E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Petrolin puolesta poimin sen kuvakansiosta:Originally posted by Miku View PostJep. Putsailinkin tossa jo saumamassat niin vahvikehitsailen ainakin iskaritornit ja runkoaisat. Oisko kummallakaan kuvaa tuosta tuesta jos apinois siitä?
  
 
 Vastaava rakenne E36:ssa:
   
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No hyh hyh minkä näkönen. Tuossa kun oli puhetta ettei Miku halua turhaa painoa autoon, niin mä laskeskelin että mun tötterössä on yhteensä viitisen kiloa ylimääräistä rautaa vaihvikkeissa. Tarkkasilmänen näkee kuvasta reiän johon helmavahvikeputki päättyy etupyörän takana. "Ei se ainakaa löysemmäksi muutu!" 
 Toki kun olis häkki niin ei tarttis tollasten kanssa leikkiä. Ite en halunnu häkkiä koska autossa on kolmipistevyöt ja ajellaan ilman kypärääkin. En haluu että jossain harmittomassa kolarissa lyön pään kaariputkeen ja kallo halki.Last edited by petrolhead; 08-04-2018, 21:38.2015 VW Crafter
 1984 BMW 316
 2009 Kawasaki Ninja 250RRR
 petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
 "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
  
 
 Tuossa oma versio, putki tulee kummallakin puolen konehuoneen puolelle iskaritornin kylkeen.
 Tuotakin putkea on saanut jälkikäteen leipoa uuteen uskoon että tuonne kaareen mahtuu myös rengas Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
 Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
 Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
 Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
 Käyttis:Transporter T5 2.5tdi
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hyvän näkönen ratkasu. Näyttää teknisesti lujalta ja toimivalta. Aattelin, että nää putket voisin toteuttaa itsellekin. Oisko kuvaa vielä konehuoneen puolelta?Originally posted by Iemel View PostTuossa oma versio, putki tulee kummallakin puolen konehuoneen puolelle iskaritornin kylkeen.
 Tuotakin putkea on saanut jälkikäteen leipoa uuteen uskoon että tuonne kaareen mahtuu myös rengas Last edited by Skarpa; 09-04-2018, 08:53. Last edited by Skarpa; 09-04-2018, 08:53.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by Skarpa View PostHyvän näkönen ratkasu. Näyttää teknisesti lukjalta ja toimivalta. Aattelin, että nää putket voisin toteuttaa itsellekin. Oisko kuvaa vielä konehuoneen puolelta? 
 
 Tuossa on vänkärin puolelta, oli kori auki enemmän tuosta niin onnistui paremmin. Eli eivät ole ihan symmetriset kummaltakin puolen ja sekös miestä harmittaa. Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
 Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
 Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
 Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
 Käyttis:Transporter T5 2.5tdi
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Niissä on kyllä melkonen leipominen. Minullakin lopputulos oli "tämmönen tästä nyt sitten tuli" ja EI ole samanlaiset keskenään.2015 VW Crafter
 1984 BMW 316
 2009 Kawasaki Ninja 250RRR
 petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
 "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mä kyllä oletin heti kun kommentoit noita, että teet melko hyvät vahvikputket ja ajatuksella, jos teet. Nyt jos olis sama homma työnalla niin alottasin mallaamisen kahdessa pätkässä olevalla putkella.Originally posted by Skarpa View PostItse ajattelin tehdä ensiyrittämällä täydelliset 
 Vaikka se ei olis visuaalisesti ihan 100/100 niin jäykistäähän se piruna, varsinkin jos on hitsattuna kaikkiin rakenteisiin joihin on kontaktissa.Last edited by petrolhead; 10-04-2018, 18:36.2015 VW Crafter
 1984 BMW 316
 2009 Kawasaki Ninja 250RRR
 petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
 "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei muakaan epäsymmetrisyys häiritsisi jos jäisi tuonne pyöränkoteloon piiloon, mutta kun se hyppää aina itselle silmään kun aukasee konepellin ja voi perk* että se risoo 
 
 Skarpan yksilöitä odotellessa, epäilemättä tulee hienommat kuin itsellä.Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
 Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
 Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
 Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
 Käyttis:Transporter T5 2.5tdi
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuommoinen petrol mallin tuki ois varmasti jees mutta en tiedä miten sinne tulee tilaa kyseiselle tuelle jäämään. Vannekoko tulee olemaan 16-17" ja korkeus kohtuu matala mutta kuitenkin vielä ajettava sekä pyörien kääntyvyys tulee kasvamaan ainakin jonkinverran.
 
 Pitipä ihan kaivella kuvia oman avon alkutaipaleelta että näki sitä rakennetta hieman. Laitan tähänkin kuvat 2d(valkoinen) ja cabrio(violetti ) pyöräkoteloista jos joku muukin haluaa rakennetta katsoa. ) pyöräkoteloista jos joku muukin haluaa rakennetta katsoa.
 
 2d:n kuvaan tein noi pari punasta viivaa mihin kohti ajattelin jonkinlaista vahviketta tehdä jostakin putkesta tai paksummasta pellistä kanttaamalla jonkinlaista koteloa. Mietteitä?
 
 Tästäpä syystä ei itsellekään ole ainakaan täyshäkki suunnitelmissa. Ja toki tuleehan siitä hieman painoakinOriginally posted by petrolhead View PostToki kun olis häkki niin ei tarttis tollasten kanssa leikkiä. Ite en halunnu häkkiä koska autossa on kolmipistevyöt ja ajellaan ilman kypärääkin. En haluu että jossain harmittomassa kolarissa lyön pään kaariputkeen ja kallo halki. Last edited by Miku; 27-12-2020, 22:32.TEAM "Peli Menetetty" Last edited by Miku; 27-12-2020, 22:32.TEAM "Peli Menetetty"
 Nyt:
 E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
 E30 320i 2d m20b27 tic project
 E38 728ia
 E46 316i sedan
 Ex:
 3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Saahan sinne sen putken niin ettei se vie tilaa renkailta.Originally posted by Miku View PostTuommoinen petrol mallin tuki ois varmasti jees mutta en tiedä miten sinne tulee tilaa kyseiselle tuelle jäämään. Vannekoko tulee olemaan 16-17" ja korkeus kohtuu matala mutta kuitenkin vielä ajettava sekä pyörien kääntyvyys tulee kasvamaan ainakin jonkinverran.
 
 Pitipä ihan kaivella kuvia oman avon alkutaipaleelta että näki sitä rakennetta hieman. Laitan tähänkin kuvat 2d(valkoinen) ja cabrio(violetti ) pyöräkoteloista jos joku muukin haluaa rakennetta katsoa. ) pyöräkoteloista jos joku muukin haluaa rakennetta katsoa.
 
 2d:n kuvaan tein noi pari punasta viivaa mihin kohti ajattelin jonkinlaista vahviketta tehdä jostakin putkesta tai paksummasta pellistä kanttaamalla jonkinlaista koteloa. Mietteitä?
 
 
 
 Tästäpä syystä ei itsellekään ole ainakaan täyshäkki suunnitelmissa. Ja toki tuleehan siitä hieman painoakin Aprilia RSV4 Aprilia RSV4
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tilan määrää hahmotellessa kokosin eturipustuksen ja tolpan ilman jousta ja tietenkin oikean kokoinen pyörä aiotulla ET:llä. Sit kääntää maks sisäänjoustossa fillaria lock to lock. Jos ei just oo olemassa niitä tulevia vanteita ja kumeja niin saahan siitä 185/65 R14:stakin mallia kun vähän laskee.
 Fillariahan voi siirtää sen pari senttiä eteenpäin niin saa lisätilaa vähän. Ja kaikkea muuta hyvää ajettavuuteen.Last edited by petrolhead; 10-04-2018, 22:40.2015 VW Crafter
 1984 BMW 316
 2009 Kawasaki Ninja 250RRR
 petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
 "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos sen voi toteuttaa yhdestä palasta niin aina parempi. Pyöreä teräsputki on aika jäykkä rakenne painoonsa nähden. Mulla oli aatoksena putkessa se että kun se on ylöspäin ja sisäänpäin viisto niin se pystyy toimimaan sekä sivuttais-että pystysuuntasten voimien tukena. Sitten mun tekele menee ton rintapellin kulman läpi ja on hitsattu tietenkin kiinni siihenkin. Tämä lyhentää taivutetun putken jänneväliä. Vahvikkeen ei ole pakko tulla konehuoneen puolelle. Iskaritornin ylin osa jatkuu vaakatasoisena jonkinmatkaa erisuuntiin joten kiinnityskohdalle on vaihtoehtoja.Originally posted by Miku View Post2d:n kuvaan tein noi pari punasta viivaa mihin kohti ajattelin jonkinlaista vahviketta tehdä jostakin putkesta tai paksummasta pellistä kanttaamalla jonkinlaista koteloa. Mietteitä?
 2015 VW Crafter
 1984 BMW 316
 2009 Kawasaki Ninja 250RRR
 petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
 "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Osaako joku viisas kertoa, onko etulamppujen halkaisijoissa eroa?
 
 Ja toinen, Realoem näyttä neljää eri numeroa lamppujen kromikehyksille, onko oikeasti niin paljon eroja vai meneekö ne ristiin?
 
 Pitää kysyä näin, kun auto on toisella paikkakunnalla tallissa.F15 X5 40e -17
 G30 530e -20
 Honda CBR XX
 
 
 EX:
 E38 730
 E34 525
 E36 325
 Honda CBR 1000F
 206 GTI
 E60 lci 530D 08
 F20 114i Msport
 E30 320i Cabrio 90 old school
 F30 330e M-Sport -17
 Comment
Comment