Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by jr66 View Post
    Tästä perän asennosta, eikös pinioniakselin ja laatikon pääakselin pidä olla samassa kulmassa poikittais- ja pystysuunnassa jolloin kardaanin nivelten kulmamuutos pysyy pyöriessään molemmissa samana :think Samassa tasossa niiden ei tarvi olla eikä ne taida missään autossa ollakkaan. Jossakin opuksessa tälläistä kuvaa joskus katsellut.
    Näin. Samassa tasossa ne ei kai saa ollakaan.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Korkeudethan tossa ei muutukaan mihinkään jos laatikon, koneen ja takakelkan kumit on alkuperäisen korkuiset. Jos sen pinjonilaipan linjan kattoo kohalleen niin murikka on about oikeessa kulmassa. Mitä oon kattonu niin vakiona murikan "takapinta" on aikalailla suorassa kulmassa kontinlattiaa ja takarunkoaisoja vasten.

      Originally posted by jr66 View Post
      Tästä perän asennosta, eikös pinioniakselin ja laatikon pääakselin pidä olla samassa kulmassa poikittais- ja pystysuunnassa jolloin kardaanin nivelten kulmamuutos pysyy pyöriessään molemmissa samana :think Samassa tasossa niiden ei tarvi olla eikä ne taida missään autossa ollakkaan. Jossakin opuksessa tälläistä kuvaa joskus katsellut.
      Totta ja totta, molempiin kohtiin. Mulle ei oo koskaan auennut tosin MIKSI kahella ristinivelellä olevassa akselissa pitää olla kulmat eikä suorassa, mutta niinhän ne viisaat väittää.

      Toisaalta, mulla on epäilys että tämä koko homma ei ole kovin kriittistä. Näistä vehkeistä ei kauheesti kuulu menevän kardaaneita vaikka isossa osassa autoja voimansiirron kumityynyt on aivan morjes ja auto saa kytkinpommia minkä kerkee.
      Alkuperäisillä kumityynyillä ja orkkis takpään kumeilla perä ja laatikko elää hiton paljon joten kardaanikin näkee melko jänniä kulmia ajon aikana. Kestää silti.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Jondis
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 698
        • Tuusula

        E30 320i -88 onkelmaa. Eli nyt termari vaihdettu ja kaikki ilma varmasti saatu pois järjestelmästä. Paikallaan käydessä nostaa lämmöt normaalisti lämpömittarin keskelle ja sisälle tulee normaalisti lämmintä. Kilsan pari kun ajaa, on lämmöt tippunut kylmän ja keskikohdan välissä olevan viivan kohdalle. Sisälle tulee kylmää varmaan jo alle puolen kilsan matkan jälkeen.. Mistä hakemaan vikaa? Tuskin nolla keli on vielä niin kylmä, että pitäis pahveja viritellä syylarille ja vesipumppuvikaan en oikein usko, kun ei lämmöt pomppaa yli puolen välin paikallaan käydessäkään. Jäähdyttimenä m40 jäähdytin, jos sillä on merkitystä.
        MB E55 AMG -05
        E36 318TiA -96
        E34 535i -89 imolarot
        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Onko tarviketermari?
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Jondis
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 698
            • Tuusula

            On, motonetin 80c.
            MB E55 AMG -05
            E36 318TiA -96
            E34 535i -89 imolarot
            Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              Originally posted by Jondis View Post
              On, motonetin 80c.
              Minkä merkkinen se oikeasti on, motonet ei tee termareita ?

              Comment

              • Jondis
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 698
                • Tuusula

                Eihän se teekkään, mutta en tietenkään muista enää minkä merkkinen se oli. Joku ainakin itselle oudompi merkki. Lisää testaustuloksia: vaikka koneen saisi lämpeemään normaaliin ja hieman ylikin. Lämpösen tuleminen sisälle loppuu heti, kun kone saa kierroksia. Kävin vähän leikkimässä isolla parkkiksella, jossa ei tosiaankaan paljoa vauhtia tule mutta koneessa kierrokset pyöri siellä 2000-4500rpm välillä. Paikallaan kun seisotin hetken alkoi tulemaan lämmintä, mutta heti kun liikkeelle lähti tuli vain kylmää(koneen lämmöt suunnilleen samassa kohtaa). Sama tulos, kun kokeeksi heitin pahvin syylarin eteen testilenkille. Koneen lämmöt keskellä tai hieman yli, mutta sisälle tulee vain kylmää. Sama ongelma oli muistaakseni myös edellisellä kutos koneella, jolla ehdin ajaa tosin vain n.50km, mutta silloin koneen lämpöjen kanssa ei ollut ongelmia suuntaan tai toiseen. Voisiko johtua vaan tuosta käytössä olevasta m40 jäähdyttimestä, jossa paisari ihan eri paikassa kuin m20 koneellisessa? Paisarin letkuhan taitaa muistaakseni mennä samaan putkeen/letkuun, joka menee sitten sisäkennollekkin?
                MB E55 AMG -05
                E36 318TiA -96
                E34 535i -89 imolarot
                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                Comment

                • Miku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 2624
                  • Kajaani

                  Originally posted by Jondis View Post
                  Eihän se teekkään, mutta en tietenkään muista enää minkä merkkinen se oli. Joku ainakin itselle oudompi merkki. Lisää testaustuloksia: vaikka koneen saisi lämpeemään normaaliin ja hieman ylikin. Lämpösen tuleminen sisälle loppuu heti, kun kone saa kierroksia. Kävin vähän leikkimässä isolla parkkiksella, jossa ei tosiaankaan paljoa vauhtia tule mutta koneessa kierrokset pyöri siellä 2000-4500rpm välillä. Paikallaan kun seisotin hetken alkoi tulemaan lämmintä, mutta heti kun liikkeelle lähti tuli vain kylmää(koneen lämmöt suunnilleen samassa kohtaa). Sama tulos, kun kokeeksi heitin pahvin syylarin eteen testilenkille. Koneen lämmöt keskellä tai hieman yli, mutta sisälle tulee vain kylmää. Sama ongelma oli muistaakseni myös edellisellä kutos koneella, jolla ehdin ajaa tosin vain n.50km, mutta silloin koneen lämpöjen kanssa ei ollut ongelmia suuntaan tai toiseen. Voisiko johtua vaan tuosta käytössä olevasta m40 jäähdyttimestä, jossa paisari ihan eri paikassa kuin m20 koneellisessa? Paisarin letkuhan taitaa muistaakseni mennä samaan putkeen/letkuun, joka menee sitten sisäkennollekkin?
                  Muistaakseni e34 m20 on samantyylinen syyläri/paisari kuin sulla nyt ja letkut menee samoihin paikkoihin niin en usko että siinä vikaa.

                  Fuskaisko tuo tarviketermari nesteet syylärin kiertoon heti kun vesipumppu saa vähän kierroksia? Muuttuuko alavesiletkun lämpötila ollenkaan siinä vaiheessa kun ensin on normaalilämpöinen ja puhaltaa lämmintä ja sitten annat kierroksia ja ei puhalla enää lämpöstä?
                  TEAM "Peli Menetetty"
                  Nyt:
                  E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                  E30 320i 2d m20b27 tic project
                  E38 728ia
                  E46 316i sedan
                  Ex:
                  3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6206
                    • Helsinki

                    Tuon takia on hyvä testaa termari ensin kiehuvassa vedessä kattilassa...
                    Ja kyllä sen huomaisi kun kädellä painaa, jos se jousi olisi löysä, että kun vesipumppu alkaa pyörimään kovempaa, tiestysti sitä ei voi tietää jos ei ole kokeillut
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16465
                      • Asikkala

                      Originally posted by Jondis View Post
                      Eihän se teekkään, mutta en tietenkään muista enää minkä merkkinen se oli. Joku ainakin itselle oudompi merkki. Lisää testaustuloksia: vaikka koneen saisi lämpeemään normaaliin ja hieman ylikin. Lämpösen tuleminen sisälle loppuu heti, kun kone saa kierroksia. Kävin vähän leikkimässä isolla parkkiksella, jossa ei tosiaankaan paljoa vauhtia tule mutta koneessa kierrokset pyöri siellä 2000-4500rpm välillä. Paikallaan kun seisotin hetken alkoi tulemaan lämmintä, mutta heti kun liikkeelle lähti tuli vain kylmää(koneen lämmöt suunnilleen samassa kohtaa). Sama tulos, kun kokeeksi heitin pahvin syylarin eteen testilenkille. Koneen lämmöt keskellä tai hieman yli, mutta sisälle tulee vain kylmää. Sama ongelma oli muistaakseni myös edellisellä kutos koneella, jolla ehdin ajaa tosin vain n.50km, mutta silloin koneen lämpöjen kanssa ei ollut ongelmia suuntaan tai toiseen. Voisiko johtua vaan tuosta käytössä olevasta m40 jäähdyttimestä, jossa paisari ihan eri paikassa kuin m20 koneellisessa? Paisarin letkuhan taitaa muistaakseni mennä samaan putkeen/letkuun, joka menee sitten sisäkennollekkin?
                      Onko lämppärin kennon letkut oikein päin ?

                      Comment

                      • Jondis
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 698
                        • Tuusula

                        Kennojen letkusta en ole kyllä varma muistaakseni se koneen takaosasta suoraan kennolle menevä letku tuli laitettua kennob ylempään lähtöön. Ja kiireellä kun tuli taas tehtyä, niin eihän siinä tullut termaria sen kummemmin ihmeteltyä, kuin vanha pois ja uus paikalleen..
                        MB E55 AMG -05
                        E36 318TiA -96
                        E34 535i -89 imolarot
                        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by Jondis View Post
                          Kennojen letkusta en ole kyllä varma muistaakseni se koneen takaosasta suoraan kennolle menevä letku tuli laitettua kennob ylempään lähtöön. Ja kiireellä kun tuli taas tehtyä, niin eihän siinä tullut termaria sen kummemmin ihmeteltyä, kuin vanha pois ja uus paikalleen..
                          Kannen takaa pitää mennä alempaan tumppiin.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Bansku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2011
                            • 1493
                            • Savo

                            Originally posted by JJT View Post
                            Kannen takaa pitää mennä alempaan tumppiin.
                            Heitetäänkö vielä perusteluksi perään että lämpö taitaa aina pyrkiä ylöspäin

                            Comment

                            • Jondis
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 698
                              • Tuusula

                              No eihän tota tullut taas ajateltua konetta vaihtaessa.. Täytyy vaihtaa letkut oikeinpäin ja toivoa, että oli siitä vaan kiinni Voiko tuolla olla vaikutusta koneen lämpöihin? Ilman pahvia kun ne tippuu sinne kylmän ja normaalin puoliväliin ajossa.
                              MB E55 AMG -05
                              E36 318TiA -96
                              E34 535i -89 imolarot
                              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                              Comment

                              • Jondis
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 698
                                • Tuusula

                                No kennon letkuissahan se vika oli Nyt tulee lämmintä sisälle heti ja kokoajan! Mutta koneen lämmöt ei vieläkään nouse ajossa tätä korkeammalle:

                                Voiko olla, että se vaan jäähtyy liian hyvin nollakelillä? Jotenkin tuntus oudolta, parinkympin pakkasella en ihmettelis.
                                MB E55 AMG -05
                                E36 318TiA -96
                                E34 535i -89 imolarot
                                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎