Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    Mistähän tämän softan sais?

    Onko parempi kun inpa vai?

    Pystyykö lukemaan vanhempia ja uudempia, ja eteenkin e46 korisia autoi?
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5401
      • S:t Karins

      Originally posted by TareJR View Post
      Mistähän tämän softan sais?

      Onko parempi kun inpa vai?

      Pystyykö lukemaan vanhempia ja uudempia, ja eteenkin e46 korisia autoi?
      Laittaisin privaa nic HTK12
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Driver22
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2093
        • *

        Pre-lci F10, kuinkas tuo jarruenergian (ts. älykkään laturin) talteenoton poisotto onnistuu? :think
        F31 330D Xdrive M-Sport

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by Driver22 View Post
          Pre-lci F10, kuinkas tuo jarruenergian (ts. älykkään laturin) talteenoton poisotto onnistuu? :think
          Ei onnistu ISTA:lla. E-sys varustelistalta pois ja sitten koodausta perään.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6709
            • PK-seutu

            Originally posted by HTK12 View Post
            Ei onnistu ISTA:lla. E-sys varustelistalta pois ja sitten koodausta perään.
            Ei tarvitse koskea varustelistaan. Juuri omaan autoon tein.

            ECU:
            IGR - off

            Mittaristo:
            IGR - off
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7045
              • Forssa

              Tyhmänä kysyn mitä tuon pois koodaus hyödyttää?
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2676
                • Tampere

                Originally posted by |foder| View Post
                Tyhmänä kysyn mitä tuon pois koodaus hyödyttää?
                Jarrutusenergian talteenotonko? Tällä mahdollistetaan akun lataaminen ajon aikana yli 80 % varaustasoon maksimista, koska muutoin akun valvontajärjestelmän tehtävä on huolehtia että akun varaus pysyy riittävän alhaisena jarrutusenergian (laturin kuormitus) säilömiseksi.

                Akku on tällöin kyllä mahdollista ladata täyteen ylläpitolaturilla, mutta ajon aikana akun valvonta jälleen sallii purkaa akkua (vähemmän laturikuormitusta) kunnes 80 % varaustaso on saavutettu ja jarrutusenergian talteenotto on mahdollista.

                Asialla on enemmän merkitystä kylmissä olosuhteissa, kun lämpötilan lasku vaikuttaa akun varaustasoon ja kykyyn ottaa latausvirtaa vastaan.
                Last edited by JaniLap; 19-08-2018, 21:56.
                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by pyroz View Post
                  Ei tarvitse koskea varustelistaan. Juuri omaan autoon tein.

                  ECU:
                  IGR - off

                  Mittaristo:
                  IGR - off
                  Miksi tehdä vaikeamman kautta? Toki suunnilleen kaiken voi tehdä koskematta varustelistaan, mutta kun siinä ei mielestäni ole mitään järkeä. Jos käsin käy vaan arvot muuttamassa, niin seuraavan kerran kun jostain syystä VO koodaa vaikka sen mittariston, niin sitten katoaa tuo koodaus. Esim. retrofitit, softapäivitykset jne.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6709
                    • PK-seutu

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Miksi tehdä vaikeamman kautta? Toki suunnilleen kaiken voi tehdä koskematta varustelistaan, mutta kun siinä ei mielestäni ole mitään järkeä. Jos käsin käy vaan arvot muuttamassa, niin seuraavan kerran kun jostain syystä VO koodaa vaikka sen mittariston, niin sitten katoaa tuo koodaus. Esim. retrofitit, softapäivitykset jne.
                    Näin vaan minulle neuvottiin koodaus threadissa ja tein työtä käskettyä ja homma toimi. Eli pelkkä varustelistan muutos ja kombin ja dme:n koodaus ajaa saman asian?
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Näin vaan minulle neuvottiin koodaus threadissa ja tein työtä käskettyä ja homma toimi. Eli pelkkä varustelistan muutos ja kombin ja dme:n koodaus ajaa saman asian?
                      No joo toimii se noinkin, sitten siinä kiva yllätys seuraavalle. Itselle aika usein sattunut näitä, että nuo koodaukset katoaa kun on jotain retrofittia/softapäivitystä tehnyt. Näistä ei tietenkään mainita mitään, vaikka asiasta kysyy. Homman jälkeen vaan aletaan kyselemään miksi x ei toimi tms.

                      Kyllä, VO muutos ja sen mukaan koodausta. Tästä on tälläkin foorumilla ollut puhetta. VO koodausta kannattaa käyttää aina, jos vain mahdollista.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2855
                        • Tampere

                        Originally posted by kooma View Post
                        Niin siis kuten HTK12 sanoi niin tuo eka virheilmoitus kuuluukin tulla kun on käytössä enet kaapeli, sillä ei voi ohjelmoida ISTAn kanssa. Kaikki resetit ja sen semmoiset kyllä toimii ISTAlla ne eivät ole varsinaista ohjelmointia. Ne taas voi tehdä enet kaapelin kanssa e-sys ohjelmalla.

                        Jos nuo kaksi muuta virhettä tuli toisella kaapelilla niin ne liittynee sitten siihen kaapeliin.
                        Montakohan kertaa oon jo tässä topicissa sanonu että k+dcan ei toimi kunnolla f-sarjalaisten kanssa, silti siitä jaksetaan aina jankuttaa vastaan. Nuo pari virhettä tosiaan tulevat juuri tästä.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • tonnizi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 1501
                          • Mäntsälä

                          Nyt sain installoitua ista d ja luettua vikakoodit.

                          Mistäs tässä voi nollata oil service ja muut huoltovalot.
                          - Löysin kuitenkin cbs kohdan sielt, mutta kyselee jotain yes tai no kysymyksia, en osannu vastaa niihin niin jätin tekemättä.

                          Onko järkevää myös laittaa ista p koneelle, ja mitäs sillä ista p:llä voi oikee tehdä
                          Last edited by tonnizi; 22-08-2018, 00:34.
                          Social Media:
                          - Twitter
                          - Instagram
                          - Twitch

                          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                          Nykyinen:
                          E61 530d -04
                          Ex:
                          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7045
                            • Forssa

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Jarrutusenergian talteenotonko? Tällä mahdollistetaan akun lataaminen ajon aikana yli 80 % varaustasoon maksimista, koska muutoin akun valvontajärjestelmän tehtävä on huolehtia että akun varaus pysyy riittävän alhaisena jarrutusenergian (laturin kuormitus) säilömiseksi.

                            Akku on tällöin kyllä mahdollista ladata täyteen ylläpitolaturilla, mutta ajon aikana akun valvonta jälleen sallii purkaa akkua (vähemmän laturikuormitusta) kunnes 80 % varaustaso on saavutettu ja jarrutusenergian talteenotto on mahdollista.

                            Asialla on enemmän merkitystä kylmissä olosuhteissa, kun lämpötilan lasku vaikuttaa akun varaustasoon ja kykyyn ottaa latausvirtaa vastaan.
                            Mielenkiintoista tietoa.

                            Itellä ei ole ollut ongelmia talvella akun varauksen takia mutta hyvä tietää tällaisenkin ominaisuuden "sielunelämää".
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • Juice
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 817

                              ................
                              Last edited by Juice; 22-08-2018, 21:04.

                              Comment

                              • jannes
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2005
                                • 124
                                • Koria

                                Originally posted by TareJR View Post
                                Löysin kuitenkin cbs kohdan sielt, mutta kyselee jotain yes tai no kysymyksia, en osannu vastaa niihin niin jätin tekemättä.
                                Mitä se kyseli? Ei se minulla muistaakseni mitään vaikeita ole halunnut tietää mutta ehkä riippuu autosta.

                                ISTA/P tarvitaan ohjainlaitteiden flashaukseen näissä vanhemmissa vehkeissä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎