S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • laurimikola
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Tääkin on jo moneen kertaan sanottu että ne kaikki automaattiin liittyvät roippeet ja johdot voi heittää olan yli, eikä ecu mitään herjaa.



    Esim tommonen.

    Ja toimii m20 ruiskupumppu
    Kiitän nopeasta vastauksesta!

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Originally posted by laurimikola View Post
    Muutama kysymys tuosta M50 swapistä kolmekymppin. Tekniikanluovuttajana on e34 525 m50b25 vanos, automaattilaatikolla.

    Onko jotain huomioitavaa kun vaihtaa automaatin tilalle manuaalin? Laatikoksi tulisi zf peräisin kolmekympistä sekä siihen m20 vauhtis,kytkin ja startti. Herjaako esim moottorinohjaus manuaalilaatikosta?

    Onko jollain suoraa linkkiä johonkin peltisarjaan mikä menisi suht suoraan e30 m50 swappiin?

    Sitten vielä bensapumpusta, riittääkö m20 pumppu m50 swappiin?
    Tääkin on jo moneen kertaan sanottu että ne kaikki automaattiin liittyvät roippeet ja johdot voi heittää olan yli, eikä ecu mitään herjaa.



    Esim tommonen.

    Ja toimii m20 ruiskupumppu

    Leave a comment:


  • laurimikola
    replied
    Muutama kysymys tuosta M50 swapistä kolmekymppin. Tekniikanluovuttajana on e34 525 m50b25 vanos, automaattilaatikolla.

    Onko jotain huomioitavaa kun vaihtaa automaatin tilalle manuaalin? Laatikoksi tulisi zf peräisin kolmekympistä sekä siihen m20 vauhtis,kytkin ja startti. Herjaako esim moottorinohjaus manuaalilaatikosta?

    Onko jollain suoraa linkkiä johonkin peltisarjaan mikä menisi suht suoraan e30 m50 swappiin?

    Sitten vielä bensapumpusta, riittääkö m20 pumppu m50 swappiin?

    Leave a comment:


  • Miksu8600
    replied
    löytyyköhän jostain marketista M50B20 moottorii sopivan lyhyttä moniurahihnaa mikä ei kiertäis sieltä ohjaustehostimen pumpun kautta?

    Tai löytyykö joltain sopivaa mittaa muistista jos jätän sen pumpun pois käytöstä
    Last edited by Miksu8600; 10-09-2015, 06:58.

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    Moro! Tarttis kiirellisest pikku jeesin. ABS miten kytketään? Mittaristossa palaa kaikki valot, kellään hajuja mikä tähän kytkentä vaikuttaa. E30 325, E36 m50b25 tu kone ja e34 m50b25tu johtosarja

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Perkele ku ei löydy haulla. E30 mittarissa ei taida olla tuota uudempien ns. puskuria tuossa lämpömittarissa? Pazi oli tainnu jossain kertoa paljon on m52 lämmöt kun on esim keskiviivasta seuraavassa lämmöt jne?

    edit.

    Joo eli enkkufoorumeilta tämmöstä ;
    1/4 = 70c, 1/2 = 85c, 3/4 = 100c

    Pitänee hommata vähän jotain tehokkaampaa propellia, tietenkään eihän se tuossa sadassa asteessa keitä mutta silti. Nostaa siis kaupungissa M52 koneinen tuohon 3/4 tuon mittarin.
    Last edited by jukkae; 18-08-2015, 21:01.

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    e21 323 laakeri nyt ainakin. tuo m20 vauhtipyörä on liian matala m50 koneeseen, niin voi vaatia vielä kytkinhaarukan muokkausta tuolla e21 painelaakerillakin. sre asetelman mukana ei tule muuta kuin itse asetelma.
    Ok, eli kytkinhaarukkaa joutuu todennäköisesti pidentämään? kytkinlevy nyt voinee olla vaikka m20b25 mallista?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by ///saMi View Post
    Vähän kytkin/vauhtipyörä asiaa M50B25 moottorista..

    Olen laittamassa m20b20 vauhtipyörää, sacsh -618 asetelmaa m50b25 moottoriin ja tartteis tietää mitä painelaakeria käytän? m50b25 orkkis, e21 323 (mikä vm.?) vai jokin muu? Mitään keskityshelaa tai silmälaakeria tuohon pakettiin ei vissiin kuulu?
    e21 323 laakeri nyt ainakin. tuo m20 vauhtipyörä on liian matala m50 koneeseen, niin voi vaatia vielä kytkinhaarukan muokkausta tuolla e21 painelaakerillakin. sre asetelman mukana ei tule muuta kuin itse asetelma.

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    Vähän kytkin/vauhtipyörä asiaa M50B25 moottorista..

    Olen laittamassa m20b20 vauhtipyörää, sacsh -618 asetelmaa m50b25 moottoriin ja tartteis tietää mitä kytkinlevyä käyttäisin? Ja mitä painelaakeria? m50b25 orkkis, e21 323 (mikä vm.?) vai jokin muu? Mitään keskityshelaa tai silmälaakeria tuohon pakettiin ei vissiin kuulu?
    Last edited by ///saMi; 18-08-2015, 10:41.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Juu rele oli paska, nyt rokkaa

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Toi relehän saa virran samasta piuhasta mistä dme:kin, tai samaa reittiä menevät, muut releetkin saavat virtansa kuten pitää, käsky bp-releelle tulee suoraan dme:ltä, ja yksi releen nastoista, 87, lähtee pumpulle. Eli jos 4 napanen rele kyseessä, kuten kaaviotkin sanoo niin yksi piuha selvittämättä tai itse rele paska. Pitää taas tutkia kuhan saa vapaa-aikaa ja auton työnnettyä halliin.
    Eli 30 tulee se jatkuva virta, 87 lähtee pumpulle, 86:lle pitäisi tulla virta dme releeltä ja 85 pitäisi tulla käsky dme control unitilta = moottorinohjausboksi? Jotain hämärää tässä nyt jumalauta on. Ja tosiaan kaavion mukaan toi bensapumpun releen nastaan 30 tuleva karva tulee tuolta liittimestä x20 pinnistä 21 jonka tosiaan kytkin ja on ainut johto tuolta liittimestä kytkettävien johtojen seasta johon pitää tulla +12v jännite kun virrat laittaa päälle ja muut releet rokkaa mitä ilmeisemmin. Eikös se valkoinen ole se moottorinohjauksen rele, eli mikäs se toinen oranssi rele on? Hiukset halkee saatana
    Rele kuikkaan ja hyppylanka pinnien 30-87 väliin.

    Leave a comment:


  • TeemuM
    replied
    Eikös se valkoinen ole se moottorinohjauksen rele, eli mikäs se toinen oranssi rele on?
    Lambdan lämmityksen rele.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Toi relehän saa virran samasta piuhasta mistä dme:kin, tai samaa reittiä menevät, muut releetkin saavat virtansa kuten pitää, käsky bp-releelle tulee suoraan dme:ltä, ja yksi releen nastoista, 87, lähtee pumpulle. Eli jos 4 napanen rele kyseessä, kuten kaaviotkin sanoo niin yksi piuha selvittämättä tai itse rele paska. Pitää taas tutkia kuhan saa vapaa-aikaa ja auton työnnettyä halliin.
    Eli 30 tulee se jatkuva virta, 87 lähtee pumpulle, 86:lle pitäisi tulla virta dme releeltä ja 85 pitäisi tulla käsky dme control unitilta = moottorinohjausboksi? Jotain hämärää tässä nyt jumalauta on. Ja tosiaan kaavion mukaan toi bensapumpun releen nastaan 30 tuleva karva tulee tuolta liittimestä x20 pinnistä 21 jonka tosiaan kytkin ja on ainut johto tuolta liittimestä kytkettävien johtojen seasta johon pitää tulla +12v jännite kun virrat laittaa päälle ja muut releet rokkaa mitä ilmeisemmin. Eikös se valkoinen ole se moottorinohjauksen rele, eli mikäs se toinen oranssi rele on? Hiukset halkee saatana

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Se kyllä pitäs pelata, kun piuhan vetää liittimeltä pumpulle. Yleismittari kouraan ja kahlaamaan johtosarjaa läpi, että missä vika. Tarkastat vaikka eka, että tuleehan bensapumpun releelle virrat ja maat kuten sähkökaaviossa lukee. Bensapumpun rele on siis yksi niistä kolmesta, jotka löytyy moottorin johtosarjasta.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Mille toiselle vihreelle releelle? Ei ei ole kuin ne kolme relettä siellä dme:en vieressä, valkoinen ja 2 ruskeaa/oranssia
    E. Ja tosiaan sähkökaavioiden mukaan toi pin 13 pitäs mennä sulakkeen kautta pumpulle.
    Last edited by Bansku; 06-08-2015, 09:12.

    Leave a comment:

Working...
X