Mitäs säädettävää alustaa porukka suosittelee, täytys saada melko tonttiin. Bc racing ollu mielessä mutta onko porukalla kokemusta noista halpis sarjoista? Jos kuvia löytys säädettävillä halpis sarjoilla niin olisi hieno, näkisi että miten alas niillä nyt loppupeleissä auton saa. Ja vielä jos kertoisi että millainen on ajaa tuollainen halvempi säädettävä alusta. Auto johon olisi tulossa on e30 318iS -91 eli isoilla tolpilla.
tietääkseni bolt on sarjat on aika harvassa..
Itse katsoin valmis sarjoja noin 4vuotta sitten ja mitä vastaan tuli oli usa:ssa ALKAEN +2000e hintaan sarja. Syystä:kolmekympin ns.purkamaton tolppa rakenne. Halvempi ja uskoisin parempi keino coili alustalle tehdä se itse. Itse tilasin Bc racing tolpat -> vakio tolppa juuresta poikki ja päälle uusi hitsaamalla kiini.
tilanne voi olla nyt eri mutta esim kw ei valmistanut bolt on sarjaa laitteesee.
mutta jos raha ei ole este foorumilta löytyy kavereita jotka tekee tolpat sinulle.
Pitääkö noitten Bc racing tolppien kanssa tehdä noin sekä 45mm ja 51mm tolppien kanssa? Eli katkaista ja hitsata uusi kiinni.
Kiillotus ja maalaus työt onnistuu kauttani.(Vanteiden kiilloitus, pienet naarmuut/kanttari osumat, maalaukset. Osien maalaukset ym!) Ota yhteyttä privalla tai soita 0400384678
Juu eli mitkä jouset ja iskunvaimentimet olisivat sopivat Bmw e30 320 -86? Sais vaikkapa olla 60/40 tai 40/40, mutta ainakin niin että sillä vielä voisi ajaa. Kun vanhat vaimentimet ovat oksentaneet öljyt ulos ja jouset alkaa olla loppu suoralla. Linkkiä tulemaan! ja ei mielellään mitään 1000e++ alusta sarjoja. Ja kun varmaan näkyy niin en o mikään expertti alustasarjoista!
Juu eli mitkä jouset ja iskunvaimentimet olisivat sopivat Bmw e30 320 -86? Sais vaikkapa olla 60/40 tai 40/40, mutta ainakin niin että sillä vielä voisi ajaa. Kun vanhat vaimentimet ovat oksentaneet öljyt ulos ja jouset alkaa olla loppu suoralla. Linkkiä tulemaan! ja ei mielellään mitään 1000e++ alusta sarjoja. Ja kun varmaan näkyy niin en o mikään expertti alustasarjoista!
Schmiedmannilla maksais noin 350€ D2 coiloverien asennus etupäästä :think
Itse kun en osaa hitsata.
No on se kyllä hirveä hinta kahdesta hitsisaumasta. Jos se on kuten tyypillisesti että tolppa poikki ja kierreosa hitsillä kiinni niin voisin jollekin viiskymppiä pitkin hampain maksaa. Varmaan joku ammattikoulukin osais tuon tehdä, ne vaan taitaa olla kesällä lomalla :think
EDIT: Siis osasin jo lukea, eli asennus. Mutta toi hitsaus on aika suoraviivainen homma niin mikset vie jonnekin hitsattavaksi ja kasaa sitten itse. Vaikka eikai tuo sitten enää hirveä hinta ole kun saa siihen aikaa itsekseen illan kulumaan.
Onko kukaan koittanut passaako E28 takapumput vietereineen kolmekymppiin.
No eihän ne toki tuppaa sopimaan kun on yläpäät kovin erilaiset ja alapään kiinnityskin eroaa selkeästi. E28 iskarin alapään holkki menee hieman tukivarren sisälle ja e30 ei muistaakseni mene vaan pultti painaa iskarin alaholkkia suoraan tukivarren pintaa vasten.
Sen sijaan e28, e32, e34 ja uudempien e24 mallien takaiskarit käyvät kiinnitystensä osalta toisiensa tilalle, pituudet ja jäykkyydet tietysti vaihtelevat.
No eihän ne toki tuppaa sopimaan kun on yläpäät kovin erilaiset ja alapään kiinnityskin eroaa selkeästi. E28 iskarin alapään holkki menee hieman tukivarren sisälle ja e30 ei muistaakseni mene vaan pultti painaa iskarin alaholkkia suoraan tukivarren pintaa vasten.
Sen sijaan e28, e32, e34 ja uudempien e24 mallien takaiskarit käyvät kiinnitystensä osalta toisiensa tilalle, pituudet ja jäykkyydet tietysti vaihtelevat.
No joo, en olettanut toki että menisikään ihan bolttoon. Ajattelin piruuttaan kysyä josko joku olisi evottanut ne sopimaan, että millaisella työllä/rakentelulla menee. Siinä olisi yksi vaihtoehto edulliseksi coiloveriksi taakse. Jouset ja pumput on varmasti tarpeeksi kovia kun ovat painavammasta autosta. Ja ko. pumppu taitaa olla lyhyempi.
Coilover-satsilla pääsisi eroon ilmiöistä joita puolivälissä tukivartta oleva vieteri tekee.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Mitä luulet, kauanko menee ennenkuin joku kysyy että mitä tarkoitat ?
Ihan sama kysyykö koskaan . Coiloverilla tukivarsi heloineen ja takapalkki tuentoineen ei joudu kantamaan kuormaa tai ottamaan iskuja samallalailla. Eli sieltä jää ylimääräisiä joustoja pois.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment