Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Doni
    replied
    Kiitos, Hyvä tietää että ne saa sieltä helposti pois. Jos ei itse, niin sit joku muu voi tehdä. Yllättävän paljon menee aikaa kuitenkin kun tollasta rupee asentamaan, säätämään ja tutkimaan. Kun ei meinaa löytyä aikaa edes sille putkiston tekemiselle

    Eli sit pakoputkisto varmaan pakosarjoilta kahtena ja yhteen ennen kattiin ja siitä taas jakaa kahdeksi taaksepäin? Katalysaattori ehdotuksia?

    Pakosarjojen lähtö on 2", niin miltä kuulostaa seuraavanlainen setuppi.
    2x2" -> 1x2.5" -> 2x2" ??
    Last edited by Doni; 04-12-2015, 12:45.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Pakoputkistosta.

    E30:iin istutettu vajaa 300hv M50-pohjautuva moottori.
    Moottoriohjaus on MS41.1 jossa on post-cat lambdat. Eli alunperin E36 korissa on kaksi kattia ja kattien takana paikat post-cat lambdoille.

    E30:een on saatava katalysaattorit ja jos meinaa käyttää edelleen post-cat lambdoja, niin katteja pitäisi olla kaksi. Onko kokemusta minkä malliset katalysaattorit sopisi E30:een vierekkäin? E36 M3 vakiokatalysaattorit eivät taida mahtua.

    Jos softasta saisi post-cat lamdat poistettua, voisi varmasti käyttää vain yhtä kattia joka tietysti helpottaisi. Millainen katalysaattori se voisi silloin olla?
    Post cat lamdojen poisto softasta on helppoa. Kato se naukkiksen ms41 säätötopikki. Lataa vaan full readin softasta romraiderin ja siellä on kontrollibitit lamdoille selvästi merkattu. Ms41:stä voi jopa ajaa yhdelläkin lamdalla, jos haluaa.
    Last edited by Pazi88; 04-12-2015, 12:42.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    MS41.1 Säätämisestä:



    Parin kympin laitteilla sekin onnistuu.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Pakoputkistosta.

    E30:iin istutettu vajaa 300hv M50-pohjautuva moottori.
    Moottoriohjaus on MS41.1 jossa on post-cat lambdat. Eli alunperin E36 korissa on kaksi kattia ja kattien takana paikat post-cat lambdoille.

    E30:een on saatava katalysaattorit ja jos meinaa käyttää edelleen post-cat lambdoja, niin katteja pitäisi olla kaksi. Onko kokemusta minkä malliset katalysaattorit sopisi E30:een vierekkäin? E36 M3 vakiokatalysaattorit eivät taida mahtua.

    Jos softasta saisi post-cat lamdat poistettua, voisi varmasti käyttää vain yhtä kattia joka tietysti helpottaisi. Millainen katalysaattori se voisi silloin olla?

    Leave a comment:


  • RiZ3*
    replied
    Originally posted by Bensko View Post
    Onko kukaan tällä ajanut e30 vakio jarrutehostimella? Jos nii niin millä moottorinkumeilla? Ja imusarjaa mitää kai vähän viilata ?

    Vakio e30 320i prefacelift tehostin mulla, e34 m50 tukikumit, kuskin puolella prikkoja about sentti. Jarrutehostinta siirretty reikien verran sivuun (porattu uudet reijät ja menee ihan Bolt on takaisin). Imusarjasta rivat pois ja toimii.

    Leave a comment:


  • Bensko
    replied
    M50 swap jarrutehostin

    Onko kukaan tällä ajanut e30 vakio jarrutehostimella? Jos nii niin millä moottorinkumeilla? Ja imusarjaa mitää kai vähän viilata ?

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Tuossa tuli vähän tuhrattua tallissa ja vissiin bensapumpun rele oli ottanu kosteudesta ihteensä ja yhdisteli itseänsä vähän oman maun mukaan, mikäs rele sen vieressä on? Otin töötin releen siihen väliaikasesti että pääsee huomenna leimalle. Koitin tuota bensapumpun relettä tuohon tööttiin niin töötti alko soittaa ihan jotain omaa sinfoniaa, välillä hiljaa ja välillä täysiä mongertaen

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Vakio joo ja Ews toiminnassa mukana. Tuo ajonesto oli talvella tarkotus riipasta mäkeen enivei..
    Eikun mietin että jos joku on poistanu ajoneston softaamalla ja kämmänny sen. Eikai sitä nyt poistaa tarvi. Eipähän ensimmäisen nistin mukaan tartu

    Lähtisin ihan vaan yleismittarilla selvittään mistä vika johtuu. Jos kerta bensapumppu yms. tavaraa jää päälle, niin varmaan ensimmäisenä kannatta katsoa katkeaako ecu:lta virta oikeasti.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Vakio joo ja Ews toiminnassa mukana. Tuo ajonesto oli talvella tarkotus riipasta mäkeen enivei..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Taas tuntuu tyhjenevän _aivan_ tyhjäksi akku.

    Nyt kun laittaa täyden akun kiinni niin bensapumppu lähtee pyörimään, pyöri ainakin 5min kun annoin olla kiinni ladatun akun.

    Mistä ihmeestä kehtais alkaa selvittää?
    Sulla kai on ecu rikki tai johtosarjassa joku härö, että virta pääsee kiertämään mitä sattuu kautta virtojen ollessa pois. Onko vakio siemenssi käytössä? Lähinnä siis ajoneston poiston kannalta jne. :think

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    E30 m52 swap,

    Autosta kääntää virrat pois niin 2-30sek sen jälkeen imusarjan alla surahtaa isosti ja pieni surina jää päälle ja tyhjentää akun. Surina saattaa loppua hetkeksi mutta alkaa taas uudelleen. Tyhjäkäyntiventtiili vissiin mutta mikä sen aiheuttaa? Eikö venttiili jaksa mennä ääriasentoon ja moottori yrittää vaan kääntää sitä kokoajan eli paskanen tai rikki? Ainoastaan akun irrottaminen tai ecusta piuha irti lopettaa surinan, yksikään sulake ei vaikuta mitään.

    Ecu vai tuo venttiili rikki, arvauksia? En rupea vielä purkamaan, vasta ajokauden jälkeen.

    Taas tuntuu tyhjenevän _aivan_ tyhjäksi akku.

    Nyt kun laittaa täyden akun kiinni niin bensapumppu lähtee pyörimään, pyöri ainakin 5min kun annoin olla kiinni ladatun akun.

    Mistä ihmeestä kehtais alkaa selvittää?

    Leave a comment:


  • Zetz
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Nonniin, eli passaa hyvin muutaman satasen talvipommiin tuo 240 getrag ja m20b25 kytkinvauhtis setti.

    Luulis kestävän m52b25 kanssa talviautossa.

    E: vai sopiiko tuon setin kanssa m50 kaksoismassa kytkin ja vauhtis m50 startin kanssa?
    Suosittelen m20 settiä

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Nonniin, eli passaa hyvin muutaman satasen talvipommiin tuo 240 getrag ja m20b25 kytkinvauhtis setti.

    Luulis kestävän m52b25 kanssa talviautossa.

    E: vai sopiiko tuon setin kanssa m50 kaksoismassa kytkin ja vauhtis m50 startin kanssa?
    Last edited by Joma; 16-11-2015, 11:59.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Zetz View Post
    Kestää se m40 loota ahdetunkin m50 perässä, vastaavaa lootaa käytetty esim e36 325/328
    e36 m40 koneessa on 250 getrag, ja se on periaatteessa sama kuin m50 (320/325) perässä oleva 250 getraggi joo. 328:ssa on aina zf:n loota. e30 m40:n perässä on taas 240 getrag, mikä on eri kuin e36:n 250 getrag. Suurin ero noissa on, et 240 getragissa on 0,8 välitteinen 5 vaihde, mut 250 getragissa on suora vitonen. Tämä on otettava huomioon perä välitystä valittaesssa. Mut kuitekin joo noita m4x lootia voi käyttä ihan hyvin myös. Eihän ne toki niin hyviä latikoita ole kuin se 328/m3 jne- ZF, mut kestää kyllä kun nätisti ajelee. Ehkä paskin ominaisuus noissa getrageissa on synkrot. Ne saa äkkiä paskaksi, kun tyrii vähän kytkimen kanssa ja koittaa kiskoa vaihdetta päälle "raakana". ZF lyö vastaavassa tilanteessa vaihdekepin näpeille, ja synkrot pysyy ehjänä.

    Leave a comment:


  • Zetz
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Miksei 316i m40pin perästä oleva 240 laatikko sovi vai sopiiko?

    vai tuleeko ongelmaksi ettei saa tarpeeksi pitävää kytkintä kytkinkopan sisälle?
    Kestää se m40 loota ahdetunkin m50 perässä, vastaavaa lootaa käytetty esim e36 325/328

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎