Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by Juhnukka View Post
    Oli ongelmana vain huono paketti mistä asensin latasin uuden ja alkoi rokkaamaan

    Heräsi uusi kysymys.

    Mites kun normaalisti omaan autoon käytän istaa ja autona on e60 niin asetuksina on perus edibasin mukainen obd ja com portti 9 niin mites jos haluan lukea nyt koodit uudemmasta f sarjalaisesta e-net kaapelilla pitääkö mun joka kerta muuttaa istasta yhteys eri kaapelille ja mites nuo edibasin asetukset kun siellä on obd.inissä com 9 yms

    Vai toimiiko tuo niin että voin muokata e-net kaapelin myös com9 laitehallinnasta vaikka se tulee internet piuhan paikalle? ja käyttää sitä aina f sarjassa ja kun siirryn takaisin e sarjaan niin laitan vain usbn kiinni ja luen siitä?

    Vähän hankalasti nyt selitetty, mutta siis tiivistettynä pystynkö muokkaamaan e-net piuhan paikan myös com 9 ja ilman asetusten säätelyä lukea f ja e sarjaa?
    Vikakoodit saat luettua myös sillä K+DCAN piuhalla siitä f-sarjalaisesta, koodauksiin tarvitsee sen ENET kaapelin.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

      Juuu

      Mites se nyt oli oliko niin että k-can piuhalla sai luettua e-sarjaa 2007 asti ja siinä on 7 ja 8pinnit yhdessä, kun taas d-can toimii ilmeisesti 2007 ylöspäin aina f-sarjaan asti? Ja e-net kaapeli toimii f-sarjan ohjelmoinnissa? Mikäs tuo icom sitten on ja mitä sillä tehdään? Ilmeisesti sen tarvii jos haluaa koodata uudempia bemareita?

      Onko jollain nyt antaa faktat jokaisesta piuhasta mihin tarkoitukseen ne käy? Tuntuu että kaikki sanoo eri vastauksia
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by Juhnukka View Post
        Mites se nyt oli oliko niin että k-can piuhalla sai luettua e-sarjaa 2007 asti ja siinä on 7 ja 8pinnit yhdessä, kun taas d-can toimii ilmeisesti 2007 ylöspäin aina f-sarjaan asti? Ja e-net kaapeli toimii f-sarjan ohjelmoinnissa? Mikäs tuo icom sitten on ja mitä sillä tehdään? Ilmeisesti sen tarvii jos haluaa koodata uudempia bemareita?

        Onko jollain nyt antaa faktat jokaisesta piuhasta mihin tarkoitukseen ne käy? Tuntuu että kaikki sanoo eri vastauksia
        K+DCAN piuhassa pinnit 7&8 yhdessä E39, E46 jne. E60, E65 jne pinnit 7&8 erikseen. D-CAN tarvitset 2007->, sitä vanhempii riittää pelkkä K-CAN. Viisainta hankkia K+DCAN piuha katkaisijalla, joka yhdistää pinnit 7&8. K+DCAN piuhalla onnistuu diagnostiikka ja koodaukset. Ohjelmistopäivitykset joihinkin yksiköihin. ENET sitten F- ja G-sarjalaisten koodauksiin, diagnostiikka onnistuu D-CAN kautta. ICOM tarvitsee vain softapäivityksiin.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • janihe
          Newbiemmer
          • Feb 2013
          • 7
          • Oulunseutu

          Originally posted by HTK12 View Post
          K+DCAN piuhassa pinnit 7&8 yhdessä E39, E46 jne. E60, E65 jne pinnit 7&8 erikseen. D-CAN tarvitset 2007->, sitä vanhempii riittää pelkkä K-CAN. Viisainta hankkia K+DCAN piuha katkaisijalla, joka yhdistää pinnit 7&8. K+DCAN piuhalla onnistuu diagnostiikka ja koodaukset. Ohjelmistopäivitykset joihinkin yksiköihin. ENET sitten F- ja G-sarjalaisten koodauksiin, diagnostiikka onnistuu D-CAN kautta. ICOM tarvitsee vain softapäivityksiin.
          Pitäiskö F10:n koodauksen toimia ISTA+:lla? Itsellä käytössä 4.09.21 ja diagnostiikka jne toimii ENET ja K+DCAN mutta kun avaa Vehicle Management -osiosta vaikka Vehicle modification niin sielläpäs lukee että 'Faulty ICOM vehicle connection. The programming scopes are therefore not available. The possible cause is an incorrect ICOM connection sequence....'

          Onkos mulla jokin asetus nyt väärin, puuttuuko jotain itse softasta vai eikö toi ISTA+ vaan taivu F10:lle ENET kaapelin kanssa noille toiminnallisuuksille? Service Functions -osio aukeaa ilman ongelmia, Software update, Control Unit replacement ja Vehicle Management osiosta tulee tuo herja?

          - Jani

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by janihe View Post
            Pitäiskö F10:n koodauksen toimia ISTA+:lla? Itsellä käytössä 4.09.21 ja diagnostiikka jne toimii ENET ja K+DCAN mutta kun avaa Vehicle Management -osiosta vaikka Vehicle modification niin sielläpäs lukee että 'Faulty ICOM vehicle connection. The programming scopes are therefore not available. The possible cause is an incorrect ICOM connection sequence....'

            Onkos mulla jokin asetus nyt väärin, puuttuuko jotain itse softasta vai eikö toi ISTA+ vaan taivu F10:lle ENET kaapelin kanssa noille toiminnallisuuksille? Service Functions -osio aukeaa ilman ongelmia, Software update, Control Unit replacement ja Vehicle Management osiosta tulee tuo herja?

            - Jani
            Ei toimi ilman ICOM ja vaikka jollain emulaattorilla toimisikin, niin älä mene yrittämään ENET mitään koodauksia ISTA+:lla. ISTA+ joutuu softapäivitykset ajamaan, jos sillä meinasin jotain koodata. E-sys koodaukset kotioloissa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • janihe
              Newbiemmer
              • Feb 2013
              • 7
              • Oulunseutu

              Originally posted by HTK12 View Post
              Ei toimi ilman ICOM ja vaikka jollain emulaattorilla toimisikin, niin älä mene yrittämään ENET mitään koodauksia ISTA+:lla. ISTA+ joutuu softapäivitykset ajamaan, jos sillä meinasin jotain koodata. E-sys koodaukset kotioloissa.
              OK, näin arvelinkin. Kiitos infosta!

              Comment

              • AnttiL
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 61
                • Helsinki

                Voisiko olla viallinen k-dcan piuha (valkoisella piirilevyllä)?
                Homma lähti käyntiin näin. Sain asennettua Istan ja testattua sen toimintaa (E70 lci) niin ensimmäisellä kerralla kaikki meni hyvin ja väylä/moduulipuussa näytti, että sai kaikkiin moduuleihin yhteyden.
                Muutamaa päivää myöhemmin Istaa ihmetellessäni ei saanutkaan enää yhteyttä kaikkiin moduuleihin vaan jätti aika lailla randomina eri moduuleja punaiseksi eli ei saanut yhteyttä.
                Tein vehicle checkin vai mikä se nimi nyt oli usempaan kertaan ja aina eri moduulit jäi punaiseksi.

                Jossain ketjussa oli juttua siitä, että valkoisella piirilevyllä olevat k-dcan piuhat olisi 50% kuraa juuri dcan puolella ja vihreällä levyllä sitten hieman parempilaatuisia.

                Sama piuha toiminut moitteetta aiemassa E90 joka oli 2005/2006 mallia.
                BMW E70 LCI xDrive30d

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by AnttiL View Post
                  Voisiko olla viallinen k-dcan piuha (valkoisella piirilevyllä)?
                  Homma lähti käyntiin näin. Sain asennettua Istan ja testattua sen toimintaa (E70 lci) niin ensimmäisellä kerralla kaikki meni hyvin ja väylä/moduulipuussa näytti, että sai kaikkiin moduuleihin yhteyden.
                  Muutamaa päivää myöhemmin Istaa ihmetellessäni ei saanutkaan enää yhteyttä kaikkiin moduuleihin vaan jätti aika lailla randomina eri moduuleja punaiseksi eli ei saanut yhteyttä.
                  Tein vehicle checkin vai mikä se nimi nyt oli usempaan kertaan ja aina eri moduulit jäi punaiseksi.

                  Jossain ketjussa oli juttua siitä, että valkoisella piirilevyllä olevat k-dcan piuhat olisi 50% kuraa juuri dcan puolella ja vihreällä levyllä sitten hieman parempilaatuisia.

                  Sama piuha toiminut moitteetta aiemassa E90 joka oli 2005/2006 mallia.
                  Hyvin mahdollista, kiinasta tulee niin monen laatuista piuhaa. tuo sun E90 käytti vielä k-can, eli se toimii vaikka d-can ei piuhassa toimisikaan.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • ark28
                    BTCF Member
                    • Nov 2011
                    • 90
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Hyvin mahdollista, kiinasta tulee niin monen laatuista piuhaa. tuo sun E90 käytti vielä k-can, eli se toimii vaikka d-can ei piuhassa toimisikaan.
                    Tai sitten porttiasetukset muuttuneet? Itsellä kävi niin että win 10 päivitys palautti oletusasetukset ja latency timerin 16 ms asetus aiheutti sen että osaan moduuleista randomisti ei saanut yhteyttä.
                    K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07

                    Comment

                    • Tipe
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 112
                      • Turku

                      Originally posted by ark28 View Post
                      Tai sitten porttiasetukset muuttuneet? Itsellä kävi niin että win 10 päivitys palautti oletusasetukset ja latency timerin 16 ms asetus aiheutti sen että osaan moduuleista randomisti ei saanut yhteyttä.
                      Sama käynyt itselläkin parikin kertaa. Ilmenee tosiaan satunnaisina lukuvirheinä/yhteysongelmina eri purkkeihin.

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2677
                        • Tampere

                        Yhteysongelmiin ja joidenkin muiden diagnostiikkaohjelmien käyttöön havaittuihin pulmiin Win 10 alustalla saattaa olla apua, kun niitä ajaa WinXP yhteensopivuustilassa.
                        B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by ark28 View Post
                          Tai sitten porttiasetukset muuttuneet? Itsellä kävi niin että win 10 päivitys palautti oletusasetukset ja latency timerin 16 ms asetus aiheutti sen että osaan moduuleista randomisti ei saanut yhteyttä.
                          Originally posted by Tipe View Post
                          Sama käynyt itselläkin parikin kertaa. Ilmenee tosiaan satunnaisina lukuvirheinä/yhteysongelmina eri purkkeihin.
                          Mahdollista toki tämäkin. Aikaisemmin vaan käytetty autossa, jossa ei käytetä D-CAN, joten vika voi olla kaapelissakin. Kannattaa ensimmäisenä ne latenssit tarkistaa. Ilman kristallipalloa paha sanoa missä vika.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • AnttiL
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2011
                            • 61
                            • Helsinki

                            Originally posted by AnttiL View Post
                            Voisiko olla viallinen k-dcan piuha (valkoisella piirilevyllä)?
                            Homma lähti käyntiin näin. Sain asennettua Istan ja testattua sen toimintaa (E70 lci) niin ensimmäisellä kerralla kaikki meni hyvin ja väylä/moduulipuussa näytti, että sai kaikkiin moduuleihin yhteyden.
                            Muutamaa päivää myöhemmin Istaa ihmetellessäni ei saanutkaan enää yhteyttä kaikkiin moduuleihin vaan jätti aika lailla randomina eri moduuleja punaiseksi eli ei saanut yhteyttä.
                            Tein vehicle checkin vai mikä se nimi nyt oli usempaan kertaan ja aina eri moduulit jäi punaiseksi.

                            Jossain ketjussa oli juttua siitä, että valkoisella piirilevyllä olevat k-dcan piuhat olisi 50% kuraa juuri dcan puolella ja vihreällä levyllä sitten hieman parempilaatuisia.

                            Sama piuha toiminut moitteetta aiemassa E90 joka oli 2005/2006 mallia.
                            Jep, niin siinä oli käynyt, että latenssi ajat oli muuttuneet aiemmin asettamastani 1ms->>16ms ilmeisesti jonkin päivityksen takia. Muutin takaisin 1ms ja taas löytyy kaikki purkit kuten pitää. Läppäri ei käytännössä ole koskaan kytkettynä verkkoon. Aivan hetken ehti olla wlan "vahingossa" päällä kunnes huomasin ja otin pois.
                            BMW E70 LCI xDrive30d

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by AnttiL View Post
                              Jep, niin siinä oli käynyt, että latenssi ajat oli muuttuneet aiemmin asettamastani 1ms->>16ms ilmeisesti jonkin päivityksen takia. Muutin takaisin 1ms ja taas löytyy kaikki purkit kuten pitää. Läppäri ei käytännössä ole koskaan kytkettynä verkkoon. Aivan hetken ehti olla wlan "vahingossa" päällä kunnes huomasin ja otin pois.
                              Tämä riittää win10:lle, se hakee heti päivitykset kun pääsee nettiin. Ajurien päivityksen jälkeen asetukset on perseellään.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • macman_lahti
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2017
                                • 290
                                • Lahti

                                Kuin monta modulia Istan pitäisi löytää ? Itsellä löytyy 20 kpl.
                                Auto on 2008 E60 N47-koneella.

                                Hyvin se tuntuu yhdistävän ja sain PDC-ongelman kaiveltua esille / korjattua, mutta kun olen katsellut jotain kuvia ja Youtube-videoita niin siellä on osassa ainakin 30 modulia..? :think
                                Last edited by macman_lahti; 17-04-2018, 20:50. Reason: Laitettu lisätietoa..
                                -08 E60 LCI
                                -13 F10 3.0 xDrive

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎