Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sonkko123
    replied
    Hello!
    Mulla o tollane m52b28 swappi e30. "Vikana" että kun lähdet kiihdyttämään ja vaihdat vaihdetta, jää kierrokset leijumaan n. Sekunniksi siihen rpm kohtaan missä kytkimen polkasit pohjaan.. Palautuu toki sen sekunnin jälkeen ja vaihdot onnistuu muuten normaalisti mutta häiritsee vähän. Any ideas?:think privalla voi lähestyä myös jos tiedät syyn!

    Leave a comment:


  • Jeba
    replied
    Eli alusta 323i vastaavaksi niin pitäs onnistua? leimata m50b20 :think

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Mbi View Post
    Onkos 323:sessa vakiona siis edessä jäähdytetyt levyt ja takana levyt myös? :think
    323i:ssä kyllä.

    Leave a comment:


  • Mbi
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Ei. Ei 323:ssakaan ollut
    Onkos 323:sessa vakiona siis edessä jäähdytetyt levyt ja takana levyt myös? :think

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Jeba View Post
    Tuli kahlattua koko treahd läpi, mutta vastausta en löytäny. Jos laittaa M50b20 niin vaatiiko sekin abs?
    Ei. Ei 323:ssakaan ollut

    Leave a comment:


  • Jeba
    replied
    Tuli kahlattua koko treahd läpi, mutta vastausta en löytäny. Jos laittaa M50b20 niin vaatiiko sekin abs?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by laurimikola View Post
    Mitäs putkistoja porukka käyttänyt e30 m50 setupeissa? Onko kaikki hitsaillut omia vai onko joku suht bolt-on ratkaisu. Pitäisi kimsun pakosarjan perään rakennella loppuputkisto. :think

    -Lauri
    325i tai e30m3 putki josta etuputket vaan muokattu.

    jos ei kattia tarvi niin vaikka motonetistä keskipönttö ja putket n.160€ ja siihen ostaa jonkun takapöntön eBay tms jossa on siistit päät.

    etuputket rakentaa mutkista tai jos jostain löytyy 320i-325i putket
    Last edited by Tonton; 27-06-2016, 09:28.

    Leave a comment:


  • laurimikola
    replied
    Mitäs putkistoja porukka käyttänyt e30 m50 setupeissa? Onko kaikki hitsaillut omia vai onko joku suht bolt-on ratkaisu. Pitäisi kimsun pakosarjan perään rakennella loppuputkisto. :think

    -Lauri

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Pitää testata, muistelen kyllä että ohjurit on niin tiukat ettei liiku kyllä mihinkään suuntaan.

    Mikäs vaihteisto sulla ja onko ohjurit paikoillaan?
    Gt260 on ja toinen ohjuri oli johonkin hukkunut..

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    Niin sulla oli molemmat ohjurit paikallaan? Itsellä se aiemmin kummitellut vittumainen startin ääni johtui m20:ssä ilmeisesti siitä kun laatikon vaihdon yhteydessä oli toinen ohjuri hukkunut jonnekin. Huomasin sen koneen vaihdossa.
    Ihan varmaksi en vanno, mutta luultavasti on.

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Pitää testata, muistelen kyllä että ohjurit on niin tiukat ettei liiku kyllä mihinkään suuntaan.

    Mikäs vaihteisto sulla ja onko ohjurit paikoillaan?
    Niin sulla oli molemmat ohjurit paikallaan? Itsellä se aiemmin kummitellut vittumainen startin ääni johtui m20:ssä ilmeisesti siitä kun laatikon vaihdon yhteydessä oli toinen ohjuri hukkunut jonnekin. Huomasin sen koneen vaihdossa.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Avaa laatikon pultit ja käännät laatikkoa siihen suuntaan, mihin liikkuu. Tämä auttoi mulla
    Pitää testata, muistelen kyllä että ohjurit on niin tiukat ettei liiku kyllä mihinkään suuntaan.

    Mikäs vaihteisto sulla ja onko ohjurit paikoillaan?

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Miten se oli väärässä asennossa?

    Itsellä nimittäin sama ongelma, jäljistä päätelleen bendix pohjaa vauhtipyörään.

    Ja alkoi vaihteiston vaihdosta, käytin startin pois uudelleen ja koitin varmistaa että on oikein, mutta ei muutosta.

    Oisko voinut olla semmoista että oli aluperin shimmattu kauemmas enkä huomannut sitä purkaessa...
    Avaa laatikon pultit ja käännät laatikkoa siihen suuntaan, mihin liikkuu. Tämä auttoi mulla

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by Jynqq View Post
    Mjoo.. startti ongelma selvisi. Oli hiukan väärässä asennossa...
    Miten se oli väärässä asennossa?

    Itsellä nimittäin sama ongelma, jäljistä päätelleen bendix pohjaa vauhtipyörään.

    Ja alkoi vaihteiston vaihdosta, käytin startin pois uudelleen ja koitin varmistaa että on oikein, mutta ei muutosta.

    Oisko voinut olla semmoista että oli aluperin shimmattu kauemmas enkä huomannut sitä purkaessa...

    Leave a comment:


  • hellion
    replied
    Originally posted by Jynqq View Post
    mikä on momentti m50 vauhtipyörän pulteille? varmaan joku 105nm? entäs kiertokangen?
    ja vielä semmonenkin että onko e36m50b25 öljypumppu eri kuin e34m50b25?

    Momentit: http://whatismycar.com/files/bmw_bol...ifications.pdf

    Pumppu on sama, mutta imuputki eri. Vanos-koneisen pumpussa on isommat sisuskalut.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎