Originally posted by samppsa1
View Post
E30 Alusta-asiaa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by magilainen View Posttietääkseni bolt on sarjat on aika harvassa..
Itse katsoin valmis sarjoja noin 4vuotta sitten ja mitä vastaan tuli oli usa:ssa ALKAEN +2000e hintaan sarja. Syystä:kolmekympin ns.purkamaton tolppa rakenne. Halvempi ja uskoisin parempi keino coili alustalle tehdä se itse. Itse tilasin Bc racing tolpat -> vakio tolppa juuresta poikki ja päälle uusi hitsaamalla kiini.
tilanne voi olla nyt eri mutta esim kw ei valmistanut bolt on sarjaa laitteesee.
mutta jos raha ei ole este foorumilta löytyy kavereita jotka tekee tolpat sinulle.Kiillotus ja maalaus työt onnistuu kauttani.(Vanteiden kiilloitus, pienet naarmuut/kanttari osumat, maalaukset. Osien maalaukset ym!)
Ota yhteyttä privalla tai soita 0400384678
Comment
-
-
Originally posted by samppsa1 View PostPitääkö noitten Bc racing tolppien kanssa tehdä noin sekä 45mm ja 51mm tolppien kanssa? Eli katkaista ja hitsata uusi kiinni.Bmw e91 330xd -06 msport
Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition
Freude am Fahren
Comment
-
-
alusta
Juu eli mitkä jouset ja iskunvaimentimet olisivat sopivat Bmw e30 320 -86? Sais vaikkapa olla 60/40 tai 40/40, mutta ainakin niin että sillä vielä voisi ajaa. Kun vanhat vaimentimet ovat oksentaneet öljyt ulos ja jouset alkaa olla loppu suoralla. Linkkiä tulemaan! ja ei mielellään mitään 1000e++ alusta sarjoja. Ja kun varmaan näkyy niin en o mikään expertti alustasarjoista!
Comment
-
-
Originally posted by Bensko View PostJuu eli mitkä jouset ja iskunvaimentimet olisivat sopivat Bmw e30 320 -86? Sais vaikkapa olla 60/40 tai 40/40, mutta ainakin niin että sillä vielä voisi ajaa. Kun vanhat vaimentimet ovat oksentaneet öljyt ulos ja jouset alkaa olla loppu suoralla. Linkkiä tulemaan! ja ei mielellään mitään 1000e++ alusta sarjoja. Ja kun varmaan näkyy niin en o mikään expertti alustasarjoista!
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by magilainen View Postkyllä. Ei ole työnä kovin iso jos löytyy laitteetE30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300
Comment
-
-
Originally posted by laurimikola View PostVoiko hitsata ihan mikillä kiinni etutolpat?
Jotain tälläistä jälkeä suosittelen
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Daylight View PostSchmiedmannilla maksais noin 350€ D2 coiloverien asennus etupäästä :think
Itse kun en osaa hitsata.
EDIT: Siis osasin jo lukea, eli asennus. Mutta toi hitsaus on aika suoraviivainen homma niin mikset vie jonnekin hitsattavaksi ja kasaa sitten itse. Vaikka eikai tuo sitten enää hirveä hinta ole kun saa siihen aikaa itsekseen illan kulumaan.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostOnko kukaan koittanut passaako E28 takapumput vietereineen kolmekymppiin.
Sen sijaan e28, e32, e34 ja uudempien e24 mallien takaiskarit käyvät kiinnitystensä osalta toisiensa tilalle, pituudet ja jäykkyydet tietysti vaihtelevat.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostNo eihän ne toki tuppaa sopimaan kun on yläpäät kovin erilaiset ja alapään kiinnityskin eroaa selkeästi. E28 iskarin alapään holkki menee hieman tukivarren sisälle ja e30 ei muistaakseni mene vaan pultti painaa iskarin alaholkkia suoraan tukivarren pintaa vasten.
Sen sijaan e28, e32, e34 ja uudempien e24 mallien takaiskarit käyvät kiinnitystensä osalta toisiensa tilalle, pituudet ja jäykkyydet tietysti vaihtelevat.
Coilover-satsilla pääsisi eroon ilmiöistä joita puolivälissä tukivartta oleva vieteri tekee.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMitä luulet, kauanko menee ennenkuin joku kysyy että mitä tarkoitat ?. Coiloverilla tukivarsi heloineen ja takapalkki tuentoineen ei joudu kantamaan kuormaa tai ottamaan iskuja samallalailla. Eli sieltä jää ylimääräisiä joustoja pois.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment