Originally posted by Tomas745
View Post
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
Jos siellä myydään vieläkin ta-technixiä niin ajomukavuus on niillä sitten jotain muuta kuin hyvää. E30:ssä en ole sellasta kokeillut, mutta mitä muissa autoissa niitä ollut niin aina ollut ihan järkyttävän pintakova setti. Mutta jos sellaseen päädyt niin saksanmaalta sa yleesä aika paljon edukkaammin, kurkkaa esim ta technixin omilta sivuilta.
Ja oma kysymys: kummin päin kardaanin kannatinlaakeri kuuluu asentaa? Kardaanissa erilainen mitä tuo uusi(peräisin tuntemattoman ikäisestä 318is ja tulossa vm88 alunperin m40 koneella olevaan m20b20 swapattuun autoon). Uusi siis sellanen ns. epäkesko ja vanha ns. suora malli.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
2 putkea lähtee pääsylkältä abs yksikköön ja sieltä jakautuu etupyörille omat ja taaksepäin lähtee sille "mötille" eli paineenrajottimelle ja siitä taakseOriginally posted by wql View PostMeneekö teillä putket suoraan jarrupääsylinteriltä abs-yksikölle? Niinku näin:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=34_0157
Vai meneekö ne jarrupääsylinteriltä ensin pienempään mötikkään (kuin j.sylinteri) ja siitä abs-yksikköön?
Kiitos jos jaksatte tarkistaa!-E30 "316i"
ex. e46 328i,
Comment
-
Ahaa. Mulla lähtee nimittäin pääsylinteriltä kaksi putkea tuohon mötikkään ja siitä menee kaksi putkea abs yksikköön. Ongelma on nimittäin se, että tuon mötikän pohjassa on sellanen pieni kumitulppa, josta aivastaa jarrunestettä ulos kun tarpeeks polkee jarrua. Yritin nimittäin ilmata jarrujani, eikä siitä oikein tullut valmista. Näyttäis ihan niinku siinä pienessä kumissa olis reikä..Originally posted by bmw89 View Post2 putkea lähtee pääsylkältä abs yksikköön ja sieltä jakautuu etupyörille omat ja taaksepäin lähtee sille "mötille" eli paineenrajottimelle ja siitä taakse
Hankala selittää tuo kohta mistä kyse, mutta tiedätte jos tiedätte...
Ja miks tuo realoem näyttää sit putkien linjat noin?!Last edited by wql; 29-10-2015, 14:13.
Comment
-
..sulakkeiden johdotuskin helpottuu kummasti kun tajuaa ottaa sen pinnit lukittavan pitkän muovi"riman" poisOriginally posted by Pazi88 View PostOnko ylimäärästä sulakeboksia käsillä. Mää otin toisesta vaan niitä liittimiä. Se piirilevy on kyllä vähän perheestä, mut esim. flektin sulakkeiden ja releiden lisääminen onnistu helposti. Tarviko 2 tai 3 liitintä lisätä ja toki johdot vetää.
. Ei oo kyllä silti mitään mielipuuhaa noi johtotehtävät.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Se on vaan moottorin nostamista varten tuo korva.Originally posted by lautri View PostOsaako kukaa sanoa mihin tuo osanumero 3 tulee kiinni? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...61#11111726768
Ei tahtonu paikkaa löytyä ku tänään moottoria kasailin. Ja mitä tohon ees ylipäätänsä tulee kiinni?
Comment
-
M20b25 startti
Eli ajelin tossa omaa projektia kunnes amatöörinä auto sammui. Yritin uudestaan käymään mutta vähän lupaa mutta ei pyöri tarpeeksi. Akussa jänitettä yli 12v. Startti viimeaikoina startannut huonosti mutta käymään lähtenyt kuitenkin.. olisiko startti korjattavissa vielä vai tuleeko halvemmaksi ostaa purkaamolta uusi.
Comment
-
seoksen säätö
olisko tolle palikka numero 5 jotain säätö ohjeita että tietäs kuinka monta kierrosta pitää olla auki alkuperäisesti??
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_0862
Comment
-
Ei ole seoksen säätö kuten otsikossasi lukee, tuosta säädetään vain tyhjäk. nopeutta... jollakin varmasti on tehtaan/oma ohje.Originally posted by J.Suoniemi View Postolisko tolle palikka numero 5 jotain säätö ohjeita että tietäs kuinka monta kierrosta pitää olla auki alkuperäisesti??
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_0862
Comment
-
Itsellä ainakin vanhoilla mittariston akuilla teki samaa aina kun oli ollut akun kengät irti. Uudet mittariston akut ja taas alkoi pelaamaan.Originally posted by -Vilperi- View Postmissähä mahtaa olla vika kun kulutusmittari ei toimi? (89" E30 m40b16) Alussa se pomppas kiihdyttäessä heti täysille ja putos samantie nollaan. Nyt ei enää reagoi mitenkää...E30 m20b25
Comment
-
Ongelma oli kuitenkin akussa.. startatessa tippui jännite 3volttiin. Boosterilla lähti hyvin käymään.Originally posted by 2Hammaskojootti View PostEli ajelin tossa omaa projektia kunnes amatöörinä auto sammui. Yritin uudestaan käymään mutta vähän lupaa mutta ei pyöri tarpeeksi. Akussa jänitettä yli 12v. Startti viimeaikoina startannut huonosti mutta käymään lähtenyt kuitenkin.. olisiko startti korjattavissa vielä vai tuleeko halvemmaksi ostaa purkaamolta uusi.
Comment
Comment