Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    Originally posted by böntti View Post
    70A suositus koskee f-sarjaa, e-sarjassa muistaakseni 50A. Nuo on toki suosituksia, käytännössä vähempikin riittää. F-sarjaa ei muuten voi fläsäyttää moottori käynnissä joten virtalähde on välttämätön. Kävin just ostamassa jatkuva 50A, piikki 55A hakkurin, illalla katsotaan miten äffä ottaa softaa vastaan
    Katohan vaan. Tulee hurjan näköinen pino, nyt meillä on 5kpl einhell afen 10 automaattilatureita + akku puskurina. täytyy lisätä määrää 3kpl / kärry...
    automaattilaturi siksi ettei pikitä jännitettä missään tilanteessa ja voi vaikka unohtaa kiinni ties kuinka pitkäksi aikaa ja halvoista rinnankytketyistä latureista koottuna hinnan ja vikasietoisuuden vuoksi (yksi hajoaa - ei haittaa mitään). Lisäakku puskuroi jos sähköt menevät poikki. Toimii hyvin + on kohtuu hintainen.

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      Originally posted by WSE1 View Post
      Katohan vaan. Tulee hurjan näköinen pino, nyt meillä on 5kpl einhell afen 10 automaattilatureita + akku puskurina. täytyy lisätä määrää 3kpl / kärry...
      automaattilaturi siksi ettei pikitä jännitettä missään tilanteessa ja voi vaikka unohtaa kiinni ties kuinka pitkäksi aikaa ja halvoista rinnankytketyistä latureista koottuna hinnan ja vikasietoisuuden vuoksi (yksi hajoaa - ei haittaa mitään). Lisäakku puskuroi jos sähköt menevät poikki. Toimii hyvin + on kohtuu hintainen.
      Pudottaako nuo jännitettä kun akku täyttyy? 13v pitäis olla vähintään jatkuvasti, täyden akun lepojännite on alle tämän. ISTA/P ei toimi alle tuon, E-SYS kyllä toimii mutta flässäyksen turvallisuus kärsii.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        Kuinka vanhoissa autoissa pitäisi toimia? Setuppi on ISTA/D? Rheingold + EDIABAS + ADS kaapeli + koneessa aito COM portti ja koekaniinina vm. 95 e38. yhteyttä ei tunnu muodostuvan millään. INPA ja DIS kuitenkin toimii.

        Onko tuossa jotakin kikkoja vai onko koekaniini vain liian vanha.

        Huonosti tuntuu löytyvän tietoa softasta :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          Originally posted by peto2 View Post
          Kuinka vanhoissa autoissa pitäisi toimia? Setuppi on ISTA/D? Rheingold + EDIABAS + ADS kaapeli + koneessa aito COM portti ja koekaniinina vm. 95 e38. yhteyttä ei tunnu muodostuvan millään. INPA ja DIS kuitenkin toimii.

          Onko tuossa jotakin kikkoja vai onko koekaniini vain liian vanha.

          Huonosti tuntuu löytyvän tietoa softasta :think
          Pitäis toimia. Vanhemmissa autoissa (e36 yms) pitää ensin syöttä käsin auton alustanumero (vehicle identification, vin) ja sitten tehdä vehicle test. Tällä aukeaa dis-tyyppinen valikko josta värkkäily tapahtuu. ISTAn asetuksissa (VCI config) pitää olla ediabas valittuna, itse ediabas sulla on konffattuna oikein jos inpa toimii. En nyt muista kyllä että pitikö Rheingoldiin olla uusin ediabas, mikä versio sulla on?
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            Pittää olla ediabas 7.3.0 rheingoldia varten. Eli dis ja rheingold ei samalla ediabas versiolla toimi.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              Rheingoldin kanssa pitää olla ediabas 7.2 taikka 7.3, noissa ei sitten enää ole tukea ADS-piuhalle, joten sen kanssa ei mun mielestä homma enää toimi. e38:t ei kylläkään tarvii ADS-piuhoja vaan USB-piuha STD:OBD-asetuksella on noitten kanssa pelannut.
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                Originally posted by jartsa02 View Post
                Rheingoldin kanssa pitää olla ediabas 7.2 taikka 7.3, noissa ei sitten enää ole tukea ADS-piuhalle, joten sen kanssa ei mun mielestä homma enää toimi. e38:t ei kylläkään tarvii ADS-piuhoja vaan USB-piuha STD:OBD-asetuksella on noitten kanssa pelannut.
                Juu näinhän se meni eli ads-auto + rheingold vaatii icomin. Itsellä on tuo icom niin en tuota ads-puutetta muistanut. Diagnostiikkapuoli taitaa kuitenkin näissä vanhoissa (e36, e34 jne, ads-väyläiset siis) korimalleissa olla sama kuin dississä joten ei tuosta rheingoldista mun mielestä hyödy. Korjausohjeet yms. saa näkyviin ilman yhteyttä autoon.

                Muistelen että ainakin alkupään E38:ssa on joku/joitain ads-moduuleja. Jos 20 pinnisen diagnostiikkaliittimen pinni 15 on kytketty niin silloin on ADS, osaan moduuleista kuitenkin pääsee k-line-piuhalla.
                Last edited by böntti; 11-05-2014, 20:58.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Ok. Tämähän selvensi asiaa. Eli jätän Rheingoldin vain uudempia autoja ja piuhoja varten. Ei ole mitään välttämätöntä tarvetta päästä rheingoldilla vanhempiin romuihin kun INPA ja DIS pelaa kuitenkin hyvin. Käyttöliittymä vaan vaikutti olevan Rheingoldissa niin paljon parempi
                  Last edited by peto2; 11-05-2014, 21:26.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • jartsa02
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 1131
                    • Helsinki

                    Originally posted by böntti View Post
                    Juu näinhän se meni eli ads-auto + rheingold vaatii icomin. Itsellä on tuo icom niin en tuota ads-puutetta muistanut. Diagnostiikkapuoli taitaa kuitenkin näissä vanhoissa (e36, e34 jne, ads-väyläiset siis) korimalleissa olla sama kuin dississä joten ei tuosta rheingoldista mun mielestä hyödy. Korjausohjeet yms. saa näkyviin ilman yhteyttä autoon.

                    Muistelen että ainakin alkupään E38:ssa on joku/joitain ads-moduuleja. Jos 20 pinnisen diagnostiikkaliittimen pinni 15 on kytketty niin silloin on ADS, osaan moduuleista kuitenkin pääsee k-line-piuhalla.
                    e38:ssa tuo ADS ja pinni 15 ei kyllä päde, mullakin vm. 00 e38:ssa oli pin 15 kytketty autossa, mutta autolla ei ollut mitään tekemistä ADS:n kanssa. e38:ssa pinnistä 15 löytyy osa purkeista ja pinnistä 20 taas osa ja kummatkin pinnit on oikeastaan omat tavalliset K-linjat.
                    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      En ole yhtään e38:a käpistelly mutta kuulostaa hieman erikoiselta. Pinni 15 on rxd, pinni 20 txd, wds:n mukaan myös e38:ssa näin. Joissain autoissa on lisäksi pinnissä 17 toinen txd-linja, sekoitatko nyt tähän? K-line-moduuleissa käytössä on yks piuha eli txd, ads-moduuleissa kaks eli txd+rxd. Kaikissa e38:ssa tuota pinniä 15 ei kuitenkaan ole ja niissä joissa on, näyttää menevän ainoastaan EDC-moduuliin eli k-linellä pitäis onnistua lähes kaikki hommat.

                      Pinnit 17 ja 20 vastaa muuten uudempien autojen obd-portin pinnejä 7 ja 8, toisesta löytyy dme/dde ja egs, toisesta loput noin suurinpiirtein.
                      Last edited by böntti; 11-05-2014, 22:47.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • jartsa02
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 1131
                        • Helsinki

                        Originally posted by böntti View Post
                        En ole yhtään e38:a käpistelly mutta kuulostaa hieman erikoiselta. Pinni 15 on rxd, pinni 20 txd, wds:n mukaan myös e38:ssa näin. Joissain autoissa on lisäksi pinnissä 17 toinen txd-linja, sekoitatko nyt tähän? K-line-moduuleissa käytössä on yks piuha eli txd, ads-moduuleissa kaks eli txd+rxd. Kaikissa e38:ssa tuota pinniä 15 ei kuitenkaan ole ja niissä joissa on, näyttää menevän ainoastaan EDC-moduuliin eli k-linellä pitäis onnistua lähes kaikki hommat.

                        Pinnit 17 ja 20 vastaa muuten uudempien autojen obd-portin pinnejä 7 ja 8, toisesta löytyy dme/dde ja egs, toisesta loput noin suurinpiirtein.
                        Kyllä se oli vaan nyt pinni 15 mikä munkin autossa oli paikallaan, sen huomasin heti ekalla vikakoodien lukukerralla silloin joku 7 vuotta sitten, kun ei vikakoodi-piuha toiminutkaan oikein ja se johtui siitä että pin 15 kytkennät oli väärin vikakoodi-piuhassa. Pinnit 17 ja 20 on kuitenkin aina 20-pin-adaptereissa yhdessä ja se ei liity tähän. Tuo pin 15 löytyy kyllä
                        WDS:stäkin 9/98-jälkeisestä e38:n kaaviosta. Silloin sieltä löytyi noin puolet purkeista pinnin 20 takaa ja loput 15:sta. Tähän probleemaan ei yleensä porukat pahemmin törmää, koska tuon tapauksen jälkeen muutin kytkentää usb-vikakoodi-piuhoissa sellaiseksi, että tuota probleemaa ei synny ja ainakin multa lähteneet piuhat on toimivia noissakin autoissa.
                        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          Selvä homma ja hyvä tietää. Kytkisten mukaan se pinni 15 on tosiaan rxd ja olen ollut käsityksessä että se meinaa automaattisesti ads-moduulia. Tämä ei nyt sitten pidäkkään ilmeisesti paikkaansa ainakaan e38:n kohdalla.

                          Ilmeisesti alkupään e38 voi olla ads, uudemmat sitten taas ei.
                          Last edited by böntti; 11-05-2014, 23:41.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • alttu
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 519
                            • Nummela

                            Oletteko ajanut ISTAa Macilla virtualboxin kautta win7:ssa??
                            Macilla tuskin toimii suoraan...

                            Paljon tuo lisenssi maksaa ohjelmaan?
                            F15 30d ///M-SPORT
                            Ex.
                            F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                            Comment

                            • mirrinmurkina
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2012
                              • 161
                              • Tuusula

                              3.43

                              Onko täällä jo kokemuksia uusimmasta (3.43.1) versiosta? Kannattaako päivittää?
                              f10 535xi vm2011
                              ---
                              ex:
                              e92 335i vm2007
                              e90 320i vm2005
                              e46 328CiA vm1999

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                Originally posted by mirrinmurkina View Post
                                Onko täällä jo kokemuksia uusimmasta (3.43.1) versiosta? Kannattaako päivittää?
                                Hyvin toimii ja minusta siinä on vähä enemmän sisältöä jopa mitä aiemmissa versioissa. Eli suomeksi vähemmän typistetty versio.
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎