Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Crossmx
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 144
    • Lahti

    Mites ku m20b20 käynnistettäessä pakkasella startti kuulostaa ihan rynnäkkökivääriltä
    Jossain oli maininta että naksuminen johtuisi solenoidista? Voiko olla vai joku muu tässä kohtaa..

    Auto ei siis käynnisty tällä hetkellä. Seassa oli muutama puolittainen koneen pyörähdys mutta
    tasasta konekiväärin ääntä vaan pitää..

    -peltone
    Last edited by Crossmx; 04-12-2012, 14:59.
    e30 325i M-Tech I -86
    e61 530i M-Sport -08

    e30 318i 2d -89


    Ex:
    e91 320d M-sport -06
    e39 528i M-sport -00
    e39 528i -97


    Vikakoodien lukua Lahdessa!

    Comment

    • Coooper
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 1623
      • Lahti

      Originally posted by Crossmx View Post
      Mites ku m20b20 käynnistettäessä pakkasella startti kuulostaa ihan rynnäkkökivääriltä
      Jossain oli maininta että naksuminen johtuisi solenoidista? Voiko olla vai joku muu tässä kohtaa..

      Auto ei siis käynnisty tällä hetkellä. Seassa oli muutama puolittainen koneen pyörähdys mutta
      tasasta konekiväärin ääntä vaan pitää..

      -peltone
      Voiskos hampaat vaan lyyä tyhjää? Onko startti kunnolla kii?
      E61 525DA - 09
      EX: E90 325IA -06
      EX: E46 328i 4d -00
      Ex: E30 318i 2d -89


      ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

      Comment

      • shakes
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 2870
        • Lahti

        Originally posted by Coooper View Post
        Voiskos hampaat vaan lyyä tyhjää? Onko startti kunnolla kii?
        Se, mitä mä sitä ääntä kuuntelin, ni ei kuulosta siltä perinteiseltä ääneltä kun hampaat lyö tyhjää. Startin kiinnityksestä lähtisin itsekin liikenteeseen:think Tai varmasti jos startti ei oo kunnolla kiinni, niin yö hampaat tyhjää

        Solenoidinkin naputus on erilaista ja muutenkin hitaampaa tuohon rätinään verrattuna...
        Last edited by shakes; 04-12-2012, 15:16.
        E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
        E30 328i Projekti '88
        E61 523i '08

        EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

        Comment

        • -pekkis-
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 128
          • Turku

          Onkos tuon tankinsisäisen bensapumpun johdot alunperinkin rengasliittimin? Pitäisi uusi pumppu masentaa, niin helpottaisi jos tietää ottaa tuollaisia mukaan kun tarvikepumppu ne vaatii.
          Autonahan oli 316i M40 koneella.
          E39 M5 -01

          Comment

          • -pekkis-
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 128
            • Turku

            Originally posted by Crossmx View Post
            Mites ku m20b20 käynnistettäessä pakkasella startti kuulostaa ihan rynnäkkökivääriltä
            Jossain oli maininta että naksuminen johtuisi solenoidista? Voiko olla vai joku muu tässä kohtaa..

            Auto ei siis käynnisty tällä hetkellä. Seassa oli muutama puolittainen koneen pyörähdys mutta
            tasasta konekiväärin ääntä vaan pitää..

            -peltone
            Startin ratas ei pääse liikkumaan hammaskehälle liian jäykistä rasvoista/liasta/tms johtuen?

            Tarkemmin miettien jos kunnolla rallattaa niin startin kiinnitykselle ääni täältäkin, tai sitten on syönyt hampaat jo niin loppuun ettei pidä..
            E39 M5 -01

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              Originally posted by -pekkis- View Post
              Startin ratas ei pääse liikkumaan hammaskehälle liian jäykistä rasvoista/liasta/tms johtuen?

              Tarkemmin miettien jos kunnolla rallattaa niin startin kiinnitykselle ääni täältäkin, tai sitten on syönyt hampaat jo niin loppuun ettei pidä..
              No sahaamisella lähti käyntii. Aika yrityksen takana oli. Sitte sain sen ajettu tallille.
              Annoin olla paikallaa. Kokeilin parii kertaa ni pitää alussa sen rätinän ja sit lähti kuitenki käyntii.
              Oli kyllä mielestämme kiinni eikä heilunu että kai se on kulunu paskaks että uutta pelii..:think

              Tässä video miltä se kuulostaa Ja videossa se suht lämpimässä koittaa viel pyörittää.
              Tuolla pihalla pakkasessa ei tehny muuta ku tota startin nakutusta


              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                Originally posted by -pekkis- View Post
                Onkos tuon tankinsisäisen bensapumpun johdot alunperinkin rengasliittimin? Pitäisi uusi pumppu masentaa, niin helpottaisi jos tietää ottaa tuollaisia mukaan kun tarvikepumppu ne vaatii.
                Autonahan oli 316i M40 koneella.
                Rengasliittimin :think Ettei nyt olis hankittuna prefacelift-pumppu ? Siinä on piuhoissa rengasliittimet, tosin on se ihan erinäk. koska tulee helman taakse tankin ulkopuolelle.

                Comment

                • -pekkis-
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 128
                  • Turku

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Rengasliittimin :think Ettei nyt olis hankittuna prefacelift-pumppu ? Siinä on piuhoissa rengasliittimet, tosin on se ihan erinäk. koska tulee helman taakse tankin ulkopuolelle.
                  Bilteman tarjoama pumppu johon löysin täältä muutaman suosituksen. Ja on tankin sisäinen siinä siis on kaksi ruuvia pystyssä johon tulee muttereilla kirittynä kiinni johdot.

                  Ainakin E34 m20? koneisessa (2.5L) oli juurikin rengasliittimin (sellainen abiko) johdot siellä itse pumpulissa kiinni. Kannessa tankin ulkopuolella toki on liitin.

                  Auto on facelift ja pumppu todettu olevan tankissa tuossa omassa. Huutaa aika ikävästi niin vaihdan etupainoisesti. Ja takaa huutaa, tarkistin että kiertovesipumppu ei äännä.
                  E39 M5 -01

                  Comment

                  • Kapanos
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1394
                    • Kirkkonummen Westend

                    Originally posted by Kapanos View Post
                    Uus akku on jo, kun samaa mietin..

                    Nyt tosin tarkistin vielä akun kenkien kunnon ja huomasin plus navan olleen hieman hapettuneen näköinen.. Myöskin kun nakutti vain kun koitti käynnistää niin heilutin johtoja niin alko starttaamaan. Nyt laitettu uus kenkä ja kupari sprayt johtoihin ni jos alkaisi toimii. Voisko käynti ongelma myös johtua tuosta jos ei ole saanut "tarpeeksi" virtaa?
                    Ei auttanut vielä tuohon käyntiongelmaan mikään. Puolan koitin vaihtaa, mutta ei vaikutusta. Sytkäpuolen vikaa epäilisin, koska tuntuu että kun pätkäsee niin pölläyttää vähän..

                    Äsken kun lähdin tallilta niin pätki ja vähän aikaa käytin, otin akun - navan irti ja laitoin takas niin toimi normaalisti. Ja pätkimistä tapahtuu siis vain kylmänä.
                    E30 M50tic -90
                    E34 M5 -90
                    E91 325d M-sport -07
                    Ford F100 -53 LS edition

                    Comment

                    • Throttle
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 793
                      • -

                      Miten teillä lämpenee m10 jos on ollut esim tunnin roikassa?
                      Mietin onko mulla sitten joku paskana ku lämpöä tulee hädintuskin vaikka ollut roikassa yön yli?

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Originally posted by Throttle View Post
                        Miten teillä lämpenee m10 jos on ollut esim tunnin roikassa?
                        Mietin onko mulla sitten joku paskana ku lämpöä tulee hädintuskin vaikka ollut roikassa yön yli?
                        Meinaatko lohkolämmitintä vai moottorin lämpeämistä ajossa?
                        Ilmeisesti lohkolämmitintä, tunnin lämmityksen kyllä huomaa kädellä lohkosta koittamalla.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Throttle
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 793
                          • -

                          Jaa :think: pitäisikö mulla sitten nousta lämpömittari sinisen yläpuolelle vai lähelle sitä? Tuntuu että jokin on pielessä, ei lämpöä tule edes kabiiniin heti.
                          (e21 tulee heti lämmintä jos motti on vähänkään lämmennyt)
                          Mikä on mahdollisesti sieltä rikki? Vai onko vaan nuhanen lämmitin?

                          Comment

                          • 2bar..ahhh
                            BTCF Honorary Member
                            • Nov 2004
                            • 3351
                            • haapavesi

                            Originally posted by Throttle View Post
                            Miten teillä lämpenee m10 jos on ollut esim tunnin roikassa?
                            Mietin onko mulla sitten joku paskana ku lämpöä tulee hädintuskin vaikka ollut roikassa yön yli?
                            näitä voi verrata millään lailla jos ei tiiä vastuksen kokoa...

                            500w vs 1000w niin toinen lämpee enemmän.
                            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16465
                              • Asikkala

                              Originally posted by Throttle View Post
                              Jaa :think: pitäisikö mulla sitten nousta lämpömittari sinisen yläpuolelle vai lähelle sitä? Tuntuu että jokin on pielessä, ei lämpöä tule edes kabiiniin heti.
                              (e21 tulee heti lämmintä jos motti on vähänkään lämmennyt)
                              Mikä on mahdollisesti sieltä rikki? Vai onko vaan nuhanen lämmitin?
                              Ei kai niin hyvää lohkista olekkaan että sinisen yläp. nousee :think M10, e30 kopassa ? Kiertovesipumppu rikki jolloin ahdistaa veden virtausta, huonompi tilanne kuin kokonaan ilman pumppua.

                              Comment

                              • Throttle
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 793
                                • -

                                E21 kyseessä, väärä topic mutta täällä vähän enemmän m10 omistajia ??

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎