Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia IV -kts. post #1!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    Originally posted by timse1 View Post
    Mikäs napa pitikää yhdistää siinä diagnostiikkaportissa että saa abs valon kuitattua?
    Ei mitään napaa. ABS-valo kuittaantuu itsestään, kun koko järjestelmä on kunnossa. Eli ABS-valoa ei tarvitse nollata erikseen, kuten esim airbag-valo.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Throttle
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 793
      • -

      316 -> M10 318i tekniikanmuutos, mitä tarvitsee polttoainepuolelle tehdä?
      Onko 316:ssa bensapaluulinja valmiina?

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by Throttle View Post
        316 -> M10 318i tekniikanmuutos, mitä tarvitsee polttoainepuolelle tehdä?
        Lyhyt mutta laaja vastaus on; asenna kaikki 318i polttoainelaitteet autoon. bmwfans kertoo tarvittavat. Ei siinä kannata rupee soveltamaan.
        Onko 316:ssa bensapaluulinja valmiina?
        Ei ole valmiina.
        Last edited by petrolhead; 23-05-2013, 23:53.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • _racing_
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 296
          • Inkoo

          Originally posted by Dew View Post
          Kuinka paljon vetarissa saa olla pitkittäis suunnasta välystä? Eli ongelmana on kolina joka tulee vasemman takarenkaan kohdalta ja kuuluu erittäin kovaa ulos.

          Kolina kuuluu kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa ja joskus vapaallakin kun on tarpeeksi paljon vauhtia.

          Mielenkiintoisen tästä tekee sen että kun tunkkaa vasemman takakulman ilmaan ja pitää siinä hetken aikaa, kolina saattaa kadota jopa viikoksi pois, yleensä katoaa 1-2 päiväksi per nostokerta

          Epäilyksenä on että vetari olisi pitkittäis suunnassa väljä. Eli nostamalla menisi "oikeaan" asentoon ja sitten ajaessa pikkuhiljaa menee jotenkin huonoon asentoon?

          Pakoputki ja jarrut on katsottu, eli jarrupalat on kunnolla kiinni. Ääntä ehkä pahaiten kuvaa kilkatus .

          Silloinkun tämä ongelma on päällä se EI vaikuta ajoon eikä korissa tunnu mitään tärinää. Kilkotuksen tiheys nousee nopeuden mukaan.

          Ideoita?
          En pitkittäis välyksestä tiiä mutta yhessä omassa e30 piti samanmoista ääntä korjaantu kun rasvasin nivelen.

          Comment

          • Throttle
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 793
            • -

            Originally posted by petrolhead View Post
            Lyhyt mutta laaja vastaus on; asenna kaikki 318i polttoainelaitteet autoon. bmwfans kertoo tarvittavat. Ei siinä kannata rupee soveltamaan.
            Löytyy luovutusauto kaikkine päivineen missä M10 ruisku, riittää että paiskaan koppaan ja vedän paluulinjan - that's it? Fanssin mukaan bensapumppu löytyy myös kaasariversiosta.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Originally posted by Throttle View Post
              Löytyy luovutusauto kaikkine päivineen missä M10 ruisku, riittää että paiskaan koppaan ja vedän paluulinjan - that's it? Fanssin mukaan bensapumppu löytyy myös kaasariversiosta.
              Ei kaasarivehkeessä ole kuin mekaaninen punppu kannen kyljessä. Offtopikkina mainittakoon että wanhaa harrastajaa riipaisee jos maailmassa on taas vähemmän alkuperäisiä E30 M10 318iivareita.. Aivan helmi vehkeitä.

              Originally posted by jmp2002 View Post
              niin että volttimittarilla ei voi saada mitään pihalle, et onko ehyt vai ei?
              Mä en itseasiassa tiedä. Virtahan sinä on pirun pieni jotain milliampeereita että pystyykö normi yleismittarilla mittaamaan. Ja jännite vaihtuu nopeaan niin mittari ei ainakaan pysy perässä. emt..
              Last edited by petrolhead; 24-05-2013, 00:31.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3167
                • 47200

                Originally posted by Dew View Post
                Kuinka paljon vetarissa saa olla pitkittäis suunnasta välystä? Eli ongelmana on kolina joka tulee vasemman takarenkaan kohdalta ja kuuluu erittäin kovaa ulos.

                Kolina kuuluu kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa ja joskus vapaallakin kun on tarpeeksi paljon vauhtia.

                Mielenkiintoisen tästä tekee sen että kun tunkkaa vasemman takakulman ilmaan ja pitää siinä hetken aikaa, kolina saattaa kadota jopa viikoksi pois, yleensä katoaa 1-2 päiväksi per nostokerta

                Epäilyksenä on että vetari olisi pitkittäis suunnassa väljä. Eli nostamalla menisi "oikeaan" asentoon ja sitten ajaessa pikkuhiljaa menee jotenkin huonoon asentoon?

                Pakoputki ja jarrut on katsottu, eli jarrupalat on kunnolla kiinni. Ääntä ehkä pahaiten kuvaa kilkatus .

                Silloinkun tämä ongelma on päällä se EI vaikuta ajoon eikä korissa tunnu mitään tärinää. Kilkotuksen tiheys nousee nopeuden mukaan.

                Ideoita?
                Kyllähän niissä on pitkittäis välystä jonkin verran juurikin tuon jouston takia, että kun on iskarit pitkänä niin ei käy vetareiden päälle kun vetää niitä tukivarren painuessa alaspäin. Tuosta kilkatuksesta tuli mieleen lähinnä jarrupalojen raudat mitkä mitää niitä paikallaan eli osa nro. #7 Itsellä ainakin aikanaan aiheutti kilinää ja kalkatusta kun oli raudat jääneet johonkin matkalle. Ja varmista nyt että kaikki pultit/mutterit on tiukalla varmasti

                Comment

                • Dew
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 272
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by pazq View Post
                  Kyllähän niissä on pitkittäis välystä jonkin verran juurikin tuon jouston takia, että kun on iskarit pitkänä niin ei käy vetareiden päälle kun vetää niitä tukivarren painuessa alaspäin. Tuosta kilkatuksesta tuli mieleen lähinnä jarrupalojen raudat mitkä mitää niitä paikallaan eli osa nro. #7 Itsellä ainakin aikanaan aiheutti kilinää ja kalkatusta kun oli raudat jääneet johonkin matkalle. Ja varmista nyt että kaikki pultit/mutterit on tiukalla varmasti
                  Sillonkuin katsoin jarrut niin vaihdoin samalla noi raudat ja palat, ei ollut vaikutusta.

                  Muutenkaan en usko tuota jarrupuolta enään kun tuo ilmiö, että tunkkaamalla saa 100% aina kilkatuksen pois 1-2pv:ksi, ei oikein tue sitä.

                  Yhden kerran olen ajossa saanut äänen pois ajamalla suhteellisen reipasta vauhtia vasemmalle kaartuvaan 120 asteen mutkaan. Muuten kilkatus ei katoa normaali ajossa mitenkään, tunkkaamlla vain.
                  BMW 325i Cabriolet -90

                  Comment

                  • Throttle
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 793
                    • -

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Ei kaasarivehkeessä ole kuin mekaaninen punppu kannen kyljessä. Offtopikkina mainittakoon että wanhaa harrastajaa riipaisee jos maailmassa on taas vähemmän alkuperäisiä E30 M10 318iivareita.. Aivan helmi vehkeitä.
                    Sitäpaitsi luovuttaja-auto on E28 518i
                    Bensapumppu, paluulinja, sähköt pumpulle, mitähän muuta? Tankin ulkopuolelle pumppu varmaan helpoin?
                    Last edited by Throttle; 24-05-2013, 13:43.

                    Comment

                    • jaakko.
                      Bimmer Rookie
                      • May 2013
                      • 61
                      • Rovaniemi

                      E30 316i -89

                      Mistähän nuo vois olla irti? Haitari putken alapuolella roikkuu liitin.



                      Tulee kaasuläppä kotelolta ja on tukittu punaisella tulpalla.

                      Last edited by jaakko.; 27-08-2013, 16:27.
                      G20 330e M-sport
                      e46 320i M-sport

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by jaakko. View Post
                        Mistähän nuo vois olla irti? Haitari putken alapuolella roikkuu liitin.

                        *Kuva'

                        Tulee kaasuläppä kotelolta ja on tukittu punaisella tulpalla.
                        *Kuva*
                        Valmius aktiivihiilisuodattimelle. Vaikka autosi ei olisi KAT-malli, moottorin johtosarjassa on tuo liitin ja putkenpää tulpattuna. Katilla varustetuissa malleissa noille löytyy omat paikat. Anna olla noin vaan, kuten ne on tehtaalta lähtien ollut.

                        Taisi olla 189. kerta, kun samasta asiasta tänne kirjoitan. Selvitys asiaan olisi löytänyt tästä topikista, jos olisi vähän viitsinyt etsiä
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6206
                          • Helsinki

                          Originally posted by jaakko. View Post
                          Tyhjäkäynnillä kuulostaa ihan kuin suuttimet nakuttaisivat, mutta nakutus loppuu välillä. Mistä vikaa voisi lähteä etsimään?
                          Mun mielestä näihin M20-moottoreissa se on ominaisuus...
                          Siis ei mitään vakavaa, jos häviää kierrosten noustessa, siis venttiilit taas ei nakuta
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            Originally posted by Sädde View Post
                            Mun mielestä näihin M20-moottoreissa se on ominaisuus...
                            Siis ei mitään vakavaa, jos häviää kierrosten noustessa, siis venttiilit taas ei nakuta
                            Kysyjällä on 316i -89...

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6206
                              • Helsinki

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Kysyjällä on 316i -89...
                              Nyt olin niin sokea että oksat pois
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • Elfving
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 914
                                • MeetMe@X.

                                Miten lasien värisävy on merkitty itse laseihin?

                                Pienellä painetussa kirjain?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎