaan.Originally posted by pyroz View PostKyllähän i4 pitää madaltaa että saa hirvitornilookin pois. Ehkä Lappeenrannassa ei sitten riitä maavara
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Tuo Huyndai on tuossa lataustestissä vain jäävuoren huippu, koko lataustesti on heikkolaatuinen. Hienoja käyriä on toki mitattu, mutta ei ne vertailukelpoisia ole. Nissan, Toyota Renault on oma ryhmänsä (korkeampi lämpötila+välilataus), Huyndain tulos on täysin arvoton, Mersu, Bemari, Kia ja VW on testattu, kuten piti.Originally posted by Palehti View PostMielestäni TM ei sekoile, joten en ymmärrä kommenttia.Mini, E24, E90, F30, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
Jep, ei noista saa vertailukelpoisia tuloksia.
Omien kesäisten kokemusten perusteella Hyundain alusta on huomattavasti mukavuuspainotteisempi, kuin i4:n, joten alustan tärinätkin hieman ihmetyttää. Ainakin kesäinen mukulakivikatu tasoittuu Ioniqin alla todella hienosti, mutta liekkö sitten testissä ajettu jotain talvista nimismiehenkiharaa jossa alusta ei enää pysy perässä?Last edited by OVi; 11-03-2023, 05:58.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
Ioniq 5 alusta nettikeskustelujen mukaan muuttunut -22->-23 versioon. Tiedä sitten. Mennyt kovemmaksi.Originally posted by OVi View PostJep, ei noista saa vertailukelpoisia tuloksia.
Omien kesäisten kokemusten perusteella Hyundain alusta on huomattavasti mukavuuspainotteisempi, kuin i4:n, joten alustan tärinätkin hieman ihmetyttää. Ainakin kesäinen mukulakivikatu tasoittuu Ioniqin alla todella hienosti, mutta liekkö sitten testissä ajettu jotain talvista nimismiehenkiharaa jossa alusta ei enää pysy perässä?______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
Kyllä. Tämä ja perusteet kerrottiin kyllä lehdessä harvinaisen selkeästi. Kirjoittamasi välilataus tapahtui ainoastaan sillä epäonnistuneella kerralla, jolloin autoilla ei päästy latureille asti navigoinnin epätarkkuuden vuoksi.Originally posted by tiko4tiko View PostTuo Huyndai on tuossa lataustestissä vain jäävuoren huippu, koko lataustesti on heikkolaatuinen. Hienoja käyriä on toki mitattu, mutta ei ne vertailukelpoisia ole. Nissan, Toyota Renault on oma ryhmänsä (korkeampi lämpötila+välilataus), Huyndain tulos on täysin arvoton, Mersu, Bemari, Kia ja VW on testattu, kuten piti.
Tuosta navigoinnin tarkkuudesta täytyy yleisesti todeta että nykyisessä Model 3:ssa se toimii erinomaisesti. Lähtiessä auto kertoo paljonko perille saapuessa on akkua jäljellä ja se pitää kyllä paikkansa normaaleissa olosuhteissa, eli sitä ei tarvitse jännittää.
Sähköautolla matkaa tehdessä on kuitenkin mieltä rauhoittavaa että auto tietää miten pitkälle päästään ja suunnitella mahdolliset lataustauot sen mukaisesti. Testin perusteella suurimmassa osassa autoista tuo toimii hyvin. Ja lopuissa se toivottavasti päivittyy toimivaksi jollain aikavälillä.i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne
Comment
-
https://m.nettiauto.com/bmw/i4/13390...unt=0&vifNav=Y
Tänään käytiin tätä koeajamassa. Tsiisus,mikä vehje. Ajattelin kiihdytyksissa,että onko tässä jotain vikaa,kun ei mene mihinkään,mutta ei.
Siis todella luuska. Ja erittäin tylsä.
+ mikä pahinta,perus 3:sen alustalle patteriauto.
Heilu ja huoju jokasuuntaan,ihan kun olisi tullut viron laivalta auto täys kaljalootia.
Comment
-
Ainakin iskarit on vaihtunut Smart Frequency Damper tyyppiseksi, mutta periaatteellisella tasolla tuon pitäisi lisätä mukavuutta. Vastaavia Koni FSD iskareita on vaihdettu jälkikäteen mukavuuden lisäämiseksi alkujaan jäykkäalustaisiin autoihin.Originally posted by ///Jone View PostIoniq 5 alusta nettikeskustelujen mukaan muuttunut -22->-23 versioon. Tiedä sitten. Mennyt kovemmaksi.
Voihan se olla, että iskareiden myötä on tullut myös jäykemmät jousetkin.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
Kesällä pääsee tilaamaan uutta työsuhdeautoa ja kovasti tässä odotellaan A6 E-tron ja i5 hinnastojen julkaisua..Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
Mites kellään kokemuksia tämmöisestä? https://m.nettiauto.com/tesla/model-...unt=3&vifNav=Y
Puuttuuko jotain oleellista? Käytännön range? Onko hinta kuinka linjassaan? Rumahan tuo on kun mikä, eikä varsinaisesti Tesla muutenkaan kiinnosta, mutta hieman mietittävä vaihtoehtoja. Polttoaine kulut tällä hetkellä 500€/kk (6l keskikulutuksella) ja auto olisi päivitettävä lähiaikoina 7 paikkaseen..Last edited by [Snowboarder]; 14-03-2023, 14:28.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
Kandee käydä koittamassa. Jos koittaa eri merkkejä,niin huomaa,että tesla on kyllä edellä muita aika kivasti. Voimalinja/range ja varusteet tulee samaan hintaan.Originally posted by [Snowboarder] View PostMites kellään kokemuksia tämmöisestä? https://m.nettiauto.com/tesla/model-...unt=3&vifNav=Y
Puuttuuko jotain oleellista? Käytännön range? Onko hinta kuinka linjassaan? Rumahan tuo on kun mikä, eikä varsinaisesti Tesla muutenkaan kiinnosta, mutta hieman mietittävä vaihtoehtoja. Polttoaine kulut tällä hetkellä 500€/kk (6l keskikulutuksella) ja auto olisi päivitettävä lähiaikoina 7 paikkaseen..
Ainut ongelma tuossa,kuten vanhemmissa s malleissa,ei ole ccs latausporttia. Toki senkin saa retrofitattua,mutta kuitenki.Last edited by Kräki; 14-03-2023, 23:39.
Comment
-
Ehdottomasti samaa mieltä siitä, että kannattaa käydä kokeilemassa. Itselläni Tesla tippui pois pelistä lähinnä sen vuoksi, että jos voimalinjan jättää vähemmälle huomiolle, niin tuote on loppujen lopuksi kallis korolla täynnä ärsyttävyyksiä. Ei siis kokonaisuutena mitenkään ihmeellinen, saatikka muita edellä. Mutta ehdottomasti kokeilemisen arvoinen ja subjektiiviset tuntemukset ovat suuressa roolissa. Ja huomautan vielä, että nimenomaan tuollaista X-Teslaa en ole kokeillut, vaan näitä halvempia Model-kolmosia.Originally posted by Kräki View PostKandee käydä koittamassa. Jos koittaa eri merkkejä,niin huomaa,että tesla on kyllä edellä muita aika kivasti. Voimalinja/range ja varusteet tulee samaan hintaan.
Ainut ongelma tuossa,kuten vanhemmissa s malleissa,ei ole ccs latausporttia. Toki senkin saa retrofitattua,mutta kuitenki.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
Comment