Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Korkeudethan tossa ei muutukaan mihinkään jos laatikon, koneen ja takakelkan kumit on alkuperäisen korkuiset. Jos sen pinjonilaipan linjan kattoo kohalleen niin murikka on about oikeessa kulmassa. Mitä oon kattonu niin vakiona murikan "takapinta" on aikalailla suorassa kulmassa kontinlattiaa ja takarunkoaisoja vasten.
Originally posted by jr66 View PostTästä perän asennosta, eikös pinioniakselin ja laatikon pääakselin pidä olla samassa kulmassa poikittais- ja pystysuunnassa jolloin kardaanin nivelten kulmamuutos pysyy pyöriessään molemmissa samana :think Samassa tasossa niiden ei tarvi olla eikä ne taida missään autossa ollakkaan. Jossakin opuksessa tälläistä kuvaa joskus katsellut.
Toisaalta, mulla on epäilys että tämä koko homma ei ole kovin kriittistä. Näistä vehkeistä ei kauheesti kuulu menevän kardaaneita vaikka isossa osassa autoja voimansiirron kumityynyt on aivan morjes ja auto saa kytkinpommia minkä kerkee.
Alkuperäisillä kumityynyillä ja orkkis takpään kumeilla perä ja laatikko elää hiton paljon joten kardaanikin näkee melko jänniä kulmia ajon aikana. Kestää silti.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
E30 320i -88 onkelmaa. Eli nyt termari vaihdettu ja kaikki ilma varmasti saatu pois järjestelmästä. Paikallaan käydessä nostaa lämmöt normaalisti lämpömittarin keskelle ja sisälle tulee normaalisti lämmintä. Kilsan pari kun ajaa, on lämmöt tippunut kylmän ja keskikohdan välissä olevan viivan kohdalle. Sisälle tulee kylmää varmaan jo alle puolen kilsan matkan jälkeen.. Mistä hakemaan vikaa? Tuskin nolla keli on vielä niin kylmä, että pitäis pahveja viritellä syylarille ja vesipumppuvikaan en oikein usko, kun ei lämmöt pomppaa yli puolen välin paikallaan käydessäkään. Jäähdyttimenä m40 jäähdytin, jos sillä on merkitystä.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Onko tarviketermari?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
On, motonetin 80c.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Eihän se teekkään, mutta en tietenkään muista enää minkä merkkinen se oli. Joku ainakin itselle oudompi merkki. Lisää testaustuloksia: vaikka koneen saisi lämpeemään normaaliin ja hieman ylikin. Lämpösen tuleminen sisälle loppuu heti, kun kone saa kierroksia. Kävin vähän leikkimässä isolla parkkiksella, jossa ei tosiaankaan paljoa vauhtia tule mutta koneessa kierrokset pyöri siellä 2000-4500rpm välillä. Paikallaan kun seisotin hetken alkoi tulemaan lämmintä, mutta heti kun liikkeelle lähti tuli vain kylmää(koneen lämmöt suunnilleen samassa kohtaa). Sama tulos, kun kokeeksi heitin pahvin syylarin eteen testilenkille. Koneen lämmöt keskellä tai hieman yli, mutta sisälle tulee vain kylmää. Sama ongelma oli muistaakseni myös edellisellä kutos koneella, jolla ehdin ajaa tosin vain n.50km, mutta silloin koneen lämpöjen kanssa ei ollut ongelmia suuntaan tai toiseen. Voisiko johtua vaan tuosta käytössä olevasta m40 jäähdyttimestä, jossa paisari ihan eri paikassa kuin m20 koneellisessa? Paisarin letkuhan taitaa muistaakseni mennä samaan putkeen/letkuun, joka menee sitten sisäkennollekkin?MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostEihän se teekkään, mutta en tietenkään muista enää minkä merkkinen se oli. Joku ainakin itselle oudompi merkki. Lisää testaustuloksia: vaikka koneen saisi lämpeemään normaaliin ja hieman ylikin. Lämpösen tuleminen sisälle loppuu heti, kun kone saa kierroksia. Kävin vähän leikkimässä isolla parkkiksella, jossa ei tosiaankaan paljoa vauhtia tule mutta koneessa kierrokset pyöri siellä 2000-4500rpm välillä. Paikallaan kun seisotin hetken alkoi tulemaan lämmintä, mutta heti kun liikkeelle lähti tuli vain kylmää(koneen lämmöt suunnilleen samassa kohtaa). Sama tulos, kun kokeeksi heitin pahvin syylarin eteen testilenkille. Koneen lämmöt keskellä tai hieman yli, mutta sisälle tulee vain kylmää. Sama ongelma oli muistaakseni myös edellisellä kutos koneella, jolla ehdin ajaa tosin vain n.50km, mutta silloin koneen lämpöjen kanssa ei ollut ongelmia suuntaan tai toiseen. Voisiko johtua vaan tuosta käytössä olevasta m40 jäähdyttimestä, jossa paisari ihan eri paikassa kuin m20 koneellisessa? Paisarin letkuhan taitaa muistaakseni mennä samaan putkeen/letkuun, joka menee sitten sisäkennollekkin?
Fuskaisko tuo tarviketermari nesteet syylärin kiertoon heti kun vesipumppu saa vähän kierroksia? Muuttuuko alavesiletkun lämpötila ollenkaan siinä vaiheessa kun ensin on normaalilämpöinen ja puhaltaa lämmintä ja sitten annat kierroksia ja ei puhalla enää lämpöstä?TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Tuon takia on hyvä testaa termari ensin kiehuvassa vedessä kattilassa...
Ja kyllä sen huomaisi kun kädellä painaa, jos se jousi olisi löysä, että kun vesipumppu alkaa pyörimään kovempaa, tiestysti sitä ei voi tietää jos ei ole kokeillutEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostEihän se teekkään, mutta en tietenkään muista enää minkä merkkinen se oli. Joku ainakin itselle oudompi merkki. Lisää testaustuloksia: vaikka koneen saisi lämpeemään normaaliin ja hieman ylikin. Lämpösen tuleminen sisälle loppuu heti, kun kone saa kierroksia. Kävin vähän leikkimässä isolla parkkiksella, jossa ei tosiaankaan paljoa vauhtia tule mutta koneessa kierrokset pyöri siellä 2000-4500rpm välillä. Paikallaan kun seisotin hetken alkoi tulemaan lämmintä, mutta heti kun liikkeelle lähti tuli vain kylmää(koneen lämmöt suunnilleen samassa kohtaa). Sama tulos, kun kokeeksi heitin pahvin syylarin eteen testilenkille. Koneen lämmöt keskellä tai hieman yli, mutta sisälle tulee vain kylmää. Sama ongelma oli muistaakseni myös edellisellä kutos koneella, jolla ehdin ajaa tosin vain n.50km, mutta silloin koneen lämpöjen kanssa ei ollut ongelmia suuntaan tai toiseen. Voisiko johtua vaan tuosta käytössä olevasta m40 jäähdyttimestä, jossa paisari ihan eri paikassa kuin m20 koneellisessa? Paisarin letkuhan taitaa muistaakseni mennä samaan putkeen/letkuun, joka menee sitten sisäkennollekkin?
Comment
-
-
Kennojen letkusta en ole kyllä varmamuistaakseni se koneen takaosasta suoraan kennolle menevä letku tuli laitettua kennob ylempään lähtöön. Ja kiireellä kun tuli taas tehtyä, niin eihän siinä tullut termaria sen kummemmin ihmeteltyä, kuin vanha pois ja uus paikalleen..
MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostKennojen letkusta en ole kyllä varmamuistaakseni se koneen takaosasta suoraan kennolle menevä letku tuli laitettua kennob ylempään lähtöön. Ja kiireellä kun tuli taas tehtyä, niin eihän siinä tullut termaria sen kummemmin ihmeteltyä, kuin vanha pois ja uus paikalleen..
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
No eihän tota tullut taas ajateltua konetta vaihtaessa.. Täytyy vaihtaa letkut oikeinpäin ja toivoa, että oli siitä vaan kiinniVoiko tuolla olla vaikutusta koneen lämpöihin? Ilman pahvia kun ne tippuu sinne kylmän ja normaalin puoliväliin ajossa.
MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
No kennon letkuissahan se vika oliNyt tulee lämmintä sisälle heti ja kokoajan! Mutta koneen lämmöt ei vieläkään nouse ajossa tätä korkeammalle:
Voiko olla, että se vaan jäähtyy liian hyvin nollakelillä? Jotenkin tuntus oudolta, parinkympin pakkasella en ihmettelis.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
Comment