Originally posted by VilleH.
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E21 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by jr66 View PostMutta se siirtäjä (eli kepiltä tuleva tanko ?) käy kuitenkin molempien lootien sisään menevään tankoon ?
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostIhan viimeisissä 315-malleissa on käytetty 5-vaihteista Getrag 240 laatikkoa, josta tuo jatkopala puuttuu. Näissä on siis paikka nopeusmittarin vaijerille. "Samaa" 240 laatikkoa käytettiin myöhemmin E30:ssä, mutta siitä sitten puuttui nopeusmittarin vaijerin "pyöritin" sisältä. Ei vaan tahdo muisti riittää, lukiko E21:n 240-laatikon kopassa kuitenkin 242, vaiko jo tuo 240.
Ko. laatikoiden kytkinkopan yläpinnasta, (startin kuhmun) läheltä kun katsoo siihen meistetyn kirjain/numerosarjan, niin laatikon todellinen identiteetti selviää.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostSiis onko ne laatikot autossa kiinni vai ei ?Originally posted by MPV View PostOnnistuu se noinkin. Vähän kun pähkäilee miten ne tangot menee, niin osaat sanoa jopa ilman kytkinakselin pyörittelyä mikä vaihde on päällä.Originally posted by e36coupe View PostMulla on M10:n perässä Getragin 5-v laatikko nopeusmittarin vaijerin kilkkeillä. Mulla oleva on ainakin 240 ja siinä ei ole "jatkopalaa".sopisiko tuosta 4 vaihteisesta 2 vaihteen syncrot tuohon 5 vaihteeseen?
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostApparin etujarrusatulaa olisin vailla (tai mahdollisesti paria kunnostettuja). Käykö jostain muusta mallista etuset parina?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Morjesta. Pitäisi e21 vaihtaa tuulilasi. Yritetään vanhoilla tiivisteillä. Asiasta on sen verran tietoa, että nylon-naru hyvä laittaa tiivisteen uraan ja liukastetta reilusti asennusvaiheessa. Narun päät ~10cm limittäin esim keskelle alalaitaa, josta sitten naru vedetään pois ohjaamoon päin, kun huullos ulkopuolella on saatu lasin päälle. Mutta kun näitä varmasti on enempikin vaihdettu e21:siin, niin askarruttaa tuo peltilista. Kannattaa varmaan irroittaa, että saa lasin paikoilleen, mutta miten ko listan takaisin laittaminen onnistuu? :thinkEx: e30 316i -90
ex: e32 730iAL -93
e21 315 -82
Comment
-
-
Originally posted by Vilks View PostMorjesta. Pitäisi e21 vaihtaa tuulilasi. Yritetään vanhoilla tiivisteillä. Asiasta on sen verran tietoa, että nylon-naru hyvä laittaa tiivisteen uraan ja liukastetta reilusti asennusvaiheessa. Narun päät ~10cm limittäin esim keskelle alalaitaa, josta sitten naru vedetään pois ohjaamoon päin, kun huullos ulkopuolella on saatu lasin päälle. Mutta kun näitä varmasti on enempikin vaihdettu e21:siin, niin askarruttaa tuo peltilista. Kannattaa varmaan irroittaa, että saa lasin paikoilleen, mutta miten ko listan takaisin laittaminen onnistuu? :think
Tossa linkissa kuva tarkoittamastani työkalusta:
Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Originally posted by Vilks View PostMorjesta. Pitäisi e21 vaihtaa tuulilasi. Yritetään vanhoilla tiivisteillä. Asiasta on sen verran tietoa, että nylon-naru hyvä laittaa tiivisteen uraan ja liukastetta reilusti asennusvaiheessa. Narun päät ~10cm limittäin esim keskelle alalaitaa, josta sitten naru vedetään pois ohjaamoon päin, kun huullos ulkopuolella on saatu lasin päälle. Mutta kun näitä varmasti on enempikin vaihdettu e21:siin, niin askarruttaa tuo peltilista. Kannattaa varmaan irroittaa, että saa lasin paikoilleen, mutta miten ko listan takaisin laittaminen onnistuu? :thinkOriginally posted by e36coupe View PostSen kromilistan saa takaisin siihen tarkoitetulla työkalulla. Ellei ko. työkalua löydy niin varovasti esim pienien verhoilun irroitukseen tarkoitettujen muovilastojen kanssa (tai jos naarmut ei kiinnosta niin vaan talttapäisellä ruuvarilla). Painaa sitä listaa tiivisteen uraan ja avittaa rukarilla / lastalla. Hitaasti kun tekee niin onnistuu kyllä. Helpompi oikealla työkalulla.
Tossa linkissa kuva tarkoittamastani työkalusta:
http://minisport.com.au/windscreen-mylar-install-tool
Comment
-
-
Olen tossa kauan miettinyt e21 ohjauksen parantamista. Monta vuotta miettinyt miten tuon hammastangon korvaisi paremmalla ja mistä mallista löytyisi sopiva? Normaali e36 tankohan ei käy mitenkään kun pyörät kääntyy väärinpäin. No sitten tuli ahaa elämys että e36 rhd hammastanko toimisi oikeinpäin kun sen asentaa väärinpäinsellanen sitte oli laitettava. Omani tuli rhd m3:sta. Raidetankojen sisäpäiksi e36:sen omat lyhennettynä sentillä kierreosasta ja ulkopäiksi valikoitua jotkut ooppelin päät. Oopelin päissä oli hiukan paksumpi kartio joten kartio terällä piti hiukan sipaista tukivarsista. hammastanko asettui hyvin pitkälti samalle kohdalle kun alkuperäinen. Piti vaan hitsailla uudet kiinnikkeet tangolle. Ohjausakselin osat tuli niin että ylempi nivel on e21:stä ja alempi e34:sta. Tietysti nyt tuli tehostinkin kaupan päälle ja e30 ohjaustehostajan letkut oli bolt on. Säiliölle kiinnikkeet ja voila
ehkä parhaita päivityksiä mitä olen omaani tehnyt luonnollisesti m20b30 moottorin jälkeen. Ohjaus juuri mukavan jämäkkä ja pyörät kääntyy pikkaisen enemmän kuin alunperin. Voin pistää jossain vaiheessa pari kuvaa aiheesta....Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
Comment