Originally posted by CarlosM
View Post
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kierrättää nestettä paremmin. Puhaltaa paremmin lämmintä kajuuttaan. Toimii ilmankin mutta laittaisin kyllä ehjän tilalle.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
Originally posted by CarlosM View PostTässä kuvassa nro.4. Kiertovesipumppu? Mitä virkaa sillä on? Voiko ottaa pois välistä? Pitää vaan välillä melkosen jumalatonta ääntä.Ihan hyvin voit ottaa pois ja kuumaa tulee hyttiin. Jostain syystä tuota kapistusta on vain ns. "pohjola-version" autoissa. Esim. käytettynä keskieuroopasta tuoduissa tuota ei ole. Mulla on nytkin käyttöpelinä 318i, jossa M42-tekniikka. Auto alkujaan "Suomi-auto" ja kiertovesipumppuhan siellä vinkui ja vonkui tulipellissä. Nakkasin mäkeen ja pumpun tilalle vaan U-mutkalla putki. Jesus jotta tulee kuumaa. Jos haluat varmistaa autostasi kevyehkön saunan, vaihda vielä termostaatiksi 92c-asteinen.Originally posted by Haju69 View PostKierrättää nestettä paremmin. Puhaltaa paremmin lämmintä kajuuttaan. Toimii ilmankin mutta laittaisin kyllä ehjän tilalle.
Sitäpaitsi, jos se kiertovesipumppu on rikki, tai ei pyöri kunnolla, niin sehän toimii vedenkierron jarruna letkujen välissä. Omasta mielestäni täysin turha kapistus.Last edited by T3; 18-01-2012, 23:24..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Jep ja omasta kokemuksestä tämä ominaisuus tule ilmi vasta kun pakkasta alkaa olemaan se -20 astetta.. Sitä ennen täysin hyödytön kapistus E30 tapauksessa.Originally posted by M325i View PostKiertovesipumpun ansiosta tyhjäkäynnillä tulee paremmin kuumaa lämppäristä,muuta hyötyä siitä ei E30:pin tapauksessa juuri ole.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Originally posted by M325i View PostKiertovesipumpun ansiosta tyhjäkäynnillä tulee paremmin kuumaa lämppäristä,muuta hyötyä siitä ei E30:pin tapauksessa juuri ole.Sinänsä jännä juttu, että 6-syl malleissahan tuota ei ole ollut edes "pohjola-versioissa", vaikka niissä on identtinen lämmityslaite 4-syl mallien kanssa. Miksi sitä ei ole laittettu täällä 6-syl malleihin? Oikeasti, ainut malli johon tuo olisi pitänyt asentaa, on 325i. Niissähän on tunnetusti kannen kanssa helvetisti lämpöongelmia. Eikö niihin olisi pitänyt tehostaa vedenkiertoa. Sitäpaitsi, tyhjäkäynnillä ei autoa ajeta.Originally posted by duuk View PostJep ja omasta kokemuksestä tämä ominaisuus tule ilmi vasta kun pakkasta alkaa olemaan se -20 astetta.. Sitä ennen täysin hyödytön kapistus E30 tapauksessa.
Vanhemmat E21 ja E12-korimallien autot olivat tunnettuja lämpiminä talviautoina. Miksi niiden M10-koneisissa versioissa ei ollut kiertovesipumppua, mutta esim E30/E28 M10-koneisissa oli. Joku mukamas viisas insinöörinretku vaan saanut loistoidean ja päättänyt, että tuollainen pitää olla.
Toistan itseäni: Täysin turha kapistus E30:ssä, puhun vahvasta kokemuksesta..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Aamen turhaksi todettu värkki toimivassa E30:ssä..Originally posted by T3 View PostSinänsä jännä juttu, että 6-syl malleissahan tuota ei ole ollut edes "pohjola-versioissa", vaikka niissä on identtinen lämmityslaite 4-syl mallien kanssa. Miksi sitä ei ole laittettu täällä 6-syl malleihin? Oikeasti, ainut malli johon tuo olisi pitänyt asentaa, on 325i. Niissähän on tunnetusti kannen kanssa helvetisti lämpöongelmia. Eikö niihin olisi pitänyt tehostaa vedenkiertoa. Sitäpaitsi, tyhjäkäynnillä ei autoa ajeta.
Vanhemmat E21 ja E12-korimallien autot olivat tunnettuja lämpiminä talviautoina. Miksi niiden M10-koneisissa versioissa ei ollut kiertovesipumppua, mutta esim E30/E28 M10-koneisissa oli. Joku mukamas viisas insinöörinretku vaan saanut loistoidean ja päättänyt, että tuollainen pitää olla.
Toistan itseäni: Täysin turha kapistus E30:ssä, puhun vahvasta kokemuksesta.
Kaikki E30:it mitä talvella olen ajanut on paremminkin lämpimiä kuin kylmiä että sen suhteen ongelmaa ei ole. Oli pata sitten mikä tahansa.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
+1Originally posted by duuk View PostAamen turhaksi todettu värkki toimivassa E30:ssä..
Kaikki E30:it mitä talvella olen ajanut on paremminkin lämpimiä kuin kylmiä että sen suhteen ongelmaa ei ole. Oli pata sitten mikä tahansa.
Eräs viisas vanhempi herrasmies otti omasta e30.sestä turhan pullonkaulan vedenkierrosta pois ja voin kertoa että hiki tulee jos lämppäriä pitää täydellä teholla.sigpic
Comment
-
vinkkiä tarvis. eli passaako linkin takaa löytyvät patterit suoraan e30 mittaristoon vai joutuuko jonkun sortin modauksia tekemään? ois hyvä tietää ennen kuin alkaa repimään mittaristoa irti. :think http://www.ebay.co.uk/itm/CR14250SE-...item415dee2259
Comment
-
Tuohon en osaa vastata,mutta tuolta sopivia? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=239132Originally posted by juunatan View Postvinkkiä tarvis. eli passaako linkin takaa löytyvät patterit suoraan e30 mittaristoon vai joutuuko jonkun sortin modauksia tekemään? ois hyvä tietää ennen kuin alkaa repimään mittaristoa irti. :think http://www.ebay.co.uk/itm/CR14250SE-...item415dee2259
Comment
-
onko sillä väliä minkälaiset akut kun kyseessä on -87 prefacelift?Originally posted by basso72 View PostTuohon en osaa vastata,mutta tuolta sopivia? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=239132
Comment
-
Aiheesta on reilusti topikkeja. Niitä luettuani olen siinä käsityksessä että akkuja/pattereita on vähä pirun montaa erilaista riippuen mikä mittaristo on kyseessä. Mistä sen tietää mistä autosta alunperin minkäkin kolmekympin mittaristo on kotoisin enää. Itsellä on akut myös kuolleet, meinasin kiltisti ottaa mittariston pöydälle ja kattoa minkälaiset sieltä löytyy. Ja varata uudet polttimot samalla kun hommaan alkaa.Originally posted by juunatan View Postvinkkiä tarvis. eli passaako linkin takaa löytyvät patterit suoraan e30 mittaristoon vai joutuuko jonkun sortin modauksia tekemään? ois hyvä tietää ennen kuin alkaa repimään mittaristoa irti. :think http://www.ebay.co.uk/itm/CR14250SE-...item415dee2259
Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Miten irtoaa facelift e30 touringista etu hiekkapelti:think? Kun oma on tuossa autossa aika huonossa kunnossa ja olisi yksi hiekkapelti tiedossa, mutta se miten se on kiinni niin on vähän arvoitus että joutuuko leikkaamis hommiin
e36 328i -97 M-Sport
e46 320d -04 M-Sport
Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
Ruuveilla se on kiinni, 8mm kannalla.Originally posted by Re-pe View PostMiten irtoaa facelift e30 touringista etu hiekkapelti:think? Kun oma on tuossa autossa aika huonossa kunnossa ja olisi yksi hiekkapelti tiedossa, mutta se miten se on kiinni niin on vähän arvoitus että joutuuko leikkaamis hommiin
E30 316 M42TBO -87
BMW 1502 Turbo -77
''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''
Comment
-
ix
Muutama kysymys olis tuosta 325ix bemmistä mikä tuli parikuukautta takaperin hommattua.
Öljyä kuluu jonkinverran. Vaihdosta on vähän reilu 5000km, ja 4 litraa olen joutunut lisäämään. Öljy on Teboilin 10w40 diamondia. Ei pöllytä sinistä putkesta, eli ei varmaankaan polta öljyä. Joskus parkissa ollessa sen verran tiputtaa, että pieni lätäkkö on auton alla. Mistä päin nuo yleensä vuotaa tuota öljyä? Vai pitäskö kokeilla jotain toista öljyä?
Ajonesto. Löytyykö mistään mitään sähkökaaviota ajonestosta? Edellisen omistajan mukaan ajonesto on kokoajan päällä, minkä takia bensapumpulle on otettu virta valoilta. Ja startille vedetty piuhat napin kautta. Muutahan tuo ajonesto ei kaiketi tee, sen perässä on vaan bensapumppu ja startti?
ABSit. Absit ei toimi, jostain topikista luin ettei katsastusmiestä kiinnostanut absien toimivuus, vaan leima tuli ilman abseja. Taitaa olla ihan kiinni katsastajasta?
Lämmöt. Lämmot seilaa puolenvälin ja 3/4 välillä. Ylävesiletkussa on kiinni tarvikemittari, minkä mukaan lämmöt pysyy siinä hieman alle sadassa. Lämmintä tulee koppiin, eli vesi luultavasti kiertää. Johtuu varmaan mittaristosta, eli tuskin syytä huoleen??
Öljyn lämmöt. Maantieajossa öljynlämmöt pysyy noin 50 asteessa. Paikallaan nousee kuitenkin n. 95 asteeseen, eli mittari toimii. Onko noin alhaisesta lämmöstä haittaa? Jostain muistaisin että tuossa on termostaatti öljylle? Jos on, niin se on varmaan otettu pois?
Eipä miulla muuta.
Comment
-
Ota kiltisti se mittaristo käteen ja katso minkälaiset siellä on. Ovat joko kokoa AA tai 1/2AA. Itse opin vasta viikko sitten, että näissä on (ainakin?) kahta eri akkukokoa. Eli vasta kun otin mittariston kolvin ääreen totesin, että pöydällä vieressä odottavat AA:t eivät sovi. Harmitti.Originally posted by juunatan View Postvinkkiä tarvis. eli passaako linkin takaa löytyvät patterit suoraan e30 mittaristoon vai joutuuko jonkun sortin modauksia tekemään? ois hyvä tietää ennen kuin alkaa repimään mittaristoa irti. :think http://www.ebay.co.uk/itm/CR14250SE-...item415dee2259
Linkkaamasi vartat käyvät kyllä jos siellä on 1/2AA:t, mutta kannattaa ostaa jalalliset. Itse tilasin CR14250SE/1+2 PCB (8mm) Sanyo Lithium 3,0V 850mAh jalalliset, halvemmat ja identtiset mittaristossa olleiden kanssa.Ajossa E30 325iX Touring -88 Calypsorot
Varalla E30 324d 4D -87 Malachitgrün
Comment

Comment