Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by jr66 View Post
    Miten se voi katketa kun ei edes pohjaa mihinkään :think Täytyy olla kierre hieman juntturissa.
    Ruuvi venyy kiristettäessä siltä osalta joka on kannan kartiosta eteenpäin mutta joka ei ota vielä navan kierteisiin kiinni, eikö? Venyy, venyy, kiertyy naps voivittu!

    Joku on vaan venyttänyt ruuvit aikaisemmin tiimalasin muotoisiksi jo, tai sitten tällä kertaa on pompittu avaimen päällä. Joku 120Nm on tosi vähän jo puolimetrisellä avaimella kääntää.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Throttle
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 793
      • -

      Miten olette irrottaneet sisempää kynnyslistaa rikomatta sitä?

      Comment

      • Komposti
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 11
        • '

        Originally posted by jr66 View Post
        Siinäpä se.

        Nonniin, nyt pureskelin kaasarista ton yläkannen pois, toinen kohoista näytti sellaselta oudon kuivalta niinku ois pensaa nähnykkään vähään aikaan ja toinen näytti pelaavan kaasaria pompottelemalla aika normaalisti.

        Mikäs tässä nyt on järkevin ratkaisu? Hankinko uudet kohot ja neulaventtilit (mistä?), "uuden" pierburgin kaasarin vai sijoitanko weberiin? Vastatkaa viisaammat ja tarjotkaa mulle vaihtoehtoja oulun alueelta YVllä.
        Last edited by Komposti; 12-05-2012, 19:59.

        Comment

        • Bemarituristi
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 238
          • Helsinki

          Originally posted by petrolhead View Post
          Ruuvi venyy kiristettäessä siltä osalta joka on kannan kartiosta eteenpäin mutta joka ei ota vielä navan kierteisiin kiinni, eikö? Venyy, venyy, kiertyy naps voivittu!

          Joku on vaan venyttänyt ruuvit aikaisemmin tiimalasin muotoisiksi jo, tai sitten tällä kertaa on pompittu avaimen päällä. Joku 120Nm on tosi vähän jo puolimetrisellä avaimella kääntää.
          Mikä on oikea momentti e30 aluvanteeseen? kun ei ole olemassa momenttiavainta...

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16340
            • Leppävirta

            Originally posted by Throttle View Post
            Miten olette irrottaneet sisempää kynnyslistaa rikomatta sitä?
            Kiinnike se yleensä hajoaa jos hajoaa. Mutta yksi keino varovasti yrittää saada rikkomatta mitään on ottaa takapenkin istuin osa irti ja "työntää" listaa sinnepäin. Jos siis 2 ovinen.

            Neliovisessa etulista lähtenee helpommin kun on lyhyempi lista, takalistassa samankaltainen tekniikka.

            Näin itse ainakin saanut irti rikkomatta kiinnikkeitä.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16412
              • Asikkala

              Originally posted by Bemarituristi View Post
              Mikä on oikea momentti e30 aluvanteeseen? kun ei ole olemassa momenttiavainta...
              Ristikkoavaimella otsasuonen ei tarvi pullistua tässä hommassa eli ei täysillä kääntämällä mutta napakasti.

              Comment

              • pablo
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 732
                • Pirkanmaa

                Oisko kellään hyvää kuvaa miten takajarruputki menee taakse, lähinnä akselin ja tankin kohdilla? Tai jos osaa hyvin selittää. Onko jakajalle kiinnityspaikkaa vai roikkuuko putkien varassa vaan?

                -Anssi

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by pablo View Post
                  Oisko kellään hyvää kuvaa miten takajarruputki menee taakse, lähinnä akselin ja tankin kohdilla? Tai jos osaa hyvin selittää. Onko jakajalle kiinnityspaikkaa vai roikkuuko putkien varassa vaan?

                  -Anssi
                  Jonkinlainen kuva.
                  Ja toinen.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by Bemarituristi View Post
                    Mikä on oikea momentti e30 aluvanteeseen? kun ei ole olemassa momenttiavainta...
                    Heitän hatusta että 120Nm. Omat momenttihylsyt on 110-120, tjsp. Sellaisella ei pyörä putoa mutta ei myöskään ruuvi rikkoudu. Käsimomenttina tuo on sen verran että jos sulla on avaimessa vartta puoli metriä, niin vedät sitä avaimen päätä noin 24 kilogramman voimalla. Esim. astumalla painollaan tämän mittaisen avaimen päälle ruuvi on jo 3x liian kireällä.

                    Enemmän huomiota kannattaa kiinnittää kierteiden ja (vanteen ja navan-)vastinpintojen puhtauteen kuin hampaat irvessä vääntämiseen.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • pablo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 732
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Jonkinlainen kuva.
                      Ja toinen.
                      Hyvin selvensi.. Tattis..

                      -Anssi

                      Comment

                      • Bemarituristi
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2010
                        • 238
                        • Helsinki

                        Mikähän tota nopeusmittaria vaivaa kun välillä pysähtyy, välillä jää nollaa , ja välillä toimii.

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by Bemarituristi View Post
                          Mikähän tota nopeusmittaria vaivaa kun välillä pysähtyy, välillä jää nollaa , ja välillä toimii.
                          Johto rikki, nopeusanturin liittimen kontakti huono jne.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • coupe320
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 417
                            • viikkoja tiellä

                            pystyykö vm perusteella tarkastamaan onko 325 e30 cabrio facelift vai prefacelift, kun auto on eri paikka kunnalla tällä hetkellä [talvi säilössä vielä] ja paha mennä tarkistamaan nyt paikan päälle.
                            enkä muista mitä eroja niissä nyt oli, tais takavalot olla erilaiset mutta en nyt muista millaset siinä oli kun just ennen talvea auton hommasin.

                            cäbi valmistettu 4/89, pystyykö tuon iän perusteella arvioimaan mitään. että käykö facelift mtek1 takahelma tuohon bolt on tyyliin..

                            kokeilin jo valmiste numerolla kattoa tuolta bmw sivuilta mutta en löytäny

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16340
                              • Leppävirta

                              Originally posted by coupe320 View Post
                              pystyykö vm perusteella tarkastamaan onko 325 e30 cabrio facelift vai prefacelift, kun auto on eri paikka kunnalla tällä hetkellä [talvi säilössä vielä] ja paha mennä tarkistamaan nyt paikan päälle.
                              enkä muista mitä eroja niissä nyt oli, tais takavalot olla erilaiset mutta en nyt muista millaset siinä oli kun just ennen talvea auton hommasin.

                              cäbi valmistettu 4/89, pystyykö tuon iän perusteella arvioimaan mitään. että käykö facelift mtek1 takahelma tuohon bolt on tyyliin..

                              kokeilin jo valmiste numerolla kattoa tuolta bmw sivuilta mutta en löytäny
                              Facelit Tech2 takahelmaa varmaankin tarkoitat.. Prefacessa on Tech1. Sulla on todennäköisesti prefacelift. Preface yleisesti tunnetaan peltipuskureistaan ja facelift muovisista. Ja faceliftissä isommat takavalot.

                              Ja eipä taida ilman modailuja mennä facelift puskuri palikat prefaceliftiin.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • coupe320
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 417
                                • viikkoja tiellä

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Facelit Tech2 takahelmaa varmaankin tarkoitat.. Prefacessa on Tech1. Sulla on todennäköisesti prefacelift. Preface yleisesti tunnetaan peltipuskureistaan ja facelift muovisista. Ja faceliftissä isommat takavalot.

                                Ja eipä taida ilman modailuja mennä facelift puskuri palikat prefaceliftiin.

                                öö siis tarkotan tosiaan tech1 kun autoon on jo asennettu tekki 1 etu puskuri ja helmat, niin siksi siihen on tulossa myös samaa sarjaa taka helma.

                                en tosiaan tiedä miks ei oo suoraan tech2 kun nehän tähän vm on yleensä ottaen kuuluneet.

                                tässä autossa siis on tuo "näkyvä" vararengas kotelo joka siis paistaa takaa aika näkyvästi. eli oliko tää nyt facelift? prkele kun en muista tarkalleen mutta suuremmat taka valot tais olla sellanen muisti kuva jäi.

                                pitänee huomenna käydä kahtomassa ja herättelemässä cäbiä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎