- Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu. Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].
Jarrutusenergian talteenotonko? Tällä mahdollistetaan akun lataaminen ajon aikana yli 80 % varaustasoon maksimista, koska muutoin akun valvontajärjestelmän tehtävä on huolehtia että akun varaus pysyy riittävän alhaisena jarrutusenergian (laturin kuormitus) säilömiseksi.
Akku on tällöin kyllä mahdollista ladata täyteen ylläpitolaturilla, mutta ajon aikana akun valvonta jälleen sallii purkaa akkua (vähemmän laturikuormitusta) kunnes 80 % varaustaso on saavutettu ja jarrutusenergian talteenotto on mahdollista.
Asialla on enemmän merkitystä kylmissä olosuhteissa, kun lämpötilan lasku vaikuttaa akun varaustasoon ja kykyyn ottaa latausvirtaa vastaan.
B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Ei tarvitse koskea varustelistaan. Juuri omaan autoon tein.
ECU:
IGR - off
Mittaristo:
IGR - off
Miksi tehdä vaikeamman kautta? Toki suunnilleen kaiken voi tehdä koskematta varustelistaan, mutta kun siinä ei mielestäni ole mitään järkeä. Jos käsin käy vaan arvot muuttamassa, niin seuraavan kerran kun jostain syystä VO koodaa vaikka sen mittariston, niin sitten katoaa tuo koodaus. Esim. retrofitit, softapäivitykset jne.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Miksi tehdä vaikeamman kautta? Toki suunnilleen kaiken voi tehdä koskematta varustelistaan, mutta kun siinä ei mielestäni ole mitään järkeä. Jos käsin käy vaan arvot muuttamassa, niin seuraavan kerran kun jostain syystä VO koodaa vaikka sen mittariston, niin sitten katoaa tuo koodaus. Esim. retrofitit, softapäivitykset jne.
Näin vaan minulle neuvottiin koodaus threadissa ja tein työtä käskettyä ja homma toimi. Eli pelkkä varustelistan muutos ja kombin ja dme:n koodaus ajaa saman asian?
Näin vaan minulle neuvottiin koodaus threadissa ja tein työtä käskettyä ja homma toimi. Eli pelkkä varustelistan muutos ja kombin ja dme:n koodaus ajaa saman asian?
No joo toimii se noinkin, sitten siinä kiva yllätys seuraavalle. Itselle aika usein sattunut näitä, että nuo koodaukset katoaa kun on jotain retrofittia/softapäivitystä tehnyt. Näistä ei tietenkään mainita mitään, vaikka asiasta kysyy. Homman jälkeen vaan aletaan kyselemään miksi x ei toimi tms.
Kyllä, VO muutos ja sen mukaan koodausta. Tästä on tälläkin foorumilla ollut puhetta. VO koodausta kannattaa käyttää aina, jos vain mahdollista.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Niin siis kuten HTK12 sanoi niin tuo eka virheilmoitus kuuluukin tulla kun on käytössä enet kaapeli, sillä ei voi ohjelmoida ISTAn kanssa. Kaikki resetit ja sen semmoiset kyllä toimii ISTAlla ne eivät ole varsinaista ohjelmointia. Ne taas voi tehdä enet kaapelin kanssa e-sys ohjelmalla.
Jos nuo kaksi muuta virhettä tuli toisella kaapelilla niin ne liittynee sitten siihen kaapeliin.
Montakohan kertaa oon jo tässä topicissa sanonu että k+dcan ei toimi kunnolla f-sarjalaisten kanssa, silti siitä jaksetaan aina jankuttaa vastaan. Nuo pari virhettä tosiaan tulevat juuri tästä.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Nyt sain installoitua ista d ja luettua vikakoodit.
Mistäs tässä voi nollata oil service ja muut huoltovalot.
- Löysin kuitenkin cbs kohdan sielt, mutta kyselee jotain yes tai no kysymyksia, en osannu vastaa niihin niin jätin tekemättä.
Onko järkevää myös laittaa ista p koneelle, ja mitäs sillä ista p:llä voi oikee tehdä
- Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu. Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].
Jarrutusenergian talteenotonko? Tällä mahdollistetaan akun lataaminen ajon aikana yli 80 % varaustasoon maksimista, koska muutoin akun valvontajärjestelmän tehtävä on huolehtia että akun varaus pysyy riittävän alhaisena jarrutusenergian (laturin kuormitus) säilömiseksi.
Akku on tällöin kyllä mahdollista ladata täyteen ylläpitolaturilla, mutta ajon aikana akun valvonta jälleen sallii purkaa akkua (vähemmän laturikuormitusta) kunnes 80 % varaustaso on saavutettu ja jarrutusenergian talteenotto on mahdollista.
Asialla on enemmän merkitystä kylmissä olosuhteissa, kun lämpötilan lasku vaikuttaa akun varaustasoon ja kykyyn ottaa latausvirtaa vastaan.
Mielenkiintoista tietoa.
Itellä ei ole ollut ongelmia talvella akun varauksen takia mutta hyvä tietää tällaisenkin ominaisuuden "sielunelämää".
Comment