Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pazq
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 3167
    • 47200

    Tuossa avossa on joku mikrokytkin tmv tuolla takapenkin sivussa, niiden kattorautojen alla siellä poterossa. Mikä virka sillä on? Vai onko se joku mistä sähkönen katto osaa tietää milloin on tapissaan?
    Toinen: sähköantennin moottori. Pitäiskö sen liikkua syöttämällä suoraan liittimestä virtaa? Eihän siinä ole kun maa, virta ja varmaankin sitten heräte/ohjaus. No ei liiku, mutta moottoriin suoraan syöttämällä kyllä toimii. Purkasin ja tutkin tuon sielunelämää jotain tunteja, turhaan vielä pitäis purkaa taka"lasin" puhallin pois ja kattoa mikä sitä vaivaa ja fiksata kuntoon jos ite osaan. Jos en, niin vien paikalliselle sähköroopelle mikä varmasti osaa vaikka tehä uuden. Kaikkea sitä löytää kun tarpeeks tonkii

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by pazq View Post
      Tuossa avossa on joku mikrokytkin tmv tuolla takapenkin sivussa, niiden kattorautojen alla siellä poterossa. Mikä virka sillä on? Vai onko se joku mistä sähkönen katto osaa tietää milloin on tapissaan?
      Toinen: sähköantennin moottori. Pitäiskö sen liikkua syöttämällä suoraan liittimestä virtaa? Eihän siinä ole kun maa, virta ja varmaankin sitten heräte/ohjaus. No ei liiku, mutta moottoriin suoraan syöttämällä kyllä toimii. Purkasin ja tutkin tuon sielunelämää jotain tunteja, turhaan vielä pitäis purkaa taka"lasin" puhallin pois ja kattoa mikä sitä vaivaa ja fiksata kuntoon jos ite osaan. Jos en, niin vien paikalliselle sähköroopelle mikä varmasti osaa vaikka tehä uuden. Kaikkea sitä löytää kun tarpeeks tonkii
      Jos katto ei ole puhaltimen mielestä kiinni, se ei myösjään puhalla. Onko autossa kovakatto valmius?
      Kovakaton jalkojen ollessaa paikoillaan "b-pilarin" kiinnityksessä sammuttaa myös puhaltimen, koska kovassa katossa vastuslangat. Eli myös sillä seudulla voi olla ongelma jonka takia puhallin ei pelitä.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3167
        • 47200

        Jahas jahas. No ilmankos. Täytyykin ottaa asiaksi tutkiskella mikä on ongelmana. Vasta vuoden ollu tuo avo ja lähinnä vaan ajettu. Nyt siistiessä paikkoja löytyy kaikkea uutta, mistä en meinannu löytää millään tietoa toiminnasta vaikka sähkökaavioita ja räjäytyskuvia tutkiskelin monestakin paikasta.
        Ps. Löysin yllätys yllätys myös pari reikää paksin molemmista ponneista. Sen vakautinlimpun tellinki täysin ratkennut ja sen repäsin eilen pois. Koko paksin takapään hiekkapuhallus ja maalaus edessä koska ruostetta saumoissa ikävän paljon. Joku tuon naaman joskus vaihtanut ja suojaus jääny kehnoksi.
        E.en tiedä tuosta kovakatto asiasta yhtään mitään. Sitä mulla ei ainakaan ole, eikä vaikuta siltä että tuolla mitään ylimäärästä kiinnikettäkään olis..
        Last edited by pazq; 04-04-2018, 07:55.

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3167
          • 47200

          Ja nro 19 taitaa olla tuo vaijeri joka estää rätin luukun ja paksinkannen avaamisen samaan aikaan? Se on poikki ja jollain on jo vahinko tapahtunu ja maalit napsahtanu molemmista pieneltä alueelta.

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            Originally posted by pazq View Post
            Ja nro 19 taitaa olla tuo vaijeri joka estää rätin luukun ja paksinkannen avaamisen samaan aikaan? Se on poikki ja jollain on jo vahinko tapahtunu ja maalit napsahtanu molemmista pieneltä alueelta.
            http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=41_0805
            Sehän se Paskamaisen ahdas paikka laittaa uus
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              Mitenköhän minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että tuo puhallin on kyllä pyörinyt vaikka katto on ollut missä asennossa tahansa? Ehkä muistan väärin eli = talliin tarkistamaan...
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3167
                • 47200

                Originally posted by Dunky View Post
                Mitenköhän minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että tuo puhallin on kyllä pyörinyt vaikka katto on ollut missä asennossa tahansa? Ehkä muistan väärin eli = talliin tarkistamaan...
                Kytkintä paino ni puhallin sammu. Kerran pyöräytin ropellii käsin ni lähti pyörimää. Olikin vaan jumissa. Lämmitys ei toimi joten tinaushommia että vaihtaa vastuksen kun vaan tietäis minkä arvosen tökkää uuden. Vanhasta karkas tekstit kun pyyhin pölyt Suoralla virralla ohitettuna kyllä kuumenee langat. Antenniin en oo saanu eloa. Siinä virta jää piirilevyn uumeniin. Joten jos joku lukee ja on sähköantenni jouten, mä ostan pois sen.

                Comment

                • sam_u
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2014
                  • 32
                  • Oulu

                  Onkos kukaan ottanu tuota 1.8 kaasariautossa olevaa bensan huohotussäiliötä pois? Tuntuis helpolta ratkasulta kasausvaiheessa jättää vaan pois takakaaresta:think

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11131
                    • Oulu

                    Originally posted by sam_u View Post
                    Onkos kukaan ottanu tuota 1.8 kaasariautossa olevaa bensan huohotussäiliötä pois? Tuntuis helpolta ratkasulta kasausvaiheessa jättää vaan pois takakaaresta:think
                    Ei se turhaan siellä ole. Se kerää sisäänsä mahdolliset bensat jotka tulee huohotinletkusta ja ne palautuu tankkiin kans, kun sinne mahtuvat. Ja se samalla toimii osana systeemiä joka estää bensan valumisen ulos tankista jos auto pyörähtää ympäri.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      Originally posted by sam_u View Post
                      Onkos kukaan ottanu tuota 1.8 kaasariautossa olevaa bensan huohotussäiliötä pois? Tuntuis helpolta ratkasulta kasausvaiheessa jättää vaan pois takakaaresta:think
                      Tulihan se otettua pois ja en suosittele. Kolmena kesänä vastustanu omatekeleen kans. Kun tankki on täynnä niin mutkassa lentää pensaa tielle ja aivan hirveän hidas tankata kun ilma ei pääse tankista ulos yhtä nopeasti kuin pensa menee sisään ja kauhea haju tallissa kun liian suora rööri tankista ulos. Eli anna sen olla sielä mikäli se on ehjä ja toimiva.

                      Miten olit ajatellu toteuttaa huohotuksen?
                      Last edited by GOOFY; 05-04-2018, 20:42.
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • sam_u
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2014
                        • 32
                        • Oulu

                        Originally posted by GOOFY View Post
                        Tulihan se otettua pois ja en suosittele. Kolmena kesänä vastustanu omatekeleen kans. Kun tankki on täynnä niin mutkassa lentää pensaa tielle ja aivan hirveän hidas tankata kun ilma ei pääse tankista ulos yhtä nopeasti kuin pensa menee sisään ja kauhea haju tallissa kun liian suora rööri tankista ulos. Eli anna sen olla sielä mikäli se on ehjä ja toimiva.

                        Miten olit ajatellu toteuttaa huohotuksen?
                        Tätäpä justiin mietinki että ei taida olla hyvää patenttia tähän. Tympäsee alkaa tekemään tuota säiliön kiinnitystä uudelleen, mutta itse huohotusjärjestelmä on ehjä.

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          Originally posted by sam_u View Post
                          Tätäpä justiin mietinki että ei taida olla hyvää patenttia tähän. Tympäsee alkaa tekemään tuota säiliön kiinnitystä uudelleen, mutta itse huohotusjärjestelmä on ehjä.
                          Kiinnityshän on todella yksinkertainen
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            E30 -85 2d konehuone työn alla. Mistä kannattaa vahvikehitsata ja kannattaako johonkin kohti tehdä vahvikkeita?

                            Ensimmäisenä tulee mieleen:
                            -Etuiskaritornien vahvikehitsaus. Hyötyä?
                            -jonkinlaiset kolmiovahvikkeet tulipellin ja runkoaisojen väliin. Hyötyä?
                            -Etuiskaritornin ja etulokarin yläkiinnitystason väliin cabrio malliset vahvikkeet. Hyötyä?
                            -Muuta?

                            Autosta tulossa "lightweight" katuauto ja pienesti muokkaillaan luisunajoa ajatellen. Ei tule ainakaan täysiä turvakaaria. Mitään turhaa ylimääräistä painoa/vaivaa en halua autoon mutta hyödylliset modit kyllä haluan tehdä tässä vaiheessa.
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • Iemel
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1654
                              • Muhos

                              Originally posted by Miku View Post
                              E30 -85 2d konehuone työn alla. Mistä kannattaa vahvikehitsata ja kannattaako johonkin kohti tehdä vahvikkeita?

                              Ensimmäisenä tulee mieleen:
                              -Etuiskaritornien vahvikehitsaus. Hyötyä?
                              -jonkinlaiset kolmiovahvikkeet tulipellin ja runkoaisojen väliin. Hyötyä?
                              -Etuiskaritornin ja etulokarin yläkiinnitystason väliin cabrio malliset vahvikkeet. Hyötyä?
                              -Muuta?

                              Autosta tulossa "lightweight" katuauto ja pienesti muokkaillaan luisunajoa ajatellen. Ei tule ainakaan täysiä turvakaaria. Mitään turhaa ylimääräistä painoa/vaivaa en halua autoon mutta hyödylliset modit kyllä haluan tehdä tässä vaiheessa.
                              Olen ollut siinä käsityksessä että iskaritornien eläminen pystysuunnassa on ollut se ongelma.
                              Itse vahvikehitsasin kaikki nykyiset saumat, sekä tein vahvikeputken a-pilarin juuresta iskaritornin kylkeen (hyvin pitkälle petrolheadilta apinoitu idea )
                              Noista cabrio-vahvikkeista ei liene mainittavaa hyötyä koska torni varmaan elää sen minkä se runkoaisakin elää.
                              Runkoaisojen kolmiovahvikkeista en osaa sanoa.

                              Varmaan joku joka on ajanut enemmän osaa sanoa mistä on hyötyä ja mistä ei
                              Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
                              Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
                              Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
                              Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
                              Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Iskarikoteloon kohdistuvat pystysuuntaiset voimat, hetkelliset maksimit varsinkin, on monta kertaa suuremmat kuin sivusuunnassa. Toinen syy joka mulla on olettaa että pystysuuntainen tuki vois olla hyödyksi, on se millä lailla ne akkuhyllyn/sulakerasian kohdat on ruostuneet. Monesta kun on putsannu sen ruostetyömaan esiin ni vaurio näyttää väsymismurtumalta. Eli niinkuin sitä olis nitkutettu ylös alas. E34:ssa ja esim E36ssa on sivuaisan/A-pilarin välillä sellanen viistotuki rakenne. Kolmekympissä ei. E30 cabriosta löytyy lisävahvike "sivuaisan" alapuolelta. Voisko sellasesta ottaa virikkeitä.
                                Jos vehje on kovin matala, jos etupyörä ei ole vakiota edempänä, jos maksimi kääntökulma on kovin suuri, jos on isot pyörät.. niin pyöräkotelon ylä/takaosassa ei ole välttämättä liikoja tiloja vahvikkeille.
                                Last edited by petrolhead; 07-04-2018, 16:34.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎