Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu_M20
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 2122
    • Lahti

    Originally posted by Jylppy-- View Post
    Mistä imusarjasta on paras lähtee tekee EVO1 885 kannen ja turpon kanssa:think
    Eiköhän paras ole lähteä liikkeelle ihan perus b25 imusarjalla niin ei ole kannen ja imusarjan koossa paljon eroa :think
    Mahtiala kustom - No connection
    Bmw E21 320A -81 "330i"
    Bmw e30 318is

    Comment

    • Jannuhuoleton
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 72
      • Tre

      Originally posted by JJT View Post
      Kanavien koko ja pituus.
      Miten nuo siis käytännössä eroavat, siis onko jompikumpi parempi jos esim laittaa turboa?

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by Jannuhuoleton View Post
        Miten nuo siis käytännössä eroavat, siis onko jompikumpi parempi jos esim laittaa turboa?
        No eiköhän se B25 ole. Ero tuskin on kovin iso mutta kuitenkin.
        Tosin jos tuota laittaa pienempireikäiseen kanteen, niin pitää tietenkin kohdistaa kannen kanaviin, muuten jää porrasta liitoskohtaan.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          Originally posted by tecro View Post
          Onko kukaan vaihtanut omaan autoon kuvan, numeron 6 osaa?
          Mistähän kautta tuo vivusto olisi helpoin vaihtaa, mikäli tuon osan vaihto ei onnistu?

          Onneksi olkoon, olet löytänyt Länsi-Saksalaisen insinöörin maanantaipäivän tuotoksen. 80-luvulla tehtiin kusipäisten mukuloitten lisäksi myös harvinaisen vittumaisia pyyhkijän vivustoja. Jos tuon osan joku kurko vaihtaa, on sen tapahduttava melko varmasti puhaltimen moottorin edessä olevan ison aukon kautta. Koko vivustoa ei tietenkään ulos saa. Tai saa, mutta ei se mitenkään helppoa ole. Sitä voi selvitellä, saako puhaltimen moottorin alla olevaa muoviosaa mitenkään irti, jotta saisi lisätilaa vivustolle. Ainakin pre-faceliftistä olen saanut vivuston irti hajottamalla sen muovin, eli luulisi olevan mahdollista jos sen saa nätisti pultattua irti. Faceliftissä ihan neekerihomma, annoin periksi purkuauton suhteen ja otin vain moottorin talteen
          E39 ja E91

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            Originally posted by tecro View Post
            Onko kukaan vaihtanut omaan autoon kuvan, numeron 6 osaa?
            Mistähän kautta tuo vivusto olisi helpoin vaihtaa, mikäli tuon osan vaihto ei onnistu?

            Eipä taida olla paljon vaihtoehtoja että mistä reijästä tuo tulee ulos:-) puhaltajan ja pyyhkijän moottorit irti. En muista oliko mulla sisä kennokin pois kun ton irroitin, mut ahdasta oli. Ei tuu pois ku yhessä oikeassa asennossa. Toi osa 6 voi lähteä vanhana ja kuluneena pois ruukkarilla vääntämällä mutta uuden paikalleen puristaminen voi olla hieman työläämpi juttu.

            Semmosta vois koittaa että irrottaa vivuston ja saa liikuteltua sitä sen verran että se vaihdettava osa tulee paremmin näkösälle.
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Kyllähän sen vivuston sieltä saa suht helposti.
              Eikä ole edes voimalaji
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                En mene vannomaan, mutta muistaakseni vaihdoin joskus tuon osan #6 sen reiän kautta joka on sen mustan muovi peitteen alla pyyhkijän varren alla.

                Oli ahdas rako, taisi olla tyyliin että peukalo piti saada sijoitaan että meni käsi läpi siitä reiästä ja pois ei kättä tahtonut saada millään.

                Tai sitten muistan väärin, koska siitä on jo toistakymmentä vuotta aikaa.
                Olli.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16465
                  • Asikkala

                  Originally posted by JJT View Post
                  Kyllähän sen vivuston sieltä saa suht helposti.
                  Eikä ole edes voimalaji
                  Näin.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Mahtuuko ix:n etupään vetarit olemaan paikoillaan pyörän navassa kun konetta nostaa pois?

                    Tarkoitan siis jos puran etuperän pois ja availen samalla sen tukilaakeripuolen pultit yms.

                    On nyt niin ikävästi tuo auto tallin nurkassa ja pitäisi ottaa kone työn alle siirtämättä autoa.

                    Comment

                    • Throttle
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 793
                      • -

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Mahtuuko ix:n etupään vetarit olemaan paikoillaan pyörän navassa kun konetta nostaa pois?

                      Tarkoitan siis jos puran etuperän pois ja availen samalla sen tukilaakeripuolen pultit yms.

                      On nyt niin ikävästi tuo auto tallin nurkassa ja pitäisi ottaa kone työn alle siirtämättä autoa.
                      Etuvetari lähtee vetämällä etuperästä. Kuskinpuolen akseli voi jättää, mutta oikeanpuolinen kulkee öljypohjan läpi, eli joutuu purkamaan jotain.

                      Comment

                      • lautri
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 33
                        • Perho

                        Nonii tuli sitte tehtyä semmonen virhe että jäi prikat kansipulttien alta pois ja pultit on kiristetty...

                        Haittaako? vai täytyykö vaan laittaa uuet pultit ja prikat väliin?

                        Kyseessä m20 b20 kone

                        Kiitos vastauksista etukäteen

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16465
                          • Asikkala

                          Originally posted by lautri View Post
                          Nonii tuli sitte tehtyä semmonen virhe että jäi prikat kansipulttien alta pois ja pultit on kiristetty...

                          Haittaako? vai täytyykö vaan laittaa uuet pultit ja prikat väliin?

                          Kyseessä m20 b20 kone

                          Kiitos vastauksista etukäteen
                          Rikat väliin, ei vaihtoehtoa.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Throttle View Post
                            Etuvetari lähtee vetämällä etuperästä. Kuskinpuolen akseli voi jättää, mutta oikeanpuolinen kulkee öljypohjan läpi, eli joutuu purkamaan jotain.
                            Joo tuon tiedän kun on nuo vetarit olleet irti aiemminkin mutta mahtuuko taittumaan ulos öljypohjasta jos irroitan tukilaakerin ennen koneen nostoa.

                            Ei olisi nyt oikein auton sivulla tilaa purkaa ripustusta siten että saisi vetarin ulos sitäkautta. Eikä myöskään kauheasti intoa kasata sitä takaisin siirtämistä varten.

                            edit: Juu ei mahdu millään. Vetari pitää irrottaa.
                            Last edited by Muurahainen; 02-02-2013, 20:16.

                            Comment

                            • lautri
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2012
                              • 33
                              • Perho

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Rikat väliin, ei vaihtoehtoa.
                              Uudet pultitki varmaan joutuu laittaa? kirin ne about tunti sitte

                              Comment

                              • Samee
                                BTCF Member
                                • Mar 2006
                                • 888
                                • Valkeakoski

                                Originally posted by lautri View Post
                                Uudet pultitki varmaan joutuu laittaa? kirin ne about tunti sitte
                                En nyt mikään metallurgi-insinööri ole, mutta en minä kyllä pultteja vaihtaisi.
                                E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                                E30 316 4d '89
                                E36 M3 Coupe '93
                                F30 318d '13

                                Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎