Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw89
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 565
    • Ulvila

    Originally posted by jr66 View Post
    Kauanko kestää bensaa/höyryjä :think
    Aika näyttää, 7 vuotta ollut jo etanolit tankissa
    -E30 "316i"

    ex. e46 328i,

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2718
      • .fi

      Originally posted by bmw89 View Post
      Aika näyttää, 7 vuotta ollut jo etanolit tankissa
      joo kyllä PVC etanolinkin kestää, ja varmasti ajankin kanssa, mutta esim. asetoni ei tee
      sille hyvää, mikä taas ei o mikään syy olla käyttämättä tankin huohotuksessa.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • vetkos garage
        Newbiemmer
        • Nov 2019
        • 20
        • Saarijärvi

        Mites e30 turbotus mitkä vuosimallit sopivat päästöjen puolesta?

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2718
          • .fi

          Originally posted by vetkos garage View Post
          Mites e30 turbotus mitkä vuosimallit sopivat päästöjen puolesta?
          kaikki.
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1852
            • Lappeenranta, Finland

            Sähköklasit

            Käykö faceliftin sähköakkunoiden mekaniikka pre-faceliftiin? Ja onko 2D ja 4D etuovien mekaniikat keskenään samanlaiset?

            Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3408
              • Kotka

              Originally posted by 525iiäxä View Post
              Käykö faceliftin sähköakkunoiden mekaniikka pre-faceliftiin? Ja onko 2D ja 4D etuovien mekaniikat keskenään samanlaiset?
              Prefacelift mekaniikka käy faceliftiin. Todennäköisesti myös toisin päin, mutta saattaa olla, että jonkun kiinnitysreiän joutuu poraamaan. Ikkuna pitää vaihtaa samalla. Lasin alareuna on vaijerinostimellisessa ja saksinostimellisessa eri muotoinen. Sähköliitinkään ei sovi suoraan. Ikkunan tiivisteet ja kiskot pitää vaihtaa myös.2D ja 4D erosta en osaa suoraan sanoa, mutta arvaukseni on, että ovat erilaiset. Varaosakirja sen kertoo.
              Last edited by Skarpa; 03-02-2022, 16:14.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1852
                • Lappeenranta, Finland

                Originally posted by Skarpa View Post
                Prefacelift mekaniikka käy faceliftiin. Todennäköisesti myös toisin päin, mutta saattaa olla, että jonkun kiinnitysreiän joutuu poraamaan. Ikkuna pitää vaihtaa samalla. Lasin alareuna on vaijerinostimellisessa ja saksinostimellisessa eri muotoinen. Sähköliitinkään ei sovi suoraan. Ikkunan tiivisteet ja kiskot pitää vaihtaa myös.2D ja 4D erosta en osaa suoraan sanoa, mutta arvaukseni on, että ovat erilaiset. Varaosakirja sen kertoo.
                Okei. Jos tähän muutokseen ryhtyy, niin syytä pitäytyä asiaankuuluvassa versiossa, eikä yrittää ristiinkytkentää.

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Onko kellään kokemuksia millerin maff-konversiosta M20 moottoriin? Sen verran halpunut hinta ko. osalle että ajatellut tilata sellaisen amerikan joelta. Syynä korkeat päästöt, ja melkein ainut mikä on vielä vaihtamatta uuteen on se vanha ladonovi-ilmamäärämittari.

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6205
                    • Helsinki

                    Originally posted by Mr.Speed View Post
                    Onko kellään kokemuksia millerin maff-konversiosta M20 moottoriin? Sen verran halpunut hinta ko. osalle että ajatellut tilata sellaisen amerikan joelta. Syynä korkeat päästöt, ja melkein ainut mikä on vielä vaihtamatta uuteen on se vanha ladonovi-ilmamäärämittari.
                    Mitä taas lukenut R3VLimited fb ryhmää, niin voisin sanoa että 70-80% siellä haukkuu tuon seitin, asiakaspalvelu todella huonoa jne. Et en sitten tiedä miten se toimisi jos täältä asti ostaisi, myös toisilla tilauksen venyneet todella pitkiksi ja ei ole vastattu puhelimeen, sähköpostiin tms, ollut ongelmia saada rahoja takaisin jne
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      Originally posted by MikeDry View Post
                      Mitä taas lukenut R3VLimited fb ryhmää, niin voisin sanoa että 70-80% siellä haukkuu tuon seitin, asiakaspalvelu todella huonoa jne. Et en sitten tiedä miten se toimisi jos täältä asti ostaisi, myös toisilla tilauksen venyneet todella pitkiksi ja ei ole vastattu puhelimeen, sähköpostiin tms, ollut ongelmia saada rahoja takaisin jne
                      Mikäli haluaa säilyttää motronicin niin vaihtoehtoja on kaksi, joko tilaa tuon muutos-sarjan ja toivoo että moottori rokkaa entistä paremmin ja päästöt saa helpommin läpi. Tai sitten ostaa uuden ladonovi mittarin toista vanhaa resua läppämittaria en ala metsästään yhtään mistään.

                      Mielellään siis lukisin omiin kokemuksiin perustuvia ajatuksia ko. konversiosta, jos joku on investoinut.
                      Last edited by Guest; 11-02-2022, 18:20.

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6205
                        • Helsinki

                        Originally posted by Mr.Speed View Post
                        Mielellään siis lukisin omiin kokemuksiin perustuvia ajatuksia ko. konversiosta, jos joku on investoinut.
                        Joo, kyllä itseäkin kiinnostaisi kuulla, kun ne kokemukset voi olla tuolla jenkkilässä taas, kun yhdellä on ongelmia, niin kaikilla on.

                        Joku oli tehnyt konversion johonkin VAG-konsernin onko se nyt kuumalanka hommaan, sai homman vielä toimii. Just katoin että on toiminut sillä. Kysyn lisätietoja
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16465
                          • Asikkala

                          Originally posted by Mr.Speed View Post
                          Onko kellään kokemuksia millerin maff-konversiosta M20 moottoriin? Sen verran halpunut hinta ko. osalle että ajatellut tilata sellaisen amerikan joelta. Syynä korkeat päästöt, ja melkein ainut mikä on vielä vaihtamatta uuteen on se vanha ladonovi-ilmamäärämittari.
                          Olisko niistä päästöistä mitään numeroita ?

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6205
                            • Helsinki

                            Sain lisää vastauksia, eli eli.
                            But i have wire colors
                            In the end you should end up with
                            Bmw - VW
                            Grey/white - violet/red
                            Grey/blue - twisted/spiral brown/blue
                            Grey/violet - brown/blue
                            Grey/yellow - blue
                            12v ignition - blue/yellow
                            Car is motronic with ebay chip. Factory chip would stall on occasion when coming to a stop. Ebay chip allowed car to run normal. Never got around to testing bigger/newer style injectors but gave the car with pink and yellow tops
                            Oli käyttänyt tälläistä ohjetta
                            https://easyautodiagnostics.com/vw/1...mkPlmy5VTDZ5TQ
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              Originally posted by MikeDry View Post
                              Joo, kyllä itseäkin kiinnostaisi kuulla, kun ne kokemukset voi olla tuolla jenkkilässä taas, kun yhdellä on ongelmia, niin kaikilla on.

                              Joku oli tehnyt konversion johonkin VAG-konsernin onko se nyt kuumalanka hommaan, sai homman vielä toimii. Just katoin että on toiminut sillä. Kysyn lisätietoja
                              Tuon maffin mukana tulee millerin oma lastu mikä pitää vaihtaa purkkiin. Käsittääkseni jotain muutakin pitää peukaloida, että ei se ihan niin plug n play ole kuin annetaan ymmärtää.

                              Pitäisi katsoa ecusta oikea numero ja laittaa tuonne sähköpostia ja odottaa kuinka täsmälliset ohjeet tuolta irtoaa. Tuo kiinnostaa jo pelkästään tuon kuumalankamittauksen takia, että kuinka tuo palikkamainen motronic osaa sitä tietoa hyödyntää ja paljonko muuttaa moottorin luonnetta. Nopeamman reagoinnin lisäksi muutama lisäheppa ja aavistuksen pienempi kulutus olisi myös toivottavaa tuohon rahaan. Toki näissä nälkä kasvaa syödessä ja varmaan olisikin viisaampi laittaa maxxecu suorasytkineen ja laajakaistalambdoineen.

                              Ei ole tähän hätään yhtäkään päästölappua käsillä, pitäisi kaivaa arkiston kätköistä. Muistaakseni HC(ppm) on hankala saada laskemaan, johtunee myös helevetin hitaasta lambdan toiminnasta. Viime talvena vaihdoin uuden boschin anturin mutta eipä vaikutusta nopeuteen,, lambda-arvo on kylläkin kohdillaan. Nyt talvella kun vaihdan uuden boschin tulpanjohtosarjan niin sähköpuolella on uusimatta enää itse puola.

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6205
                                • Helsinki

                                Originally posted by Mr.Speed View Post
                                Tuon maffin mukana tulee millerin oma lastu mikä pitää vaihtaa purkkiin. Käsittääkseni jotain muutakin pitää peukaloida, että ei se ihan niin plug n play ole kuin annetaan ymmärtää.
                                Tuolla ainakin tulossa tulla M20:seen maf conversion https://www.facebook.com/BavarianTuningSolutions/ ja pitäisi toimia vakio ecu:lla, se on sitten vain kysymys milloin
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎