Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Originally posted by amisqo View Post
    Missäs tarkalleen sijaitsee lambda anturin piuhan toinen pää sielä konetilan puolella? :think
    Luultavasti akkutelineen alla, omassani ei ole lampdaa eikä kattia, mutta johtosarjassa on siellä 4-napainen pistoke irtaallaan jossa kumihattu päässä.

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      Originally posted by Joma View Post
      Sopiiko e34 525sesta lukkomurikka takakannen vaihdolla e30? typ 188 molemmissa autoissa tällä hetkellä.:think
      Niinhän se Jonsku väittää. Itsellekin tulossa 525tds perä m50 prokkikseen, jonka takakannen vaihdolla toivottavasti paikalleen saan.
      E39 ja E91

      Comment

      • e30tampio
        Banned
        • Feb 2012
        • 216
        • Seinäjoki

        Originally posted by Haju69 View Post
        Vois olla kardaanin tukilaakeri antautunu.
        sitäki miettiny.. se selittäs vähä sitä, että muutenki välis tuntuu niinku joku täryyttäs autoo (siis vaikka ajelis tasasesti) ja se tuntus tulevan mahdollisesti jostain auton "keskeltä"... tarttis päästä oikeen kattoon

        Comment

        • Guest's Avatar

          Originally posted by e30tampio View Post
          sitäki miettiny.. se selittäs vähä sitä, että muutenki välis tuntuu niinku joku täryyttäs autoo (siis vaikka ajelis tasasesti) ja se tuntus tulevan mahdollisesti jostain auton "keskeltä"... tarttis päästä oikeen kattoon
          Ensimmäiseen kolmekymppiini vaihdoin joskus tukilaakerin, ensimmäinen kiihytys ja samanlainen jurina/lompse... auton alle takas ja sehän oli purkautunut koko laakerikehikko, rautariekale roikku pohjasta ja kardaanin ympärillä laakeri ja kumi.

          Korjasin sen silloin sopivalla latalla ja mikillä, kesti ainakin 50000km, siihen asti kun auton myin.

          Comment

          • e30tampio
            Banned
            • Feb 2012
            • 216
            • Seinäjoki

            Originally posted by isoR View Post
            Ensimmäiseen kolmekymppiini vaihdoin joskus tukilaakerin, ensimmäinen kiihytys ja samanlainen jurina/lompse... auton alle takas ja sehän oli purkautunut koko laakerikehikko, rautariekale roikku pohjasta ja kardaanin ympärillä laakeri ja kumi.

            Korjasin sen silloin sopivalla latalla ja mikillä, kesti ainakin 50000km, siihen asti kun auton myin.
            Kiva kiva eipä oo lattaa eikä mikkiäkään mutta toki toivon, että oma ongelma olis nyt vähän pienempi

            Comment

            • Guest's Avatar

              Originally posted by e30tampio View Post
              Kiva kiva eipä oo lattaa eikä mikkiäkään mutta toki toivon, että oma ongelma olis nyt vähän pienempi
              Voi se toki olla vaihteiston ja kardaanin välinen kiekkokkin:think
              Ei ainakaan E36:ssa ole sen helpompi vaihtaa...

              Voiman siiron kumit loppuu ennemmin tai myöhemmin, mutta yleensä silloin ku ei millään viittis tehä remonttia

              Vaan takaakselin puslat + voimansiiron kumit + moottorin ja vaihteiston kumit uusiksi niin ei ainakaan sieltä hakkaa

              Comment

              • amisqo
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 1612
                • Vantaa

                Originally posted by isoR View Post
                Luultavasti akkutelineen alla, omassani ei ole lampdaa eikä kattia, mutta johtosarjassa on siellä 4-napainen pistoke irtaallaan jossa kumihattu päässä.
                Kyseessä siis luultavasti tämä.


                Sitten tohon mun "tyhjäkäyntiseilaa bensaameneevitusti" -vikaan
                Annoin auton olla taas tyhjäkäynnillä, kiekat heitteli sitä samaa 750-1100rpm. Otin lambdan tosta kyseisest pistokkeesta irti niin kierrokset tasaantu... Voiko tästä päätellä jotain? :think
                G30 530e iPerfomance M-sport -18
                Ex: F30 330D M-sport -15
                Ex: E90 330D M-sport -06
                Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                Ex: e30 320i -89
                Ex: e30 318iS -90

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Originally posted by amisqo View Post
                  Kyseessä siis luultavasti tämä.
                  ...kuva...

                  Sitten tohon mun "tyhjäkäyntiseilaa bensaameneevitusti" -vikaan
                  Annoin auton olla taas tyhjäkäynnillä, kiekat heitteli sitä samaa 750-1100rpm. Otin lambdan tosta kyseisest pistokkeesta irti niin kierrokset tasaantu... Voiko tästä päätellä jotain? :think

                  Luultavasti sama pistoke. Ite päättelisin: vikakoodin luentaan... mutta oletuksena, lampda ei anna oikeaa arvoa/signaalia.

                  Comment

                  • amisqo
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 1612
                    • Vantaa

                    Originally posted by isoR View Post
                    Luultavasti sama pistoke. Ite päättelisin: vikakoodin luentaan... mutta oletuksena, lampda ei anna oikeaa arvoa/signaalia.
                    Joku täällä sanoi ettei tuosta saa koodeja ulos?
                    ja kaveri sanoi myös että lambda heittää jotain omaa tietoa
                    koneelle mikä sekottaisi eli voisko se olla syy tähän kiekkojen heittelyyn
                    ja bensan kulutukseen
                    Last edited by amisqo; 24-02-2012, 18:48.
                    G30 530e iPerfomance M-sport -18
                    Ex: F30 330D M-sport -15
                    Ex: E90 330D M-sport -06
                    Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                    Ex: e30 320i -89
                    Ex: e30 318iS -90

                    Comment

                    • tuRbo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 292

                      Originally posted by Niksu^^ View Post
                      Pitäs nuo oikeenpuoleisin etuvetarin suojakumit vaihtaa, mitkä sinne nyt sopii ettei tarvi alkuperäsiä sikahintasia laittaa.
                      Motonetti tarjoaa sinne jotain, mutta niiden mitat ei mun mielestä täsmää FAQ:n mittoihin.
                      Eli minkä auton suojakumit sinne sopii, vai saako niitä tarvikkeena noilla mitoilla??
                      Kyl niitä pitäis tarvikkeenakin saada. Ihan mallikohtasestikin, tai ainakin muutama vuos sitte ainakin viel sai, ku itelle ne vaihdoin. e30 koriin siis.
                      e30 325i M-tech II

                      Comment

                      • e30tampio
                        Banned
                        • Feb 2012
                        • 216
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by isoR View Post
                        Voi se toki olla vaihteiston ja kardaanin välinen kiekkokkin:think
                        Ei ainakaan E36:ssa ole sen helpompi vaihtaa...

                        Voiman siiron kumit loppuu ennemmin tai myöhemmin, mutta yleensä silloin ku ei millään viittis tehä remonttia

                        Vaan takaakselin puslat + voimansiiron kumit + moottorin ja vaihteiston kumit uusiksi niin ei ainakaan sieltä hakkaa
                        voimansiirron kumit vaan on suht tuoreet (viimekesäset)... no nyt kokeilen sutkuttaa ihan jäällä / lumella ja silti aika rynkytirynkyti kun isoilla kierroksilla ampu kytkimellä... joku nyt tekee kiusaa.. kyllä nyt sen verran pitäis tehoo olla että lumella jaksaa sutata ykkösellä tai sitten m20 pannu kuuluu sulattoon jotta siittä saa vaikka lusikoita tai muuta huomattavasti hyödyllisempää...

                        Comment

                        • Belegone
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2009
                          • 46
                          • paimio

                          Mistä mahtais erottaa että onko kyseessä m20b25 vai b20 kansi ja missäs hinnoissa niissä pyöritään ku kaverilta pitäis ostaa kansi mut ei varmuutta että kumpi on ja mitä 2,5 litrasen kansi maksaa

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16340
                            • Leppävirta

                            Originally posted by Belegone View Post
                            Mistä mahtais erottaa että onko kyseessä m20b25 vai b20 kansi ja missäs hinnoissa niissä pyöritään ku kaverilta pitäis ostaa kansi mut ei varmuutta että kumpi on ja mitä 2,5 litrasen kansi maksaa
                            Esimerkiksi osanumeroita vertaamalla. http://realoem.com/bmw/select.do tai http://bmwfans.info/ Osanumerot
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              2,0/2,3 kansia (173) saa halvemmalla ja huomattavasti helpommin kuin 2,5 (885) kansia.
                              Myin ehjän 885 kannen muistaakseni 250€, paikallaan pelkät venttiilit eikä tarvinnut kauan kaupata. Että tuota hintaluokkaa varmaan vähintään.
                              Koeponnista se ennen asennusta, aika moni 885 on halki.
                              Last edited by JJT; 24-02-2012, 21:38.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16412
                                • Asikkala

                                Originally posted by JJT View Post
                                Myin ehjän 885 kannen muistaakseni 250€, paikallaan pelkät venttiilit
                                No huh huh. Melko kallista :think Vai onko ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎