Vw Caravelle vm 97 Onko kenelläkään tuollaisesta kokemuksia? Tuttava myisi edullista nelikkoa pois ajettuna vähän päälle 200tkm
Announcement
Collapse
No announcement yet.
pakettiautot
Collapse
X
-
Ainakin mitä olen ymmärtänyt noista, niin 2.5 TDI 102hv ovat kyllä suhteellisen huolettomia kunhan on huollot tehty. Niissä pitäisi olla vahvempi laatikkokin joka kestää. Jotkut sanovat, että T4 koriset Transporterit tuolla tekniikalla ovat parhaita VW:n tekemiä pakuja. Meillä ainakin on töissä tuollainen -96 portteri tuolla tekniikalla lastutettuna, ja hyvin tuntuu pelaavan iästään huolimatta. Ruostehan noissa alkaa olla suurin ongelma, joten korin kunnosta kannatta kyllä olla tarkka!F30 330e -17 Alpinweiss 3
E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2
Comment
-
-
Transit custom
Kävin tänään uusia pakettiautoja pälyilemässä ja koeajamassa. Transit customia en edes mitenkään osannut ajatella. Kävin kuitenkin kurkistamassa ja päädyin koeajolle.
Koeajon jälkeen fiilis oli todella positiivinen. Auto oli kuin henkilöauto. Niin ajoltaan, sisätilojen olemukseltaan ja muotoilultaan. Ei enää tylsä haalarimiehen perus hiace askeettisine tiloineen. Oikeasti miellyttävä.
Hintakin kohdallaan.. Hinnaston kallein malli vain n. 40k€.
Varsin varteenotettava pakettiauto, ollakseen ford.
Tämän päivän pakua ei kannata ottaa mallisarjan tehokkainta. Lastutuksella saat paljon halvemmalla samat tehot ulos, jopa enemmän.
Mersulla puuttui myyjä ainoastaan, että takuut raukeaa. Mistäpäs ne tietää mikä ohjelma siellä on sisässä jos vaikka pyöränlaakeri menee paskaksi takuunalaisesta autosta?
Lätkäisi hinnaston kouraan ja sanoi että laske itse. Olkoot MB siis.
VW Transportterissa on 2 eri vaihteistoa manuaaleissa. Pikkutehoisissa 5 portainen ja tehokkaammissa malleissa 6 lovinen.
Onko tuo 6 portainen sitten niin välttämättömyys? Vetoautossa kuudes on turha muutenkin. Lastulla saat siitä samasta 2l moottorista voimaa irti kyllä.
Katsotaan minkälaisia tarjouksia VW:stä ja Fordista nyt tulee. Ford tuntuu äkkiseltään hiljaisemmaltakin sisämeteliltä. No, saa nähdä johtaako tämä mihinkään mutta vertailupohjaa on nyt vähän alla.
Vivaro/tms linjalle en lähtenyt lainkaan.
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View Post
VW Transportterissa on 2 eri vaihteistoa manuaaleissa. Pikkutehoisissa 5 portainen ja tehokkaammissa malleissa 6 lovinen.
Onko tuo 6 portainen sitten niin välttämättömyys? Vetoautossa kuudes on turha muutenkin. Lastulla saat siitä samasta 2l moottorista voimaa irti kyllä.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostVW Transportterissa on 2 eri vaihteistoa manuaaleissa. Pikkutehoisissa 5 portainen ja tehokkaammissa malleissa 6 lovinen.
Onko tuo 6 portainen sitten niin välttämättömyys? Vetoautossa kuudes on turha muutenkin. Lastulla saat siitä samasta 2l moottorista voimaa irti kyllä.
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostKestääkö pikkutehoisiin valittu laatikko lastutusta?
Ja varmistin vielä laakkoselta, että mistäs vitusta ne tietää onko autoa lastutettu, ellei asiakas itse mene möläyttämään.
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostEn jaksaisi ainakaan uskoa että siellä olisi sen heikommat kamat? Toki, DSG laatikosta jos puhutaan, niin ne nyt ei kestä edes ajoa, mutta manuaalina luulis kestävän.
Ja varmistin vielä laakkoselta, että mistäs vitusta ne tietää onko autoa lastutettu, ellei asiakas itse mene möläyttämään.
Ja yks tapaus muistuu hyvin mieleen,toki henkilöauto, mutta kuitenkin. Piti saada koodattua avain ajonestoon,mutta yllättäen moottorinohjaukseen ei päässyt käsiksi ollenkaan, sitä selviteltiin useampaan otteeseen miksi ei pääse. No toi auton joku kerta ja asentajan piti viedä asiakas työpaikalleen, ja erehty matkalla kehumaan kuinka "hyvin" lastutettu 1.2tsi vetääSiinä todettiin, että vie sinne missä oot lastuttanu, jotta palauttaavat vakio ohjelman,niin saadan koodattua ..mutta eipä onnistunut palautus jostain syystä ja eikun uusi ohjainlaite
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Transit Custom ollut nyt alla reilut kymppitonnin. Kyseessä 125hv versio, ja tätä edellinen paku oli vm. 2010 normitransit 140hv koneella.
Customihan on parempi ajettava, henkilöautomaisempi, jämäkämpi, kaikinpuolin vaivattomampi ja siinä on laadukkaampi viimeistely yms. Autohan on kuin focus sisältä ja itseasiassa mukana tulevien käyttöohjekirjojenkin kannessa lukee focus. Mutta tuo 125hv tekniikka on aivan (p)onneton verrattuna edelliseen 140hv malliin. Vaikka automyyjä kuinka kehui, että tämä uusi moottori on parempi ja vääntöä on enempi, niin en kyllä allekirjoita väitettä alkuunkaan. Paperilla sitä vääntöä tosiaan on enemmän, mutta käytännön ajotilanteista se on saatu lähes täysin hukattua jonnekin.
Auto kärsii pahasti voiman vähyydestä ja sitä joutuu ajamaan kokoajan liian pienellä vaihteella ja isoilla kierroksilla, jos meinaa päästä sujuvasti eteenpäin. Myös tyhjänä. Kuorma päällä auton jousitus muuttuu -ei niinkään yllättäen- pehmeämmäksi ja mukavammaksi, mutta suorituskykyä ei voi kehua senkään vertaa. Lisäksi alakierrosvääntö on lähes olematonta ja esim. kaupunkiajossa risteyksiin tullessa saa pudottaa jopa ykköselle asti, kun vanhalla transitilla pystyi ajamaan helposti kakkosella, jopa kolmosella. Lisäksi auton saa äkkinäinen todella helposti sammumaan liikennevaloista lähdettäessä, kun kytkintä nostaessa ja kaasua painettaessa auto pyrkii helposti nyykähtämään ja sammumaan. Valehtelmatta e46 preface nelosbensa on paljon mukavampi ajettava kaupungissa, lukuunottamatta sitä seikkaa että customissa istuu korkeammalla. Ainakin käyttökelpoista vääntöä on rutkasti enemmän tarjolla.
Moottoritiellä ohituskiihtyvyys on mitä on. Vaihteita saa vekslata kolmoselle asti ja sittenkään ei tunnu tapahtuvan juuri mitään. Ennakoida saa ja kierroksia pitää käyttää, tuntuu että kaikki dieselin hyvät puolet ovat hävinneet jonnekin. Vanha transit oikeasti kiihtyi ja sillä pääsi tukalista tilanteista äkkiä pois. Tällä tekniikalla customilla ajaessa ei tarvitse haaveilla samasta millään vaihteella tai kierrosalueella. Tehoreserviä ei ole edes normaalin ajon tarpeisiin. Ohituskiihtyvyyttä voinee verrata taas tuohon bemarin nelosbensaan.
Lisäksi, jos customin haluaa kulkevan yli 110km/h (tiedetään, pakettiautolla ei saa ajaa yli 100km/h), on jokaisen käynnistyksen jälkeen muistettavaa painaa eco-nappulaa joka poistaa automaattisen start/stop-toiminnon ja antaa auton kiihtyä yli tuon 110km/h. Tuokin "ominaisuus" saattaa tulla ikävänä yllätyksenä ohitustilanteessa äkkinäiselle kuljettajalle. Lisäksi dpf-systeemi putsaa itseään säännöllisen epäsäännöllisesti ja tästäpä ei kuljettajalle tule mitään tietoa, esim. merkkivalon antamana. Ainoastaan ajotietokoneesta näkyy kun tyhjäkäyntikulutus nousee ja tyhjäkäynti alkaa kevyesti humppaamaan. Ja merkkihuollon mukaan autoa ei saisi tänäaikana sammuttaa, vaan antaa systeemin ajaa puhdistustoimet loppuun rauhassa. Muutoin voi tulla ylimääräinen huoltokäynti.
Omassa ajossa start/stop-moodi pois kytkettynä, auto on janoisempi kuin vanha transit. Ko. moodi päällä kulutus tippuu yllättävän paljon, jopa pari litraa.
Mielelläni kokeilisin myös 155hv customia josko siitä olisi mihinkään, mutta aika harvassa liikkeessä näitä taitaa olla ajettavana. Ei ainakaan meilläpäin. Tätä 125hv versiota en oikein voi suositella. Jo ensimmäisen lyhyen koeajon jälkeen pystyin sanomaan, että ajaisin mieluummin vanhalla 140 heppaisella.
Tuosta lastutuksesta vielä. Tuttava lastutti t5 transporterin, olikohan se miedoin 84hv 1.9tdi. Mitäs siihen nyt tulee, suurinpiirtein sata heppaa lastulla. Muuten toimii mainiosti, mutta vauhtipyörä alkoi täryyttämään tietyllä kierrosalueella vedätettäessä, esim. ohitettaessa. Ominaisuus on toki vältettävissä vaihtamalla pienempää silmään ohituksiin, mutta tuosta voi päätellä, että noissa hinnat alkaen malleissa voi nuo voimansiirron osat olla köykäisempiä kuin tehokkaammissa malleissa. Hyvä pitää mielessä lastua suunniteltaessa.E21, E30, E36, E84
½ R89/146, G20
Comment
-
-
Tulipa hommattua talouteen yksi pakettiautokin, -92 vuoden 4wd Hiace, mittarissa huikeat 118tkm.
Auto on ollut vähäisessä käytössä viime vuodet joten pikku käyttöönottohuoltoa joutuu tekemään. Helmoissa on vähän ruostetta ja vaihteeet ei oikein mene lämpimänä sisään, kylmänä menee nätisti. Mikähän moisen aiheuttaa?
Muuten toimii kuin kello, täytyy sanoa että on jopa ihan kiva ajaa. Meluahan tietty on mutta sen hyväksyn.
Tulisipa kunnon talvi taas niin pääsisi testamaan onko tosta nelivedosta mihinkään!
Comment
-
-
Minkälaista pikkudieseliä kannattais kattoo n1000€ hintaluokassa?
Jotain caddya? Halpaa ajoa ja käytännöllisyys ois tarpeen ja e28 m30 koneella ei nyt täytä ihan niitä kriteereitä....E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by Joma View PostMinkälaista pikkudieseliä kannattais kattoo n1000€ hintaluokassa?
Jotain caddya? Halpaa ajoa ja käytännöllisyys ois tarpeen ja e28 m30 koneella ei nyt täytä ihan niitä kriteereitä....
Otsikkoon liittyen, -08 Vivaro päivitetty 185 tkm jälkeen uuteen L2H2 Movanoon. 16x tkm räjähti kytkimen työsylinteri ja sitä myötä kytkin meni myös uusiksi, 180 tkm alko DPF temppuilemaan ja piti irrallaan puhdistaa, että lopetti herjaamisen..täytyy varmaan jatkossa pitää kiinni siitä 3 vuoden vaihtovälistä uuteen autoon.
Movanolla pyssytetty 8 tkm, helvetisti isompi (korkeampi) auto tietysti kun lyhyt Vivaro mutta todella positiivinen maku ainakin tässä kohtaa, ei oikein mitään muuta valitettavaa kuin sisämelua vähän liiaksi kun tuohon Vivaroon on tottunut, pyörämelua lähinnä. 125 hv, ei mikään tykki mutta piisaa hyvin, kulutus siinä 9 litran molempaa puolta kun tällä hetkellä aika lyhyt matka työmaalle. Jälkiasenteinen parkkitutka aika hanurista kun ei kerennyt tehdastilauksena autoa ottamaan. Säilytystilaa ohjaamossa niin helvetisti ettei ole vieläkään kerennyt kaikkia romulla täyttämään. Ajoasento hemmetin hyvä ainakin 175 cm persjalkaselle. Vaihteisto toimii niin liukkaasti ettei oikein ranskalaiseksi uskoisikaan, hiukan pelotti etukäteen kun kahta yksilöä kävin koeajamassa ennen ostoa, toisessa toimi huonosti ja toinen miltei ajokelvoton, tais osua keskellä viikkoa tehty auto omalla kohdalle.
Comment
-
-
Originally posted by Petri View PostParin 0tkm-100tkm ajetun Traficin jälkeen nyt alla on sigun Master, myöskin uutena ostettu.
Loistava peli verrattuna vanhakoppaiseen, ero kuin yöllä ja päivällä. 125hv, luistonesto, etuveto, todella hyvä viedä eikä jää jumiin.Kulutus oikeassa KAUPUNKIajossa ajotietokoneen mukaan karvan alle 10l/100km. Mittarissa 18tkm eikä mitään vikaa, PAITSI toisen liukuoven sarana teki temput, ei kestänyt kun ovea avataan n. 250krt viikossa...
Originally posted by Petri View PostMites uudempikoppainen Master? Tuli juuri 26tkm mittariin ja olen erittäin tyytyväinen autoonOriginally posted by Petri View PostMä vaihdan tossa vajaan 2v päästä kun tulee 100tkm täyteen, että jos jaksatte sinne asti odotella niin toki!
Duunikuvioiden muuttumisen johdosta satku alkaa olla kohta ajettu, ja edelleen sitä mieltä että aivan loistava hankinta.Tästä syystä olen ajatellut myös pitää auton sen kolmisen vuotta(~160tkm), ei viitsi alle 2v ikäisenä ja 100tkm ajettuna vielä vaihtaa. Ensimmäistä kertaa mennään siis takuuajan ulkopuolelle, saa nähdä kuinka käy!
Liukuovien keskimmäiset rullat ei kestä talviaikaan kovin hyvin kun ovia avataan +200krt/viikko, mutta niiden vaihto on mennyt Biliassa sujuvasti ja nopeasti takuuseen. Kuskin oven kahva meni myös säpäleiksi, kova tuuli yhdistettynä rivakkaan riuhtaisuun ei tehnyt hyvää.Muuta vikaa en kyllä muista autossa olleen.
Levin reissukin on tehty, kyyti kelpasi loistavasti sekä itselle että tuolle paremmalle puoliskolle, näitä tilanteita varten otin tietysti toisen kapteeninjakkaran repsikkaa varten niin jaksaa matkustaa.
Originally posted by -dq- View PostOtsikkoon liittyen, -08 Vivaro päivitetty 185 tkm jälkeen uuteen L2H2 Movanoon. 16x tkm räjähti kytkimen työsylinteri ja sitä myötä kytkin meni myös uusiksi, 180 tkm alko DPF temppuilemaan ja piti irrallaan puhdistaa, että lopetti herjaamisen..täytyy varmaan jatkossa pitää kiinni siitä 3 vuoden vaihtovälistä uuteen autoon.
Movanolla pyssytetty 8 tkm, helvetisti isompi (korkeampi) auto tietysti kun lyhyt Vivaro mutta todella positiivinen maku ainakin tässä kohtaa, ei oikein mitään muuta valitettavaa kuin sisämelua vähän liiaksi kun tuohon Vivaroon on tottunut, pyörämelua lähinnä. 125 hv, ei mikään tykki mutta piisaa hyvin, kulutus siinä 9 litran molempaa puolta kun tällä hetkellä aika lyhyt matka työmaalle. Jälkiasenteinen parkkitutka aika hanurista kun ei kerennyt tehdastilauksena autoa ottamaan. Säilytystilaa ohjaamossa niin helvetisti ettei ole vieläkään kerennyt kaikkia romulla täyttämään. Ajoasento hemmetin hyvä ainakin 175 cm persjalkaselle. Vaihteisto toimii niin liukkaasti ettei oikein ranskalaiseksi uskoisikaan, hiukan pelotti etukäteen kun kahta yksilöä kävin koeajamassa ennen ostoa, toisessa toimi huonosti ja toinen miltei ajokelvoton, tais osua keskellä viikkoa tehty auto omalla kohdalle.
Mullakin on tuo 125hv malli, nyt talven aikana ollut kulutus myös 9 litran paikkeilla, varsin kohtalainen ottaen huomioon minkä kokoinen auto.
Comment
-
-
Transporter 2.5tdi neliveto T4 vai T5
Pitkän mallin transportteria olen suunnitellut remonttia varten ja samalla saisi vedettyä auton ratapäiville. Ja tarkoitus olisi ajaa mahdollisimman paljon työajoakin 30-45tkm/vuosi. Neliveto siksi, että saa paremmin vedettyä kärryä talvellakin.
T4 ilmeisesti luotettavampi, 102 hv moottorissa välijäähdytin ja laatikkokin kestävämpi. Jakohihna + vesipumppu 90tkm välein, onko muuta erityistä huomioitavaa ylläpidon suhteen? Lastulla kestäisi varmaan jonkun +130hv/300nm? 2000kg kärryä saisi vetää.
T5 ilmeisesti parempi ajaa, eikä tarvitse hihnaa vaihtaa. Muuten ilmeisesti lukemani perusteella ei niin varmaa tekniikkaa olekaan T4 verrattuna? Ohjaustehostin 180tkm välein, laatikkorikkoja, kansivikoja jne? Niveliä kuluu reilusti, iskarin yläpäitä? Vetokyky 2500kg, olisi tietysti plussaa.
Onko foorumilaisilla kokemuksia noista? Budjetti varmaan 10-15ke, eli 2002-2005 autoja katselen. Lähinnä ylläpitokustannukset ja kalliit remontit kiinnostaa, autolla tulisi kuitenkin jonkin verran ajettuakin.-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Originally posted by estervainaa View PostPitkän mallin transportteria olen suunnitellut remonttia varten ja samalla saisi vedettyä auton ratapäiville. Ja tarkoitus olisi ajaa mahdollisimman paljon työajoakin 30-45tkm/vuosi. Neliveto siksi, että saa paremmin vedettyä kärryä talvellakin.
T4 ilmeisesti luotettavampi, 102 hv moottorissa välijäähdytin ja laatikkokin kestävämpi. Jakohihna + vesipumppu 90tkm välein, onko muuta erityistä huomioitavaa ylläpidon suhteen? Lastulla kestäisi varmaan jonkun +130hv/300nm? 2000kg kärryä saisi vetää.
T5 ilmeisesti parempi ajaa, eikä tarvitse hihnaa vaihtaa. Muuten ilmeisesti lukemani perusteella ei niin varmaa tekniikkaa olekaan T4 verrattuna? Ohjaustehostin 180tkm välein, laatikkorikkoja, kansivikoja jne? Niveliä kuluu reilusti, iskarin yläpäitä? Vetokyky 2500kg, olisi tietysti plussaa.
Onko foorumilaisilla kokemuksia noista? Budjetti varmaan 10-15ke, eli 2002-2005 autoja katselen. Lähinnä ylläpitokustannukset ja kalliit remontit kiinnostaa, autolla tulisi kuitenkin jonkin verran ajettuakin.
tuossa enemmän ajetussa meni ensimmäinen pumppusuutin 550tkm ja enempää ei ole mennytkään.
laitettiin tuohon 920tkm vaihtokone koska alakerran laakerit oli sen verran kuluneet että tuli järkevämmäksi vaihtaa tuollainen n.200tkm ajettu kone kun se tuli laakereiden hinnalla pihaan.
yhtään ohjaustehostinta ei ole mennyt, kansi on kunnossa vieläkin vanhassa koneessa, vetarit uusittu kerran n.600tkm kohdalla, iskarin yläpäitä syö kovasti, menee 75tkm välien. helppo vaihtaa ja halpa osa =)
tuo jakorattaiden vaihto maksaa helvetisti, mielummin vaihdattaisi hihnaa.
vesipumppu kestää juuri sen rattaiden vaihtovälin, joka kerta ollut aivan loppu kun jakopää avattu.BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by estervainaa View PostPitkän mallin transportteria olen suunnitellut remonttia varten ja samalla saisi vedettyä auton ratapäiville. Ja tarkoitus olisi ajaa mahdollisimman paljon työajoakin 30-45tkm/vuosi. Neliveto siksi, että saa paremmin vedettyä kärryä talvellakin.
T4 ilmeisesti luotettavampi, 102 hv moottorissa välijäähdytin ja laatikkokin kestävämpi. Jakohihna + vesipumppu 90tkm välein, onko muuta erityistä huomioitavaa ylläpidon suhteen? Lastulla kestäisi varmaan jonkun +130hv/300nm? 2000kg kärryä saisi vetää.
T5 ilmeisesti parempi ajaa, eikä tarvitse hihnaa vaihtaa. Muuten ilmeisesti lukemani perusteella ei niin varmaa tekniikkaa olekaan T4 verrattuna? Ohjaustehostin 180tkm välein, laatikkorikkoja, kansivikoja jne? Niveliä kuluu reilusti, iskarin yläpäitä? Vetokyky 2500kg, olisi tietysti plussaa.
Onko foorumilaisilla kokemuksia noista? Budjetti varmaan 10-15ke, eli 2002-2005 autoja katselen. Lähinnä ylläpitokustannukset ja kalliit remontit kiinnostaa, autolla tulisi kuitenkin jonkin verran ajettuakin.
Enemmän korjaamolla aikaa viettää t5 koriset vaikka molempia korimalleja suurinpiirtein samanverran tällä seudulla.
Joissin t5 fecelift? 2.0CR malleissa oli jakopää ongelmaa, saattoivat paukkua jo parinkymmnentuhannen jälkeen. Myöskin jonkinverran EGR ja commonrail vikaa ollut. Tarvike laturin hihnat eivät ole kestäneet (laturin vapaakytkin ja kiristin olivat kunnossa) kolmessa autossa vaan on pitänyt alkuperäistä laakkosen tiskiltä ottaa, tiedä sitten kun alkuperäinenkin on continentalin tekemä.
t4 huonoina puolina nivelet, varsinkin yläpallot. kaksoismassavauhtipyöriä muutama tullut vaihdettua. Kannattaa osto vaiheessa kuunnella tarkkaan 5-vaihde, saattaa viheltää kuumilla vaihteistoöljyilläLast edited by Slazha; 07-04-2014, 20:49.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
Comment