Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Alusta-asiaa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6151
    • Helsinki

    Originally posted by samppsa1 View Post
    Mitäs säädettävää alustaa porukka suosittelee, täytys saada melko tonttiin. Bc racing ollu mielessä mutta onko porukalla kokemusta noista halpis sarjoista? Jos kuvia löytys säädettävillä halpis sarjoilla niin olisi hieno, näkisi että miten alas niillä nyt loppupeleissä auton saa. Ja vielä jos kertoisi että millainen on ajaa tuollainen halvempi säädettävä alusta. Auto johon olisi tulossa on e30 318iS -91 eli isoilla tolpilla.

    - Lötjönen
    Tuollainen löyty
    http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=91779
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • samppsa1
      Bimmer Rookie
      • Dec 2012
      • 76
      • Kainuuu

      Originally posted by magilainen View Post
      tietääkseni bolt on sarjat on aika harvassa..
      Itse katsoin valmis sarjoja noin 4vuotta sitten ja mitä vastaan tuli oli usa:ssa ALKAEN +2000e hintaan sarja. Syystä:kolmekympin ns.purkamaton tolppa rakenne. Halvempi ja uskoisin parempi keino coili alustalle tehdä se itse. Itse tilasin Bc racing tolpat -> vakio tolppa juuresta poikki ja päälle uusi hitsaamalla kiini.

      tilanne voi olla nyt eri mutta esim kw ei valmistanut bolt on sarjaa laitteesee.

      mutta jos raha ei ole este foorumilta löytyy kavereita jotka tekee tolpat sinulle.
      Pitääkö noitten Bc racing tolppien kanssa tehdä noin sekä 45mm ja 51mm tolppien kanssa? Eli katkaista ja hitsata uusi kiinni.
      Kiillotus ja maalaus työt onnistuu kauttani.(Vanteiden kiilloitus, pienet naarmuut/kanttari osumat, maalaukset. Osien maalaukset ym!)
      Ota yhteyttä privalla tai soita 0400384678

      Comment

      • magilainen
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1023
        • Iisalmi

        Originally posted by samppsa1 View Post
        Pitääkö noitten Bc racing tolppien kanssa tehdä noin sekä 45mm ja 51mm tolppien kanssa? Eli katkaista ja hitsata uusi kiinni.
        kyllä. Ei ole työnä kovin iso jos löytyy laitteet
        Bmw e91 330xd -06 msport
        Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
        Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


        Freude am Fahren

        Comment

        • Bensko
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 134
          • Pietarsaari, Finland

          alusta

          Juu eli mitkä jouset ja iskunvaimentimet olisivat sopivat Bmw e30 320 -86? Sais vaikkapa olla 60/40 tai 40/40, mutta ainakin niin että sillä vielä voisi ajaa. Kun vanhat vaimentimet ovat oksentaneet öljyt ulos ja jouset alkaa olla loppu suoralla. Linkkiä tulemaan! ja ei mielellään mitään 1000e++ alusta sarjoja. Ja kun varmaan näkyy niin en o mikään expertti alustasarjoista!

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6151
            • Helsinki

            Originally posted by Bensko View Post
            Juu eli mitkä jouset ja iskunvaimentimet olisivat sopivat Bmw e30 320 -86? Sais vaikkapa olla 60/40 tai 40/40, mutta ainakin niin että sillä vielä voisi ajaa. Kun vanhat vaimentimet ovat oksentaneet öljyt ulos ja jouset alkaa olla loppu suoralla. Linkkiä tulemaan! ja ei mielellään mitään 1000e++ alusta sarjoja. Ja kun varmaan näkyy niin en o mikään expertti alustasarjoista!
            Siitä taitaa olla halvin, ei ole käyttö kokemuksia
            http://www.mstuonti.fi/?page=tuottee...ki=2&malli=E30
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • |jaakko|
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 1542
              • Keski-Suomi

              Ja ylläolevan saa myös eBaysta n. 100€ edullisemmin kotiin kannettuna

              Comment

              • laurimikola
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2013
                • 388
                • Finland, Turku

                Originally posted by magilainen View Post
                kyllä. Ei ole työnä kovin iso jos löytyy laitteet
                Voiko hitsata ihan mikillä kiinni etutolpat?
                E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

                Comment

                • Muumi
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1702
                  • Rovaniemi

                  Originally posted by laurimikola View Post
                  Voiko hitsata ihan mikillä kiinni etutolpat?
                  Jos pitää kysyä moista asiaa, parempi ainakin ettet itse tee mitään.



                  Kyllä voi hitsata niin migillä, tigillä kuin puikollakin, ja kaasullakin onnistuu.
                  E24 635csi

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6151
                    • Helsinki

                    Originally posted by laurimikola View Post
                    Voiko hitsata ihan mikillä kiinni etutolpat?
                    Miksi ei, jos tietää mitä tekee, niin miksi kysyy.........
                    Jotain tälläistä jälkeä suosittelen
                    https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...78236639_n.jpg
                    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...86958977_n.jpg
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Daylight
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 670
                      • Helsinki

                      Schmiedmannilla maksais noin 350€ D2 coiloverien asennus etupäästä :think
                      Itse kun en osaa hitsata.
                      ///M3

                      Comment

                      • Harri G
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 9041
                        • Iisalmi

                        Originally posted by Daylight View Post
                        Schmiedmannilla maksais noin 350€ D2 coiloverien asennus etupäästä :think
                        Itse kun en osaa hitsata.
                        No on se kyllä hirveä hinta kahdesta hitsisaumasta. Jos se on kuten tyypillisesti että tolppa poikki ja kierreosa hitsillä kiinni niin voisin jollekin viiskymppiä pitkin hampain maksaa. Varmaan joku ammattikoulukin osais tuon tehdä, ne vaan taitaa olla kesällä lomalla :think

                        EDIT: Siis osasin jo lukea, eli asennus. Mutta toi hitsaus on aika suoraviivainen homma niin mikset vie jonnekin hitsattavaksi ja kasaa sitten itse. Vaikka eikai tuo sitten enää hirveä hinta ole kun saa siihen aikaa itsekseen illan kulumaan.
                        E39 ja E91

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Onko kukaan koittanut passaako E28 takapumput vietereineen kolmekymppiin.
                          No eihän ne toki tuppaa sopimaan kun on yläpäät kovin erilaiset ja alapään kiinnityskin eroaa selkeästi. E28 iskarin alapään holkki menee hieman tukivarren sisälle ja e30 ei muistaakseni mene vaan pultti painaa iskarin alaholkkia suoraan tukivarren pintaa vasten.

                          Sen sijaan e28, e32, e34 ja uudempien e24 mallien takaiskarit käyvät kiinnitystensä osalta toisiensa tilalle, pituudet ja jäykkyydet tietysti vaihtelevat.
                          Olli.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Rocla View Post
                            No eihän ne toki tuppaa sopimaan kun on yläpäät kovin erilaiset ja alapään kiinnityskin eroaa selkeästi. E28 iskarin alapään holkki menee hieman tukivarren sisälle ja e30 ei muistaakseni mene vaan pultti painaa iskarin alaholkkia suoraan tukivarren pintaa vasten.

                            Sen sijaan e28, e32, e34 ja uudempien e24 mallien takaiskarit käyvät kiinnitystensä osalta toisiensa tilalle, pituudet ja jäykkyydet tietysti vaihtelevat.
                            No joo, en olettanut toki että menisikään ihan bolttoon. Ajattelin piruuttaan kysyä josko joku olisi evottanut ne sopimaan, että millaisella työllä/rakentelulla menee. Siinä olisi yksi vaihtoehto edulliseksi coiloveriksi taakse. Jouset ja pumput on varmasti tarpeeksi kovia kun ovat painavammasta autosta. Ja ko. pumppu taitaa olla lyhyempi.

                            Coilover-satsilla pääsisi eroon ilmiöistä joita puolivälissä tukivartta oleva vieteri tekee.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16365
                              • Asikkala

                              Originally posted by petrolhead View Post

                              Coilover-satsilla pääsisi eroon ilmiöistä joita puolivälissä tukivartta oleva vieteri tekee.
                              Mitä luulet, kauanko menee ennenkuin joku kysyy että mitä tarkoitat ?

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Mitä luulet, kauanko menee ennenkuin joku kysyy että mitä tarkoitat ?
                                Ihan sama kysyykö koskaan . Coiloverilla tukivarsi heloineen ja takapalkki tuentoineen ei joudu kantamaan kuormaa tai ottamaan iskuja samallalailla. Eli sieltä jää ylimääräisiä joustoja pois.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎