Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • magilainen
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1023
    • Iisalmi

    monesti kysytty asia,mutta mistä tuon konehuoneessa olevan korin johtosarjan ison pistokkeen pinni tiedot löytyy muulla kuin saksan kielellä.
    Kyseessä siis tuo pyöreä liitin joka yhdistää moottorin ja korin johdot.
    Auton johtosarja -90vm is mallista.
    Onko mallien välillä paljon eroa?
    Bmw e91 330xd -06 msport
    Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
    Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


    Freude am Fahren

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      Originally posted by magilainen View Post
      monesti kysytty asia,mutta mistä tuon konehuoneessa olevan korin johtosarjan ison pistokkeen pinni tiedot löytyy muulla kuin saksan kielellä.
      Kyseessä siis tuo pyöreä liitin joka yhdistää moottorin ja korin johdot.
      Auton johtosarja -90vm is mallista.
      Onko mallien välillä paljon eroa?
      Töpykkä itsessään sama kaikissa, joitakin pieniä eroja saattaa olla konetyyppien välillä. 85 asti neliskulmainen, sen jälkeen pyöreä. Etsi C101 hakusanalla niin saat lisää kuvia.



      E39 ja E91

      Comment

      • -pekkis-
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 128
        • Turku

        Originally posted by Harri G View Post
        Töpykkä itsessään sama kaikissa, joitakin pieniä eroja saattaa olla konetyyppien välillä. 85 asti neliskulmainen, sen jälkeen pyöreä. Etsi C101 hakusanalla niin saat lisää kuvia.



        Onko tuo D+ nyt se pinni mistä saa kierroslukutiedon ulkoiselle mittarille?
        E39 M5 -01

        Comment

        • magilainen
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1023
          • Iisalmi

          kiitoksia harri! Pittee joku päivä piipahtaa.
          Moottori ei siis muuta kautta taida olla yhteydessä autoon?
          MS:n kytkentään asiaa vaan kyselen
          Bmw e91 330xd -06 msport
          Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
          Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


          Freude am Fahren

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            Originally posted by -pekkis- View Post
            Onko tuo D+ nyt se pinni mistä saa kierroslukutiedon ulkoiselle mittarille?
            Ei kun 14, tachometer.

            Originally posted by magilainen View Post
            kiitoksia harri! Pittee joku päivä piipahtaa.
            Moottori ei siis muuta kautta taida olla yhteydessä autoon?
            MS:n kytkentään asiaa vaan kyselen
            Ei ole muuten. Lauantainakin varmaan oon kotosalla.
            E39 ja E91

            Comment

            • -pekkis-
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 128
              • Turku

              Originally posted by Harri G View Post
              Ei kun 14, tachometer.
              eli M40 koneen kanssa pitää ottaa puolalta tieto? Tuossa ylemmässä on pinni 14 tyhjä.
              Jännästi tuossa alemmassakin lukee tach mutta selitys speedometer minkä tulkitsin nopeustiedoksi.
              E39 M5 -01

              Comment

              • ChilileipÄ
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 2014
                • jyväskylä

                Originally posted by -pekkis- View Post
                eli M40 koneen kanssa pitää ottaa puolalta tieto? Tuossa ylemmässä on pinni 14 tyhjä.
                Jännästi tuossa alemmassakin lukee tach mutta selitys speedometer minkä tulkitsin nopeustiedoksi.
                Joskus oli itsellä m40 kanssa ongelmia kun otin puolalta tiedon kiekkakellolle.. Sitä en tiiä oliko vika mittarissa vai missä mutta näytti vähän jotenki mitäsattuu vaikka "laatumittari" olikin..
                F11 530D M-Sport ’11
                E39 525iA touring M-Sport '02
                ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                Comment

                • -pekkis-
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 128
                  • Turku

                  Originally posted by ChilileipÄ View Post
                  Joskus oli itsellä m40 kanssa ongelmia kun otin puolalta tiedon kiekkakellolle.. Sitä en tiiä oliko vika mittarissa vai missä mutta näytti vähän jotenki mitäsattuu vaikka "laatumittari" olikin..
                  Ai se onkin vaikeampi laitos tuon osalta. En haluaisi vaihtaa mittaristoa kun siellä on nyt orkkis mikä tietysti on kellolla. Tuohon kellon reikään voisi siis ehkä ruuvata kierrosluvullisesta mittaristosta sen pelkän mittarin? Pitääkö koodiplugi silloin vaihtaa?
                  E39 M5 -01

                  Comment

                  • ChilileipÄ
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 2014
                    • jyväskylä

                    Originally posted by -pekkis- View Post
                    Ai se onkin vaikeampi laitos tuon osalta. En haluaisi vaihtaa mittaristoa kun siellä on nyt orkkis mikä tietysti on kellolla. Tuohon kellon reikään voisi siis ehkä ruuvata kierrosluvullisesta mittaristosta sen pelkän mittarin? Pitääkö koodiplugi silloin vaihtaa?
                    Ei siitä kerenny sillo ite ottaa selvää että oliko vika missä kun ei puolalta tuntunu toimivan että oliko vika autossa vai mittarissa? Vaiko sittenkin asentajassa . Pelkän kiekkamittarin voi vaihtaa kyllä mittaristoon.. pitiköhän siihen sillon se koodiplugi vaihtaa ei uskalla vastata ku ei muista :think.
                    F11 530D M-Sport ’11
                    E39 525iA touring M-Sport '02
                    ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9041
                      • Iisalmi

                      Originally posted by -pekkis- View Post
                      eli M40 koneen kanssa pitää ottaa puolalta tieto? Tuossa ylemmässä on pinni 14 tyhjä.
                      Jännästi tuossa alemmassakin lukee tach mutta selitys speedometer minkä tulkitsin nopeustiedoksi.
                      Ei nopeustieto tule moottorin pistokkeen kautta. Se tulee perän anturilta. Tach tai tachometer on kiekkamittari. Sä tiedät että se on pinni 14, nyt menet katsomaan autostasi etkä jää haihattelemaan kuvaa. Tuo ylempi kuva on varmaan autosta, jossa hanskalokerossa 3-napainen c104 liitin, mistä menee kiekka/kulutus sitäkautta. Jos tulee pinniiin 14 johto autossa, sen ryöstät kiekkamittarille. Todennäköisesti siitä myös lähtee M40:ssä johto sisälle (eli valmius on kiekkamittarille). En ole ikinä laittanut aftermarket-mittaria, mutta noin vois kuvitella toimivan.

                      Originally posted by -pekkis- View Post
                      Ai se onkin vaikeampi laitos tuon osalta. En haluaisi vaihtaa mittaristoa kun siellä on nyt orkkis mikä tietysti on kellolla. Tuohon kellon reikään voisi siis ehkä ruuvata kierrosluvullisesta mittaristosta sen pelkän mittarin? Pitääkö koodiplugi silloin vaihtaa?
                      Luulen että kiekkamittarille koodiplugin funktio on kertoa, onko motti 4 vai 6 sylinterinen. Siitä en osaa sanoa, millainen homma on naittaa kiekkamittari kellon tilalle. Ehkä helpompi kun ostaa koko kiekkaluvullisen mittariston ja laittaa siihen vanhan koodiplugin.
                      Last edited by Harri G; 30-11-2012, 10:23.
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • Touronen
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 323
                        • Forssa



                        Ei kellään sattuisi olemaan? Ei taida mistään muusta koneesta käydä.
                        Vorssa

                        Comment

                        • -pekkis-
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 128
                          • Turku

                          Originally posted by Harri G View Post
                          Ei nopeustieto tule moottorin pistokkeen kautta. Se tulee perän anturilta. Tach tai tachometer on kiekkamittari. Sä tiedät että se on pinni 14, nyt menet katsomaan autostasi etkä jää haihattelemaan kuvaa. Tuo ylempi kuva on varmaan autosta, jossa hanskalokerossa 3-napainen c104 liitin, mistä menee kiekka/kulutus sitäkautta. Jos tulee pinniiin 14 johto autossa, sen ryöstät kiekkamittarille. Todennäköisesti siitä myös lähtee M40:ssä johto sisälle (eli valmius on kiekkamittarille). En ole ikinä laittanut aftermarket-mittaria, mutta noin vois kuvitella toimivan.



                          Luulen että kiekkamittarille koodiplugin funktio on kertoa, onko motti 4 vai 6 sylinterinen. Siitä en osaa sanoa, millainen homma on naittaa kiekkamittari kellon tilalle. Ehkä helpompi kun ostaa koko kiekkaluvullisen mittariston ja laittaa siihen vanhan koodiplugin.
                          Täytyy vilkaista olisiko johto siellä vai ei. Auto on nyt jemmassa 200km päässä niin kyselen mieluusti valmiiksi, näitä kun on aika moni jo ropannut joten tuskin on paljon enää uusia juttuja.

                          Juu tutkin tuossa niin pelkän kierroslukumittarin voinee vaihtaa. Autossa on 100% historia ja jokainen kilsa mittarissa, niin en ala ruuvaamaan sinne kokonaista mittaristoa. Koodiplugin toiminnan olen käsittänyt noin kun sanot, joten ei tarvitse siihen kajota.

                          Ja kun kuitenkin ihmetellään, kyllä autossa hyvä on kierroslukumittari olla, ja ei en museoimaan tms ala vaikken halua kajota orkkis kilsoihin.
                          E39 M5 -01

                          Comment

                          • JASG-
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 51
                            • Hailuoto

                            Nyt ilmeni seuraava ongelma: kulutusmittari on heittänyt toimimasta, sillon kyllä värähtää tappiin ku kiihdyttää kaasu lattiassa, mutta samalla huoltovalot lopettaa palamasta. Huoltovalot taas alkaa palamaan kun auton käynnistää uudelleen.

                            Mittaristohan tuo pitää jokatapauksessa käyttää auki sillä matkamittari ja trippimittari heittäny toimimasta vai kannattaakohan noita edes koittaa värkkäillä kuntoon itse?
                            sigpic

                            ajossa: BMW E39 530D '02
                            ajossa: BMW E30 316i '90 BMW schwarz
                            EX: BMW E34 525TDS '95 Calypsorot metallic
                            EX: BMW E30 318 '86
                            EX: BMW E30 316i '89 Luxorbeige-metallic

                            Comment

                            • Keisari
                              BTCF Member
                              • Nov 2008
                              • 165
                              • Himanka

                              Heps mikä vikana ku tuohon sigun toukkaan ei tuu lämmintä kabiiniin muutako tyhjäkäynnillä? Kierroksia nostaa niin hetiku lakkais veen kiertäminen, alkaa tuleen kylmempää. Ilmaus ruuvi ei auennu että saattais olla ilmaa vielä. Yleensä ollu toisinpäin :think Misäs e30 on kiertovesipumppu?
                              e34 525tds, e30 325tds touring
                              Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                              e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                              Volvo 3 x D24T + B200ET
                              MB 250D x2 vw caddy d
                              Opel ford

                              Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Keisari View Post
                                Heps mikä vikana ku tuohon sigun toukkaan ei tuu lämmintä kabiiniin muutako tyhjäkäynnillä? Kierroksia nostaa niin hetiku lakkais veen kiertäminen, alkaa tuleen kylmempää. Ilmaus ruuvi ei auennu että saattais olla ilmaa vielä. Yleensä ollu toisinpäin :think Misäs e30 on kiertovesipumppu?
                                Paljonko on jäähdytinnesteen pakkasenkesto?
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎