Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thuttu77
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 160

    Osaakos kukaan sanoa että onko mahdollistakaan saada toimimaan ista+:aa kunnolla tossa omassa vanhassa vessassa eli siis vm97 E38 735i ongelma on siis seuraava.

    Vain General Module GM antaa vikaselosteet violille esim tyyliin apukusken oven lukitus solenoidi kun taas muut tyyliin
    00005D: DME: Fault Stored Mileage -1 ja joku parametri oli unknown
    vastaavalla tavalla vastaavat ainakin AB, ASC, DME, EGS ja mitä muita niitä nyt olikaan listassa noissa fault stored vastaavissa ei sitten oikein saa irti muutakaaan istalla esim diagnostiikkaa ei voi ajaa ecu functioista tais toimia vaan vikakoodin luku ja nollaus.

    Tuossahan on esim DME 528DS0 muistaakseni.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8264
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by thuttu77 View Post
      Osaakos kukaan sanoa että onko mahdollistakaan saada toimimaan ista+:aa kunnolla tossa omassa vanhassa vessassa eli siis vm97 E38 735i ongelma on siis seuraava.

      Vain General Module GM antaa vikaselosteet violille esim tyyliin apukusken oven lukitus solenoidi kun taas muut tyyliin
      00005D: DME: Fault Stored Mileage -1 ja joku parametri oli unknown
      vastaavalla tavalla vastaavat ainakin AB, ASC, DME, EGS ja mitä muita niitä nyt olikaan listassa noissa fault stored vastaavissa ei sitten oikein saa irti muutakaaan istalla esim diagnostiikkaa ei voi ajaa ecu functioista tais toimia vaan vikakoodin luku ja nollaus.

      Tuossahan on esim DME 528DS0 muistaakseni.
      Olen havainnut saman että Istassa on huonosti selityksiä koodeille e39 ja vanhempikoppasissa. Olen pitänyt ominaisuutena ja käyttänyt vanhempiin Inpaa. :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5430
        • S:t Karins

        ^
        DIS sopii paremmin analysointiin.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5272
          • Pirkkala

          Opettelen ISTAn käyttöä.
          Osaako joku jotenkin pääpiirteittäin neuvoa miten teen eculle dpf vaihdon.
          Löydän kyllä kaikenlaista asiaan liittyvää mutta en saa toimenpidettä suoritettua.

          Ja senkin saa neuvoa miten saan näkyville kaikki dpf liittyvät informaatiot

          Potilas on 318d e90 -09
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Opettelen ISTAn käyttöä.
            Osaako joku jotenkin pääpiirteittäin neuvoa miten teen eculle dpf vaihdon.
            Löydän kyllä kaikenlaista asiaan liittyvää mutta en saa toimenpidettä suoritettua.

            Ja senkin saa neuvoa miten saan näkyville kaikki dpf liittyvät informaatiot

            Potilas on 318d e90 -09
            DPF vaihto löytyy sieltä mistä kaikki muutkin tuollaiset toimenpiteet, eli service function -valikosta. Live-datat eli vastapaineet ym. löytyy DDE:ltä.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5272
              • Pirkkala

              Originally posted by HTK12 View Post
              DPF vaihto löytyy sieltä mistä kaikki muutkin tuollaiset toimenpiteet, eli service function -valikosta. Live-datat eli vastapaineet ym. löytyy DDE:ltä.

              Kyllä minä sitten ihan oikein sitä yritin. Lopputulos vaan oli laiha eli homma ei onnistunut.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                Tää on sellainen ohjelma mitä on vaan kahlattava omineen erehdysten kautta voittoon. Järkeä kun käyttää niin löytyy ihan varmasti kaikki mitä sillä pystyy tekemään
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by Dunky View Post
                  Tää on sellainen ohjelma mitä on vaan kahlattava omineen erehdysten kautta voittoon. Järkeä kun käyttää niin löytyy ihan varmasti kaikki mitä sillä pystyy tekemään
                  Juuri näin. Tänään oli vähän WTF hetki, kun F10:tä olin webaston lukitusta poistamassa. Webasto oli vikakoodien mukaan lukossa, mutta kun ottaa lukituksen poistamisen, niin ISTA totesi, että ei ole lukossa, joten toimenpide lopetetaan.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Taky
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 562
                    • Ola

                    ISTA-P modulin koodaus

                    PROGRAMMING traditionally for all chassis, but is being phased out by August 2017, except for legacy E-series.
                    Replacement ECU's must be NEW

                    ----------

                    Siis vanhan toisessa autossa olleen modulin fixaaminen ei onnistu toiseen autoonko?

                    Kysessä Ctrl unit airbag/side airbag- turvatyyny moduli.
                    Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                    Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by Taky View Post
                      ISTA-P modulin koodaus

                      PROGRAMMING traditionally for all chassis, but is being phased out by August 2017, except for legacy E-series.
                      Replacement ECU's must be NEW

                      ----------

                      Siis vanhan toisessa autossa olleen modulin fixaaminen ei onnistu toiseen autoonko?

                      Kysessä Ctrl unit airbag/side airbag- turvatyyny moduli.
                      BMW ei ole ikinä hyväksynyt käytettyjen purkkien asentamista (tai ainakaan merkkiliike ei tähän ole suostunut), joten ISTA-P ei ole koskaan tarkoitettu koodata käytettyjä yksiköitä. NCS:llä onnistuu, lisätemput tool32/winkpf/ISTA-D:llä riippuen autosta..
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Taky
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 562
                        • Ola

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        NCS:llä onnistuu, lisätemput tool32/winkpf/ISTA-D:llä riippuen autosta..

                        Vaihe vaiheelta modulin VIN muutos – näinkö se tehdään?


                        -----------------------------
                        Flash, Code to Default, Clear Errors and Start System Time of the Airbag Gateway Module.

                        INPA: UIF (User Information Field) Report
                        1-Open INPA>select your car model (E60)>Functional Jobs>F3 UIF
                        2-You'll see a list of all control units with their ZUSB number and VIN
                        3-Print to PDF the report.
                        4-Identify the ZUSB numbers without your VIN and copy from the PDF and close INPA

                        WinKFP: Edit VIN and Flash Module
                        5-Open WinKFP (Load SPDaten files google it)
                        6-Select comfort mode
                        7-Then click find ZUSB
                        8-Paste the number you copied
                        9-this will go straight to the right ZUSB
                        10-Then enter your full VIN and then click on done
                        11-Double check that the module your going to flash it's safe to flash with your cable and the battery needs to be connect to another power source
                        12-Click on update ZUSB (this will flash the module with SPDaten files and re-write the VIN)

                        NCExpert: Code to Default
                        13- Open NCExpert
                        14-Load profile -> Expertmode -> F1 -> F3 -> choose E60 from the list -> choose any module you want from this list -> now click F6 Back -> select F4 Process ECU -> choose Module -> now click ReadECU -> close the notepad window that showed up after the module was read.
                        15-Press F5 for basic functions -> Select "coapiReadSgGetFswPsw" and click Ok -> Select F2 "job" select SG_CODIEREN and press ok -> Press F3 Execute job and wait for the buttons to become active, when active it's all done.

                        INPA: Identification Report and Clear Errors
                        16-Open INPA>select your car model (E60)>Functional Jobs>Identification
                        17-Print the report to PDF.
                        18-Look in the SGBD column the module you replace
                        19-Clear (EM, IM and HM) Errors and Close INPA

                        Ediabas Tool32: Start System Time
                        20-Start Tool32
                        21-Select File->Load SGBD, Group file
                        22-Browse to the EDIABAS\ECU folder, and search for the file name based on the listed SGBD column. Can be more than 1 file.
                        23-In the Left of the window select systemzeit_lesen (write)
                        24-In the middle of the window Argument (value of) type 1 in the dropdown menu
                        25-double click systemzeit_lesen and done.
                        26-double click systemzeit_starten. (no arguments)
                        Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                        Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                        Comment

                        • Juhnukka
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 604
                          • Lohja

                          Hei osaako kukaan auttaa?

                          Olen tässä asennellut istaa ohjeiden mukaan, mutta siinä vaiheessa kun pitäisi avata istagui ja rekisteröidä se niin se ei aukea hetken tiimalasi pyörii ja sen jälkeen ei tapahdu mitään

                          Mitä tälle voisi tehdä? Kaikki tiedostot purettu ja asennettu c kansioon rheingoldiin niin ja käyttiksenä Windows 10

                          Tähän asti kaikki meni niinkuin pitikin
                          Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                          Comment

                          • Juhnukka
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 604
                            • Lohja

                            Nyt sain asennettua ista Dn onnistuneesti

                            Oli ongelmana vain huono paketti mistä asensin latasin uuden ja alkoi rokkaamaan

                            Heräsi uusi kysymys.

                            Mites kun normaalisti omaan autoon käytän istaa ja autona on e60 niin asetuksina on perus edibasin mukainen obd ja com portti 9 niin mites jos haluan lukea nyt koodit uudemmasta f sarjalaisesta e-net kaapelilla pitääkö mun joka kerta muuttaa istasta yhteys eri kaapelille ja mites nuo edibasin asetukset kun siellä on obd.inissä com 9 yms

                            Vai toimiiko tuo niin että voin muokata e-net kaapelin myös com9 laitehallinnasta vaikka se tulee internet piuhan paikalle? ja käyttää sitä aina f sarjassa ja kun siirryn takaisin e sarjaan niin laitan vain usbn kiinni ja luen siitä?

                            Vähän hankalasti nyt selitetty, mutta siis tiivistettynä pystynkö muokkaamaan e-net piuhan paikan myös com 9 ja ilman asetusten säätelyä lukea f ja e sarjaa?
                            Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6759
                              • PK-seutu

                              Originally posted by Juhnukka View Post
                              Oli ongelmana vain huono paketti mistä asensin latasin uuden ja alkoi rokkaamaan

                              Heräsi uusi kysymys.

                              Mites kun normaalisti omaan autoon käytän istaa ja autona on e60 niin asetuksina on perus edibasin mukainen obd ja com portti 9 niin mites jos haluan lukea nyt koodit uudemmasta f sarjalaisesta e-net kaapelilla pitääkö mun joka kerta muuttaa istasta yhteys eri kaapelille ja mites nuo edibasin asetukset kun siellä on obd.inissä com 9 yms

                              Vai toimiiko tuo niin että voin muokata e-net kaapelin myös com9 laitehallinnasta vaikka se tulee internet piuhan paikalle? ja käyttää sitä aina f sarjassa ja kun siirryn takaisin e sarjaan niin laitan vain usbn kiinni ja luen siitä?

                              Vähän hankalasti nyt selitetty, mutta siis tiivistettynä pystynkö muokkaamaan e-net piuhan paikan myös com 9 ja ilman asetusten säätelyä lukea f ja e sarjaa?
                              Vaihdat vaan istan asetuksista ENET vaihtoehdon. Ei tarvitse com portteja rukkailla.
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • Juhnukka
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 604
                                • Lohja

                                Okei

                                Kiitos tiedosta
                                Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎