Originally posted by timse1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Throttle View Post316 -> M10 318i tekniikanmuutos, mitä tarvitsee polttoainepuolelle tehdä?
Onko 316:ssa bensapaluulinja valmiina?Last edited by petrolhead; 23-05-2013, 23:53.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Dew View PostKuinka paljon vetarissa saa olla pitkittäis suunnasta välystä? Eli ongelmana on kolina joka tulee vasemman takarenkaan kohdalta ja kuuluu erittäin kovaa ulos.
Kolina kuuluu kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa ja joskus vapaallakin kun on tarpeeksi paljon vauhtia.
Mielenkiintoisen tästä tekee sen että kun tunkkaa vasemman takakulman ilmaan ja pitää siinä hetken aikaa, kolina saattaa kadota jopa viikoksi pois, yleensä katoaa 1-2 päiväksi per nostokerta
Epäilyksenä on että vetari olisi pitkittäis suunnassa väljä. Eli nostamalla menisi "oikeaan" asentoon ja sitten ajaessa pikkuhiljaa menee jotenkin huonoon asentoon?
Pakoputki ja jarrut on katsottu, eli jarrupalat on kunnolla kiinni. Ääntä ehkä pahaiten kuvaa kilkatus.
Silloinkun tämä ongelma on päällä se EI vaikuta ajoon eikä korissa tunnu mitään tärinää. Kilkotuksen tiheys nousee nopeuden mukaan.
Ideoita?
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostLyhyt mutta laaja vastaus on; asenna kaikki 318i polttoainelaitteet autoon. bmwfans kertoo tarvittavat. Ei siinä kannata rupee soveltamaan.
Comment
-
-
Originally posted by Throttle View PostLöytyy luovutusauto kaikkine päivineen missä M10 ruisku, riittää että paiskaan koppaan ja vedän paluulinjan - that's it? Fanssin mukaan bensapumppu löytyy myös kaasariversiosta.
Originally posted by jmp2002 View Postniin että volttimittarilla ei voi saada mitään pihalle, et onko ehyt vai ei?Last edited by petrolhead; 24-05-2013, 00:31.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Dew View PostKuinka paljon vetarissa saa olla pitkittäis suunnasta välystä? Eli ongelmana on kolina joka tulee vasemman takarenkaan kohdalta ja kuuluu erittäin kovaa ulos.
Kolina kuuluu kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa ja joskus vapaallakin kun on tarpeeksi paljon vauhtia.
Mielenkiintoisen tästä tekee sen että kun tunkkaa vasemman takakulman ilmaan ja pitää siinä hetken aikaa, kolina saattaa kadota jopa viikoksi pois, yleensä katoaa 1-2 päiväksi per nostokerta
Epäilyksenä on että vetari olisi pitkittäis suunnassa väljä. Eli nostamalla menisi "oikeaan" asentoon ja sitten ajaessa pikkuhiljaa menee jotenkin huonoon asentoon?
Pakoputki ja jarrut on katsottu, eli jarrupalat on kunnolla kiinni. Ääntä ehkä pahaiten kuvaa kilkatus.
Silloinkun tämä ongelma on päällä se EI vaikuta ajoon eikä korissa tunnu mitään tärinää. Kilkotuksen tiheys nousee nopeuden mukaan.
Ideoita?
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostKyllähän niissä on pitkittäis välystä jonkin verran juurikin tuon jouston takia, että kun on iskarit pitkänä niin ei käy vetareiden päälle kun vetää niitä tukivarren painuessa alaspäin. Tuosta kilkatuksesta tuli mieleen lähinnä jarrupalojen raudat mitkä mitää niitä paikallaan eli osa nro. #7 Itsellä ainakin aikanaan aiheutti kilinää ja kalkatusta kun oli raudat jääneet johonkin matkalle. Ja varmista nyt että kaikki pultit/mutterit on tiukalla varmasti
Muutenkaan en usko tuota jarrupuolta enään kun tuo ilmiö, että tunkkaamalla saa 100% aina kilkatuksen pois 1-2pv:ksi, ei oikein tue sitä.
Yhden kerran olen ajossa saanut äänen pois ajamalla suhteellisen reipasta vauhtia vasemmalle kaartuvaan 120 asteen mutkaan. Muuten kilkatus ei katoa normaali ajossa mitenkään, tunkkaamlla vain.BMW 325i Cabriolet -90
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEi kaasarivehkeessä ole kuin mekaaninen punppu kannen kyljessä. Offtopikkina mainittakoon että wanhaa harrastajaa riipaisee jos maailmassa on taas vähemmän alkuperäisiä E30 M10 318iivareita.. Aivan helmi vehkeitä.
Bensapumppu, paluulinja, sähköt pumpulle, mitähän muuta? Tankin ulkopuolelle pumppu varmaan helpoin?Last edited by Throttle; 24-05-2013, 13:43.
Comment
-
-
Originally posted by jaakko. View PostMistähän nuo vois olla irti? Haitari putken alapuolella roikkuu liitin.
*Kuva'
Tulee kaasuläppä kotelolta ja on tukittu punaisella tulpalla.
*Kuva*
Taisi olla 189. kerta, kun samasta asiasta tänne kirjoitan. Selvitys asiaan olisi löytänyt tästä topikista, jos olisi vähän viitsinyt etsiä.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by jaakko. View PostTyhjäkäynnillä kuulostaa ihan kuin suuttimet nakuttaisivat, mutta nakutus loppuu välillä. Mistä vikaa voisi lähteä etsimään?
Siis ei mitään vakavaa, jos häviää kierrosten noustessa, siis venttiilit taas ei nakutaEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Comment