Originally posted by Taky
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
re: jarrupainerajotin..
Originally posted by Taky View PostLinkissä...
... mainitaan M3 Cabrion korista....
"Etuiskunvaimentimien yläkiinnityspisteiden ja korin väliin lisättiin ylimääräinen jäykiste, jotta korin vääntöjäykkyys säilyisi hyvänä, katon poistamisesta huolimatta."
Ihan mielenkiinnosta, onkohan -88 jälkeisissä Cabrioissa ko jäykiste, siis..
, sillä -92 318i se on, vaikka em tekstissä saattaa muodostua kuva että se olisi M3 lisäpalikka.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEi.
Jos takapään iskarikotelot kantais pyörän kuormat ja/tai välittäisi sivuttaisvoimia niin olisi hyötyä. Placebovaikutus on 1-5 sek/kierros.
Muuten väitän ettei etupäässäkään tarvi poikkitukea katu-e30ssä..eDIRTYkliks
Comment
-
-
M40 vuotaa lämpimänä ollessaan öljyä kytkimelle joten arvatenkin kampiakselin takatiiviste alkaa olemaan vaihto kunnossa. Ajattelinkin kytkimen uusinnan yhteydessä vaihtaa tuon stefan samalla.
Kysymys kuuluukin että onko tiivisteen vaihdossa mitään erikoisempaa tuossa moottorissa vai onnistuuko vanhan tiivisteen vain kaivaa pois ja naputella uusi paikalleen ilman suurempia purku töitä (muuta kuin vauhtipyörä tietenkin)?
Entä samalla kun ottaa vauhtipyörän pois niin onko sen takana muuta vaihtamisen arvoista kuin tuo takastefa mitä voisi samalla vaihtaa. Jostakin laipan metallitiivisteestä olen joskus kuullut?
eli osat 10 ja 7?
Onko kellään kokemusta noiden vaihtotyöstä, ei viitsisi vanhaa tiivistettä mennä enempiä tökkimään ja repimään jos sen vaihto ei onnistu ilman kohtuuttomia ponnisteluja.
Comment
-
-
Originally posted by Bimperi View PostM40 vuotaa lämpimänä ollessaan öljyä kytkimelle joten arvatenkin kampiakselin takatiiviste alkaa olemaan vaihto kunnossa. Ajattelinkin kytkimen uusinnan yhteydessä vaihtaa tuon stefan samalla.
Kysymys kuuluukin että onko tiivisteen vaihdossa mitään erikoisempaa tuossa moottorissa vai onnistuuko vanhan tiivisteen vain kaivaa pois ja naputella uusi paikalleen ilman suurempia purku töitä (muuta kuin vauhtipyörä tietenkin)?
Entä samalla kun ottaa vauhtipyörän pois niin onko sen takana muuta vaihtamisen arvoista kuin tuo takastefa mitä voisi samalla vaihtaa. Jostakin laipan metallitiivisteestä olen joskus kuullut?
eli osat 10 ja 7?
Onko kellään kokemusta noiden vaihtotyöstä, ei viitsisi vanhaa tiivistettä mennä enempiä tökkimään ja repimään jos sen vaihto ei onnistu ilman kohtuuttomia ponnisteluja.
7 ja 10 vaihtoon vaan. Helppo homma, uudemman mallin tiivisteessä tulee mukana asennusholkkikin.
Samalla kannattaa kytkimen ja paine-ja silmälaakerin kunto katella.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by juhis001 View PostMikähän mahtaa olla vikana kun keskuslukitus ei toimi? ei kummassakaan ovessa tai takaluukussa.
Omaani en ole ehtinyt toimintakuntoon fixailla, mutta ko liittimestä havaintoja, noin puolet liitinnastoista ympäriinsä hapettunut, ainakin yksi poikkiasti, tai ainakin irroitusvaiiheessa se katkesi vaaras (ovi puoli) liittimen sisään. Purkuoperaatio odottaa jotta saa liitnnastan kuntoon.
Eli noiden havaintojen perusteella ainakin ko liitintä kanttaa lähteä tutkailemaan - myös apparin ovessa samanlainen liitin.
Hyvät vinkit olisi tarpeen tännekin,
- kuinka hankala rungonpuoleinen liitin on saada esille korjausta varten, tullee kaiuttimen takaa näkyville?
-millä puhdistaa liittimen, oven puoleinen naaraskontaktit puhtaaksi(rungon puoleinen menoi Dremelin pikku harjalla) kunnolla?
-kontakti nastoja näyttäisi saavan varaosana liittimeen mutta mikä mahtaa olla oikea koko kun itse liittimen tiedoissa ei sitä kerrota?Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Comment
-
-
isoR
Empä keksiny sopivia hakusanoja vaikka varmasti on asiaa käsitelty. 320i -89 ei lataa akkua, laturi tarkistettu koepenkissä ja toimii (eli laturin testausta/kuormitusta mittaava kone, en tiedä tarkemmin), mutta autoon kiinni, ei lataa.
Akku jännite ei muutu korkeammaksi kun auto käy vs. sammuksissa. Laturi saa maadoituksen, herätteestä ???.
Ja huomasin tuossa vielä semmoisen jutun kun siirsin autoa pihalla muutaman metrin ilman laturia, siis koko mööpeli auton vierellä, latauksen merkkivalo SAMMUI. Koetin myös uudestaan ja sama:think
1. Joten kulkeeko laturin herätevirta mittariston kautta?
2. Onko seuraava tutkinta kohde mittaristo?
3. Hyviä ideoita?
Kiitos jo etukäteen, luotan että joku osaa neuvoa.
Comment
-
isoR
Originally posted by aae30 View Post1. Kulkee sen latauksen merkkivalon polttimon kautta.
Summasum... otan mittariston ja kolvin pöydälle ja käyn mahdolliset "kylmät" läpi?
Comment
-
Originally posted by Taky View PostKuten itse sain vastaukseksi - muutama sivu tällä palstalla taakse - kun samaa kyselin, kuskin ovessa oleva johtosarjan liitin.
Omaani en ole ehtinyt toimintakuntoon fixailla, mutta ko liittimestä havaintoja, noin puolet liitinnastoista ympäriinsä hapettunut, ainakin yksi poikkiasti, tai ainakin irroitusvaiiheessa se katkesi vaaras (ovi puoli) liittimen sisään. Purkuoperaatio odottaa jotta saa liitnnastan kuntoon.
Eli noiden havaintojen perusteella ainakin ko liitintä kanttaa lähteä tutkailemaan - myös apparin ovessa samanlainen liitin.
Hyvät vinkit olisi tarpeen tännekin,
- kuinka hankala rungonpuoleinen liitin on saada esille korjausta varten, tullee kaiuttimen takaa näkyville?
-millä puhdistaa liittimen, oven puoleinen naaraskontaktit puhtaaksi(rungon puoleinen menoi Dremelin pikku harjalla) kunnolla?
-kontakti nastoja näyttäisi saavan varaosana liittimeen mutta mikä mahtaa olla oikea koko kun itse liittimen tiedoissa ei sitä kerrota?
"Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube
Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07
Comment
-
-
auto on -88 tai -89 mallia oleva 324d. autoon on laitettu alusta isolla tolpilla ja levyjarrut löytyy myös takaa. Jos laittaa td koneen nii vaatiiko abs:t??
E36Ticompact -95 HELLROT-: orava : connection-
EX:E30///M3 replica Tic
EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
Comment
-
-
Originally posted by isoR View PostAivan, osaatko kertoa kuinka pienellä jännitteellä nuo merkkivalot toimivat? Voiko toimia jollakin "vuoto"virralla? Kun mittaristossa on muutakin hämärää, lämpömittari ja muita merkkivaloja.
Summasum... otan mittariston ja kolvin pöydälle ja käyn mahdolliset "kylmät" läpi?
E: se merkkivalon jännite on yllättäen 12 V.
Comment
-
-
Originally posted by EGoman View Postkeskuslukituksen ohjausboxin käyttöjännitteen johto kulkee lukon kautta ja tekee lenkin sinne.
...ja koska ko. johdossa on jännite kokoajan, liitin tuppaa hapettumaan.
Itsellä se on ihan auki, kontakti pinnat luonnollisesti "vihreänkullan" peitossa.Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Comment
-
-
jaa mikäs vialla kun mittaristossa kiihytyksissä vilahtelee toi huutomerkki valo (jarrujen vikavalo?) jarrupalan kuluneisuus valon vieressä? Ei ole ennen vilkkunut.G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
Comment