Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16327
    • Leppävirta

    Originally posted by MAKELA View Post
    Onks noita M-tech 1&2 ratteja missä kaikissa koossa?

    Olisin sellasta ostamassa, ja pari ehdotustakin tullut.. Itsellä nyt Sport ratti, ja ois kiva saada vähän pienempi..

    Ja monella johdolla e30 318iS lambda on? 3 vai 4?

    Kiitos!
    Tech1 370mm ja 385mm
    Tech2 370mm
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Kytölä
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 672
      • Lohja

      Prefacelift ja facelift etusivulaseissa jotain eroa?
      '88 325i cabrio
      '90 318is

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6693
        • .......

        Originally posted by Kytölä View Post
        Prefacelift ja facelift etusivulaseissa jotain eroa?
        4/88 ainakin numero muuttuu, tiedä sitten erosta.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16360
          • Asikkala

          Originally posted by Kytölä View Post
          Prefacelift ja facelift etusivulaseissa jotain eroa?
          Originally posted by JJT View Post
          4/88 ainakin numero muuttuu, tiedä sitten erosta.
          Jos saisi aikaiseksi niin voin vkl. tutkia, 2d lienee kyseessä ?

          Comment

          • Kytölä
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 672
            • Lohja

            Originally posted by jr66 View Post
            Jos saisi aikaiseksi niin voin vkl. tutkia, 2d lienee kyseessä ?
            Tuohon ALPINA projektiin ois tulossa prefaceliftistä lähtöisin olevat lasit. Faceliftiin ei näemmä oo enää saanut pronssisena etuoviin..
            '88 325i cabrio
            '90 318is

            Comment

            • M325i
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 1529
              • Etelä-pohjanmaa

              Viimeisissä 2-ovisissa on erilainen lasin alareuna kun vanhemmissa ja näissä uudemmissa on ratastyyppiset lasinnostimet. Käytännössä tätä uudempaa lasia on tullut vastaan 90 ja uudemmissa.
              E30 ja E46 ///M

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Jäärataruoskaa aikani ihmetellyt ja etsinyt vikaa käyntihäiröön ja tänään taisi syy löytyä Tähän kohtaan on ihan pakko kysyä, että MITÄ VITTUA!
                Motronic-koneissahan pyörijä tulee erillisellä karalla nokkapyörään kiinni ja nokkapyörässä on pyöreä syvennys tälle karalle ja syvennyksessä ohjuri, jonka ansiosta pyörijän kara menee vain yhdessä asennossa paikalleen ja näin saadaan sytkä kohdalleen. Noh, joku neropatti on sitten suuressa viisaudessaan ensin laittanut jaon nokalta hampaalla pieleen ja ihmetellyt tietenkin miksei moottori käy kunnolla. Vian on tietenkin päätelty olevan pielessä olevassa sytytyksessä, vaikka sitä ei pysty säätämään. Sama neropatti on sitten päättänyt, että rälläköinpä vähäsen tuosta pyörijän karasta, että karan saa eri asentoon ja sitäkautta pyörijän voi sitten laittaa myös hieman eri asentoon ja näin ikäänkuin säätää sytytystä.
                Kaikenlaisia virityksiä on mullekin vastaan tullut, mutta tämä on kyllä jo huippu. Kuinka jollekin on edes tullut mieleen tehdä moinen viritys. Jos tunnistat tämän tekosesi, niin häpeäisit edes. Sovitaanko, että et tästälähtien enää ikinä koske haarukkaa tekniseenpään laitteeseen

                Arvatkaas oliko sytkä mettäs

                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  Originally posted by T3 View Post
                  Vian on tietenkin päätelty olevan pielessä olevassa sytytyksessä, vaikka sitä ei pysty säätämään.

                  Jaa ei pysty vai. Justhan tuossa kuvassa on näytetty miten sitä on säädetty, ilmeisesti sahapukin päällä rälläkällä laulattaen

                  Comment

                  • os951
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 447
                    • Kerava

                    Tuolla virityksellä sytkää pystyy "säätämään" kymmeniä asteita päin kyseistä, Jos ei tiedä Motronic perusteista mitään, niin komppaan Markoa, tosin normi haarukan sijasta suosittelen lasten vähempi piikkistä versiota.

                    Comment

                    • ^slayer^
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 244
                      • Kokkola

                      No niin nyt on meikäläinenki hankkinut omistukseensa e30:n. Tai jos rehellisiä ollaan niin kaksi.

                      Eli kysymys kuuluu: Tarkoitus olisi asentaa tuohon -89 316:een tuosta toisesta (rusinan mallisesta) autosta tekniikka, joka siis m20b20.
                      Onko tuon vuosimallin autoon laitettava absit, jotta saa leimalle tuon tekniikan? Luovuttava auto siis vm 88. Mitäs muita muutoksia tulee tehdä, jotta tulee leima paperiin? Edit. Tarkennetaas vähän. Eli onko samat jarrut kummassakin? Sama alusta? Tietenkin saan nuo kaikki tuosta varaosa-autosta, mutta ei kait niitä kannata vaihtaa jos ei ole tarvis.

                      Nimim. Ensimmäinen tekniikan vaihto.
                      Last edited by ^slayer^; 18-11-2011, 11:52.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16360
                        • Asikkala

                        Originally posted by ^slayer^ View Post
                        Eli onko samat jarrut kummassakin? Sama alusta?

                        Comment

                        • ^slayer^
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 244
                          • Kokkola

                          Originally posted by jr66 View Post
                          tämähän selvensi? Haulla kun koitti ettiä niin ei oikein 100 % selvyyttä saanut. siksi kysyin.

                          Comment

                          • ChilileipÄ
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 2014
                            • jyväskylä

                            Originally posted by ^slayer^ View Post
                            No niin nyt on meikäläinenki hankkinut omistukseensa e30:n. Tai jos rehellisiä ollaan niin kaksi.

                            Eli kysymys kuuluu: Tarkoitus olisi asentaa tuohon -89 316:een tuosta toisesta (rusinan mallisesta) autosta tekniikka, joka siis m20b20.
                            Onko tuon vuosimallin autoon laitettava absit, jotta saa leimalle tuon tekniikan? Luovuttava auto siis vm 88. Mitäs muita muutoksia tulee tehdä, jotta tulee leima paperiin? Edit. Tarkennetaas vähän. Eli onko samat jarrut kummassakin? Sama alusta? Tietenkin saan nuo kaikki tuosta varaosa-autosta, mutta ei kait niitä kannata vaihtaa jos ei ole tarvis.

                            Nimim. Ensimmäinen tekniikan vaihto.
                            Eiköhän noista juttuja search:lla löydy? Ei pysty kaikkia eroja muistaa mutta eessä nyt ainakin jäähdytetyt levyt ja jouset on jämäkemmät.. alustassa taida paljoo olla kyllä eroo? onkos kallistuksenvakaajakin saman paksunen?

                            Ja tietty tuolta voipi katsella eroja!
                            F11 530D M-Sport ’11
                            E39 525iA touring M-Sport '02
                            ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                            Comment

                            • ^slayer^
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 244
                              • Kokkola

                              Originally posted by ChilileipÄ View Post
                              Eiköhän noista juttuja search:lla löydy? Ei pysty kaikkia eroja muistaa mutta eessä nyt ainakin jäähdytetyt levyt ja jouset on jämäkemmät.. alustassa taida paljoo olla kyllä eroo? onkos kallistuksenvakaajakin saman paksunen?

                              Ja tietty tuolta voipi katsella eroja!
                              hmm... kyllä realoem ja bmwfans on tuttuja. Lähinnä vain ajattelin et jollakin tulee jotain tiettyjä osia mieleen, mitkä on pakko vaihtaa, että lain pykälä täyttyy. Nähtävästi niitä ei tule mieleen? Eli tekniikka kiinni ja konttorille?

                              Comment

                              • ChilileipÄ
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 2014
                                • jyväskylä

                                Originally posted by ^slayer^ View Post
                                hmm... kyllä realoem ja bmwfans on tuttuja. Lähinnä vain ajattelin et jollakin tulee jotain tiettyjä osia mieleen, mitkä on pakko vaihtaa, että lain pykälä täyttyy. Nähtävästi niitä ei tule mieleen? Eli tekniikka kiinni ja konttorille?
                                Minä en noista lain kiemuroista tiedä ja siitä että mitä konttorilla tykkäävät? mutta eikai noissa nyt ihan hirveesti mitää eroja ole.. viisaammat saa korjailla jos jotai älyttömän isoa näissä erona on? Itselle tulee mieleen lähinnä noi jäähdytetyt etulevyt ja että jouset/mahd. iskarit vähän jämäkemmät?
                                Jos sulla kerta on kaks autoo ni etköhän aika helposti niistä saa yhen kokonaisen
                                F11 530D M-Sport ’11
                                E39 525iA touring M-Sport '02
                                ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎