Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11131
    • Oulu

    Originally posted by MikeDry View Post
    Tuo takakakonttin luukku irvistää tuolta takalasin puolelta enemmän, niin onko siinä muuta säätöä, esim saranoissa vai onko ainoa säätö tuossa #14:think
    Saranoiden alle voi laittaa noita spacereita #19 ja takakulmia voi säätää niistä pyöritettävistä kumi toppareista, jotka taitaa olla #3

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      Originally posted by MikeDry View Post
      Tuo takakakonttin luukku irvistää tuolta takalasin puolelta enemmän, niin onko siinä muuta säätöä, esim saranoissa vai onko ainoa säätö tuossa #14:think
      Numero 3:han on kierrettävä osa.

      eeeeee: paazero kerkis
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3408
        • Kotka

        Originally posted by MikeDry View Post
        Tuo takakakonttin luukku irvistää tuolta takalasin puolelta enemmän, niin onko siinä muuta säätöä, esim saranoissa vai onko ainoa säätö tuossa #14:think
        Osia 3 pyörittelemällä saa takanurkkien korkeuden kohdalleen, mutta se ei vaikuta juurikaan saranapuolelle. Osa 19 on shimmi, joilla saa säätää luukun korkeutta saranapuolelta, mutta jos sulla ei oo shimmejäkään siellä ja luukku on etureunastaan liian ylhäällä, niin todennäköisesti sulla on luukun tiivisteessä on jotain häikkää, tai itse luukku tai saranat taipuneet. Tarkista, että saranaosien pistehitsit korissa on ehjät.

        EDIT: monta tietäjää jo ennen minua
        Last edited by Skarpa; 14-02-2017, 14:46.
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6206
          • Helsinki

          Kiitos vastauksista...Luukun tiiviste on uusi, luukku istuu lukon puolelta hyvin, koittanut säädellä noita mustia nupukoita(osa 3), onko ne jotain rajoittajia tms. mutta ei ole vaikutusta.

          Pitää nuo hitsaukset tarkistaa vielä läpi, mutta veikkaan että joko luukku saanut kipeää tai saranat, kun apparin puoleinen on vähän korkeammalla..
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3408
            • Kotka

            Originally posted by MikeDry View Post
            Kiitos vastauksista...Luukun tiiviste on uusi, luukku istuu lukon puolelta hyvin, koittanut säädellä noita mustia nupukoita(osa 3), onko ne jotain rajoittajia tms. mutta ei ole vaikutusta.

            Pitää nuo hitsaukset tarkistaa vielä läpi, mutta veikkaan että joko luukku saanut kipeää tai saranat, kun apparin puoleinen on vähän korkeammalla..
            Jos kontissa on joskus ollu jotain liian korkeeta, kun paiskattu kiinni, tai kontin reunan väliin on jääny jotain, niin sarana saattaa taipua niin, että jää ylös.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • [juhis]
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 31
              • Kemi

              Hommasin purkaamolta tehostamattoman ohjauksen tilalle tehostetun hammastangon, pumpun ja tarvittavat hilppeet. Nyt kasassa tehostetulla ohjauksella ja auto nosturilla ilmassa rattia kääntäessä ääntää kovasti, paikallaan välillä ääntäminen häviää. Öljyä ei säiliöstä enempää järjestelmään ime.
              Onko tossa sitten pumppu entinen, ja eikös ilmat pitäis hävitä pelkästään rattia kääntämällä laidasta laitaan ?

              Comment

              • Bemssi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 872
                • Kerkkoo

                318is kipinä katosi

                Eli otsikon autosta katosi kipinä koneremontin jälkeen. Autossa oli huono rungon ja korin maadoitus jonka seurauksena ei startannut. Tuon korjattua huomasin kampuran tunnistimen kuluneen puhki ja tämä otti maihin kiinni. No tuokin tuli tilattua uusi oem osa, eikä vaikutusta. Toista ecua kokeiltu= ei vieläkään kipinää.

                Mistä lähteä tutkimaan vikaa? Mitä releitä on tuolla kuskin jalkotilassa ja mitä releitä ovat nuo sulakerasian kyljessä ulkopuolella olevat 3? Bensaa tulee kyllä, pumppu pyörähtää. Onko kaikkipuolat voinut mennä kerralla sököksi maadoituksen puututtua? vai onko johtosarja kenties ottanut damagea.. help help.

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3408
                  • Kotka

                  Originally posted by [juhis] View Post
                  Hommasin purkaamolta tehostamattoman ohjauksen tilalle tehostetun hammastangon, pumpun ja tarvittavat hilppeet. Nyt kasassa tehostetulla ohjauksella ja auto nosturilla ilmassa rattia kääntäessä ääntää kovasti, paikallaan välillä ääntäminen häviää. Öljyä ei säiliöstä enempää järjestelmään ime.
                  Onko tossa sitten pumppu entinen, ja eikös ilmat pitäis hävitä pelkästään rattia kääntämällä laidasta laitaan ?
                  Kyllä sen pitäis ilmaantua rattia kääntelemällä, mutta tarkista vielä imupuolen letkuliitokset. Oon kuullu, että imupuolen banjo tai letkukara saattaa vuotaa sen verran, että pumppu horii koko ajan pikkusen ilmaa joukkoon ja metelöi. Tehostinnestesäiliön pohjassa muuten on ei-vaihtokelpoinen suodatin, joten tän ikäsessä ei ois huono ajatus hakea uus säiliö kaupasta. Tietäis, ettei tukkonen suodatin ahista.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by Bemssi View Post
                    Eli otsikon autosta katosi kipinä koneremontin jälkeen. Autossa oli huono rungon ja korin maadoitus jonka seurauksena ei startannut. Tuon korjattua huomasin kampuran tunnistimen kuluneen puhki ja tämä otti maihin kiinni. No tuokin tuli tilattua uusi oem osa, eikä vaikutusta. Toista ecua kokeiltu= ei vieläkään kipinää.

                    Mistä lähteä tutkimaan vikaa? Mitä releitä on tuolla kuskin jalkotilassa ja mitä releitä ovat nuo sulakerasian kyljessä ulkopuolella olevat 3? Bensaa tulee kyllä, pumppu pyörähtää. Onko kaikkipuolat voinut mennä kerralla sököksi maadoituksen puututtua? vai onko johtosarja kenties ottanut damagea.. help help.
                    Virtapiirikaavio esiin ja mittailemaan että tuleeko sille puolan liittimelle tarvittavat ohjaukset, virrat ja maat. Just mittailin omaa katiskaa ja totesin että yks signaalijohto on poikki moottorinohjainlaitteen ja puolapaketin väliltä. Ei M42 mutta periaate ihan sama .
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • icecold
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 2341
                      • 🌍

                      E30 virtalukon sarjoitus, saako tuon jotenkin räjäytettyä?

                      Comment

                      • Elfving
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 914
                        • MeetMe@X.

                        316 -87.

                        Mitä kyseisellä letkulla ohjataan?

                        Menossa korvauskaasuttimen laitto,eli tarviiko asennella alipainetta. :think
                        Lähtee siis kaasuttimesta ja menee kabiiniin.
                        Last edited by Elfving; 07-06-2017, 12:25.

                        Comment

                        • GOOFY
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 4139
                          • .

                          Originally posted by Elfving View Post
                          316 -87.

                          Mitä kyseisellä letkulla ohjataan?

                          Menossa korvauskaasuttimen laitto,eli tarviiko asennella alipainetta. :think
                          Lähtee siis kaasuttimesta ja menee kabiiniin.
                          Täysin tarpeeton.

                          (olisiko jollekkin kulutusmittarille)
                          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                          Comment

                          • Elfving
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 914
                            • MeetMe@X.

                            Originally posted by GOOFY View Post
                            Täysin tarpeeton.

                            (olisiko jollekkin kulutusmittarille)
                            Ei ole kulutusmittaria.

                            Enkä varmaan laitakaan kiinni,mutta mielenkiinnosta kiinnostaisi.

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9041
                              • Iisalmi

                              Tuollakin vain mainitaan että to cabin (glovebox). Tosin suomenkielisessä ohjeessa puhutaan "suodattimesta". Kiinnostais itseäkin, usein tullut vastaan samanlainen mulkero :think



                              Jokkede sen vois katsoa kun sille meni Suomen viimeinen toimiva pierburg
                              E39 ja E91

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Muistaakseni joissain malleissa imee alipaineella sisäilmaa lämpöanturille.
                                En tiedä toimiiko e30 sisälämpöanturi noin ja sitten pitäisi olla elektroninen lämpötilan säätökin.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎