Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EMP
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 823
    • Kuusjoki

    Originally posted by Tonton View Post
    siksi se on kirjoitettu monikossa.
    olisihan se nyt hölmöä että kun joku haluaa vaihtaa 318is koneen sellaisenaan niin joutuu laittamaan levyjarrut ja toinen tekee 140hv omavalmisteen ja vertaa 320:iin niin pärjää rummuilla.
    No oli miten oli.
    Tuossahan tuo ongelma juurikin on. Kun tuo oma is koneprojektissa kasavaa pelkästään se tilavuus niin menee ilman penkkilappua litra muutosta vastaavalla tehon nousulla. Niin ollaan n.145hv! Eli pitäisi verrata 325i.

    Originally posted by Tonton View Post
    jos se vaan on e30 mihin vertaat ja mihin muutokset teet niin käy.
    Kun tässäkin on pieni epäkohta. Jos vanhaa 323i mallia pystyy vertaamaan vm.90 autoon, niin miksi vertailumalliksi silloin ei käy alkupään absiton 325i? kun onhan sekin e30!
    E30 318i 2d M52B27 "eta"

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Muutetun auton pitää vastata kaikkia vertailumallin vaatimuksia, jotka on on ollu voimassa muutettavan auton ensirekisteröinnin ajankohtana. Eikö.

      Hih. Aina kun näitä lukee niin olenpa iloinen että ähkään 8 valve vaparimoottoria '84:een koriin
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Originally posted by EMP View Post
        No oli miten oli.
        Tuossahan tuo ongelma juurikin on. Kun tuo oma is koneprojektissa kasavaa pelkästään se tilavuus niin menee ilman penkkilappua litra muutosta vastaavalla tehon nousulla. Niin ollaan n.145hv! Eli pitäisi verrata 325i.


        Kun tässäkin on pieni epäkohta. Jos vanhaa 323i mallia pystyy vertaamaan vm.90 autoon, niin miksi vertailumalliksi silloin ei käy alkupään absiton 325i? kun onhan sekin e30!
        Ei oo ongelma. Se on tehtaalla jo valmistus ajankohtana katsottu ettei jarrut riitä noille tehoille. Mikset vertaa 323i:hin

        Eikä ole epäkohtaa. 9/86 ja uudemmat niin tarvii olla absit. Vakiovaruste tuon ikäisessä 325i:ssa, kopan ikä ratkaisee tässä. Tiedän kyllä mitä tarkoitit.

        Lähinnä viittasin siihen että 323:tä löytyy useammasta korimallista, e21, e30 ja e36

        Maalaisjärjellä aateltuna sitä pärjäis vaikka moottorijarrulla mutta johonkin ne rajat on vedettävä, eikö?

        Meinasin sovittaa satuloita tänään ni soitellaan ja zoomaillaan niidä adaptereitavielä puhelimitse
        Last edited by Tonton; 19-03-2016, 10:22.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • basso72
          BTCF Member
          • Dec 2004
          • 1837
          • Ylä-Pinsiö

          Originally posted by EMP View Post
          Tehokkain vertailumoottori ja suurin vertailumoottori, mutta ei tuossakaan minusta sanota että tehokkain ja suurin vertailumoottori pitäisi olla mallisarjan suurin/tehokkain!? Vaan suurin ja tehokkain vertailuun otettu moottori.

          Mutta tosiaan ainakin paikallisella konttorilla todettiin että voin verrata tuohon 318is:ään ja siihen +20/25%. Ja tuota samaa tekstiä ja tuon tulkintaohjetta ne sielläkin lueskeli. Toinen asia onkin sitten kun tuota menen leimaamaan että tulkitaanko silloin taas samalla tapaa!:think
          Vertailumoottoreita ovat kaikki mallisarjassa käytetyt moottorit. Joten tehokkain vertailumoottori on myös mallisarjan tehokkain moottori.

          Eli mihin tahansa autoon voi vaihtaa 20% tehokkaamman ja 25% isomman koneen ilman muita muutoksia.. tuskin.

          Originally posted by EMP View Post
          No oli miten oli.
          Tuossahan tuo ongelma juurikin on. Kun tuo oma is koneprojektissa kasavaa pelkästään se tilavuus niin menee ilman penkkilappua litra muutosta vastaavalla tehon nousulla. Niin ollaan n.145hv! Eli pitäisi verrata 325i.


          Kun tässäkin on pieni epäkohta. Jos vanhaa 323i mallia pystyy vertaamaan vm.90 autoon, niin miksi vertailumalliksi silloin ei käy alkupään absiton 325i? kun onhan sekin e30!
          En tiedä mikä projekti on menossa,mutta muutoskatsasta ensin 318is vakiokoneella. Tämän jälkeen moottoria saa virittää (vaparina) ja tilavuuttaa kasvattaa max. 10%,kunhan tehopainosuhteen raja ei alitu ja päästömääräykset täyttyy. Tässä tapauksessa siis tuo tehonmittaus/laskennallinen kasvu liittyy tuohon tehopainosuhteeseen.
          sigpic
          Kaikissa meissä asuu pieni M115.
          320i -77

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Originally posted by basso72 View Post
            En tiedä mikä projekti on menossa,mutta muutoskatsasta ensin 318is vakiokoneella. Tämän jälkeen moottoria saa virittää (vaparina) ja tilavuuttaa kasvattaa max. 10%,kunhan tehopainosuhteen raja ei alitu ja päästömääräykset täyttyy. Tässä tapauksessa siis tuo tehonmittaus/laskennallinen kasvu liittyy tuohon tehopainosuhteeseen.
            Todennetaanko tätä otteeseen jotenkin?
            Muutoskatsastaa sitä ei voi mutta laitetaanko lisätietoihin "tilaavuutta kasvatettu, iskunpituutta lisäämällä"

            Vai????
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • basso72
              BTCF Member
              • Dec 2004
              • 1837
              • Ylä-Pinsiö

              Originally posted by Tonton View Post
              Todennetaanko tätä otteeseen jotenkin?
              Muutoskatsastaa sitä ei voi mutta laitetaanko lisätietoihin "tilaavuutta kasvatettu, iskunpituutta lisäämällä"

              Vai????
              Todennäköisesti konttorilta kysymällä saa lukemattoman määrän erilaisia variaatioita..

              Kaasarin vaihtamisen ruiskuun ja "teoreettisen" 10% tehon nousun siitä johtuen tiedän kirjatun erityisehtoihin,mutta muutoin en osaa vastata.
              sigpic
              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
              320i -77

              Comment

              • EMP
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 823
                • Kuusjoki

                Originally posted by basso72 View Post
                En tiedä mikä projekti on menossa,mutta muutoskatsasta ensin 318is vakiokoneella. Tämän jälkeen moottoria saa virittää (vaparina) ja tilavuuttaa kasvattaa max. 10%,kunhan tehopainosuhteen raja ei alitu ja päästömääräykset täyttyy. Tässä tapauksessa siis tuo tehonmittaus/laskennallinen kasvu liittyy tuohon tehopainosuhteeseen.
                Eli tarkoitus on laittaa 318is piristetty kone absittomaan e30 koriin.
                No noin sen tietysti saisi tehtyä kun leimaa eka vakio koneena ja sen jälkeen ilmoittaa muutokset. Tilavuus kasvaa vain n.8,4%. Tuota kautta tietysti pystyisi sen todellisenkin tehon leimaamaan mikä nousee enemmän mitä tuo tilavuuden kasvun prosentti. Kun tulee muitakin muutoksia.
                E30 318i 2d M52B27 "eta"

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  Originally posted by EMP View Post
                  Eli tarkoitus on laittaa 318is piristetty kone absittomaan e30 koriin.
                  No noin sen tietysti saisi tehtyä kun leimaa eka vakio koneena ja sen jälkeen ilmoittaa muutokset. Tilavuus kasvaa vain n.8,4%. Tuota kautta tietysti pystyisi sen todellisenkin tehon leimaamaan mikä nousee enemmän mitä tuo tilavuuden kasvun prosentti. Kun tulee muitakin muutoksia.
                  ei sitä tehoa pysty leimaamaan. kun sitten pitää taas pompata seuraavaan vertailumoottoriin
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • only e30
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2014
                    • 96
                    • kaarina

                    Kertokaapa mistä johtuu että kuskin puolella on vanne ulompana noin 5mm ku hanttarin puolella kaverilla täysin sama homma ja eri merkkiset vanteet ettei niistäkään pitäis olla kiinni?? Auto siis e30 molemmilla mulla isoilla tolpilla kaverilla pienillä tolpilla. voiko ero olla laakereissa ku napa vaihtuu samalla kun juuri vaihdoin hanttarinpuolelle uuden vai mistä sitä kannattaa alkaa selvittämään. erittäin ärsyttävää ku toinen puoli ottaa kaareen ikävästi kiinni omassa.

                    Comment

                    • Garash
                      BTCF Member
                      • Nov 2009
                      • 524
                      • Joensuu

                      M42 jakopään uusiminen. Mulla on kone levällään nyt niin meinasin tuon jakopään osat uusia samalla.

                      Kuva:


                      Uusinko osat 1,2,4,11,17? Onko jotkut noista turhaan uusittavia vai käytänkö vanhoja vai uusinko jotain muuta vielä noiden lisäksi?

                      Mistä kannattaa osat kysellä? Schmiedmannilta saisi ainakin kerralla kaikki.
                      Last edited by Garash; 20-03-2016, 09:09.
                      E30 325iA
                      F31 320xd

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by Garash View Post
                        M42 jakopään uusiminen. Mulla on kone levällään nyt niin meinasin tuon jakopään osat uusia samalla.

                        Uusinko osat 1,2,4,11,17? Onko jotkut noista turhaan uusittavia vai käytänkö vanhoja vai uusinko jotain muuta vielä noiden lisäksi?

                        Mistä kannattaa osat kysellä? Schmiedmannilta saisi ainakin kerralla kaikki.
                        Itse uusisin myös 6,7,14,20. Ainakin numeron 7 osissa on vanhemmuuttaan ollut muovissa halkeamia ja murtumia. Itsellä eräässä jakopääremontissa tällainen, kun tuon holkin ympäriltä oli muovi murtunut ja palaset öljypohjassa:

                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • Garash
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 524
                          • Joensuu

                          Originally posted by T3 View Post
                          Itse uusisin myös 6,7,14,20. Ainakin numeron 7 osissa on vanhemmuuttaan ollut muovissa halkeamia ja murtumia. Itsellä eräässä jakopääremontissa tällainen, kun tuon holkin ympäriltä oli muovi murtunut ja palaset öljypohjassa:

                          [IMG]http://muke.nettigalleria.fi/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=537[IMG]
                          !! Myös tästä oli tuo alemman muovin osa irronnu, tosin en sitä edes öljypohjasta löytänyt
                          E30 325iA
                          F31 320xd

                          Comment

                          • Att1Tude
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2013
                            • 152
                            • Joensuu

                            Sigun autoon taka-apurungon pusla vaihettiin vloppuna, polttamalla irti irroittamatta perää saatika korissa kiinni olevaa pulttia. Rempan jälkeen nopeusmittari ei pelaa. Onko kukaan saanu johtosarjaa poltettua samassa remontissa? Näytti siltä että johto kulkee siitä oikean puolen puslan lähettyviltä joka vaihdettiin -.- juuri nyt ei auton alle pääse tarkastelemaan ja jälkitarkastus huomenna. Mitähän katsuri sanoo nopeusmittarista btw. Ja, saako anturin piuhoista millään muulla tavalla testattua mittaria kuin toisella anturilla?
                            ex.E30 316i'90
                            ex.E36 320i'91
                            Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by Att1Tude View Post
                              Sigun autoon taka-apurungon pusla vaihettiin vloppuna, polttamalla irti irroittamatta perää saatika korissa kiinni olevaa pulttia. Rempan jälkeen nopeusmittari ei pelaa. Onko kukaan saanu johtosarjaa poltettua samassa remontissa? Näytti siltä että johto kulkee siitä oikean puolen puslan lähettyviltä joka vaihdettiin -.- juuri nyt ei auton alle pääse tarkastelemaan ja jälkitarkastus huomenna. Mitähän katsuri sanoo nopeusmittarista btw. Ja, saako anturin piuhoista millään muulla tavalla testattua mittaria kuin toisella anturilla?
                              Mittaat vastusmittauksella johtimen onko poikki. Hyppylangalla piuhat yhteen mittariston tai murikan päästä, sit toisesta päästä mittaa pinnien välin onko yhteyttä.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Mörökölli
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 1735
                                • Turku

                                Löytyykö jostain E30 PreFacen 82-85-mallista etulippaa tarvikkeena. Tai olisko jollain? Hiekkapeltiä löytyy, mutta lippa maksaa marmorilla sen pari sataa.

                                EDIT: kuva lisätty. Eli tämä malli missä vielä orastava haikeula on havaittavissa.

                                www.nenifab.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎