Muutama kysymys tuosta M50 swapistä kolmekymppin. Tekniikanluovuttajana on e34 525 m50b25 vanos, automaattilaatikolla.
Onko jotain huomioitavaa kun vaihtaa automaatin tilalle manuaalin? Laatikoksi tulisi zf peräisin kolmekympistä sekä siihen m20 vauhtis,kytkin ja startti. Herjaako esim moottorinohjaus manuaalilaatikosta?
Onko jollain suoraa linkkiä johonkin peltisarjaan mikä menisi suht suoraan e30 m50 swappiin?
Sitten vielä bensapumpusta, riittääkö m20 pumppu m50 swappiin?
Tääkin on jo moneen kertaan sanottu että ne kaikki automaattiin liittyvät roippeet ja johdot voi heittää olan yli, eikä ecu mitään herjaa.
Muutama kysymys tuosta M50 swapistä kolmekymppin. Tekniikanluovuttajana on e34 525 m50b25 vanos, automaattilaatikolla.
Onko jotain huomioitavaa kun vaihtaa automaatin tilalle manuaalin? Laatikoksi tulisi zf peräisin kolmekympistä sekä siihen m20 vauhtis,kytkin ja startti. Herjaako esim moottorinohjaus manuaalilaatikosta?
Onko jollain suoraa linkkiä johonkin peltisarjaan mikä menisi suht suoraan e30 m50 swappiin?
Sitten vielä bensapumpusta, riittääkö m20 pumppu m50 swappiin?
Moro! Tarttis kiirellisest pikku jeesin. ABS miten kytketään? Mittaristossa palaa kaikki valot, kellään hajuja mikä tähän kytkentä vaikuttaa. E30 325, E36 m50b25 tu kone ja e34 m50b25tu johtosarja
Perkele ku ei löydy haulla. E30 mittarissa ei taida olla tuota uudempien ns. puskuria tuossa lämpömittarissa? Pazi oli tainnu jossain kertoa paljon on m52 lämmöt kun on esim keskiviivasta seuraavassa lämmöt jne?
Pitänee hommata vähän jotain tehokkaampaa propellia, tietenkään eihän se tuossa sadassa asteessa keitä mutta silti. Nostaa siis kaupungissa M52 koneinen tuohon 3/4 tuon mittarin.
e21 323 laakeri nyt ainakin. tuo m20 vauhtipyörä on liian matala m50 koneeseen, niin voi vaatia vielä kytkinhaarukan muokkausta tuolla e21 painelaakerillakin. sre asetelman mukana ei tule muuta kuin itse asetelma.
Ok, eli kytkinhaarukkaa joutuu todennäköisesti pidentämään? kytkinlevy nyt voinee olla vaikka m20b25 mallista?
Vähän kytkin/vauhtipyörä asiaa M50B25 moottorista..
Olen laittamassa m20b20 vauhtipyörää, sacsh -618 asetelmaa m50b25 moottoriin ja tartteis tietää mitä painelaakeria käytän? m50b25 orkkis, e21 323 (mikä vm.?) vai jokin muu? Mitään keskityshelaa tai silmälaakeria tuohon pakettiin ei vissiin kuulu?
e21 323 laakeri nyt ainakin. tuo m20 vauhtipyörä on liian matala m50 koneeseen, niin voi vaatia vielä kytkinhaarukan muokkausta tuolla e21 painelaakerillakin. sre asetelman mukana ei tule muuta kuin itse asetelma.
Vähän kytkin/vauhtipyörä asiaa M50B25 moottorista..
Olen laittamassa m20b20 vauhtipyörää, sacsh -618 asetelmaa m50b25 moottoriin ja tartteis tietää mitä kytkinlevyä käyttäisin? Ja mitä painelaakeria? m50b25 orkkis, e21 323 (mikä vm.?) vai jokin muu? Mitään keskityshelaa tai silmälaakeria tuohon pakettiin ei vissiin kuulu?
Toi relehän saa virran samasta piuhasta mistä dme:kin, tai samaa reittiä menevät, muut releetkin saavat virtansa kuten pitää, käsky bp-releelle tulee suoraan dme:ltä, ja yksi releen nastoista, 87, lähtee pumpulle. Eli jos 4 napanen rele kyseessä, kuten kaaviotkin sanoo niin yksi piuha selvittämättä tai itse rele paska. Pitää taas tutkia kuhan saa vapaa-aikaa ja auton työnnettyä halliin.
Eli 30 tulee se jatkuva virta, 87 lähtee pumpulle, 86:lle pitäisi tulla virta dme releeltä ja 85 pitäisi tulla käsky dme control unitilta = moottorinohjausboksi? Jotain hämärää tässä nyt jumalauta on. Ja tosiaan kaavion mukaan toi bensapumpun releen nastaan 30 tuleva karva tulee tuolta liittimestä x20 pinnistä 21 jonka tosiaan kytkin ja on ainut johto tuolta liittimestä kytkettävien johtojen seasta johon pitää tulla +12v jännite kun virrat laittaa päälle ja muut releet rokkaa mitä ilmeisemmin. Eikös se valkoinen ole se moottorinohjauksen rele, eli mikäs se toinen oranssi rele on? Hiukset halkee saatana
Toi relehän saa virran samasta piuhasta mistä dme:kin, tai samaa reittiä menevät, muut releetkin saavat virtansa kuten pitää, käsky bp-releelle tulee suoraan dme:ltä, ja yksi releen nastoista, 87, lähtee pumpulle. Eli jos 4 napanen rele kyseessä, kuten kaaviotkin sanoo niin yksi piuha selvittämättä tai itse rele paska. Pitää taas tutkia kuhan saa vapaa-aikaa ja auton työnnettyä halliin.
Eli 30 tulee se jatkuva virta, 87 lähtee pumpulle, 86:lle pitäisi tulla virta dme releeltä ja 85 pitäisi tulla käsky dme control unitilta = moottorinohjausboksi? Jotain hämärää tässä nyt jumalauta on. Ja tosiaan kaavion mukaan toi bensapumpun releen nastaan 30 tuleva karva tulee tuolta liittimestä x20 pinnistä 21 jonka tosiaan kytkin ja on ainut johto tuolta liittimestä kytkettävien johtojen seasta johon pitää tulla +12v jännite kun virrat laittaa päälle ja muut releet rokkaa mitä ilmeisemmin. Eikös se valkoinen ole se moottorinohjauksen rele, eli mikäs se toinen oranssi rele on? Hiukset halkee saatana
Se kyllä pitäs pelata, kun piuhan vetää liittimeltä pumpulle. Yleismittari kouraan ja kahlaamaan johtosarjaa läpi, että missä vika. Tarkastat vaikka eka, että tuleehan bensapumpun releelle virrat ja maat kuten sähkökaaviossa lukee. Bensapumpun rele on siis yksi niistä kolmesta, jotka löytyy moottorin johtosarjasta.
Mille toiselle vihreelle releelle? Ei ei ole kuin ne kolme relettä siellä dme:en vieressä, valkoinen ja 2 ruskeaa/oranssia
E. Ja tosiaan sähkökaavioiden mukaan toi pin 13 pitäs mennä sulakkeen kautta pumpulle.
Leave a comment: