Originally posted by amisqo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Mistä voin mitata?
anturinhan täytyy olla kiinni mitatessa joten pakosarjan lähellä olevasta liittimestä en voi mitään mitataG30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by amisqo View PostMistä voin mitata?
anturinhan täytyy olla kiinni mitatessa joten pakosarjan lähellä olevasta liittimestä en voi mitään mitata
Ja itse anturi toimii vaikkei pistoke olekkaan paikoillaan, tulokset eivät tietenkään sitten kerro mitään, koska lämbdasäätö ei toimi jos pistoke on irti, eli lukema eli luultavastikkaan liiku silloin mihinkään, mutta tieto tulee anturista ulos ilman mitään syöttöjännitteitä.
Ja siteen miten sen säädön toimivuuden vois testata:
Signaalijohto maissa on 0V
Signaalijohdon pää sormien välissä ja toisen käden sormi akun + navassa on 1V
Eli käynnin pitäis muuttua kun noiden ohjeiden mukaan kosketat johtoa ja heti perään maadoitat sen, pelkkä irti päästäminenkin yleensä riittää.
EDIT: mikäs se oire on?Olli.
Comment
-
-
Lambda on 4 pinninen joten mistä tiedän mikä pinni on mikäkin?
Vikahan on siis tyhjäkäynnin seilaaminen 750-1100 rpm ja bensan kulutuksen huomattava lisääntyminen. Ajossa ei mitään mainittavaa eroa kulkupuolen tai nykimisen suhteen esiinny.
Imuvuodot tarkistettu ja tk moottori putsattu. Kun lambdan irroittaa pois pelistä käynti tasaantuu. Kaverit myös mainitsivat ettei pakokaasu haise normaalilta, eli palaa vissii vähän huonosti :thinkG30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by amisqo View PostLambda on 4 pinninen joten mistä tiedän mikä pinni on mikäkin?
Vikahan on siis tyhjäkäynnin seilaaminen 750-1100 rpm ja bensan kulutuksen huomattava lisääntyminen. Ajossa ei mitään mainittavaa eroa kulkupuolen tai nykimisen suhteen esiinny.
Imuvuodot tarkistettu ja tk moottori putsattu. Kun lambdan irroittaa pois pelistä käynti tasaantuu. Kaverit myös mainitsivat ettei pakokaasu haise normaalilta, eli palaa vissii vähän huonosti :think
Tarkistelun alle myös lämpöanturi, jos rikastus on kokoajan aktiivinen niin moiset oireet voivat seurata.
Lambdan kytkentä:
Four Wire Zirconia Sensor
Output 0.1 to 0.9 Volt
Colour Connection
Black - Signal
Grey - Earth
White - Heater
White - Heater
Jos lambdan musta karva ei anna mitään jännitettä niin vika on varmasti anturissa.
Jos se antaa tyhjäkäynnillä kiinteää lukemaa, yleensä jompaa kumpaa ääripäätä ja muuttuu kierroksilla on vika _melko_ varmasti jossain muualla.
Eli sen anturin antama signaali juoksee koko ajan melkein ääripäiden väliä tyhjäkäynnillä kun kaikki toimii, kierroksilla vaihtelu vähenee tai jopa lähes loppuu näyttäen jännitettä joka vastaa aika lähelle lambda-arvoa 1.
Olli.
Comment
-
-
Eli isken yleismittarin volttiarvolle DC, isken toisen narun lambdan pinniin johon musta tulee ja toisen maihin (akun -?)
Jos ei jännitettä lambda sökö. Jos tyhjäkäynnillä kiinteä luku ja liikkuu kun antaa kierroksia vika muualla? Ymmärsinhän oikein? :thinkG30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by amisqo View PostEli isken yleismittarin volttiarvolle DC, isken toisen narun lambdan pinniin johon musta tulee ja toisen maihin (akun -?)
Jos ei jännitettä lambda sökö. Jos tyhjäkäynnillä kiinteä luku ja liikkuu kun antaa kierroksia vika muualla? Ymmärsinhän oikein? :think
Mittaustapa oikein.
Comment
-
-
Originally posted by amisqo View PostEli isken yleismittarin volttiarvolle DC, isken toisen narun lambdan pinniin johon musta tulee ja toisen maihin (akun -?)
Jos ei jännitettä lambda sökö. Jos tyhjäkäynnillä kiinteä luku ja liikkuu kun antaa kierroksia vika muualla? Ymmärsinhän oikein? :think
Ja sitten kun tuon kokoisia(=pieniä) jännitteitä mitataan niin virheiden riski mittauksissa kasvaa. Esim sopiva määrä kosteutta liittimessä pinnien välissä saa tuolla alapäässä aivan virheelliset tulokset.
Sulanut zirkoni lambda voi antaa vuodon takia vaikka 5V jännitettä mustaan johtoon, eli jos jännite on selkeästi enemmän kuin 1V niin anturi uusiksi.
Valkeiden ja harmaan välissä pitäisi olla vastusta, jos ei ole niin lämmityspiiri(t) ovat rikki ja lambda toimii oikein vain sen hetken kun pakokaasu pitää sen toiminta lämpöisenä.Olli.
Comment
-
-
jees, eli iskin mittarin mustaan ja toisen pään maihin, mittari ei antanu mitään jännitettä. Anturi siis paskana?
Myöskin valkosta pistin groundia vastaan niin vain toinen valkoinen antoi vastusta, toinen ei.
Mites toi schmiedmanin lambda, lukee että tarvike, mutta oem laatua? Hp 149€. Merteilillä sanoivat, että vain 1 lambda sopii iS:ssään, hp:198€... Vai pitäiskö hakea suoraa laakkoselta tai autokeskuksesta? Hp 220€Last edited by amisqo; 05-03-2012, 09:04.G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by amisqo View Postjees, eli iskin mittarin mustaan ja toisen pään maihin, mittari ei antanu mitään jännitettä. Anturi siis paskana?
Myöskin valkosta pistin groundia vastaan niin vain toinen valkoinen antoi vastusta, toinen ei.
Mites toi schmiedmanin lambda, lukee että tarvike, mutta oem laatua? Hp 149€. Merteilillä sanoivat, että vain 1 lambda sopii iS:ssään, hp:198€... Vai pitäiskö hakea suoraa laakkoselta tai autokeskuksesta? Hp 220€
Mistäs löydän tohon iS:nnään sellasen lipareen siihen etuhiekkapeltiin, missä on kaksi reikää? Ilmeisesti käytetty 2,5l yms, missä jäähdytin siinä.. vai..? Nyt on vain musta umpinainen lista..
Comment
-
-
pointti onki se uskaltaako noita tarvike vehkeitä ostella ku kuullut että ei ehkä ole sieltä järkevimmästä päästä.
Originally posted by MAKELA View PostMistäs löydän tohon iS:nnään sellasen lipareen siihen etuhiekkapeltiin, missä on kaksi reikää? Ilmeisesti käytetty 2,5l yms, missä jäähdytin siinä.. vai..? Nyt on vain musta umpinainen lista..
olisiko nimenomaan tää
41 33 1 961 227
For vehicles with:
Air conditioning = Yes
And:
Tropical version = Yes
http://www.schmiedmann.fi/41%2033%20...numerolla.aspxG30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
Comment