Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-T2
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 733
    • Sawo

    Pitäisi rueta taivuttelemaan uudet jarruputket abs pumpulta ja tuossa merkkailin uusia jarruputkiajärjestykseen niin huomasin yhden varmistamisen arvoisen asian.

    Onko leebmanin sivuilla putket 3 ja 5 oikeassa järjestyksessä kun omassa putki nro 5 menee jarrupaineen säätimelle ja leebmanin näyttäs menevän etujarrulle?


    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Ne kuvat on aina viitteellisiä, eli eivät välttämättä pidä paikkaansa. Esim. M3:n kuvissa on perusmallin lokasuojat jne.
      Last edited by T3; 04-03-2020, 00:47.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        Tässäpä absirakentajille ja retrofittaajille hyödyllinen linkki, josta poimittuna:

        Oben vorn h Druckregelventil in der HA-Leitung

        Oben hinten rechts l linkes Vorderrad

        Oben hinten links r rechtes Vorderrad

        Unten hinten V HBZ Vorderachskreis

        Unten vorn H HBZ Hinterachskreis
        Last edited by schwarze; 04-03-2020, 06:31. Reason: Ei ollutkaan projektisäie...
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • M-T2
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 733
          • Sawo

          Originally posted by T3 View Post
          Ne kuvat on aina viitteellisiä, eli eivät välttämättä pidä paikkaansa. Esim. M3:n kuvissa on perusmallin lokasuojat jne.
          Hyvä. Eli numeroiden mukaan kun menee.

          Originally posted by schwarze View Post
          Tässäpä absirakentajille ja retrofittaajille hyödyllinen linkki, josta poimittuna:

          Oben vorn h Druckregelventil in der HA-Leitung

          Oben hinten rechts l linkes Vorderrad

          Oben hinten links r rechtes Vorderrad

          Unten hinten V HBZ Vorderachskreis

          Unten vorn H HBZ Hinterachskreis
          Tuossahan nuo onkin selitetty.

          Comment

          • julli83
            Newbiemmer
            • Nov 2011
            • 25
            • Säkinmäki

            bmw e30 325 hammastanko?

            Onko kellään tietoa mistä saisi tämän mutterin momentin?
            Attached Files

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3408
              • Kotka

              Mikä on osan 19 tarkoitus ja minkä näköinen se on?


              http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...n_tank_tubing/

              EDIT: Sehän taitaakin liittyä lisäbensatankkiin.
              Last edited by Skarpa; 16-03-2020, 13:17.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by Skarpa View Post
                Mikä on osan 19 tarkoitus ja minkä näköinen se on?
                Lisätankin huohotusletkun läpivientikumi.

                Edit: Olitkin jo ehtinyt itse.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • m.luukkonen
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 336
                  • Oulu

                  E30 alle menossa kiinteä alustasarja. On kyllä sopiva autoon mutta mistähän pirusta vois kaivella tarvittavan lapun muutoskatsastusta varten? Tolpista tai jousista ei oikein löydy mitään merkintää/numerosarjaa minkä merkkiset ovat. TÜV-paperia ei tarvi mutta jokin todistus alustan sopivuudesta autoon pitää esittää?
                  Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
                  E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
                  E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
                  Ex:
                  E39 525tds Sedan -99
                  E36 318iS Coupe -93
                  E60 530DA -04

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    Originally posted by m.luukkonen View Post
                    E30 alle menossa kiinteä alustasarja. On kyllä sopiva autoon mutta mistähän pirusta vois kaivella tarvittavan lapun muutoskatsastusta varten? Tolpista tai jousista ei oikein löydy mitään merkintää/numerosarjaa minkä merkkiset ovat. TÜV-paperia ei tarvi mutta jokin todistus alustan sopivuudesta autoon pitää esittää?
                    Kerrot vaan mikä se alustasarja on jos edes kysyvät. Ottavat napakaarimitat ja merkkaavat ne otteeseen muutosprosentteineen.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • silttusillanpää
                      Newbiemmer
                      • Jan 2012
                      • 20
                      • Vaasa

                      BMW E30 keskikonsolin valojen vaihto

                      Moi!

                      Täältä on tullut loistavasti jeesiä E30-museointiprojektiin, joten kysynpäs vielä lisää!

                      Nyt tarvitsisi vaihtaa polttimot, jotka valaisevat lämmityslaitteen säätimet. Kellon polttimo on jo vaihdettu. Auto on 1986-mallin 320i, ilman "ajotietokonetta".

                      Onko kenelläkään tietoa kuinka "keskikonsolin" saa käteviten irti valojen vaihtoa ajatellen?

                      Terkuin,

                      Silttu

                      Comment

                      • GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

                        Alhaalta kun kopeloit niin pitäisi löytyä piuhat joiden päissä on ne pienet hehkut lämmönsäätö systeemeille. Muistaakseni molemmilla puolin yks lamppu ja ne pitäs saaha kopeloitua irti mitään purkamatta.(paitsi että kuvan mukaan vain yksi lamppu)

                        Mut jos pitää purkaa niin se koko paneeli on kiinni ylhäältä kahdella pikku ruuvilla jotka löytyy ylärivin nappien alta ja alhaalla myös kaks ruuvia. Säätövivut/nupit vetämällä irti ja niiden alla on irroitettava levy ja sen alla ruuvit millä vaijerivivusto irtoaa paneelista. Pyöritettävät hanikat, lämpö ja puhallus vetämällä irti ja alta näkyy kiinnitys mutteri tai sit nyppäsee liittimet vain irti.

                        Last edited by GOOFY; 26-03-2020, 09:55.
                        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                        Comment

                        • silttusillanpää
                          Newbiemmer
                          • Jan 2012
                          • 20
                          • Vaasa

                          Originally posted by GOOFY View Post
                          Alhaalta kun kopeloit niin pitäisi löytyä piuhat joiden päissä on ne pienet hehkut lämmönsäätö systeemeille. Muistaakseni molemmilla puolin yks lamppu ja ne pitäs saaha kopeloitua irti mitään purkamatta.(paitsi että kuvan mukaan vain yksi lamppu)

                          Mut jos pitää purkaa niin se koko paneeli on kiinni ylhäältä kahdella pikku ruuvilla jotka löytyy ylärivin nappien alta ja alhaalla myös kaks ruuvia. Säätövivut/nupit vetämällä irti ja niiden alla on irroitettava levy ja sen alla ruuvit millä vaijerivivusto irtoaa paneelista. Pyöritettävät hanikat, lämpö ja puhallus vetämällä irti ja alta näkyy kiinnitys mutteri tai sit nyppäsee liittimet vain irti.

                          https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=64_0097
                          Moi!

                          Jes, kiitoksia! Munkin mielestä niitä lamppuja on kaksi koska toisella puolella on vielä polttimo ok mutta toinen puoli pimeänä.

                          Koitan nyt ensiks käsikopelolla ja sit vasta purkamisen kautta!

                          -Silttu

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Eikä niitä tarvitse mitään käsikopelolla etsiä, kun tietää mitä tekee. Ylempi polttimo vaihtuu, kun ensin irrottaa radion. Radioaukon alareunassa, lämpötilansäätimen kohdilla on ylempi polttimo. Kuva1

                            Alempi polttimo on puhaltimenmoottorin kiertokytkimen alapuolella. Etu- ja keskisormi johtoihin kiinni ja pieni nyppäys. Polttimo on hieman viistossa siellä reiässä. Helppoa kuin mikä. Kuva2



                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • silttusillanpää
                              Newbiemmer
                              • Jan 2012
                              • 20
                              • Vaasa

                              Originally posted by T3 View Post
                              Eikä niitä tarvitse mitään käsikopelolla etsiä, kun tietää mitä tekee. Ylempi polttimo vaihtuu, kun ensin irrottaa radion. Radioaukon alareunassa, lämpötilansäätimen kohdilla on ylempi polttimo. Kuva1

                              Alempi polttimo on puhaltimenmoottorin kiertokytkimen alapuolella. Etu- ja keskisormi johtoihin kiinni ja pieni nyppäys. Polttimo on hieman viistossa siellä reiässä. Helppoa kuin mikä. Kuva2



                              Kiitoksia! Nyt on tekijässä vika jos ei onnistu

                              -Silttu

                              Comment

                              • Osmis
                                Moderator
                                • May 2006
                                • 5271
                                • Lieksa, Middle of Nowhere

                                Onko tämä joku vuosimallikysymys M20:ssä, kun suutintukissa on erinlaiset lähdöt?



                                Tai näin:



                                Sawo-Karjala - connection

                                @osmis_garage

                                Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                                Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎