Originally posted by ka00z
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tarkotus on prässäillä uudet pallonivelet E30 etutukivarsiin Sillä on ilmeisesti väliä, miten päin nivelet asentaa.
Nivelten rungossa on tuollaiset kolot ja nivelen liikerata tuntuu olevan suurempi poikittain suhteessa kolojen väliseen linjaan (onpa vaikea ilmaista asiaa selvästi) Nivelet siis asennettaneen niin, että nuo kolot asettuvat etu-taka -suuntaan. Sisemmässä pallossa siis toinen koloista osoittaa takapään puslaa kohti. Olenko ymmärtänyt oikein?
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostOnko motonetin e30 etuloksut mallia sinnepäin? Jos haluaisi sipistellä tuosta vähän täydellisemmän...
Originally posted by Skarpa View PostTarkotus on prässäillä uudet pallonivelet E30 etutukivarsiin Sillä on ilmeisesti väliä, miten päin nivelet asentaa.
Nivelten rungossa on tuollaiset kolot ja nivelen liikerata tuntuu olevan suurempi poikittain suhteessa kolojen väliseen linjaan (onpa vaikea ilmaista asiaa selvästi) Nivelet siis asennettaneen niin, että nuo kolot asettuvat etu-taka -suuntaan. Sisemmässä pallossa siis toinen koloista osoittaa takapään puslaa kohti. Olenko ymmärtänyt oikein?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMulta löytyy etuloksut joista vain alareunaa pitäs korjata (hiekkapuhallus + ehkä pikkasen peltiä). Listan yläpuolelta kunto erinomainen. Laita privaa jos kiinnostaa. Todennäköisesti helpompi korjata nuo kuin sovittaa motonetin lokarit
Juu niinkai ne pitäs laittaa ainakin näin äkkiä aateltuna. e36 osassa noin lovet:
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMulta löytyy etuloksut joista vain alareunaa pitäs korjata (hiekkapuhallus + ehkä pikkasen peltiä). Listan yläpuolelta kunto erinomainen. Laita privaa jos kiinnostaa. Todennäköisesti helpompi korjata nuo kuin sovittaa motonetin lokaritW124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
E30 tietäjät huom!
Tuli tänään huomattua että lattiaverhoilu on näköjään toteutettu kahdella eri tapaa näissä e30:eissä.. Toisissa on ne pehmusteet verhoilussa kiinni ja toisissa taas verhoilu ja pehmusteet irrallaan.
Saako noita pelkkiä pehmusteita tilattua jostain uutena? Ne kun tahtoo melkein joka autossa olla litimärkiä, homeessa ja repaleisena kun lähtee irrottamaan.
Comment
-
-
Turboväki huomio!
Iski inspiraatio heittää IMM ja kumihaitariputki mäkeen samalla kun tulee "oikea" kaasuläpän asentoanturi.
Haitaritötterössähän on kaksi lähtöä sivuilla. Toinen on tyhjäkäyntiventtiilin lähtö ja se pitää tietty toteuttaa myös oli sitten lopullinen konstruktio mikä hyvänsä. Entäpä se toinen, joka on kytköksissä jarrutehostimen letkuihin? Mikä sen virka ja haittaako jos jättää pois?
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostIski inspiraatio heittää IMM ja kumihaitariputki mäkeen samalla kun tulee "oikea" kaasuläpän asentoanturi.
Haitaritötterössähän on kaksi lähtöä sivuilla. Toinen on tyhjäkäyntiventtiilin lähtö ja se pitää tietty toteuttaa myös oli sitten lopullinen konstruktio mikä hyvänsä. Entäpä se toinen, joka on kytköksissä jarrutehostimen letkuihin? Mikä sen virka ja haittaako jos jättää pois?W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostApparin lokari on ns. virheetön, kuskin lokari vaatii hieman peltiä helmarajasta alaspäin ja sen jo sipistelin. Mietin vain olisiko siistimpi laittaa kokonaan uusi.
Tossa esim oli ratsupaikka alunperin.
Sovittelemaan sitä joutuu joka tapauksessa, hommaat sitten uuden alkuperäisen tai tarvikkeen, tai korjaat vanhan.
Originally posted by 525iiäxä View PostIski inspiraatio heittää IMM ja kumihaitariputki mäkeen samalla kun tulee "oikea" kaasuläpän asentoanturi.
Haitaritötterössähän on kaksi lähtöä sivuilla. Toinen on tyhjäkäyntiventtiilin lähtö ja se pitää tietty toteuttaa myös oli sitten lopullinen konstruktio mikä hyvänsä. Entäpä se toinen, joka on kytköksissä jarrutehostimen letkuihin? Mikä sen virka ja haittaako jos jättää pois?Originally posted by ka00z View PostEikös jarrutehostajalle mene tuo letku, tarvii paineen / ohjauspaineen toimiakseen? Dieseleissä (VAG 5-pyttyset) toteutettu erillisellä alipainepumpulla, hyi.Last edited by petrolhead; 22-02-2013, 20:59.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Jees, mulla on tuohon malliin tehty jo tuo. Se lokarin sisäpuolen pokkaus vaan tuotti päänvaivaa - kun ei ole konepajan metallityökaluja. Ihan siisti siitä tuli kuitenkin.
Ja oli ensimmäinen kerta kun tätä e30 tarvisi hitsata, sen verta on tullut auton alla vietettyä ja tutkittuaW124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by ///saMi View PostE30 tietäjät huom!
Tuli tänään huomattua että lattiaverhoilu on näköjään toteutettu kahdella eri tapaa näissä e30:eissä.. Toisissa on ne pehmusteet verhoilussa kiinni ja toisissa taas verhoilu ja pehmusteet irrallaan.
Saako noita pelkkiä pehmusteita tilattua jostain uutena? Ne kun tahtoo melkein joka autossa olla litimärkiä, homeessa ja repaleisena kun lähtee irrottamaan.
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post
Jarrutehostus toimii alipaineella. Välissä on venttiili joka sallii illman virrata vain tehostajasta koneeseen päin. Diiselissä on alipainepumppu koska sieltä ei saa kaasuläpän puuttuessa imusarjasta alipainetta. Bensaturbossa kaasuläpän jälkeen ON tietysti alipaine kun on kierroksia ja läppä kiinni. Äkkiäkö sitä tekee imusarjaan "alipainelähdön". Kattoo jonku kohdan jossa on aineenpaksuutta tarpeeksi ja vaikka poraa reiän ja kierteittää, sitte sopivaan putkeen kierteet ja paikalleen. Ja onhan imusarjoissa yleensä hylsynä olevia tulpattuja lähtöjä. Halkaisija ei tarvi kovin kummoinen olla.
Elikkäs tässä kuvassa merkattu punaisella nuolella.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Comment