Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Japrnoo
    Newbiemmer
    • Jun 2014
    • 24
    • Helsinki

    En siis ole tsekannut männän kuntoa sillai että oisin sen ottanut pois paikaltaan.
    Vaan painoin niin ulos kun sain, löin rasvat väliin ja kokeili että se liikkuu hyvin edestakas.

    Nyt kun kuitenkaan se ei enään mistään muusta voi olla kiinni kun männäntiivisteestä / männästä niin tähän konkurssiin sama vaihtaa koko satula kun on muutenkin kaikki vaihdettu.
    E30 316i

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by janke View Post
      Näinhän se oli joo. Tarvii siis laittaa jonkun Iso tekniikkaisen e30 alustaa abs:ien kera ja turboa kylkeen.
      Enempää tietämättä autosta, kuulostaa siltä että nyt ei ole selkeää suunnitelmaa mitä ollaan rakentamassa? Mihin käyttöön auto tulee? Paljonko on tehotavoite?
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by petrolhead View Post
        Enempää tietämättä autosta, kuulostaa siltä että nyt ei ole selkeää suunnitelmaa mitä ollaan rakentamassa? Mihin käyttöön auto tulee? Paljonko on tehotavoite?
        Selkeää suunnitelmaa ei oikeestaan ole vielä tiedossa. Koitan tässä hakea eri ratkaisuja ja laskea pudjettia jos tässä tulee vastaan noita e30 osia, niin tietäisi hankkia jo ennakkoon jotain sälää ja siksi aiheesta kyselen. Kun, tekniikka puoleen tulee jotain selkeyttä, niin tietäisin alkaa keskittymään ja opiskelemaan siihen liittyviä aihepiirejä. Auton kori pitää nyt aluksi saada kuosiin tottakai. Käyttö.. hmm:think Ehkä kesä autoksi!?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by janke View Post
          Selkeää suunnitelmaa ei oikeestaan ole vielä tiedossa. Koitan tässä hakea eri ratkaisuja ja laskea pudjettia jos tässä tulee vastaan noita e30 osia, niin tietäisi hankkia jo ennakkoon jotain sälää ja siksi aiheesta kyselen. Kun, tekniikka puoleen tulee jotain selkeyttä, niin tietäisin alkaa keskittymään ja opiskelemaan siihen liittyviä aihepiirejä. Auton kori pitää nyt aluksi saada kuosiin tottakai. Käyttö.. hmm:think Ehkä kesä autoksi!?
          Joo, no niinhän jokainen E30

          Toi "kesäauto" kattaa kaiken stancevehkeestä just just lailliseen varttimailiautoon, ja joku haluu kesäautoon V8:n, toiset ahdetun 24 valven. Sillä kysyin kun sulla tuntuu olevan mielenkiintoa ja paloa alkaa räpläämään, mun mielestä liian monelta rakentelijalta puuttuu selkeä target auton kanssa. Kaikkia ominaisuuksia ei kumminkaan voi saada samaan koriin..

          Itellä esim homma on "helppo".. Katiska on '84 ja tekniikan ollessa 8 valve vapari, katsuri ei varmaan kahta kertaa kato pellin alle.
          Kysyin ihan sillä että paljonko on tehotavoite kun tiedän että aika moni ei osaa suoraa vastata. Ite päätin aikanaan tehotavotteen ja sit katoin mikä on kevyin vaihtoehto jolla siihen pääsee.
          Last edited by petrolhead; 04-04-2015, 22:15.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by petrolhead View Post
            Joo, no niinhän jokainen E30

            Toi "kesäauto" kattaa kaiken stancevehkeestä just just lailliseen varttimailiautoon, ja joku haluu kesäautoon V8:n, toiset ahdetun 24 valven. Sillä kysyin kun sulla tuntuu olevan mielenkiintoa ja paloa alkaa räpläämään, mun mielestä liian monelta rakentelijalta puuttuu selkeä target auton kanssa. Kaikkia ominaisuuksia ei kumminkaan voi saada samaan koriin..

            Itellä esim homma on "helppo".. Katiska on '84 ja tekniikan ollessa 8 valve vapari, katsuri ei varmaan kahta kertaa kato pellin alle.
            Kysyin ihan sillä että paljonko on tehotavoite kun tiedän että aika moni ei osaa suoraa vastata. Ite päätin aikanaan tehotavotteen ja sit katoin mikä on kevyin vaihtoehto jolla siihen pääsee.
            Kyllä kova palo on päästä tekemään autoa, mutta kun tämä perhe elämä rajoittaa niin valtavasti autoon keskittymistä tällä hetkellä. Tässä sitten käytetään väliaikaa foorumilla lukien e30 osioita ja kysellen vaihtoehdoista.
            Tuossa aikaisemmin suunnittelin laittaa e34 520 mottia kun sellanen tuossa voisi olla vieläkin tarjolla, mutta se nyt on toistaiseksi jäissä. Turboa suunnittelin juurikin keveyden vuoksi ja tuo nykyinen m10b18 tuntui olevan vielä hyvässä kunnossa joten ehkä se sinne nokalle jää. Helpoin meikäläiselle olisi laittaa ne tuplakaasarit ja jotain nokkaa+putkistoa ja jne:think Teho tavoite olisi se, että auto kiihtyisi nopeasti!? Muuta en osaa sanoa..
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3408
              • Kotka



              Ylempi, ruskea lasi on manuaalilasisesta pre-faceliftistä. Alempi, vihreä taas sähkölasillisesta, ilmeisesti faceliftistä. Johtuuko lasien ero vuosimallierosta vai käyttötapaerosta, eli ovatko kaikki sähkölasit saman mallisia?
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Onko kukaan tutkinut että kuinka paljon erimoinen mylly on tuo mossen "m10" verrattuna bmw:n omaan:think
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by janke View Post
                  Onko kukaan tutkinut että kuinka paljon erimoinen mylly on tuo mossen "m10" verrattuna bmw:n omaan:think
                  Jos en väärin muista niin sylinteriväli on eri, ja olikohan tuossa lohko kevytmetallivalua ja rautaset sylinteriputket.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Muumi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1702
                    • Rovaniemi

                    Originally posted by janke View Post
                    Onko kukaan tutkinut että kuinka paljon erimoinen mylly on tuo mossen "m10" verrattuna bmw:n omaan:think
                    Ainakaan venakopat ei käy ristiin, kokeiltu on
                    E24 635csi

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Ok. Tuli vain mieleen, kun isännällä ollut aikoinaan Mosse ja tuli puheeksi kun hänestä näytti tuo e30 motti ihan samalta! Onhan venäläiset varmasti kopioinu bmw:n moottorista omansa?
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by janke View Post
                        Ok. Tuli vain mieleen, kun isännällä ollut aikoinaan Mosse ja tuli puheeksi kun hänestä näytti tuo e30 motti ihan samalta! Onhan venäläiset varmasti kopioinu bmw:n moottorista omansa?
                        Niinpäin se meni. Toki, minä kuuntelin vuoskaudet duunikaverin kuittailua siitä kun mulla oli "se mossenmoottorinen E30".
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Niinpäin se meni. Toki, minä kuuntelin vuoskaudet duunikaverin kuittailua siitä kun mulla oli "se mossenmoottorinen E30".
                          Joo, muistan myös kun kaverilla oli 1602 ja sitä kutsuttiin myös mosseksi. Mutta oli kova vehje, muistaakseni 150-170 hv. Taisi olla m10 tupleilla ja jotain muuta. Samanlaiset tehot kun saisi omaan e30, niin riittäisi.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • aae30
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 2718
                            • .fi

                            Puhallin toimii vain startatessa. Virtalukon pohja vaihtoon?
                            316 -86/8, jos tuolla merkitystä.
                            Sorry I'm Not Sorry
                            E34 540iA 93 sedan
                            E34 540iA 93 sedan
                            E39 530iA 00 touring

                            Comment

                            • Japrnoo
                              Newbiemmer
                              • Jun 2014
                              • 24
                              • Helsinki

                              Ei yhtä korjattua vikaa ilman yhtä uutta. Jos joku seurasi jarrun mysteeri vikaa niin ilmeisesti männässä oli jotain vikaa että ei palauttanut kunnolla ja jarru jäi laahaamaan. Asia korjaantui yhtenä päivänä kun lähdin ajamaan tallilta kotiin. Alkumatkasta jarru laahasi ja jossain vaiheessa jarru vaan rupesi toimimaan kunnolla ja laahaaminen loppui.

                              Siitä ei mennytkään kun 5pv kun seuraava vika alkoi. Kiihdytin motarille mittariin n.130km/h ja hölläsin kaasun kun kolme vikavaloa (känkkä, moottori (?) ja akku) välähtivät. sen jälkeen auto on tehnyt aina kaasua höllätessä tota samaa valojen vilkuttelua. Otin viasta viellä videon jos jollain ois ollut samanlaista. Sama 316i M40 kyseessä.

                              E30 316i

                              Comment

                              • smpovers
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 2372
                                • Tammela

                                Originally posted by Japrnoo View Post
                                Siitä ei mennytkään kun 5pv kun seuraava vika alkoi. Kiihdytin motarille mittariin n.130km/h ja hölläsin kaasun kun kolme vikavaloa (känkkä, moottori (?) ja akku) välähtivät. sen jälkeen auto on tehnyt aina kaasua höllätessä tota samaa valojen vilkuttelua. Otin viasta viellä videon jos jollain ois ollut samanlaista. Sama 316i M40 kyseessä.

                                https://www.youtube.com/watch?v=fFo1...ature=youtu.be
                                Laturin suuntaan tuo viittaisi...
                                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                                BMW 330d touring e46 -05
                                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎