Nyt pääsi hassusti käymään E30:n kanssa. Autossa on keskuslukitus ja siihen myös kaukosäädin (kaukosäätöinen keskuslukitus jälkiasennus, näitähän ei alunperin ollut lisävarusteena?). Auto seisoo pihalla ja eräänä päivänä siitä oli akku loppu ja päätin laittaa ovet avaimella kiinni. Kuskin ovi on aiemminkin reistaillut, välillä aukeaa kaukoäätimestä ja välillä ei. Käänsin siis avainta lukkopesässä 90 astetta myötäpäivään. Kääntäessä näin kuuluu napsahdus jonka syytä en vielä silloin tiennyt. Kun seuraavalla kerralla menin avaamaan auton ovia, en päässytkään sisälle. Avain pyörii kuskin oven lukossa ja tuo napsahduskin kuuluu käännellessä. No, koska kuskin ovi ei auennut, päätin yrittää sisään apparin puolen ovesta. Siinä avain kääntyy 45 astetta vastapäivään, mutta myötäpäivään ei käänny ollenkaan. Googlettelin asia vähän ja sain selville, että kyseessä on jonkin sortin turvalukitus. Eli autoon pääsee sisälle vain kuskin ovesta, eivätkä ovet aukea sisäpuolelta napeistakaan. Miten siis pääsen tuonne autoon sisälle? Olen nyt muutaman päivän ajan käynyt useasti kokeilemassa tuota kuskin ovea, mutta eihän se mihinkään aukea. Auto on 2D 316i.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSäädä ovi uudestaan kohdilleen. Saranat on 4:llä pultilla kiinni, niin löysäät vähän niitä. Sitten siellä saranoiden kohdalla korissa on pari muovitulppaa, jotka irrottamalla kahteen pulttiin pääsee käsiksi sisäpuolelta kun ovi on kiinni. Eli siis ovi kiinni ja asettelee oven kohdilleen. Sitten kaveri kiristää ne 2 pulttia sisäpuolelta käsin ja toiset 2 voi sitten kiristää vielä kun avaa oven.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by niiksu View PostNyt pääsi hassusti käymään E30:n kanssa. Autossa on keskuslukitus ja siihen myös kaukosäädin (kaukosäätöinen keskuslukitus jälkiasennus, näitähän ei alunperin ollut lisävarusteena?). Auto seisoo pihalla ja eräänä päivänä siitä oli akku loppu ja päätin laittaa ovet avaimella kiinni. Kuskin ovi on aiemminkin reistaillut, välillä aukeaa kaukoäätimestä ja välillä ei. Käänsin siis avainta lukkopesässä 90 astetta myötäpäivään. Kääntäessä näin kuuluu napsahdus jonka syytä en vielä silloin tiennyt. Kun seuraavalla kerralla menin avaamaan auton ovia, en päässytkään sisälle. Avain pyörii kuskin oven lukossa ja tuo napsahduskin kuuluu käännellessä. No, koska kuskin ovi ei auennut, päätin yrittää sisään apparin puolen ovesta. Siinä avain kääntyy 45 astetta vastapäivään, mutta myötäpäivään ei käänny ollenkaan. Googlettelin asia vähän ja sain selville, että kyseessä on jonkin sortin turvalukitus. Eli autoon pääsee sisälle vain kuskin ovesta, eivätkä ovet aukea sisäpuolelta napeistakaan. Miten siis pääsen tuonne autoon sisälle? Olen nyt muutaman päivän ajan käynyt useasti kokeilemassa tuota kuskin ovea, mutta eihän se mihinkään aukea. Auto on 2D 316i.
Comment
-
-
Pystyykö 55l tankin pumppua käyttämään 63l tankissa?
Eli pystyykö toisen noista letkunpaikoista tukkimaan?:thinkLast edited by Dre-; 24-12-2015, 23:52.Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
///
Ex.
E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
E38 740i (M62B44) Biarritzblau
E39 530D (M57D30) Individual 490
F10 520D (B47D20) Jatoba
E30 316i (M20B25) Schwartz
F30 330e (B48B20) Melbourne Red
Comment
-
-
Onkos kukaan laittanut tämmöstä:
Alkoi kuskinoven lukko reistaileen, enkä millään saa toimimaan. Keskuslukitus toimii normaalisti repsikan ovesta. Lukitsee siis molemmat ovet, bensaluukun ja kontin. Lukkopesä kuskin ovessa vissiin ehjä, mutta epäilen oven sisällä olevaa mekanismia jotenkin löystyneeksi eikä hermot ja ymmärrys riitä enää yrittää. Kuoli aikoinaan ihan kerrasta..
Comment
-
-
Ja taas on murheita eli 320i ja ljetti tyhjä käynti on melko ok mut sit korkeilla kierroksill (5000 --->) alkaa nypyttämään välil enempi välil vähempi seos ruuvvi on liki kokonaan kiinni ku muuten kävi laihalla ja tyhjäkäynti ruuvvi kans muuten on kierrokset korkeella tyhjäkäynnillä.... Mistäs alan vikaa hakemaan onko bensapaine liian pieni ja paljonko sen tarttis olla alun perin? vai onko jossain muualla vika kertokkee tyhmälle
Comment
-
-
Originally posted by only e30 View PostJa taas on murheita eli 320i ja ljetti tyhjä käynti on melko ok mut sit korkeilla kierroksill (5000 --->) alkaa nypyttämään välil enempi välil vähempi seos ruuvvi on liki kokonaan kiinni ku muuten kävi laihalla ja tyhjäkäynti ruuvvi kans muuten on kierrokset korkeella tyhjäkäynnillä.... Mistäs alan vikaa hakemaan onko bensapaine liian pieni ja paljonko sen tarttis olla alun perin? vai onko jossain muualla vika kertokkee tyhmälleMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostKyllä.
Ja veden lämmöllä toimiva lisäilmaluisti ei mene kokonaan kiinni ? -> korkea tyhjäk.
Pa-paine 2,5 bar.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostMinkä ikäisestä varustelistasta toi numero on katsottu?
VIN: AA29819BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View Post23.04.1990 316i bavaria
VIN: AA29819
Jos noita vanhoja e30 varustelistan koodeja vertaa netistä löytyviin 2000 luvun optiolistoihin, niin moni varuste menee väärin.
BMW:n omassa tietokannassa toi S750 = BASISUMFANG FUER EDITIONAprilia RSV4
Comment
-
Comment